|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dalibor
Joined: 30 Mar 2007 Posts: 4
|
Posted: Mon May 28, 2007 6:39 pm Post subject: |
|
|
Karel wrote: | A abych nezapomněl, na Airways.cz se bez uvedení pramenu objevil takovýto výkřik do tmy:
V Brne počuť, že Ryanair platí letisku za vybavenie jedného cestujúceho ešte menej, ako stačí na prevádzku, a straty pokrýva mesto.. Je to pochopitelně blábol, ale těch je v původním článku o hodně více http://profit.etrend.sk/77667/ludia-a-firmy/tvrdy-hrac-michael-oleary. Kdo umí, umí, kdo neumí učí, a kdo nemůže ani učit, dělá žurnalistu |
Nevím, sice netvrdím, že je to pravda, ale nereálné mi to taky nepřijde... Ryanair je skutečně tvrdý hráč a dokáže si "vydupat" neuvěřitelně výhodné podmínky i přesto, že je linka vysoce zisková. Viz příklad letiště Charleroi v Belgii před několika lety... |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Mon May 28, 2007 7:13 pm Post subject: |
|
|
Ano, Ryanair si takříkajíc umí "vydupat" své, ale řekl bych, že Letiště Brno by na něco podobného nepřistoupilo (alespoň podle mě)... Ona linka výnosná zcela jistě je a pokud by Ryanair přestal létat, přišel by jiný low-cost, takže samotné letiště jistě nemá potřebu si jej nějak vydržovat... Pravda, mělo by to asi určitý psychologický účinek typu: v Brně to zabalil už i Ryan apod., který by média patřičně nadmula a možná by to některé dopravce mohlo odradit, ale zcela jistě by spoj Brno-Londýn někdo chytil všemi deseti... Navíc pokud se člověk podívá na ceny letenek, tak letenka do Brna patří mezi jedny z nejdražších... |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Mon May 28, 2007 10:14 pm Post subject: |
|
|
В руководстве «Атлант-Союза» также подтвердили, что рейс в Брно планируется начать этим летом. Однако произойдет это не раньше середины июля – сейчас авиаперевозчик продолжает согласование слотов.
Pro ty, kdo nevládnou azbukou se pokusím o překlad: Vedení Atlant Soyuz také potvrdilo, že se začátek letů do Brna plánuje na léto. Avšak nebude to dříve než v polovině července - teď dopravce pokračuje v koordinací slotů. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Tue May 29, 2007 3:59 pm Post subject: |
|
|
Možná bych mohl vysvětlit, proč jsem použil taková silná slova na adresu onoho slovenského žurnalisty. Všichni vědí, že většina regionálních letišť je odkázána na pomoc místních úřadů. A ty pomáhají, protože bez spojení by města upadala. LKTB vlastní kraj a pronajímá ho firmě Letiště Brno a.s. tuším za 9 mil.Kč/rok (což není mnoho). A na druhé straně si tam kraj ještě zadává reklamu apod., protože přímo dotovat soukromou firmu kvůli předpisům EU nesmí. Vzpomeňte si, jakou ostudu vyvolal jakýsi chytrák z fy Cirrus, když myslím loni zveřejnil „objev“, že výše zadané reklamy (12 mil) je vlastně vyšší než nájemné. A jelikož se jedná o Brno, hned se našlo plno rozhořčených. To je to, co mě trochu vadí, že kdekdo bere jako samozřejmost, šířit o LKTB různé pseudoinformace, poškozující jeho pověst. Co se týče skutečných dotací, jsem přesvědčen, že ani město, ani kraj, ani BVV, ani nikdo jiný žádnou linku z Brna dnes nedotuje. Naposled myslím dotace dostávala před lety linka do PRG, ale právě zkušenosti s tím odradily město od podobných pokusů.
Na letišti, s provozem jako LKTB je skoro jisté, že taxy účtované dopravcům nepokryjí náklady na odbavení cestujících, pokud bychom do nákladů poctivě započítali vše (třeba výstavbu terminálu). Ti zaměstnanci tam ovšem stejně musí být, i když odbaví denně třeba jen 3 spoje. Že ale umí Ryan stlačit ceny se dá cítit z výše tax: do STN 550 Kč/zpět 1150 Kč. Ale třeba z BTS to zas není o tolik jiné 25/38 EUR. Pro srovnání taxy ČSA do PRG 513/620 Kč. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed May 30, 2007 4:32 pm Post subject: |
|
|
Doporučuji vaší pozornosti celkem dlouhý ruský článek "Těžký osud českého města Brno" http://www.votpusk.ru/news.asp?msg=135719&TID=42. Zabývá se novou linkou a turismem v Brně, a obsahuje různá fakta i +/- přepovědi. Píší, že let bude lítat 737, nejprve 1x týdně, později 2x. V současné době se vedou rozhovory s neuvedeným zákazníkem o hromadném předprodeji letenek. Dále se stanovují ceny letenek pro volný prodej...
A jestli jsem správně pochopil, tak DVM-tour koncem příštího týdne zveřejní nové programy (kdoví, není-li tím neuvedeným zákazníkem). Tak uvidíme. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Jun 01, 2007 4:59 pm Post subject: |
|
|
Asi jste už četli článek http://www.letectvi.cz/letectvi/Article63757.html. Je tam ve zprávě ČTK uveden datum zahájení VKO-BRQ na 22/7, přílet do BRQ17:00 odlet za hodinu (zatím platí do 11/11). Zřejmě bude většina letadla obsazená turisty (min 100 míst ze 120+8 ), a proto se obávám, že cena letenky bude dost vysoká. I když aerolinky prodají cestovce v hard bloku letenky za rozumnou cenu, dají pak cenu na volný prodej asi o dost vyšší. Můžete si tipnout, jestli chcete, já tipuji zpáteční tak za 9500Kč.
V článku vedou také teorie o možných letech SW do Moskvy. No nevím, uvidíme. V každém případě se zdá, že ruské 733 tu budeme vídat už brzy. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Fri Jun 01, 2007 5:11 pm Post subject: |
|
|
Článek jsem ještě nečetl, takže děkuji za upozornění!
U těch Smart Wingsů nevím jestli se smát nebo brečet. Osobně bych byl radši, kdyby se k nám "necpali"... Už tu nadělali paseky dost s linkou do Paříže. Na druhou stranu jestli to dopadne jako výše jmenované... Uvidíme, každopádně na Atlant Soyuz se už hódně těším a tu letenku bych tipoval obdobně... |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Fri Jun 01, 2007 5:22 pm Post subject: |
|
|
Ještě jedna věc. V souvislosti s těmi SW je opět zmíněna jakási mezistátní smlouva mezi Českou republikou a Ruskem. Bohužel dosud pořádně nevím, co to je za smlouvu a co v ní stojí... Nevíte jestli je někdě k nahlédnutí? Docela rád bych to viděl černé na bílém, protože každý se na ni odvolává... |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Fri Jun 01, 2007 5:51 pm Post subject: |
|
|
Karel: Tisíceré díky . Konečně budu aspoň trochu v obraze, doufám . |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Mon Jun 04, 2007 8:48 am Post subject: |
|
|
Já tedy nevím jak Markovi nebo ostatním, ale mě text té 40 let staré mezivládní dohody připadá silně zmateční. Mohlo by to být třeba také tím, kdyby se jednalo o nepříliš kvalitní překlad ruské předlohy. Základní otázkou ovšem je, zda je vůbec ještě platná, a pokud ano, zda se jedná o taxativní výčet povolených tras, nebo jenom reguluje chování dopravců na vyjmenovaných linkách. Pokud vím, tak naše ministerstvo se poněkud farizejsky tváří, že dohoda už neplatí, přestože dobře vědí, že Rusové uplatňují opačný výklad. Asi bylo už dávno načase uzvřít novou smlouvu, nebo aspoň dodatek k té stávající - podobně jako s Ukrajinou. Jenže, pokud stát neprodá ČSA, MD žádné aktivity asi nevyvine. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Jun 06, 2007 2:55 pm Post subject: |
|
|
Je fajn, že už je to s tou Moskvou skoro jisté, a že se můžeme už jen dohadovat, který z Bulíků poprvé přiletí. In November 2006 the airline took delivery of 2 Boeing 737-300 aircraft (registrations VP-BBL and VP-BBM). Both aircraft are ex-Delta Air Lines and had been stored in Tucson, Arizona. Co je trochu škoda je, že pokud se bude jednat o pravidelný charter, nebudou zřejmě letenky distribuovány v běžném rezervačním systému a jen stěží se dá očekávat, že by s ní začalo lítat mnoho lidí mimo turistů DVM. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Wed Jun 06, 2007 4:50 pm Post subject: |
|
|
Karel: Musím říci, že nijak nevyčnívám a dohoda mi taky přijde docela nepřehledná a zmateční. I když jsem to tak nějak tušil, mně připadá většina vyhlášek, dohod a jim podobných spisů "divných" a poměrně nesrozumitelných (asi je ještě nechápu...).
Jinak řešit, která mašina přiletí jako první je opravdu super! Jen tak mimochodem, protože se to Brna více méně netýká, ale přeci jen zmíním, jsem viděl obrázky Iljušinů Il 96-400T v těch nových barvách Atlant Soyuz co nosí 737 a musím uznat, že to jsou krasavci...
Krátký článek je k nalezení i na stránkách časopisu Flight International: http://www.flightglobal.com/articles/2007/06/05/214360/atlant-soyuz-adds-il-96-400ts.html. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Jun 13, 2007 12:38 pm Post subject: |
|
|
Přidávám další těšínské jablíčko s datumem tiskové konference 28/5/07:
ОАО "Авиакомпания ЦЕНТР-АВИА" (Москва) планирует в 2007 году открыть рейсы из Нижнего Новгорода в Краснодарский край, Минеральные Воды и Брно (Чехия).
Об этом генеральный директор ОАО "Международный аэропорт "Нижний Новгород" (МАНН) Валентин Назарян сообщил на пресс-конференции в пятницу. По его словам, договоренность между МАНН и ОАО "Авиакомпания ЦЕНТР-АВИА" по организации данных рейсов уже достигнута и, в настоящее время, авиакомпания проходит процедуру получения лицензии. Кроме того, В. Назарян сообщил, что в 2007 году МАНН начал сотрудничество с авиаперевозчиком ОАО "КД авиа" (Калининград), в частности организовавшим рейсы в Турцию и Египет. ОАО "Авиакомпания ЦЕНТР-АВИА" - российская авиакомпания, выполняющая регулярные и чартерные рейсы по России, СНГ, Европе и Азии. Авиакомпания базируется в аэропортах Московского аэроузла и эксплуатирует самолеты Як-42
Vše podstatné v češtině:
Moskevská společnost Centr-Avia plánuje zahájit v r. 2007 lety z Nižného Novgorodu (ex. Gorkyj) mj. do Brna. Dohoda mezi letištěm a dopravcem je uzavřena, v současné době probíhá udělování licencí.
http://www.avias.com/news/2007/05/28/115496.html |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Jun 13, 2007 1:20 pm Post subject: |
|
|
Abych nezapomněl, není to žádný drb, je to agenturní zpráva Interfaxu, takže není úplně beznadějné, že letos možná nějaký bílý Jak-42 přece jen zahlédneme. Že to není úplná kachna ukazuje v rozhovoru ředitel GOJ/UWGG:
Виктор Пархоменко, коммерческий директор ОАО «Международный аэропорт Нижний Новгород»:
— Я всегда жду только одного — увеличения пассажиропотока. Авиакомпания «Центр-Авиа» запросила лицензии на перелеты из Нижнего Новгорода в чешский Брно, Минеральные воды и Краснодар. Надеюсь, что на следующей неделе планы «Центр-Авиа» будут реализованы и они получат все разрешительные документы. В этом случае можно будет решать вопрос предоставления им соответствующих слотов и говорить о расширении географии полетов из нижегородского аэропорта
...CentrAvia požádala o licenci do Brna... pokud příští týden obdrží povolení budou rozhodovat o udělení slotů...
19/5/07
http://www.kommersant.ru/region/nnov/page.htm?year=2007&issue=85&id=210627§ion=1404 |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|