Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nové linky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jan Vojtek



Založen: 9.7.2008
Příspěvky: 50

PříspěvekZaslal: ne prosinec 08, 2013 1:26 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Zajímavé.
Mezi námi děvčaty, mohl bys, prosím, uvést nějakou literaturu, o které se zmiňuješ a která se s tím pojí? Myslím, že na dlouhé zimní večery je to ideální četba a rád bych se něco nového dozvěděl.

Nejblíže z české literatury snad asi jedinou dostupnou knihu, které tak obecně pojednává o tomto tématu, tak "Provozování podniků letecké dopravy a letišť", http://www.cerm.cz/zihla-zdenek-a-kol-provozovani-podniku-letecke-dopravy-a-letist-978-80-7204-677-5
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kuba.biker



Založen: 4.8.2007
Příspěvky: 265
Bydliště: OPO

PříspěvekZaslal: ne prosinec 08, 2013 3:06 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Germanwings a Brno jsou mazaná myšlenka. Pokud by linka fungovala jednak v klasické low cost "konfiguraci", kdy by se dalo letět nízkonákladově do Německa (jako to jde do Eindhovenu), jednak ve formě feederu pro linky Lufthansy, pod kterou Germanwings spadají, pak by to bylo perfektní. Takové dvě mouchy jednou ranou. Cestujícím se zájmem o Německo by nabídli solidní ceny, cestujícím se zájmem letět dál by nabídli solidní paletu destinací Lufthansy a jejích partnerů. To se mi zdá životaschopné. A můj názor na DUS a CGN? Co se týče DUS, na ten mám asi zkreslený pohled, protože jsem tam několikrát přestupoval a jednou i nocoval, přičemž na mě pokaždé udělal naprosto fantastický dojem, takže jej mám opravdu hodně rád. Pokud odhlédnu od tohoto učarování, pak myslím, že to není marné letiště, protože se z něj dá létat do opravdu hodně míst. O CGN toho příliš nevím, proto těžko něco soudit.


Já jsem sice v DUS přestupoval pouze jednou, rozhodně to však byl stokrát příjemnější zážitek než přestup ve FRA (a dost možná bych DUS řadil i před MUC). Tamní spádová oblast je obrovská - Köln, Bonn, Wuppertal, Duisburg, Essen, Dortmund - vše dobře dostupné příměstskými vlaky. Navíc z DUS jezdí ICE do Amstru, Bruselu, Frankfurtu atd. Na druhou stranu síť linek LH z DUS není nijak slavná. A vzhledem k tomu, že se Germanwings do budoucna chtějí zbavit CRJ900, je možné počítat pouze s A319. Je otázka, zda je vůbec možné zaplnit z Brna tak velké letadlo. Obávám se, že 4x týdně je maximum. Třeba 1-3-5-7, v různé časy, aby byla umožněna návaznost na co největší počet linek Lufthansy...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne prosinec 08, 2013 8:01 pm    Předmět: Citovat

Jan Vojtek: Díky. To vypadá schopně.

Kuba.biker: Co se týče pohodlnosti, tak DUS s FRA snad ani srovnávat nejde. Z Frankfurtu si pamatuju jen neuvěřitelné množství lidí, dlouhé fronty a celkový frmol. Düsseldorf byl naopak pokaždé velmi poklidný a působil mile. Mnichov je taky fajn, i když mi přišel už dost velký. U mě vede DUS.
Souhlasím, že létat denně, natož dvakrát denně, s A319 by nebylo možné. Ale ten scénář se čtyřmi lety týdně se mi jeví velmi dobře. Je to dobrý nápad, alespoň mně se tak jeví.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
trainzak



Založen: 9.8.2010
Příspěvky: 82

PříspěvekZaslal: po prosinec 09, 2013 9:02 am    Předmět: Citovat

Otázka ovšem je, kolik by bylo do DUS P2P cestujících, když pár kilometrů vedle je Eindhoven... Stále podle mě nemůžeme očekávat nějaký výraznější zájem dopravců o Brno, když hned za humny máme Vídeň...

Nicméně docela by se mi zamlouvala idea spojení na CDG. Tím by se jak uspokojil velký počet zájemců, kteří tak hlasitě a vytrvale Paříž stále zmiňovali, a zároveň by se dalo létat i dále do světa (pokud by ovšem existoval nějaký codeshare). Vzhledem k tomu, že před pár dny koupil Travel Service část ČSA, tak bych se vůbec nedivil, kdyby to v rámci SkyTeamu rozlétal SmartWings.

Je ale prostě škoda, že ta vyjednávání letiště s Lufthansou nějak nedopadly. Ale docela to chápu.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po prosinec 09, 2013 12:36 pm    Předmět: Citovat

trainzak napsal:
Otázka ovšem je, kolik by bylo do DUS P2P cestujících, když pár kilometrů vedle je Eindhoven...

To se mi nezdá jako složitá otázka. Létali by všichni ti, kdo potřebují letět v jiné dny než létá Wizzair. Eindhoven se aktuálně nalétává dvakrát týdně. Takže tu pořád zbývá pět dní, během kterých tato oblast není obsloužena. A tedy i prostor pro Düsseldorf. V tomto případě právě ona geografická blízkost může být výhodou.
Namítnout samozřejmě jde, že kdyby o tento region byl takový zájem, Wizz by létal častěji. Možná ano, možná ne. Spíš bych řekl, že letecké společnosti se málokdy chovají tak, jak bychom čekali. I když například Ryanair létá do Londýna natřískaný, nebrání mu nic v tom, aby rušil některá denní spojení. Prostě příčina ne/létání občas leží jinde než ve snaze reagovat na skutečný zájem. A jestli si dobře vzpomínám, někde jsem četl, že linka z EIN bývá plná. Třeba by byla plná, i kdyby se létalo každý den. Jen se to teď nedozvíme, protože není jak. Takže i kombinace EIN a DUS by mohla třeba fungovat, kdyby se obě destinace vzájemně doplňovaly.

Osobně na Smartwings do Paříže vůbec nesázím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po prosinec 09, 2013 1:00 pm    Předmět: Citovat

trainzak napsal:
Nicméně docela by se mi zamlouvala idea spojení na CDG. Tím by se jak uspokojil velký počet zájemců, kteří tak hlasitě a vytrvale Paříž stále zmiňovali, a zároveň by se dalo létat i dále do světa (pokud by ovšem existoval nějaký codeshare).

Lita to z Prahy, Vidne, Ostravy. Vsude pohodlne spojeni. Co vic chces Smile Navic, ke vsi ucte, taky si, jak psal Marek, na Pariz z Brna nevsadim ani korunu.
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po prosinec 09, 2013 1:05 pm    Předmět: Citovat

Jan Vojtek napsal:
Zajímavé je, že v Ostravě zase tečou dotace ve velkém, a nikdo přesně neví, odkud vlastně (viz. např. tragikomedie ve formě Danube Wings do Vídně).

Tys videl smlouvy na Viden, ze si dovolis toto tvrdit?
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Ivošák



Založen: 14.1.2009
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: po prosinec 09, 2013 1:48 pm    Předmět: Citovat

j.ree napsal:
Jan Vojtek napsal:
Zajímavé je, že v Ostravě zase tečou dotace ve velkém, a nikdo přesně neví, odkud vlastně (viz. např. tragikomedie ve formě Danube Wings do Vídně).

Tys videl smlouvy na Viden, ze si dovolis toto tvrdit?

Jen tak mimochodem vzpomínám, že MS kraj nakupoval letenky a za babku je prodával ostravským středoškolákům Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jan Vojtek



Založen: 9.7.2008
Příspěvky: 50

PříspěvekZaslal: po prosinec 09, 2013 1:54 pm    Předmět: Citovat

Na Smart Wings z Brna kamkoli rozhodne sazet ani nemusite, podle jejich odpovedi na muj mail asi pred 2mi lety pro ne "Brno neni zajmavy trh". Nevim teda, proc je teda Ostrava o tolik zajimavejsi, ale to je jedno. Jinak ona 737-700/800 by se z Brna kazdy den fakt nezaplnila, a treba 4krat tydne uz by to nenabizelo jakoukoli flexibilitu pro obchodniky, ani na prestupy.

To j.ree : Samozrejme jsem zadnou smlouvu nevidel, ale pokud vim, tak i CCA se dotovalo. Ja nenapadam dotace obecne, dotace na linku, ktera spoji mesto se svetem pomoci C/S, muzou mit smysl. Ale prosimte netvrd mi, ze Danube Wings najednou napadlo, ze za 2 tydny nebo za mesic (nebo jak dlouho po oznameni to vlastne bylo) zacneme letat OSR-VIE, jen tak, bez C/S. Je naprosto zrejme, ze jim za to nekdo neco slibil, a ocividne nakonec taky velmi spravne nedal, jelikoz C/S nemeli. Neber to osobne, ja proti Ostrave nic nemam, ale tohle je dle meho naprosto zjevné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po prosinec 09, 2013 3:55 pm    Předmět: Citovat

V pohode, jen ten napad nebyl ze strany Ostravy, ale ze strany DW a navic, sli do toho na vlastni triko. To, jakym zpusobem se odvarili, je jina diskuze. S c/s s tebou bez vyjimky souhlasim.
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jan Vojtek



Založen: 9.7.2008
Příspěvky: 50

PříspěvekZaslal: po prosinec 09, 2013 8:14 pm    Předmět: Citovat

Tak díky za dodatečné info. Přijde mi nespravedlivé, že já nemůžu mít svoji leteckou společnost jen pro to, že na to nemám peníze, a přitom o tom zjevně vím víc, než kdokoli v jedné existující letecké společnosti Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: út prosinec 10, 2013 11:56 am    Předmět: Citovat

Co nechápu, je, že si někdo nelýzne Kundolet a nezkusí těch 10-15 pax šatlovat do Vídně třeba i 2x -3x denně, Nemám to zpočítáno, ale letenku za 1000 by klidně prodali. Možná i dráž. A provoz toho éra jistě nebude horentní suma. Může mi to někdo oponovat?
Návrat nahoru
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út prosinec 10, 2013 3:49 pm    Předmět: Citovat

Jan Vojtek: Tipuju, že to nebude poslední nespravedlnost, se kterou se v životě potkáš. Přesto si myslím, že Ti nic nebrání v tom, aby ses k nějaké té hůře fungující společnosti přidal a ukázal jim, jak se to má správně dělat. A když to půjde, můžeš si ji přetvořit dle svých představ a udělat si z ní tu svoji společnost.

Slávek: No, dobrá, tak já tu hozenou rukavici zvednu. Zkusil jsem se podívat na jízdenky, které nabízí Student Agency na trase Brno-VIE, a vyplivlo mi to 8 spojů denně s délkou jízdy 2,5 hodiny a cenou 320 Kč (respektive 620 Kč zpáteční). V ceně je jedno odbavené zavazadlo, "občerstvení" a tiskoviny. Další předností je prý klimatizace (o tom ale nejsem zcela přesvědčen). Deváté spojení denně pak ještě provozuje Tourbus, za nepatrně nižší cenu, ovšem bez "občerstvení" a tiskovin.
Takže, dá se tomu konkurovat leteckou dopravou, respektive linkou provozovanou L-410?
První odpovědí je: Ano. Trmácet se dvě a půl hodiny těmi křivolakými uličkami v Poysdorfu a dalších malebných rakouských vesničkách je jistě zážitek, o který nikdo nestojí. Naproti tomu, letět půl hodiny letadlem, to je panečku věc. Za to si každý jistě rád připlatí. To, že předtím stráví hodinu vysedáváním po letišti, je už drobnost. Tedy cena za zpáteční letenku kolem 2500 Kč je ospravedlnitelná a každý si ji rád zakoupí. Navíc, když jezdí do Vídně na letiště 9krát denně autobus, musí o to být přece zájem, takže by šlo jistě naplnit i dvě letadla denně. Těch max 40 cestujících se nasčítá. Přidají se jistě i ti, kdo by jeli svým autem. Ušetří přece za benzín a parkovné, takže o to spíš si tu letenku můžou dovolit. Takže linka z Brna na vídeňské letiště je sázka na jistotu. Jak to, že to ještě nikoho nenapadlo?
Druhou odpovědí je: Ne. Letadla z Vídně odlétají v různých časech během dne. Když mě doveze na letiště letadlo, které tam létá dvakrát denně, existuje vcelku velká šance, že přiletí tak nevhodně, že budu muset čekat na odlet svého letadla třeba i sedm hodin. Tím už se tak nějak stírá ta časová výhodnost. Nehledě na to, že za přípoj z Brna vypláznu přinejmenším 1000 Kč v jednom směru, za jízdenku pak 300 Kč. Rozdíl je surový. Autobus si můžu díky jeho frekvenci zvolit vždy tak, abych dojel akorát na odbavení a neměl zbytečné prostoje. Další věcí je, že i když opravdu jezdí na vídeňské letiště 9 spojů denně, ve skutečnosti sem jezdí jen velmi mizivá část celého autobusu, protože naprostá většina vystupuje u Prátru, na letiště se veze jen pár lidí. Takže hrozí, že letadlo by se naplnilo třeba jen způlky. Ti, kdo jezdí svým autem, to nezachrání, protože auto je přece vrcholem flexibility, jste svým pánem, to dostane vždycky přednost, zvlášť když to oproti autobusu zvládnete autem za trochu déle než za hodinu. A z provozního hlediska, pořízení byť i olétané čtyřistadesítky něco stojí, její provoz nebude úplně zadarmo, poplatky v Brně by snad šly, ve Vídni to bude asi horší, piloti asi taky zadarmo nikoho vozit nebudou. Když na každém letu povezu 30 lidí, nepředpokládám, že bych z ceny letenek dokázal mít ještě nějaký zisk. Dokonce nepředpokládám, že bych vůbec vykompenzoval náklady. Takže linka z Brna na vídeňské letiště by byl naprostý propadák, který by nemohl nikdy fungovat. Chápu, že se do toho ještě nikdo nepustil.
Dodatky: Určitě by šly ještě přidávat důvody pro obě strany. Uvedl jsem jen ty, které mě během psaní příspěvku zrovna napadly. Klidně přidávejte další, třeba se to překlopí na tu či onu stranu. Další věcí je, že mám neodbytný pocit, že celkem významnou roli by dokázal v tomto případě sehrát marketing. Dostatečně masivní propagace linky by možná mohla fungovat. Další z reklamních šalin, bilboardy všude, televizní reklamy, prostě invaze do sfér, kde se Brňané pohybují, by mohla přinést ovoce. Tohle je dle mého věc, kterou brněnské letiště ještě dostatečně nedocenilo, možná jen neumělo správně využít. Kdyby se to uchopilo za správný konec, třeba by se to povedlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jan Vojtek



Založen: 9.7.2008
Příspěvky: 50

PříspěvekZaslal: út prosinec 10, 2013 4:03 pm    Předmět: Citovat

Ona už linka do Vídně napadla více lidí, ale tu jsem už ze začátku záměrně neuváděl, protože ta má z ekonomického hlediska ještě menší smysl než linka do PRG.

Jednak ti povím, že s L-410 o kapacitě 19 míst 30 lidí nepovezeš Very Happy Ale to je jen detail, možná jsem si to špatně přečetl, ale to teď není to nejdůležitější. U linky do Vídně, a tedy codeshare s AUA musíš počítat s podobnými C/S podmínkami, jako jsem uváděl v počátečním rozboru u LH/AF/KL, tedy že za jednoho pax dostaneš tolik, kolik odletíš. U CDG/AMS s takovými cca 1000km to může být tak 1/10 celkové ceny, teda 50-80EUR/PAX/segment, U Vídně bys dle této logiky mohl počítat ještě mnohem méně. Ale i kdyby jsi těch 50 EUR dostal, pořád ti to nebude stačit, protože u 19ti místného letadla nemůžeš počítat s průměrným load-factorem 19pax na let, ale i kdyby ano, tak s tou L-410 ti ten let bude stát tolik, že na 1 pax ti to vyjde aspoň na 100EUR/segment, ne-li víc, neboli se ti ani nemůže zdát o něčem takovém, jako 2500Kč za zpátečku, ale přinejlepším dvakrát tolik. A to už si rozmyslí aji velké firmy, jestli ti na to budou doplácet 50EUR za segment a PAX, aby se jim lítalo z Brna. Dále, aby se ti fixní náklady dostaly na nějakou rozumnou úroveň, musel bys to letadlo do té vídně otočit denně ne dvakrát, ale čtyřikrát, což už je zase rozdíl. Víděň má přitom samozřejmě vyšší poplatky než Praha (a to už jsou pálky), a nemá tak velkou síť interkontinentálních linek.

Proto jsem tedy do toho ůvodního rozboru tu Vídeň ani nezařadil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út prosinec 10, 2013 4:18 pm    Předmět: Citovat

Jan Vojtek napsal:
Jednak ti povím, že s L-410 o kapacitě 19 míst 30 lidí nepovezeš Very Happy

Vida, tím spíš to nebude fungovat. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com