Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Provoz na LKTB
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: so březen 11, 2017 4:00 pm    Předmět: Citovat

Aktualizovaný tradiční graf porovnávající přepravní výkony českých regionálních letišť v předešlých letech:

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt březen 16, 2017 1:33 pm    Předmět: Citovat

Ve středu 5. dubna bude na českém nebi velká sláva. Jak informoval server planes.cz, na tento den připadá 80. výročí zahájení provozu na ruzyňském letišti, přičemž pražské letiště ve spolupráci se společností ČSA uspořádají slavnostní let na trase Praha-Piešťany-Brno-Praha, který připomene vůbec první spoj, který z Prahy před osmdesáti léty vzlétl. Let obslouží letoun Airbus 319 registrace OK-NEP. Prahu stroj opustí pod číslem letu OK 80. Do Brna přiletí v 10.45 pod číslem OK 1937, z Brna odletí ve 12.00 s číslem OK 2017. Po příletu na brněnské letiště nebude chybět vodní slavobrána, takže si na své přijdou i diváci zpoza plotu (i když v pracovní den jich asi moc nebude). Pro vážnější zájemce dnes od tří hodin odpoledne půjde do prodeje omezený počet míst na palubě letadla. Dle všeho by mělo jít zakoupit libovolný úsek, stejně tak kompletní zpáteční let.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne březen 26, 2017 10:03 am    Předmět: Citovat

V souvislosti s výše zmíněným výročním letem vydalo brněnské letiště tiskovou zprávu, v níž se mimo jiné uvádí, že během stání letounu v Brně "budou mít novináři a fanoušci letectví možnost prohlédnout si kokpit letounu a v odletové hale brněnského letiště bude připraven zajímavý program, včetně občerstvení." Bližší informace ale chybí. Jsou za fanoušky letectví považováni jen cestující na palubě, anebo se onoho programu může zúčastnit i náhodný kolemjdoucí? Je potřeba se někde registrovat? Jistě nejsem sám, koho by zajímalo více. Občerstvení mě nijak zvlášť nezajímá, ale prohlídka letadla a doprovodný program ano.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st duben 05, 2017 3:27 pm    Předmět: Citovat

Jak vypadal výše zmíněný vzpomínkový let z paluby letadla si lze prohlédnout na skvělém videu jednoho z cestujících: https://youtu.be/6SHekGooo5E. Jednoznačně nejzajímavější částí byl přelet z Prahy do Piešťan, kdy kus cesty letěl Airbus v doprovodu Gripenů. Ve videu ale nechybí ani brněnská část, včetně (ne)vodní slavobrány. Fotky z návštěvy, tentokrát pořízené přímo na ploše, jsou k prohlédnutí tradičně v sekci Novinky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne duben 16, 2017 11:30 am    Předmět: Citovat

Další zajímavý let se dle letového řádu očekává v úterý 9. května. Na charteru do německého Paderbornu by se měl objevit Boeing 737-300 maltské společnosti Maleth Aero. Odlet z Brna je v 08.00, přílet zpět v 19.00.

Tato společnost provozuje tři Boeingy 737 verze 300 (a jeden verze 700, 9H-GGG, s nímž se zde ukázala koncem roku 2015), přičemž každý z oněch tří letounů je něčím specifický. Letoun 9H-AJW v celoekonomickém provedení pro 133 cestujících je asi nejméně zajímavý, neboť je celý bílý. Naproti tomu letoun 9H-MTF je ve VIP úpravě pro 48 cestujících a je opatřen jednoduchými, ale elegantními barvami. Konečně třetí letoun 9H-PAM je pozoruhodný tím, že se jedná o verzi QC (Quick Change), neboli stroj umožňující rychlou přestavbu ze 147místné pasažérské na nákladní verzi. Z tohoto důvodu má na levé straně trupu za kabinou nákladní vrata, což z něj činí velmi atraktivní exemplář, i když je taktéž celobílý. Jsem zvědavý, který z nich přiletí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá duben 21, 2017 7:55 am    Předmět: Citovat

Ačkoli počasí posledních dní příliš nenasvědčuje, že se blíží léto, letový řád je již zaplněný letními charterovými lety. Ze zahraničních aerolinií se i letos dočkáme zaběhnuté dvojice, jež se zde pravidelně objevuje několik posledních let, a to společností Tailwind Airlines z Turecka a Tunisair z Tuniska. A zejména v případě druhé jmenované se můžeme těšit na spottersky atraktivní podívanou, neboť by tato společnost měla létat tři různé linky a na každou z nich nasazovat odlišný typ letadla. Jednoznačně nejzajímavější bude Boeing 737 verze 600, což je nejkratší varianta "sedmtřisedmičky", dnes již velice raritní.

6. června - 19. září: Tailwind Airlines, Boeing 737-400, Antalya/Ercan, přílet 19.05, odlet 19.55 (první let výjimečně 22.00-22.50), úterý
13. června - 17. října: Tunisair, Airbus 320, Monastir, přílet 16.30, odlet 17.20, úterý
15. června - 28. září: Tunisair, Boeing 737-600, Enfidha, přílet 19.05, odlet 19.55, čtvrtek
16. června - 29. září: Tunisair, Airbus 319, Djerba, přílet 9.45, odlet 10.35, pátek

Hlavní díl letních charterů nepřekvapivě obslouží český Travel Service. Dle zatím nepotvrzených informací bychom se nicméně mohli dočkat zajímavých půjčených letadel. Proslýchá se, že by společnost měla v Brně během léta bázovat řecký Airbus 320 (SX-ORG) pronajatý od Orange2fly a moldavský Airbus 320 (ER-AXP) od Air Moldova. Tuto zprávu je však třeba prozatím brát s rezervou. Změny samozřejmě mohou proběhnout i v případě letů zahraničních aerolinií.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne květen 07, 2017 5:48 pm    Předmět: Citovat

V případě výše zmíněného speciálního letu do Paderbornu došlo k nemilé změně, a to nahrazení maltské společnosti Maleth Aero společností více než všední, českým Travel Servicem, který let obslouží jedním ze svých Boeingů 737-800. Odlet zůstává v 8.00, přílet zpět bude v 19.30.

Od soboty 13. května je pak v letovém řádu psaný na letech TVS i Airbus 320, což by dle všeho měla být již pronajatá letní posila. Nechejme se překvapit, o jaký konkrétní stroj se bude jednat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt květen 25, 2017 6:23 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Máme v Brně další unikátní historický kousek! Po Boeingu E-75 Stearman (N3955B) z roku 1941 se jedná o jiný americký cvičný stroj, a to Beech T-34B Mentor (N9HX) vyrobený v roce 1955. Majitel by měl být stejný jako v případě Stearmanu, neboť letoun je registrovaný na stejnou společnost (N3955B Corp Trustee). Už se nemůžu dočkat, jak si jej vyfotím. Zálet se plánuje na pátek 16. září. Přesný čas ale neznám.

Tak k záletu skutečně v pátek došlo, letoun odstartoval zhruba o půl desáté a po dvaceti minutách se vrátil zpět. Poštěstilo se mi zdokumentovat přistání: http://airspotter.eu/photos/2016/1609/n9hxb1.jpg. První let byl původně plánovaný na začátek tohoto týdne, ale kvůli potížím s radiostanicí byl odložen.

České nebe obohatil další ze slavných amerických strojů. Na brněnském letišti je nově vedle Stearmana a Mentora bázovaný i Piper PA-18-150 Super Cub, registrovaný jako N158FJ. Tento konkrétní letoun byl vyrobený v roce 1965.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út srpen 08, 2017 4:42 pm    Předmět: Citovat

Brněnské letiště před pár dny vydalo tiskovou zprávu, v níž shrnuje provoz za první polovinu letošního roku. Potěšující je, že oproti předchozímu roku, který byl poměrně slabý, jsme se dočkali nezanedbatelného růstu v počtu odbavených cestujících. Za prvních šest měsíců jich tedy letos bylo 155 379. Vzhledem k tomu, že nejsilnější dva letní měsíce spadají do druhé poloviny roku, lze předpokládat, že se v součtu za celý letošní rok opět počet cestujících přiblíží k hranici půl milionu.

Druhou zajímavou informací obsaženou v tiskové zprávě je, že Letiště Brno chystá při příležitosti 15. výročí pronájmu tuřanského letiště Dny otevřených dveří. Prozatím jsou informace poměrně neurčité. Coby termín je zmiňován podzim a jakožto předběžný program možnost nahlédnout do zázemí letiště. Kromě toho se chystají i akce v centru Brna, kde by mělo být možné vyhrát nějaké letenky. Konkrétnější zprávy se jistě objeví, jakmile se přiblíží čas.

V pátek 4. srpna pak padla hranice 10 000 cestujících na lince mezi Brnem a Mnichovem.

V souvislosti s výše zmíněnou událostí na lince do Mnichova stojí za zmínku i to, že v srpnovém vydání časopisu Airliner World vyšel obsáhlý článek věnovaný společnosti BMI Regional. Je v angličtině, tak alespoň vyberu ty nejzajímavější věci: Aerolinka se nesnaží soupeřit s velikány v oboru, ale namísto toho se zaměřuje na obsluhování linek, o něž je silný zájem, zejména ze strany obchodních cestujících, ale nikoli v takových objemech, aby uživil velké letouny. V tomto spatřuje vedení společnosti svoji hlavní výhodu, neboť flotila je složená z relativně malých letounů s kapacitou do 50 míst. Nízkonákladoví dopravci, kteří provozují několikanásobně větší stroje, tak nemají o takové linky zájem, čímž odpadá nejdravější konkurence. V horizontu jednoho až jednoho a půl roku je ale pravděpodobné, že dojde k rozšíření flotily o letouny s kapacitou 90-100 míst, a to aby bylo možné obsluhovat ty linky, na nichž vytíženost roste. Zmíněno je i Brno v souvislosti s přidáním druhé rotace. Celý článek k přečtení zde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
Strana 26 z 26

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com