Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Letadla
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st září 14, 2016 7:40 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:

...že výroba L-410 v Rusku má mít charakter montovny. Veškeré díly se prý budou nadále vyrábět v Kunovicích ...


To by bylo fajn, pokud by to tak fungovalo. Budu držet palce Smile. Hodně ale bude záviset na pokračování sankcí, udržování nízké ceny ropy, kurzu RUR. Není pochyb, že velké množství dílů by dokázali vyrobit v Rusku při dnešním kurzu levněji. Jak dlouho bude udržitelný dražší dovoz z Kunovic, to se časem dovíme. Kéž by ty ekonomické války už brzy skončily a vše se vrátilo k normálu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po říjen 10, 2016 7:46 pm    Předmět: Citovat

Jsem rád, že mohu potvrdit Markova slova, že zatím se zavření kunovického Letu určitě nechystá. Protože se takové zvěsti začaly šířit i tiskem, svolali představitelé ministerstev průmyslu ČR a RF společné setkání s majitelem Letu, společností UGMK. Posledně jmenovaní tam uvedli, že:

"Za účelem zvýšení prodeje a splnění požadavků lokalizace byl v současnosti v Sverdlovské oblasti zbudován závod, který se bude specializovat na montáž L-410 z uzlů a komponentů, které bude vyrábět česká Aitcraft Industries, což umožní dodat na ruský trh asi 30 strojů do roku 2020".
Závod v ČR, který za dobu, kdy jej vlastní, vyrobil 84 letadel (z toho 54 do Ruska), bude pracovat souběžně. Plán na rok 2017 v Letu je 17ks, v roce začne výrova L-410NG s výrobou prvních 15ks.

Takovým způsobem ruský vlastník (Uralská důlně-metalurgická společnost) zachovává kontrolu nad závodem v ČR, rozvíjí v něm výrobu a paralelně rozjíždí montáž těchto velmi žádaných letadel na Urale.


Takové články se překládají dobře Smile

A ještě jedna zprávička, týkající se Il-114 - první let 2018, první let stroje vyrobeného v Rusku 2019. V roce 2021 - po dokončení zkoušek a certifikace dodávky leteckým společnostem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st listopad 30, 2016 9:51 pm    Předmět: Citovat

V situaci okolo L-410 v Rusku došlo k určitému posunu. Vláda vyčlenila 1mld. RUR na podporu lokalizace výroby (montáže) Turboletů v Rusku. Státní leasingová společnost pro dopravu dnes podepsala smlouvu s Uralským závodem civilního letectví o dodávce 5ks L-410.

Ohledně MS-21 je nové to, že už se mašinka připravuje na první start, který by měl proběhnout v únoru-březnu. Zatím probíhají pozemní testy, ale proces se už rozběhl.

V téže době by se měl uskutečnit i panenský let nového ruského AWACSu, kterému říkají A-100 Premiér. Zatím to bude zkušebně létat na Il-76MD, ale o rok později by to chtěli definitivně montovat na modernizovaný Il-76, který známe pod jménem Il-476.

V červenci příštího roku by se na oblohu měl kouknout ještě jeden stroj postavený ve VASO - Il-112, lehký transportní letoun, který má nahradit ukrajinské An-26.

Spolupráce mezi Ruskem a Ukrajinou pomalu kvůli politice upadá i v oblasti leteckých motorů - v závodě Motor Sič vyráběli třeba motory pro Kamovovy vrtulníky - teď je začali vyrábět v Rusku a "Ivčenko" zbytečně přijde o velkou část výrobní náplně.

Příští rok by měly být dokončeny všechny zkoušky nového ruského motoru PD-14, do něhož Rusové vkládají velké naděje a jeho sériovou výrobu by chtěli začít po homologaci v roce 2018.

V oblasti vývoje by se mělo pracovat na rozpracování nového, prodlouženého Superjetu 130, který by asi měl dostat kompozitní křídlo. Uvidíme. Také by měl být zahájen vývoj motoru PD-35, což je hodně posílená verze PD-14. Jak název napovídá, tah by měl být 35 t, tedy dva kousky by měly zvládnout běžný widebody. Vývoj by měl být ukončen roku 2020, ale jestli ho chtějí pověsit na Il-96, nebo na něco jiného, to ještě není jasné. Možná také na náhradu Ruslanů nebo ještě třeba společný čínsko-ruský eroplán. Uvidíme, je to docela ambiciózní termín.

Necháme se překvapit, co všechno se podaří splnit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so prosinec 10, 2016 11:16 am    Předmět: Citovat

Posledně jsem nenapsal o jednom zvláštním (částečném) konkurentu L-410 na ruském nebi. Všichni asi tušíme, že v Rusku je, zvláště za Uralem, ještě v provozu velké množství legendárních Andul An-2. Tyto pozoruhodně životaschopné babičky jsou neuvěřitelně odolné a spolehlivé, takže před časem dokonce proběhl projekt jejich hluboké modernizace. Ač to zní neuvěřitelně, stroj dostal nejen nový motor, ale i kompozitní křídlo, ocasní plochy a další díly.

Modernizaci navrhl a realizoval Sibiřský výzkumně zkušební ústav СибНИА. Zkoušely se různé konfigurace křídla, nakonec asi zvítězila tato:
https://fotki.yandex.ru/next/users/golbraiht/album/461770/view/1325272
Motor v prototypu je Garrett AiResearch TPE331-12.

Přestože modernizátoři plánovali hromadné modernizace strojů, zdá je že nakonec vládní podporu jako jediné malé letadlo dostala "naše" 410. Nicméně se dnes hovoří třeba o modernizaci vojenských Andul ve Vietnamu, takže se nechme překvapit.

Nyní se v ústavu zabývají dalším "šíleným" projektem. Je jím hluboká modernizace Jak-40 - jak jinak, nové motory (možná jen 2ks), celokompozitní konstrukce, nová avionika. Možná, že nakonec z toho něco bude i v praxi, takový letoun by mohl mít nižší radarovou odrazivost, mohl by se tedy vyrábět třeba v sanitárně/výsadkové verzi. Je zbytečné psát, že cílem modernizace je mj. zvýšit palivovou efektivnost, dolet, rychlost a samozřejmě zachovat možnost přistávání na trávě.

Zdá se, že v Rusku nechtějí letečtí konstruktéři vyjít ze cviku, a pokud nedostanou vlastní hračky, hrají si letadélky svých otců..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1316
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22, 2016 12:42 pm    Předmět: Citovat

Ukrajinský Antonov v úterý 20. prosince 2016 představil v Kyjevě svůj nejnovější stroj nazvaný An-132D. Jedná se o výrazně modernizovaný (a zejména westernizovaný) letoun An-32, kdy největší změnou jsou motory, v tomto případě kanadské turbovrtulové Pratt & Whitney PW150A. Ty pohánějí britské šestilisté vrtule R408 Dowty. Další novinkou je avionika Primus Epic od americké firmy Honeywell. Na projektu letounu se stejnou měrou podílí jak ukrajinský výrobce, tak Saúdská Arábie, jež se má zároven stát prvním uživatelem stroje, neboť objednala šest kusů. S jejich výrobou se počítá právě na území Saúdské Arábie, u firmy Taqnia Aerospace v Rijádu.
Dvojice videí z představení: https://youtu.be/rUFV5VEpYn8 a https://youtu.be/eZsL9MCvZck.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so prosinec 24, 2016 3:57 pm    Předmět: Citovat

Nový An-132 by se měl vznést k nebi na provádění letových zkoušek někdy na jaře příštího roku, tedy téměř ve stejnou dobu, jako jeho o malinko menší konkurent, ruský Il-112.

Právě politické důvody připravily An-132 o ruský trh, kde je po takovém stroji velká poptávka. Il-112 je tedy něčím, co má narychlo tuto díru zaplnit.

Staronový "čtyřicátník" Antonov 32 dostane do vínku po svém sovětském předchůdci robustnost, nezničitelnost, schopnost startovat i na hlíně nebo písku. Možná proto ponechali původní podvozky, křídlo, trup i ocasní plochy beze změny. Naopak nové motory zajistí stroji vyšší nosnost, dostup i dolet. Nová avionika, klimatizace apod., je pochopitelně samozřejmostí. Asi by ji zvládli vyrobit i na Ukrajině, ale západní avionika i motor byla v zadání od Saudů. Ostatně Saudové hradí i čás nákladů, spojených s vývojem.

Pokud vím, detailní podmínky kontraktu budou upřesněny až po předváděcích letech v Riádu - těžko říci, kdy přesně to bude, snad za rok, dva. Držme tomuto sympatickému stroji palce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1316
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá leden 13, 2017 1:48 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Zdá se, že na těchto stránkách hledá inspiraci i V. V. Putin Smile. Dnes ráno měl svou každoroční velkou veřejnou tiskovku, kde několik hodin odpovídal na různé otázky. ... Kromě toho se krátce zmínil o širokotrupém letounu, který vyvíjí RF spolu s Čínou (Frigate Ecojet?).
MarekV napsal:
Mám za to, že Frigate Ecojet a projekt společného rusko-čínského širokotrupého letadla jsou dvě oddělené aktivity. Wide body, které chtějí Rusko a Čína společně postavit, má pracovní (neoficiální) označení C929. Zveřejněna byla zatím jediná vizualizace: http://www.popsci.com/sites/popsci.com/files/styles/medium_1x_/public/c929_jumbo_jet.jpg.
Karel napsal:
Asi máš pravdu. Já si ani nejsem jistý, jestli jde o skutečný společný projekt, na němž budou mít obě strany srovnatelný podíl, nebo je to jen politická demonstrace podpory Ruska ze strany Číny, jako reakce na západní politiku démonizace a izolace RF. Uvidíme. Myslím, že Comac C919, C929 a C939 je původní čínské značení. Tipl bych si, že Rusko se bude na projektu nějak menšinově podílet, a hned to nazvali společný projekt. Uvidíme jak motory...
MarekV napsal:
Ohledně účasti Ruska na stroji C929 jde o velice dobrý postřeh. Označení je skutečně zcela jistě původně čínské, jakožto zřejmě i celý projekt a Rusko se k němu asi dodatečně připojuje. Využití ruských motorů jako jeden z příspěvků se nabízí, protože Čína je pověstná svou neschopností vyrobit ucházející letecký motor.

Trochu více světla do tohoto čínsko-ruského wide-body letadla vnesla reportáž z Airshow China 2016, jež vyšla v lednovém L+K. Její autor, Piotr Butowski, v ní mimo jiné píše:

Piotr Butowski napsal:
Společnost COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) ve své expoziční hale na rozměrném modelu odhalila také nový širokotrupý dopravní letoun, vyvíjený společně s ruskou korporací UAC (United Aircraft Corporation). Projekt nese v Číně označení C9X9 a v Rusku ŠFDMS (Širokofuselažnyj Dalnyj Magistralnyj Samoljot) a jeho řízení by měla zajistit nová společnost, v níž budou mít obě strany shodný podíl a která bude sídlit v Šanghaji. Politicky byl tento projekt zaštítěn podpisem mezivládní smlouvy při návštěvě ruského prezidenta Vladimira Putina v Číně v červnu 2016.

Ke konkrétnímu rozdělení prací zatím nedošlo, ovšem je pravděpodobné, že finální výroba bude probíhat v Šanghji, v sousedství stávajicí výrobní linky pro letouny COMAC C919, ruská strana zřejmě zajistí návrh a výrobu kompozitového křídla a ocasní části, přičemž může využít technologie a poznatky z programu Irkut MC-21. K pohonu nobého stroje by měly sloužit motory od společnosti Rolls-Royce nebo General Electric. Čínská společnost AECC (Aeroengine Corporation of China), založená v srpnu 2016, a ruská firma UEC (United Engine Corporation) sice hodlají vyvinout vlastní motor příslušné výkonové kategorie, ovšem zatím nebyly podepsány ani konkrétní oficiální smlouvy, a tak jej reálně nelze očekávat před rokem 2030.

Spolu s modelem nového stroje byly poprvé zveřejněny také jeho základní parametry (viz níže). Chybí mezi nimi údaj o doletu, avšak podle dřívějších informací ze společnosti UAC by měl činit 12 000 km pro verzi se třemi třídami pro celkem 280 cestujících. Stejný zdroj pak udává také potenciál prodeje až 800 strojů v horizontu 20 let. Na výstavě Airshow China 2014 byl první vzlet letounu ohlášen na rok 2021 a jeho certifikace na rok 2023, ale dnes již není pochyb o tom, že tyto termíny se o několik let oddálí.

Rozpětí: 61 m; délka 63,4 m; výška 18 m; max. vzletová hmotnost 234 000 kg; max. přistávací hmotnost 190 000 kg; kapacita 280-440 cestujících; cestovní rychlost M=0,85; dráha pro vzlet maximálně 2600 m; dráha pro přistání maximálně 2200 m.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 23, 2017 7:54 pm    Předmět: Citovat

Narazil jsem na rozhovor s jedním z nejdůležitějších osob v ruském leteckém průmyslu, Andrejem Boginským. Kromě toho, že se zmínil o prvním letu MS-21 v polovině března, rozvoji programu Il-114, Il-96-400, o revizi projektu rychlostního vrtulníku atd., hovořil rovněž o L-410:
citace:
Дальше в рамках развития региональной авиации реализуется проект по локализации производства L-410 в Екатеринбурге. Чешские партнеры следят за любой информацией по поводу этого проекта и остро реагируют на слухи, что якобы российские собственники хотят закрыть завод в Чехии и перенести производство в Екатеринбург. Такой задачи нет. Зачем закрывать производство и проектирование летательного аппарата, который сертифицирован по еасовским нормам? Зачем самим себе закрывать возможный рынок? Что касается развития производства L-410 в Екатеринбурге, то его адаптация к российским условиям, конечно же, будет согласовываться с разработчиком. Надеемся, что это повысит конкурентоспособность самолета не только в России, но и за ее пределами. Этот самолет более конкурентоспособный на российском рынке, чем, скажем, Twin Otter. L-410 соответствует приоритетам и предпочтениям лизинговых компаний. Кроме того, у чешской компании Aircraft Industries российские акционеры.

Dále v rámci rozvoje regionálního letectví realizujeme projekt lokalizace výroby L-410 v Jekatěrinburgu. Čeští partneři se pídí po každé informaci o tomto projektu a ostře reagují na fámy, že údajně ruští vlastnící chtějí zavřít závod v ČR a výrobu přenést do J. Takový úkol nemáme. Proč bychom končili výrobu a projektování letounu, který je certifikován podle evropských norem? Proč si sami uzavírat možný trh? Co se týče rozvoje výroby v J., jde o adaptaci pro ruské podmínky, samozřejmě se bude konzultovat s (původním) konstruktérem. Věřím, že toto zvýší konkurenceschopnost letadla nejen v Rusku, ale i jeho hranicemi. Tento letoun je na ruském trhu konkurenceschopnějším než, řekněme, Twin Otter. L-410 odpovídá prioritám a předpokladům leasingových společností. Mimo to, česká Aircraft Industries má ruské akcionáře.

Tento doslovný překlad ponechám bez komentáře. Uvidíme.

Ohledně experimentů s modernizací An-2, o které jsem se už zmínil, poskytl docela logické vysvětlení:
citace:
Еще один проект в этом сегменте, как я сказал, реализуется на базе СибНИА, где разрабатываются 9-19 местные самолеты. Чем СибНИА сегодня выгодно отличается от других институтов? В СибНИА есть КБ. Оно сертифицировано, там есть специалисты, система проектирования. СибНИА ведет работу над этим продуктом уже с выпуском конструкторской документации с будущим присвоением литеры "О"...Сначала на базе летающей лаборатории Ан-2 был испытан прототип крыла. Оно доказало свою эффективность в полетах. Дальше коллеги сделали эскизно-технический проект 9-местного летательного аппарата. Сейчас идет изготовление составных частей летательного аппарата. Мы надеемся, что в следующем году сможем увидеть его на МАКСе.

Máme ještě jeden projekt v tomto segmentu, jak jsem řekl, realizuje se na základně SibNIA, kde rozpracovávají 9-19 místná letadla. Čím se SibNIA liší od jiných institutů? Je tam konstrukční kancelář. Je certifikovaná, jsou tam specialisté, systém projektování. SibNIA pracuje na tomto produktu už s vydáváním konstrukční dokumentace, s budoucím přisvojením si písmena O.... Nejprve byl na létající laboratoři vyzkoušen prototyp křídla. Ukázal svou efektivitu za letu. Dále kolegové zpracovali úvodní projekt 9 místného létajícího stroje. Nyní se vyrábí sestavné části letounu. Věřím, že ho příští rok uvidíme na MAKSu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so březen 25, 2017 9:01 pm    Předmět: Citovat

Nalezl jsem informaci o plánech na lokalizaci výroby Turboletů v Rusku:

2017 - částečná záměna avioniky za ruskou
2019 - úplná záměna avioniky, záměna podvozků
2020 - záměna motorů za ruské

Loni vyrobili 2ks L-410 pro armádu, letos mají vyrobit 5ks pro sanitní službu.

Konečný podíl lokalizace (ať už to přesně znamená cokoliv) má dosáhnout 75%.

Zákazníků v RF prý mají dost, mluví se o objednávce na 30ks a zájmu zatím o 80ks. Zdá se že náš odhad, že v Jekatěrinburgu chtějí dělat stroje pro Rusko a SNS, zatímco v Kunovicích pro "zbytek světa", vypadá zatím správně.

Na stránkách ruského výrobce:
http://www.uwca.ru/production/proizvodstvo-samoletov/l-410-samyy-prokhodimyy-v-svoem-klasse/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1316
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út duben 11, 2017 9:04 am    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Nový An-132 by se měl vznést k nebi na provádění letových zkoušek někdy na jaře příštího roku, tedy téměř ve stejnou dobu, jako jeho o malinko menší konkurent, ruský Il-112.

K prvnímu vzletu letounu Antonov An-132 (obdržel registraci UR-EXK) došlo 31. března 2017 na kyjevském letišti Svjatošino (UKKT/NNN) u výrobního závodu ukrajinského Antonovu, odkud přeletěl na Antonovovo tovární letiště v Kyjevě-Hostomelu (UKKM/GML). Ve vzduchu jej doprovázel Antonov An-178 (UR-EXP). Zálet je ke zhlédnutí na videu zpoza plotu i oficiálním videu, jakožto i fotografiích zboku, zepředu a společně se svým proudovým sourozencem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1316
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: so květen 06, 2017 5:27 pm    Předmět: Citovat

5. května došlo na letišti Šanghaj Pchu-tung (ZSPD/PVG) k prvnímu vzletu nového čínského dopravního letounu COMAC C919 (registrace B-001A). Následovat budou letové zkoušky v rozsahu 4200 letových hodin, přičemž k dodání prvního letounu úvodnmu zákazníkovi, společnosti China Eastern Airlines, by mělo dojít v roce 2020. Čínský podnik COMAC eviduje více než pět set objednávek na letoun C919, téměř výhradně od čínských společností.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1316
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne květen 28, 2017 7:42 pm    Předmět: Citovat

V neděli 28. května 2017 se dočkal záletu i nový ruský dopravní letoun Irkut MS-21-300. První vzlet stroje MS-21 (trupového čísla 73051 a nesoucího jméno A. N. Jakovlev) se uskutečnil na letišti Irkutsk (UIIR) nacházejícím se jen nedaleko Bajkalského jezera. Letoun, jenž je ruským ekvivalentem strojů Boeing 737 a Airbus 320 (a nově i COMAC C919), prozatím eviduje objednávky na 185 strojů, přičemž první exemplář by měl dle aktuálních předpokladů převzít Aeroflot v roce 2019.
Excelentní fotoreportáž ze záletu je k prohlédnutí zde: http://fotografersha.livejournal.com/900141.html.

Smutná zpráva ale přišla z Nepálu, kde v sobotu 27. května havaroval jeden z letounů L-410UVP-E20 (9N-AKY) společnosti Goma Air (nově přejmenované jako Summit Air) během přiblížení na letiště Lukla. Stroj údajně kvůli mlze zavadil o strom během závěrečné fáze přiblížení, načež vrazil do horského úbočí asi tři metry pod úrovní dráhy. Po strmém svahu následně sklouzal o dalších zhruba dvě stě metrů níže. Jednalo se o nákladní let, takže na palubě byly tři osoby, z nichž dvě utrpěly smrtelná zranění.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so červen 24, 2017 5:47 am    Předmět: Citovat

První série zkoušek MS-21 je už dokončena, sledovala se při ní řiditelnost a stabilita stroje v různých konfiguracích (mechanizace, podvozky) a různých režimech motorů. Další série továrních zkušebních letů budou pokračovat až do října, celkem asi 30-40 zkušebních letů. Pak stroj přeletí na oficiální certifikační testy do Žukovského institutu. Ruská certifikace se plánuje 2019, Evropská 2020.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 915
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 07, 2017 8:11 am    Předmět: Citovat

Asi před měsícem se v médiích objevil rozhovor s hlavním konstruktérem oddělení pilotovaných letadel UZGA, Aleksandrem Platonovem. Rozhovor se týkal L-410 a její montáže v Rusku, jak říkají, v Titanovém údolí. Pro nás to není zrovna moc příjemné čtení. V současné době prý probíhají vývojové práce na náhradě avioniky ruskou, poohlíží se prý i po ruském motoru. A do několika let by prý měla být výroba plně lokalizována v Rusku...
Tyto informace následně popřel generální ředitel závodu Vadim Baděcha - podle něj budou L-410 v Rusku dopracovávat jen pro potřeby zákazníka (plováky, lyže, avionika). Touha po plné lokalizace je prý u zaměstnanců pochopitelná a chválihodná, ale neodpovídá realitě. L-410 zůstane českým letounem, ale… s ruským dopracováním. O přivedení českých specialistů do závodu je zatím příliš brzo hovořit, ale je možné, že to bude mít smysl — je to dobrý nápad na přemýšlení.

Připomenu ještě historii - podle reportérů ČT (13.6.2016) je historie Kunovic taková:

Původně koupili roku 2008 Rusové 51% podíl Kunovic od Pavla Musely, obchodníka se zbraněmi, který prý měl vazby na ČSSD. Krátce na to, když byl zbrojní magnát na lovu se spolupracovníkem Novotným, utrpěl taková zranění, která z něj už natrvalo udělala mrzáka. I duševního. Policii se verze o pádu z posedu nezdála, Novotný byl obviněn z nedokonané vraždy, ale nakonec osvobozen. Bratr Musely Karel se za dva roky rozhodl vzít spravedlnost do vlastních rukou a zastřelil v závodě dva manažery a spolumajitele - Vacha a Veselého ...a pak sám sebe. Dědička Karolína Muselová v roce 2013 prodala Rusům svůj podíl, čímž plně ovládli Aircraft Industries. V té době to vypadalo pro Kunovické velmi nadějně, Rusové přinášeli zakázky a pracovalo se na vývoji NG, přijímali se zaměstnanci.

Dál už to každý zná - v roce 2014 vyhnali západem podporovaní barevní revolucionáři na Ukrajině předcházející vládu a země se ocitla v občanské válce. Západ zahájil ekonomickou válku proti Rusku - což přivodilo pád rublu asi na polovinu a naše letadla se stala v Rusku neprodejná. Ruský majitel následně zahájil s podporou své vlády částečný přesun výroby do RF - pouze pro domácí prodej. Jak to bude dál je ve hvězdách, ale myslím si pořád, že pokud v dohledné době neskončí sankce, bude s Kunovicemi konec. Stát tak přijde o stamiliony korun, které do Kunovic nalil, a jestli se započítají i peníze pro subdodavatele a sanaci starých ekologických škod (kde se jak víme roztáčely astronomické peníze) jedná se možná o 2 mld. Kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strana 7 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com