Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Image LKTB
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt květen 25, 2017 6:31 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Kromě toho se na webu letiště objevila první zmínka o nadcházejícím Dětském dni. Ten se uskuteční v neděli 28. května od 10 do 17 hodin, přičemž program bude v podstatě stejný jako v předešlých letech. Vystavena bude letištní technika, několik sportovních letadel, hasiči předvedou hašení požáru a třeba nás zase překvapí nějaká milá letová ukázka.

Letos bychom se měli na Dětském dni dočkat předvedení letounu Beech T-34B Mentor (N9HX), který se objeví jak na statické ukázce, tak i za letu ve skupině se Zlínem Z-526 (OK-DRK). Přesný čas ukázky neznám, ale velmi pravděpodobně se uskuteční po obědě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 926
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 23, 2017 2:02 pm    Předmět: Citovat

Je to už trochu starší, ale myslím, že sem nikdo nedal odkaz. Rozhovor s Fialou:
http://brnensky.denik.cz/rozhovor/vytahli-jsme-letiste-z-bahna-a-ted-chce-kraj-vic-rika-predseda-predstavenstva-20170604.html

Je to trochu jako reklama letiště, ale myslím, že to ani nevyváží několik článků, které byly publikovány s neobjektivní kritikou.

V diskusi zazněla zajímavá informace, že Letiště nesouhlasí se zastávkou vlaku blízko terminálu. Nevím, jestli je to pravda, pokud někdo znáte detaily, napište.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne červenec 09, 2017 2:42 pm    Předmět: Citovat

Konečně sympatický rozhovor, díky za odkaz. Informace zmíněná v diskusi ohledně odporu k výstavbě vlakové zastávky u letiště je skutečně překvapivá, je-li pravdivá. V samotném rozhovoru mě asi nejvíc zaujalo toto sdělení: "V roce 2025 budeme muset za půl miliardy rekonstruovat přistávací dráhu, další peníze budou potřeba na přístavbu odbavovací haly."

Tento záblesk pozitivního naladění kolem brněnského letiště ale vyvažuje obecní zpravodaj Tuřanské listy, který je proslulý svým pohoršeně kritickým vztahem k létání:
"Zastupitelstvo na 16. schůzi dne 27. 4. 2017 požaduje v Plánu udržitelné mobility města Brna přihlédnout k eliminaci dopadů provozu tuřanského letiště na obydlené lokality městské části Tuřany, a to úplným zákazem cvičných letů velkých dopravních letadel a cvičných letů malých motorových letadel orientovaných nad městskou část Brno-Tuřany a dále přistoupit k omezení vzletů velkých dopravních letadel a sportovních letů malých motorových letadel nad obydlenou zástavbu."

Pro zajímavost, mezi partnery/sponzory dětského dne na hřišti v Tuřanech byla i společnost Mado Air, jež od Nového roku sídlí v prostorách po zaniklé firmě Alfa-Helicopter. V dřívějšku i samotné letiště sponzorovalo nejrůznější sportovní události pořádané městskou částí Tuřany. Přijímat od letiště peníze je zřejmě správné, ale podporovat jej či mu přinejmenším neházet klacky pod nohy už tolik ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út srpen 01, 2017 11:45 am    Předmět: Citovat

Patrně bylo kolem brněnského letiště již dlouho ticho, a tak se objevila další "kauza". Několik dlouhých let se řešila skutečnost, že část letištního areálu, včetně kusu vzletové a přistávací dráhy a pojezdových ploch, je v soukromém vlastnictví, a nepatří jako zbytek plochy areálu letiště Jihomoravskému kraji. Před rokem o tom vyšel článek na iDNESu, k němuž se včera objevilo neveselé pokračování. Ve zkratce, od původních majitelů parcelu odkoupil podnikavec Michal Horký, který se nyní bude z pozemku velmi pravděpodobně snažit vytřískat co to dá. Pohled do katastru nemovitostí přehledně ukazuje, o kterou část letiště se jedná (zvýrazněna červeně). Parcela má dva vlastníky, a to jak Horkého, tak Jihomoravský kraj, ale není vyřešen vlastnický podíl. Asi to bude ještě zajímavé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt srpen 17, 2017 11:55 am    Předmět: Citovat

Situaci kolem sporu o část pozemku letiště se včera věnovala i Česká televize ve svých Událostech v regionech. Ke zhlédnutí zde. Zazní tam několik nových informací, které ve výše odkazovaných článcích nebyly.
Komentátorce se navíc zřejmě neúmyslně povedlo veselé rýpnutí, kdy prohlásila, že na letišti bylo "překvapivě rušno".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
xvick



Založen: 28.2.2008
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: po září 04, 2017 7:21 pm    Předmět: Citovat

BMI nachystalo od druhé poloviny září "cenovou akci" letenek, mimo jiné, např. BRQ-MUC za 1 999 Kč nebo MUC-BRQ za 88€ ...

Škoda jen, že o této nabídce není nějaké info někde na netu nebo na reklamních plochách pro zviditelnění této linky ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt září 21, 2017 9:43 am    Předmět: Citovat

Kolem BMI Regional je v posledních dnech docela rušno. Nejprve aerolinka ohlásila codesharing s italskou společností Air Dolomiti (spadá pod Lufthansu), čímž se přes Mnichov otevřely spoje do Benátek, Verony, Bari, Boloně a Florencie. Ze zvědavosti jsem se díval na Benátky, a z Brna to velice slušně navazuje, takže celá cesta zabere 3 hodiny a 50 minut. Jen cena kolem deseti tisíc není úplně tím, co bych si představoval.
Druhou novinkou, úzce navázanou na Brno, je pojmenování jednoho z letadel Embraer 145 (G-RJXH) "Brno Dragon" (neboli Brněnský drak) a druhého Embraer 145 (G-RJXG) "Spirit of South Moravia" (Duch jižní Moravy). Video z aplikování nálepek k vidění zde: https://youtu.be/r9pG5qmf7Ok
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá listopad 10, 2017 5:19 pm    Předmět: Citovat

Značnou pozornost dnes vzbudila tisková zpráva, že novým vlastníkem firmy Letiště Brno je investiční skupina Accolade. Ta odkoupila dosavadního vlastníka, firmu BAWDF.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 926
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne listopad 12, 2017 8:55 pm    Předmět: Citovat

Ještě větší pozdvižení na radnici vyvolal prodej solární elektrárny za 1,7 mld. Kč, kde má letiště 40% podíl. Peníze údajně využijí na rozvoj letiště. Uvidíme Smile
Nabyvatelem je skupina Jufa, ovládaná solárními barony Chrenkem a Fastem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po listopad 13, 2017 2:23 pm    Předmět: Citovat

Tolik obchodů/prodejů během tak krátké doby. Skoro to působí jako pověstné opouštění potápějící se lodi. Myslím, že bude ještě hodně zajímavé sledovat, jakým směrem se toto vše bude vyvíjet. Internetem už se šíří spekulace, že Accolade, jež podniká v oboru "skladovacích a montážních hal", má zálusk na oživení myšlenky brněnského letiště coby nákladního uzlu. Těžko říct, ale velmi pravděpodobné je, že tato firma má zřejmě zajímavý kapitál, který by se mohl pozitivně projevit na dalším růstu letiště. V tiskové zprávě se mimo jiné uvádí, že změnou majitele se pro zaměstnance ani cestující nic nemění. Znamená to tedy, že "tím nejvyšším" zůstává i nadále Jiří Filip?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 926
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st listopad 15, 2017 6:17 pm    Předmět: Citovat

Když se ohlédneme trochu zpět, tak on ten prodej zase takový blesk z čistého nebe není. Že LKTB nikdy nebylo miláčkem médií víme všichni. Situace se ale ještě zhoršila v posledních letech, kdy po Chovancově tzv. Lánském puči nastal hon na Haška. V rámci akce antihašek se LKTB užívalo jako klacek proti němu. Na tuto hru hloupě přistoupilo kromě ostatních stran i vládnoucí brněnské ANO. Útoky ohledně Hašek-LKTB případně FVE byly na denním pořádku, síla útoků překročila hranice slušnosti. Vůbec se nedivím, že se vlastníci rozhodli podíl prodat. Já bych to udělal také.

Jaké úmysly mají noví vlastníci, to teprve uvidíme. I já předpokládám, že se budou zkoušet věnovat rozvoji carga. Na Filipově místě bych se už pomalu poohlédl, co budu v důchodu dělat s volným časem. Jeho nástupce může být horší i lepší, to se teprve ukáže. Pro spottery by mohl vytvořit lepší podmínky, nic by ho to nestálo a mohl by se hned předvést v dobrém světle.

Co čeká LKTB - uvidíme, je to spíš otázka města a kraje, kolik do obslužnosti budou chtít vrazit. Brno je a zůstane v kategorii měst, která budou muset o každý spoj těžce bojovat. Zbraněmi v této hře jsou dotace, dotace, dotace. Dopravci si už vytvořili prostředí, kdy regionální letiště potupně přeplácí dopravce, aby létali právě od nich. Taková jsou dnes, bohužel, pravidla hry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 926
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt listopad 16, 2017 5:06 pm    Předmět: Citovat

Před rokem jste s dnes již bývalými majiteli Letiště Brno jednali o výstavbě haly pro nadnárodního přepravce TNT. Je pořád ještě ve hře?
Podle zpráv od TNT svůj projekt centra pro evropskou leteckou dopravu posune do některé jiné lokality. Myslím tedy, že původní projekt už ve hře není.
O tom, že rodina Filipova nechtěla původně svůj podíl prodávat, svědčí i fakt, že jeden z původních majitelů Jiří Filip zůstává ve statutárních orgánech letiště...
Ale prodali. Neumím posoudit, jestli chtěli, či ne, umím říct, že jsme se dohodli se všemi bývalými majiteli. Pan Filip zůstává i kvůli zajištění kontinuity.
Kraj chce také zvýšit nájem. Jste na to ochotní přistoupit?
Jsme ochotní se bavit o tom, proč by to tak mělo být, jaké jsou k tomu podklady. Třeba letiště v Ostravě platí nájem osm milionů korun ročně a kraj do něj investuje výrazně víc než tady.


Pokud jsem správně pochopil, chtějí zároveň konkurovat CTP. Tedy postavit a pronajímat haly poblíž letiště a možná sem zkusit i sestěhovat ty, kteří dnes sídlí dál, ale k letišti by měli mít blíž:
Některé firmy navázané na letiště sídlí dnes v jiných lokalitách a městu tak vzniká zátěž. Věříme, že se mu zónou u letiště ulehčí. Brno také společně s Ředitelstvím silnic a dálnic chystá další dálniční sjezd, což bude další bod, který zpřístupní dopravu na letiště i do města.


Zdroj: https://brno.idnes.cz/letiste-brno-accolade-novy-sef-milan-kratina-fmq-/brno-zpravy.aspx?c=A171115_364663_brno-zpravy_dh

PS
Tak bych hádal, že Filip prodal podíl s podmínkou, že zůstane předsedou představenstva (na kolik asi let, tipnul bych tak na 3) Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 926
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt listopad 23, 2017 12:00 pm    Předmět: Citovat

Pokud vás zajímá pohled zvenku na LKTB, můžete si projít analytický článek v angličtině:
https://blueswandaily.com/the-czech-republics-second-airport-gets-a-shot-in-the-arm/

Některé věci už jsou skoro evergreenem:
It is clear that without the up to four-times daily connection to and from the Lufthansa hub at Munich Airport, the appeal of Brno to expatriates would be severely diminished.


Pro mě bylo třeba překvapením, že nejvíc lidí létá přes MUC do Španělska. Že by AMS mohl být nejžádanějším jednotlivým letištěm, to mě nijak nepřekvapuje.
The ...analysis of traffic data from OAG shows an annual two-way market of an estimated 17,000 passengers flying between Brno and destinations behind or beyond Munich, based on the past 12 months (October 2016 – September 2017). The largest connecting flows are into Spain and within Germany, while Amsterdam is the largest single destination for transfer traffic.

V perspektivě orientace na omladinu by si autor rozuměl s novým majitelem:
One would think for example that the Air France subsidiary Joon, which set its stall out to target millenials could be sufficiently interested to consider its options there.


Přes některé nepřesnosti je to jistě zajímavé srovnání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1332
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po prosinec 11, 2017 7:12 pm    Předmět: Citovat

Minulý týden z pochopitelných důvodů neunikla pozornosti českých médií zpráva o otevření nově zbudovaného úseku rakouské dálnice A5, díky kterému se cesta z České republiky do Vídně zase o pár minut zkrátí. Pro české cestovatele zejména z moravské metropole a blízkého okolí to mimo jiné znamená, že již tak velmi dobře přístupné vídeňské letiště se stalo ještě přístupnějším.

Bez zajímavosti pak rozhodně není ani to, že v souvislosti s "válkou" mezi dopravci Regiojet a Flixbus je Brňanům pohodlněji dostupné i letiště pražské. Flixbus totiž zřídil přímé autobusové linky z brněnského nádraží u Grandu na pražské letiště, takže již není nutné přesedat na Florenci, jako je tomu u Regiojetu, případně na Hlavním nádraží, pokud se cestuje vlakem a přestupuje na MHD či autobus Airport Express. Flixbus nabízí celkem pět spojů denně, a to s odjezdy z Brna v 4.00, 6.30, 9.00, 13.30 a 15.30 a délkou jízdy tři a půl hodiny, přičemž cena začíná na 149 Kč za jeden směr (zpět autobus jede v 8.45, 11.15, 15.45, 18.15 a 20.45). To je navíc zhruba o sto korun méně, než kolik stála dosavadní nejlevnější varianta jízdy mezi Brnem a letištěm v Praze. Pokud se tato autobusová linka ujme, nabídne skutečně pohodlný způsob pro cesty na lety z Prahy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Strana 19 z 19

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com