AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Rozšíření a omezení provozu linek
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Thu Nov 23, 2017 10:07 am    Post subject: Reply with quote

Díky za skvělé shrnutí. Doufejme, že ta změna majitele se projeví pozitivně. Zatím se zdá, že by tomu tak být mohlo.

Nápad pokusit se z této nové situace vytěžit něco přínosného i pro spottery je více než dobrý. Rozhodně to bude jedním z témat na vánoční spotterské besídce (které se letos, doufám, taktéž zúčastníš).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sat Nov 25, 2017 9:17 am    Post subject: Reply with quote

Ano, myslím, že je to dobře hlavně proto, že současné politické reprezentaci města i kraje to umožní restart vztahů bez ztráty tváře. Ta předchozí zaslepená nevraživost už musela negativně ovlivňovat chod i rozvoj letiště. Ostatně i analýzu, co jsem se o ní zmínil na sousedním vláknu, pojmenoval autor jako "nový impulz" nebo "injekce" pro brněnské letiště (nevím jak tu ránu do ruky přesně přeložit) Smile.

Druhý den po regionech se víceméně stejná informace objevila i v různých novinách, zaznamenal jsem ale nějaké doplňující informace:
- Nejúspěšnějším charterem je Burgas (kdo by nevzpomněl A320, který si letos udělal v mlze v BOJ exkurzi na trávu)
- Nový majitel, pan Kratina, se vyjádřil v tom smyslu, že kromě obvyklých turistických destinací by rád zavedl i něco exotičtějšího (že by Dubaj, Bangkok, můžeme jen hádat...)
- Novinářům se věnoval Vedoucí přepravního provozu Ing. Radek Lang a myslím, že mu to šlo velmi dobře. Mimo jiné tam promítal i statistiky vytíženosti letadel za 10 měsíců 2017:
Oba LC dopravci mají nejslabší hodnoty v lednu, postupně stoupající na vrchol v prázdninové měsíce, pak to zase v září a říjnu klesá (l/f minimum%-maximum%): STN 87-97, LTN 84-95, EIN 74-93. Linka do MUC měla víceméně průběžně stoupající tendenci: MUC 45-56. Předpokládám, že se jedná o odbavené cestující, takže prodaných letenek může být i o nějaké procento víc.

Průběh grafu po měsících si můžete prohlédnout třeba na této fotce.
https://www.denik.cz/galerie/letiste-brno-bilancovalo-ma-noveho-predsedu-predstavenstva.html?mm=8309143&back=461403358-6813-1&photo=2

Na prázdninovou besídku moc rád zajdu, nejen proto, že na posledních akcích jsem z důvodu služebních cest chyběl. Ani už raději nebudu psát, že teď žádnou cestu neplánuji, protože většinou se o cestách dozvídám pár dní dopředu.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sat Nov 25, 2017 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

Nové linky začínají být evidentně potřeba jako sůl, protože po zrušeném Eindhovenu to vypadá, že Wizzair balí kufry úplně a od ledna ruší i Luton. Poslední let je možný rezervovat na pondělí 8. ledna 2018. Poté již žádný další let na této lince není v kalendáři, ačkoli ještě před pár dny bylo možné kupovat letenky až do léta. Tedy scénář stejný jako v případě Eindhovenu. Vezmu-li v úvahu statistiky přepravní vytíženosti z příspěvku nade mnou, tj. 84-95 %, tak je skutečně s podivem, že Wizz takovou linku ruší. Zřejmě příčina bude stejná jako minule - Brno odmítlo linku dotovat, tak se dopravce přesune na pro něj vstřícnější letiště. Osobně mi teda odchodu Wizzairu líto není, ale velice bych uvítal, kdyby se našla společnost, která opět spojí Brno s Eindhovenem. Brněnské letiště teď vskutku prožívá bouřlivé období.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed Nov 29, 2017 8:54 am    Post subject: Reply with quote

Situace kolem linek se mění opravdu každým dnem. V souvislosti se zrušeným Lutonem a odchodem Wizzairu z Brna se krajský zastupitel Petr Kunc vyjádřil, že "ukončení linky byl chystaný krok," jinak řečeno, "je to součástí plánu, nové linky jsou už naplánované." Velice oceňuji takovýto druh humoru.

Prozatím nejnovější zprávou je, že do "výběrového řízení" na rozlétání pětice linek (Barcelona, Miláno, Řím, Lvov a jedno tajemné místo), které Kraj zřejmě vyhlásil, se přihlásila jedna letecká společnost. Pozoruhodné. Opravdu upřímně mě zajímá, co za společnost to může být. Mimochodem, v srpnu se hejtman vyjádřil, že o daných linkách jednají se dvěma společnostmi. Vývoj tu tedy nějaký je: přinejmenším jeden dopravce ztratil zájem.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Nov 29, 2017 7:49 pm    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
...se krajský zastupitel Petr Kunc vyjádřil, že "ukončení linky byl chystaný krok," jinak řečeno, "je to součástí plánu, nové linky jsou už naplánované." Velice oceňuji takovýto druh humoru.

To je úplně TOP vyjádření. Pro Šimka "je to nepochopitelné" ale Kunc má své informace.

MarekV wrote:

... do "výběrového řízení" na rozlétání pětice linek (Barcelona, Miláno, Řím, Lvov a jedno tajemné místo), které Kraj zřejmě vyhlásil, se přihlásila jedna letecká společnost. Pozoruhodné. Opravdu upřímně mě zajímá, co za společnost to může být. Mimochodem, v srpnu se hejtman vyjádřil, že o daných linkách jednají se dvěma společnostmi....
Very Happy

Trochu divím, že si ten tajemný dopravce vybral linky, které už létal a opustil a část potenciální poptávky tedy už dřív nasytil. Nějak se nemohu zbavit pocitu, že pro Brno nenabízí ty nejlepší z destinací, které má (mimo STN).

Když to ale vezmeme věcně - v Brně slýchám italštinu překvapivě často, po slovenštině, romštině a angličtině bych asi zařadil ruštinu/ukrajinštinu s italštinou. Takže proč ne... GRO bude asi trochu ujídat s talíře MUC, protože tam je Španělsko nejčastější destinací na přestup. No, uvidíme.

Ta tajemná linka bude asi snaha znovu oživit EIN. Dal bych hodně za to, abych se dověděl, kolik po Šimkovi chtěla Sorina Ratzová z WZZ na podporu EIN a kolik si teď řekl tajemný dopravce, aby na linku navázal.

Ať už se to povede nebo ne, velké nebezpečí vidím v tom, že vyjmenované destinace létá dopravce jak z BTS, tak z PRG, odkud si ostatně asi jen W letem odskočí. Přitom hádám, že letenky z BRQ nebudou levnější a navíc nebudou asi denně a budou logicky v horší časy. To ani nemluvím o tom, že obě sousední letiště mají v nabídce i hlavní esa, jako je třeba DUB. Trochu se bojím, že dopravce si bude kanibalizovat své linky jen do té doby, dokud bude dostávat dotace. Protože hodně lidí třeba i poletí z BRQ ale vrátí se zpět např. na BTS, kvůli lepšímu datu a času.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed Nov 29, 2017 8:23 pm    Post subject: Reply with quote

Které destinace bys považoval za nejlepší z Brna?

Mně ten výběr nepřipadá vůbec špatný. Barcelonu ani Řím zasvěceně posoudit nedokážu, i když se mi zdá, že turisticky zajímavá místa to rozhodně jsou, takže o nezájem bych se nebál. Lvov je dle mého totální krok špatným směrem.

Naproti tomu BGY i EIN jsou, dovolím si tvrdit, mimořádně dobré destinace. Během letošního roku jsem měl tu čest je osobně obě zažít, a nepochybuji o jejich potenciálu. Ostatně linky na obě tato letiště fungovala z hlediska vytíženosti přece velmi uspokojivě. Navíc bez přílišného přehánění lze BGY označit za hub, alespoň tedy z hlediska nízkonákladových možností. Paleta destinací, které tam (nejen) Ryanair nabízí, je opravdu široká, pokrytá je v podstatě celá Evropa, obzvlášť pak ta jižní. Navíc letenky kamkoli jsou cenově velmi příznivé. BGY bych proto bral všema deseti. Už jen proto, že kdybych se chtěl znovu vypravit na Skiathos, nemusel bych se kvůli tomu štrachat do Ostravy. Což nás ale přivádí k tomu, jak sám uvádíš, že do BGY se z okolních letišť létá z PRG, OSR i BTS. Tedy panuje velká konkurence. I když to by nakonec mohlo hrát ve prospěch všech, kdyby se podařilo letový řád vyladit tak, aby se spoje nepřekrývaly, ale naopak spíše doplňovaly.

A byl bych nesmírně rád, kdybys měl s EIN coby pátou destinací pravdu. Pokud pominu, že jsem si k Eindhovenu vypěstoval velice osobní vztah, tak toho nabízí opravdu hodně komukoli. Kromě obligátní role jakožto přístupové brány k hromadě okolních měst, včetně Amsterdamu, kam je to vlakem opravdu kousek, je centrem neustálého dění v mnoha oborech a směrech. Tahle linka opravdu má smysl.

Mimochodem, narazil jsem na zajímavý článek o nejvyhledávanějších destinacích na období kolem letošních Vánoc a Silvestra. Je to poměrně poučné. Největší zájem ze strany českých cestovatelů zažívá Amsterdam, po něm Madrid a Dubaj, následované Bangkokem, Frankfurtem, Istanbulem, Mnichovem, Barcelonou, Los Angeles a Miami.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Nov 30, 2017 11:53 am    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
Které destinace bys považoval za nejlepší z Brna?


V oblasti LCC bych po Londýnu jako druhou tutovku považoval Dublin. Asi je pravda, že i Paříž by stála za pokus, ale jedině něco bližšího, třeba CDG. Barcelona je fajn, ale raději na zimu BCN, než už zčásti vytěžená GRO (nebo zkusit MAD). Nemyslím, že to bude zrovna trhák, podobně Řím, co se lítal už dvakrát. Asi by se dalo zkusit i něco z Řecka, máme spolu vzájemné historické vazby, létali by i oni k nám. Já osobně budu za BGY rád, zvlášť pokud by to létalo mj. i v pátek navečer Smile. EIN je taky moc fajn, ale podle mě tak, tak jak byl, další nárůst cestujících bych v dohledné době nečekal. Kromě přiměřeného letového řádu je ale podmínka nízké ceny, ne třeba jako TVS 3k+, problém vidím i v té regionální konkurenci, kde bude BRQ s 2-3 lety týdně tím nejslabším hráčem.

Z exotiky bych hádal, že by se na nějakou dobu udržel Dubaj, i když to spíš mělo být před rokem. Je to takové místo, které mnoha lidem stačí vidět jednou. Pak by mohli přejít na Bangkok - předpokládám, že právě o tom mluvil Kratina. Tady si pro změnu TVS představit umím.

Za zamyšlení by možná stál takový Edinburgh, Lisabon, nějaké severská destinace, možná i Kijev, zvlášť, pokud by se tam situace trochu normalizovala.

Pro síťové aerolinky bych hodně fandil AMS, IST, MOW, ale úplně bych nezavrhoval ani třeba takovou WAW, pokud by se rozhodl LOT lovit v našich vodách. Nesmělo by toho být ale moc, aby se navzájem nezničili. Pro blízký feeder (pro evropské lety) by rotace a časy měly být takové, aby se dalo ráno odletět a později večer vrátit. Je nesmysl trávit čas v hotelu o den déle, abych se mohl vrátit do BRQ. To letadlo by tu tedy mělo nocovat. Pro oba směry nám pak vyjdou min. 3 rotace, lépe 4. Dále, rozumná cenová politika, ne lety po Evropě za 15k+. Je to vždy několik podmínek, které musí být splněny současně, aby to skutečně fungovalo. U většiny linek to má cenu posuzovat až jsou známy všechny parametry současně: kam, kdy, kdo a za kolik.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
xvick



Joined: 28 Feb 2008
Posts: 90

PostPosted: Thu Nov 30, 2017 2:56 pm    Post subject: Reply with quote

I já se zapojím do soutěže o “tajemného dopravce a destinaci č. 5”…

EASYJET … CDG nebo RYANAIR … DUB
Back to top
View user's profile Send private message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Thu Dec 14, 2017 2:36 pm    Post subject: Reply with quote

A je to tu! Provozovatelem nových linek z brněnského letiště bude rumunská nízkonákladová společnost Blue Air. Ta bude v Brně bázovat jeden Boeing 737-500 s kapacitou 126 míst. Paleta nalétávaných destinací je nakonec oproti očekávání a avízům ještě širší. Dočkat bychom se měli celoročního provozu linek do Milána, Říma, Barcelony, Bruselu a Lvova. K těm by během letního období (od června do září) měly přibýt linky do Chorvatska, konkrétně do Dubrovniku a Splitu. Milán a Brusel by se měly létat s frekvencí tři lety týdně, zbývající destinace pak dvakrát týdně. Na podporu těchto linek je vyhrazeno pro příští rok 60 milionů korun. Více zde.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Fri Dec 15, 2017 11:45 am    Post subject: Reply with quote

Detailně se oznámení o nových linkách věnoval pořad Události v regionech, kde v rozhovoru hejtman Šimek doplnil několik více než zajímavých informací. Tak trochu zchlazením prvotního nadšení byla zmínka o plánovaných cenách letenek, jež by se měly pohybovat v rozmezí od 4 do 6 tisíc korun (konkrétněji zpáteční letenka do Lvova by měla přijít na 4 100 Kč, do Bruselu na 6 200 Kč). K nízkonákladovému létání, na které jsou cestující zvyklí díky Ryanairu, to má poměrně dost daleko. Je tedy skutečně otázkou, kolik zákazníků si linky nakonec doopravdy najdou. Hejtman nicméně očekává, že během třetího roku provozu, tedy v roce 2020, by ceny mohly klesnout na 2 700 Kč. To je ale skutečně dost vzdálená budoucnost, do té doby se může situace mnohokrát změnit. Další zajímavostí bylo, že celková dotace linek má činit 120 milionů korun, neboť výše zmíněných šedesát milionů je suma, kterou přispěje Kraj, stejnou částkou přispěje i město Brno. Zahájení letů se očekává s příchodem letního letového řádu 25. března 2018. Prodej letenek bude spuštěn snad během ledna, což je ostatně už nejvyšší čas.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Dec 15, 2017 9:45 pm    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
...a zmínka o plánovaných cenách letenek, jež by se měly pohybovat v rozmezí od 4 do 6 tisíc korun (konkrétněji zpáteční letenka do Lvova by měla přijít na 4 100 Kč, do Bruselu na 6 200 Kč). K nízkonákladovému létání, na které jsou cestující zvyklí díky Ryanairu, to má poměrně dost daleko...


Určitě se shodneme na tom, že ceny budou jeden z hlavních momentů, určujících obsazenost letadel. Podle vedení kraje, město + JMK založí spolu s 0B virtuální aerolinky. Provozní stránku věci bude mít na starosti 0B, reklamu a prodej letenek Blue Air Moravia.

1. Doufám, že to neznamená, že letenky nebudou k mání na portálu 0B!! Obecně jsem hodně zvědavý na prodejní kanály.
2. Je jasné, že 0B jako většinový majitel (65%) bude prosazovat svou cenovou politiku, zvlášť pokud by se ta domácí ukázala jako nedobrá, takže prohlášení kraje beru s rezervou
3. Nikdy jsem s 0B neletěl, ale mnohokrát se odbavovalo vedle jejich éro - na mě to nedělalo dojem čistokrevné LCC. Navíc, pokud se nemýlím, tak jsem někde zahlédl i c/s s někým z běžných aerolinek. Tak trošku mi napadá srovnání se SmartWings. A samozřejmě, vůbec bych se nezlobil za c/s s někým, kde by to dávalo smysl.
4. Ten drahý BRU bude asi představa politiků, že všichni tam lítají na úřady EU
5. Pokud by byl třeba Lvov 2x2100Kč včetně poplatků a třeba menšího odbaveného zavazadla, tak by to vůbec nebylo špatné. Je jasné, že s letitým pětikilem se nedostanou na ceny osmikila NG.

Pro mě osobně by se víc líbilo MXP než BGY, jinak je to super. Hodně bude záviset na časech a cenách, pokud tu bude Bulík bázovat, pak bude asi odskakovat i jinam, protože těch pár letů týdně ho vytíží tak na 50%. V zásadě by ale výhledově nic nebránilo myšlence, aby létali c/s feeding na nějaký hub. Jestli v tom cítíte i trošku pojistku vůči bmi a MUC, tak já taky. Mimochodem MUC je z Rumunska docela frekventovaná destinace a 0B tam také lítá.

Co je výhodou je to, že 0B nědělá ani PRG, ani VIE ani BTS, takže pro ně by BRQ mohlo představovat bránu do tohoto regionu. Uvidíme.

Mimochodem, Rumunsko má podle mě docela velký turistický potenciál pro ty, kteří mají rádi nedotčenou horskou přírodu a ještě nejsou úplně zhýčkaní. Takže pro naše turisty bych tam prostor viděl. A naopak také.


Nevíte někdo, kdo byl ten třetí, mimo TVS a BlueAir, koho kraj oslovil?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sat Dec 16, 2017 12:40 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Určitě se shodneme na tom, že ceny budou jeden z hlavních momentů, určujících obsazenost letadel. Podle vedení kraje, město + JMK založí spolu s 0B virtuální aerolinky. Provozní stránku věci bude mít na starosti 0B, reklamu a prodej letenek Blue Air Moravia.

1. Doufám, že to neznamená, že letenky nebudou k mání na portálu 0B!! Obecně jsem hodně zvědavý na prodejní kanály.
2. Je jasné, že 0B jako většinový majitel (65%) bude prosazovat svou cenovou politiku, zvlášť pokud by se ta domácí ukázala jako nedobrá, takže prohlášení kraje beru s rezervou.

Na prodejní kanál letenek jsem také velmi zvědavý. Taky by se mi líbilo, kdyby do toho Blue Air mluvil a měl lety v nabídce na svém webu. Protože jestli je plán takový, že se to bude prodávat přes nějaký zcela nový a narychlo zřízený web, tak bych se nedivil, kdyby polovina potenciálních zájemců stránku s nabídkou letenek vůbec neobjevila.
Bohužel nevíme, jaké podmínky si Kraj do výběrového řízení nasázel. Klidně tam mohlo být, že chce být výhradním cenotvůrcem.

Karel wrote:
... Navíc, pokud se nemýlím, tak jsem někde zahlédl i c/s s někým z běžných aerolinek. Tak trošku mi napadá srovnání se SmartWings. A samozřejmě, vůbec bych se nezlobil za c/s s někým, kde by to dávalo smysl.

Co se týče codesharu, na základě informací, které jsem našel, od letošního června funguje spolupráce Blue Airu s řeckou regionální společností Sky Express, od prosince pak i s italskou Alitalií.

Karel wrote:
Nevíte někdo, kdo byl ten třetí, mimo TVS a BlueAir, koho kraj oslovil?

Ruku do ohně za to nedám, ale mám pocit, že v kuloárech se skloňovalo jméno společnosti Air Baltic. Vzhledem k tomu, že i ona má ve flotile Boeingy 737-500, jeví se mi to vcelku přesvědčivě. Jedním z kritérií při výběru velmi pravděpodobně byl požadavek na stroje s kapacitou někde kolem 120-130 cestujících (kam ještě jakž takž spadá i 737-700 Smartwingsu), protože klasické "osmistovky" jsou pro zamýšlené lety z hlediska počtu sedadel už příliš velké.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sun Dec 17, 2017 9:42 pm    Post subject: Reply with quote

Právě ta Alitalia by mohla být sdílená. Mají s 0B c/s lety jak z FCO, tak z BGY. A byla by to nová destinace na mapě AZ. Já bych se aspoň na to zkusil na místě Šimka zaměřit. Otázkou je, kdo by to měl domluvit, jestli on nebo 0B.

V každém případě je tu opět otázka ceny, aby do toho AZ byla ochotna jít.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Tue Jan 09, 2018 3:24 pm    Post subject: Reply with quote

Doufám, že to časem někoho kompetentního s tím codesharem taky napadne. Určitě by to nebylo k zahození.

Na webu brněnského letiště se objevila krátká tisková zpráva ohledně aktuální situace, neboť se Letišti, jak samo přiznává, hromadí dotazy. Sdělení v kostce: probíhají finální jednání, letový řád a ceny letenek budou zveřejněny v druhé polovině ledna.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Jan 12, 2018 6:43 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Doufám, že to časem někoho kompetentního s tím codesharem taky napadne. Určitě by to nebylo k zahození.


Objevil jsem článek k 13. výročí z konce loňského roku, kde se píše:

Blue Air se také stává důležitým hráčem mezi evropskými aeroliniemi. Podepsal c/s smlouvu s AZ, tedy, že AZ dává svá vlastní čísla letům na všech letech, které Blue Air provozuje z Itálie do Rumunska a na svou základnu v Liverpoolu. Od začátku příštího roku začne druhá fáze partnerství. Všechny lety společnosti Alitalia z FCO a LIN budou prodávány společností 0B pod vlastním číslem letu a přispějí k otevření nových trhů s vícee cestujícími.

Doufejme, že se to bude vztahovat i na lety z BRQ
Zdroj: http://angajatorulmeu.ro/aniversare-blue-air-transportat-peste-20-de-milioane-de-pasageri-13-ani/

Doufejme, že soudní pře s původními insolventními vlastníky z roku 2013 nepřinesou žádné vážné újmy, nejspíš jde ale především o značku, hádám tedy spíš o peníze za ni. Není mi úplně jasné, jak daleko nebo blízko jsou v tuto chvíli k pravomocnému rozsudku.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 78, 79, 80  Next
Page 73 of 80

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group