Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozšíření a omezení provozu linek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 73, 74, 75
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1441
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt červenec 19, 2018 3:17 pm    Předmět: Citovat

Rozruch v letecké obci vyvolalo oznámení svérázného náměstka brněnského primátora Matěje Hollana, který během návštěvy na Ukrajině prohlásil, že "z Brna začne v dohledné době lítat pravidelná linka do Lvova." Buď tímto prozradil dosud neveřejnou informaci, anebo, což je pravděpodobnější, se ještě nedozvěděl, že jednání s Blue Airem před nějakým časem skončilo neúspěchem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 945
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne červenec 22, 2018 12:59 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Rozruch v letecké obci vyvolalo oznámení svérázného náměstka brněnského primátora Matěje Hollana, který během návštěvy na Ukrajině prohlásil, že "z Brna začne v dohledné době lítat pravidelná linka do Lvova." Buď tímto prozradil dosud neveřejnou informaci, anebo, což je pravděpodobnější, se ještě nedozvěděl, že jednání s Blue Airem před nějakým časem skončilo neúspěchem.


To si ani neumím představit, že by o tom nevěděl. Nemám o něm vysoké mínění, ale až takový trouba to určitě není. Třeba chápe tento spoj jako dlouhodobý cíl, bez ohledu na to, jestli bude zajišťován tou nebo onou společností. Klíčová otázka je, proč zrovna Lvov a ne třeba Kyjev? Kyjev má mnoho památek, muzejí, dá se zajet do Černobylu... Lvov, pokud vidím kolem sebe, nikoho moc nezajímá, většina lidí ani netuší, kde leží.

Protože se mi nechce věřit, že by kvůli vlastní náklonnosti ke Lvovu (nebo místním masérkám) zaváděl tuto (jistě ztrátovou) linku, pak mi to vychází, že by to mohlo být v rámci nějakého politického doporučení, jako symbolická demonstrace podpory UA ze strany Západu. Pak by i dávalo smysl, že tam ČR najednou buduje České centrum. Samozřejmě, že existuje jistá naděje, že pokud bude Brno linku dostatečně dotovat (ať už otevřeně nebo skrytě), posbírá se dostatek lidí, aby si tam zaletěli zahrát na bohaté (jako Angláni u nás). A nějací bohatší Ukrajinci si samozřejmě také zaletí na "západ". Ale to by letenka musel stát tak 1500 OW.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1441
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po srpen 06, 2018 11:08 am    Předmět: Citovat

Zdá se, že dneškem končí "naděje" na linku mezi Brnem a Lvovem. Wizzair oznámil, že od letošního zimního letového řádu spojí toto ukrajinské město s Bratislavou. Létat se bude třikrát týdně, přičemž ceny budou typicky wizzairovské, tedy začínající na několika stokorunách za jeden směr. Smysluplnou konkurenci z Brna si asi jen těžko představíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 945
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st říjen 10, 2018 6:33 pm    Předmět: Citovat

Nikomu se asi do toho moc nechce, tak začnu já. Bývalý majitel CK Fischer a Fischer Air chce znovu zkusit štěstí v leteckém byznysu. Chce létat z Berlína, kde by nahradil výpadek Air Berlín. Z našich letišť hlavně z BRQ a PED. Dále z BTS, z Basileje (BSL) a Salzburku (SZG).

Co se týče linek(?) z BRQ, mělo by to být:
BSL, Barcelona, Berlín (TXL), DUB, Paříž (CDG?) a Řím. Podle mě docela kvalifikovaný výběr, pochopitelně by záviselo na časech a ceně, teoreticky by mohl vydojit i nějaké dotace. Není jasné, zda to myslí jako klasické p2p, spíš asi ne.

Cílová letiště (celoroční chartery?) plánuje Antalya, Athény, Barcelona, Bodrum, Heraklion, Hurghada, Las Palmas de Gran Canaria, Malaga, Palma de Mallorca, Rhodos, Řím, Thessaloniki a další. Pokud by se to mělo opravdu uskutečnit, doporučil bych ještě nějaké Chorvatsko, Split loni probudil docela zájem.

Samozřejmě, mohli by díky menším letadlům létat bez OSR kolečka a dostat se přitom na podobné peníze (ušetří se letištní poplatky a nm navíc). Moc ale nevěřím, že by k Fischerovi (hlavně pražští) touroperátoři přecházeli, když z PRG budou nadále létat s TVS.

Prodej letenek mají rozjet od 1.11.2018. Létání od jara 2019. Pro začátek by měl pořídit dvě 737-700 (nebo 738?) pro 145 pax, později (2020) flotilu rozšířit až na 4-5 strojů. Letadla zajistí Fischerova hamburská společnost A.M.F. Aircraftleasing Meier & Fischer, známá soudy s ČR o náhradu škody za shnití dvou zabavených 733 na PRG a jejich následném prodeji do Nigerie za směšné 2M USD. Uvidíme, co arbitráž.

Společnost air FISCHER s.r.o skutečně byla v září zapsána do obchodního rejstříku, jednatelem je Bystrčák Mgr. ROBERT ERHART, LL.M. Tento právník je i jednatelem společnosti FLY Fischer GmbH. V CZ, DE ani SK na seznamu držitelů oprávnění pro obchodní přepravu firma v tuto chvíli nefiguruje. Jediným společníkem je VF.

Na webových stránkách mají i kontaktní formulář.

http://www.airfischer.com/ZNOVU-NA-STARTU/

Nechci tady šířit nějaký optimismus, čas ukáže. Ještě několik citací z FB:

citace:
Air Fischer: Pražské letiště je krásné, ale nevhodné pro menší a začínající společnost. Ostatně konkurence v Praze je velmi vysoká a není vůbec zapotřebí vstupovat do vysoce konkurenčního prostředí. Jsou jiná letiště, kde je možné plně uspokojit potřeby potenciálních cestujících.


citace:
Air Fischer: Kromě letní sezony jsou po mnoho let z Brna a Pardubic/Hradce Králové, s výrazným cestovatelským potenciálem, v podstatě nulové charterové lety kamkoliv....to je unikátní situace ve středoevropském prostoru...


citace:
Air Fischer: Budeme rádi, pokud nám zachováte přízeň i v tmavěmodrých barvách. Nepochybně při představení našich letadel pozveme spottery, aby měli možnost si vyfotografovat to, co by je na letadle zajímalo. Takže věříme v oboustrannou spolupráci se skupinou spotterů a vážíme si jejich práce. Spotteři přinášení řadu unikátních a krásných fotografií letadel z celého světa, což je velmi pozitivní.


https://www.facebook.com/Air-Fischer-282462069258267

citace:
V současné době usilovně jednáme s některými letišti o bázování letadel a vytvoření firemní, plnohodnotné základny pro letové operace, které zahájíme po obdržení provozního povolení AOC ze strany Úřadu civilního letectví ČR. Naše žádost bude k uvedenému úřadu brzo oficiálně podána. Mezi hlavní favority patří letiště Pardubice a Brno. Po vyhodnocení rozhodných faktorů se definitně rozhodneme, kde budeme mít základnu....V případě, že budou vytvořeny vzájemně obchodně vyhovující a odpovídající podmínky mezi letištěm a budoucí leteckou společností air FISCHER, je samozřejmě vhodnější mít bázovaná letadla na jednom místě i z důvodu optimalizace letů, vytvoření zázemí pro posádky, koncentrace posádek, zajištění údržby, atd. Tedy preference umístění obou letadel na jednom místě...budu spolupracovat s cestovními kancelářemi zejména z Německa, Rakouska a Švýcarska, které se na nás obrátili v souvislosti s velkým výpadkem charterových letů po zaniklé Air Berlin...Zároveň jsem samozřejmě otevřen k jednání s českými cestovními kanceláři do budoucna, i když naprostá většina z nich má již zajištěnou charterovou dopravu na příští rok...Mohu říci, že zcela dostačující finanční kapitál je zajištěn švýcarskými zdroji. Nicméně k jednání s dalšími mezinárodními investory jsem otevřen, neboť nejen v letectví je samozřejmě každý bonitní a zajímavý investor vítán k diskusi..

https://dopravni-magazin.cz/2018/10/12/vaclav-fischer-hlavnim-duvodem-k-navratu-je-nulova-konkurence-u-charterovych-letu/

Zatím se mi zdá, že to není jen nějaký amatérský výkřik do tmy, ale že to pečlivě promýšlejí a ví, o čem to je. Držme palce Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1441
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne říjen 14, 2018 7:27 pm    Předmět: Citovat

Díky, Karle, za precizní shrnutí situace kolem nových aktivit pana Fischera. Z toho, jak se celý podnik prezentuje, to skutečně působí jako promyšlené počínání. Mohlo by z toho pro Brno vzejít něco skutečně přínosného. Jsem zvědav na listopad, zda opravdu spustí prodej letenek a jak to bude vypadat.

Za zmínku možná ještě stojí, že v zápalu předvolebního boje se Markéta Vaňková, jež se posléze stala novou brněnskou primátorkou, otřela i o brněnské letiště, potažmo jeho potenciální rozvoj. Na svém facebookovém profilu zveřejnila příspěvek, v němž oznámila, že by se ráda zasadila o spojení Brna s některým z významných evropských měst, přičemž vyzývala své fanoušky, aby hlasovali, kam by chtěli z Brna nejraději létat. V nabídce byl Frankfurt, Paříž-CDG, Amsterdam, Londýn-LHR a Barcelona. Reálný dopad toho bude téměř jistě nulový, ale je přinejmenším dobré vědět, že třeba výhledově se bude o letiště zajímat. No a koneckonců se třeba s Fischerem domluví na nějaké oboustranně zajímavé spolupráci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 945
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út říjen 16, 2018 5:35 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Jsem zvědav na listopad, zda opravdu spustí prodej letenek a jak to bude vypadat.

Tak to jsme asi všichni, moc velké iluze o listopadovém zahájení prodeje si ale nedělám, aspoň ne směrem k veřejnosti. V každém případě by se pak mělo ukázat, co vlastně chystají. Něco na způsob charterů s doprodejem neobsazených sedaček? Nebo i nějaké běžné p2p lety?

Uvidíme. Mimochodem docela mě pobavilo nedávné prohlášení ředitele LKPR Václava Řehoře - Potřebujeme celoroční provoz, charterové a nákladní lety jsou pro regionální letiště, jako jsou například Pardubice, Brno nebo Ostrava. Do toho u u nás na LKTB znějí zase nářky Flying Academy, že je Kratina chce z letiště vykousat... Zdá se, že se pod hladinou něco děje, jsem docela zvědavý jak moc na ruku budou ochotní na LKTB Fišerovi jít, protože hádám, že Brno je na jeho seznamu pro bázování úplně nahoře. Možná nabídne budoucí rozšíření flotily výměnou za ztrátový kšeft v prvním roce. Uvidíme, jaký je Kratina hráč.

Na Brněnské zastupitelstvo moc nesázím, nebudou tomu asi házet klacky pod nohy, ale teď mají důležitější práci, rozdělování postů a míst ve správních radách. To musí každý uznat, že to má přednost.

Mimochodem, také vás zaujalo, že na Fišerově seznamu není LKMT? Co je asi za tím? Že tam není LKPR je docela jasné, spolu s ČSA na Fišera poslali exekutory. Ale LKMT? Že by chtěl jedno letiště pro Čechy a druhé pro Moravu? Nebo pošilhává po podnikání v Polsku? Mám pocit, že se trochu mění trh s dovolenými, že mnoho lidí si už rádo něco připlatí za trochu pozlátka a luxusu. Aspoň to pozoruji kolem sebe. To by mohlo Fišerovi hrát do karet, protože ta jeho značka má pořád ještě u mnoha lidí zvuk. Děti, které poprvé letěli modrým letadlem k moři, pomalu zakládají vlastní rodiny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1441
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá říjen 19, 2018 6:55 am    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Do toho u u nás na LKTB znějí zase nářky Flying Academy, že je Kratina chce z letiště vykousat...

Ano, ty nářky se ozývají už od jara. Ale není to jen Flying Academy, koho se kroky ze strany Letiště potažmo Accolade dotýkají, ale dopad mají na všechny provozovatele z oblasti všeobecného letectví působící v Tuřanech, jak jsem tu zmiňoval v létě. Ovšem kvůli své velikosti je FA nejvíce vidět. A jak to vypadá, nejspíš skutečně bude muset brněnské letiště opustit, viz článek na iDnes. Dle všeho je to vyvrcholení dlouholetého ne úplně harmonického vztahu mezi činností leteckých škol a vedením brněnského letiště, které konečně získalo páku, jak se s nimi vypořádat. Osobně to nepovažuji za rozumný krok a ani si nemyslím, že Accolade v brzké době promění letiště tak, že by letecký výcvik znamenal do budoucna zásadní překážku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 945
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po říjen 22, 2018 12:01 pm    Předmět: Citovat

Zdá se, že si LKTB nemusí nějakou dobu dělat starosti, jestli mu zprovoznění dálnice Brno-Vídeň ubere (nebo třeba přidá?) pasažéry.
https://zdopravy.cz/dalsi-zpozdeni-pro-dalnici-d52-deti-zeme-napadly-uzemni-rozhodnuti-17594/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 73, 74, 75
Strana 75 z 75

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com