Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozšíření a omezení provozu linek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 76, 77, 78  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bumper



Založen: 29.9.2008
Příspěvky: 152
Bydliště: Brno - LKCM

PříspěvekZaslal: pá listopad 30, 2018 5:16 pm    Předmět: Citovat

Tak já to také z pohledu fanouška letectví vítám a pana Fishera jsem měl vždycky rád, ale to jakým způsobem dávají info na veřejnost je prostě neprofesionální = nedůvěryhodné a dost mě to překvapuje právě u takového člověka, který má už nějaké to "podnikání" za sebou. Pan Fisher se prostě nemůže divit tomu, když někdo napíše to, jak to celé na něho působí. Já nejsem žádný novinář, jen zcela nezaujatý fanda letectví a působí to na mě asi stejně jak na toho novináře. Budu jedině rád, pokud mě to nakonec překvapí a fakt se to celé uskuteční.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po prosinec 03, 2018 5:46 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
...uvidíme za čtrnáct dní. Třeba se to potom začne opravdu sypat jako domeček z karet. Zatím tomu stále dávám šanci.

Také bych se připojil k tomu názoru a nefušoval zbytečně do řemesla Nostradamovi. V tuto chvíli se společnost AirFischer de facto ještě nerozjela, připravuje to pár lidí, které bych odhadl, že půjde spočítat na prstech jedné ruky. Zatím se o projekt zajímá hrstka nadšenců, a co kdo plácne na FB nebo ne, to asi nic moc neovlivní. V tuto chvíli se asi rozhoduje na úplně jiném hřišti.

Jestli se nepletu, měl Jančura s vlaky zpoždění rok, a jeho stránky byly podle mě méně profesionální, než stránky LeoExpresu. Začal úplně od spodu, jezdil s repasovaným second handem a proti němu stála fronta ČSD a SŽDC. Jenže Jančura je buldok, a navzdory mnoha svým neuváženým prohlášením a temným věštbám jeho oponentů, vlaky stejně ze země vydupal.

Webové stránky a FB jsou jakousi třešničkou na dortu (v případě AF je v ní možná nějaký ten červík Smile), ale o bytí nebo nebytí společnosti rozhoduje v tuto chvíli myslím něco jiného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xvick



Založen: 28.2.2008
Příspěvky: 90

PříspěvekZaslal: út prosinec 04, 2018 1:05 pm    Předmět: Citovat

Na idnes.cz byl rozhovor s jihomoravským hejtmanem a tady je část týkající se brněnského letiště:

"Na něčem pracujete třeba sto dnů, ale můžete představit až poslední krok. Týká se to například vyjednávání o nových leteckých linkách ...

Už před rokem jste jich slibovali minimálně pět, zatím máte dvě. Proč jednání trvají tak dlouho?

Brno není Praha ani Vídeň. Zájem leteckých společností tu proto není tak velký. Jako první se zeptají, co můžeme nabídnout a proč mají létat zrovna do Brna. Roli hraje i fenomén poslední doby, tedy nedostatek letadel a pilotů. Stává se, že při vyjednávání společnost zjistí, že prostě nemá posádku. Ale přiznávám, že jsme udělali chybu, když jsme prvotní jednání vedli pouze s Blue Air (tato jednání nakonec zkrachovala – pozn. red.). Teď jich máme víc a začínají si konkurovat."

Zdroj: https://brno.idnes.cz/hejtman-simek-ano-brno-rozhovor-dva-roky-vlady-flc-/brno-zpravy.aspx?c=A181203_443105_brno-zpravy_vh
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá prosinec 07, 2018 6:18 pm    Předmět: Citovat

Tak místo aby se zahájení prodeje letenek AirFischer přibližovalo, působí to spíš tak, že se to začíná stále víc zamotávat a zamlžovat. Osobní stránky VF prý už krátkodobě zahájily prodej letenek (pouze o/w PED-HER!), ale záhy ho zase stáhly. Snad nějaká chyba v odlaďování? No, nevím... Viz například celkem seriózní článek:
https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/fischer-zacal-prodavat-letenky-a-narazil-chybi-mu-licence-i-obchodni-podminky.A181207_090925_ln-doprava_ssu

Kromě toho se ještě na webu objevil na můj vkus příliš podjatý článek, podepsaný Romanem Petrlíkem:
https://dopravni-magazin.cz/2018/12/06/navrat-vaclava-fischera-na-letecke-nebe-provazeji-nejasnosti-sileny-marketing-a-stale-se-menici-sliby/
Nebudu ho rozebírat, na to se mi nejeví dost objektivní. Uvedu jeden příklad - VF prý nemluví pravdu, leasingovka nemůže pronajmout letadla, protože je podle výpisu neaktivní. Nevím, jak je to v Německu, ale řekl bych, že "neaktivita" společnosti se dá změnit ze dne na den. Působí to na mě zkrátka tak, jakoby si autor s VF vyřizoval nějaké osobní účty. Mě by stálo hodně energie, vykreslit VF v tak temných barvách.

Toto je možná to vůbec nejpřekvapivější, jak silné negativní emoce vyvolává Fischerovo jméno v některých lidech.

Docela se těším na další vývoj, ať už bude takový, nebo onaký. Pomalu se ale v tom začínám ztrácet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po prosinec 10, 2018 4:26 pm    Předmět: Citovat

Na stránkách AirFischer můžete naleznout tuto informaci:
citace:

LINKOVÉ LETY z BRQ červen - září 2019
Barcelona 3,7
Ibiza 7
Split 6
Dubrovník 7
Kréta 6
Od konce září 2019 do dubna 2020 nabídne air FISCHER linkové lety z Bratislavy, Brna a Pardubic. K našim destinacím v zimní sezoně patří lety do Egypta, na Kanárské ostrovy a do evropských metropolí - Basilej, Barcelona, Řím, Istanbul a dalsí. Nadále bude létat na objednávku cestovních kanceláří.

Kromě té středy 2x sobota a 3x neděle. BTS je psaná 2x sobota a 1x neděle. Za sebe oceňuji tu Jugošku, posledně, když slibovali Split, tak se o něj zajímali i lidé z mého okolí. Uvidíme, jestli je to mezitím nepřešlo ... Opět se odsunují termíny zahájení prodele i létání:

citace:
V současné době je u air FISCHER dokončován výběr manažerského týmu, který pod vedením generálního ředitele společnosti pana Roberta Erharta zajistí vše potřebné pro zahájení vlastního provozu k 1.6.2019 za splnění všech podmínek danými příslušnými předpisy.
Prodej linkových letenek bude zahájen po dokončení implementace rezervačního systému v průběhu ledna 2019
.
...
V lednu budou 2019 budou otevřeny kanceláře air FISCHER na letišti v Brně. Otevřena bude též kancelář v Bratislavě.

Zároveň na stránkách nevidím žádné lety lety z PED, že by BRQ bylo blíž k plánované bázi? A sídlo firmy:
citace:
air Fischer s.r.o.
Rybná 716/24
Staré Město
110 00 Praha1
Majitel společnosti, finanční a obchodní ředitel/ CFO CSO: ing. VÁCLAV FISCHER, fischer@airfischer.com
Jednatel, generální ředitel /CEO : Mgr. ROBERT ERHART, LL.M, erhart@airfischer.com

No, co říct, na uvedené adrese sídlí několik tisíc firem. Doufejme, že je to jen dočasné řešení Smile.
http://airfischer.com/PRO-CESTUJ-C/

Abych v nikom nevzbuzoval naděje ani pochybnosti - nevyjadřuji se zatím nijak k tomu, zda AF své plány nakonec uskuteční nebo ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st prosinec 26, 2018 2:40 pm    Předmět: Citovat

Never ending story má další pokračování. Air Fischer má nové stránky, kde najdete i toto:
citace:
Air Fischer zahájí svůj komerční provoz 1. září 2019 ve spolupráci a pod AOC německého dopravce. V období do konce března 2020 nabídne linkové a charterové lety z Brna. K 1.dubnu 2020 získá air FISCHER vlastní osvědčení leteckého dopravce AOC a představí podstatně rozšířenou vlastní flotilu patřící hamburské společnosti Václava Fischera AMF.

Tak nějak se nám to celé posunuje prakticky o rok (teoreticky jen o půlrok). Svým způsobem se to dalo čekat, těžko je začít nabízet letní chartery v prosinci a žádat o AOC v lednu bez letadel.
Co myslí pod "představí podstatně rozšířenou vlastní flotilu" můžeme jen hádat.
citace:
od 1.3.2020 též v Brně: air FISCHER, letiště BRNO.

Dříve citovaná stránka s odlety z BRQ tam sice pořád je i v novém provedení, ale nedá se k ní proklikat. Mimochodem, ony uvedené lety by zaměstnaly jeden stroj na 2 dny v týdnu...
Pokud by se to tak nakonec uskutečnilo a nějací Němci začali létat zimní chartery i linky z Brna, tak by to přišlo o jednu z výhod - "značku" Fischer. A rozlétávat linky na zimu také není bez rizika. No, uvidíme, asi si nějakou dobu na další novinky počkáme... Confused

http://airfischer.com/air-FISCHER/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1480
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st prosinec 26, 2018 3:18 pm    Předmět: Citovat

Jestli jsem byl až dosud optimista, tímto se začínám přiklánět ke stále početnějšímu táboru realistů a skeptiků. Díky moc za sledování vývoje situace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 14, 2019 7:54 pm    Předmět: Citovat

Já setrvám v tom, že se nebudu pokoušet hodnotit šance airFischer, jen ocituji kousek z jejich FB:
citace:
Zahájení provozu - původně plánované na jaro 2019 - muselo být na základě různých administrativních překážek posunuto na 1. září 2019. V tento den se uskuteční první dva komerční lety z Pardubic a Brna na Krétu. Následovat budou linkové a charterové lety do Barcelony, Paříže, Říma, na kanárské ostrovy a dalších destinací. Do dubna 2020 bude air FISCHER létat pod německou vlajkou a s povolením - AOC - partnerské letecké společnosti. V dubnu 2020 představí svoji novou flotilu letadel patřící A.M.F. Aircraftleasing Meier & Fischer GmbH & Co. a podstatně rozšířený program letů z Brna, Pardubic, Prahy a německých, švýcarských a rakouských letišť.

Nedávám to sem pro to, že bych přikládal uvedeným termínům nějaký velký význam, ale kvůli dalšímu posuvu v cílech - mezi odletovými letišti objevila i Praha a zmizela BTS. Minimálně je zřejmé, že se zatím nevzdali a něco se děje. Možná pořád čekají na výsledky arbitráže, kdo ví.

Nemám důvod je dopředu odepisovat kvůli (půl)ročnímu odkladu a změnám plánů (podle mě spíš rozumných). Pokud by to dokázali dotáhnout až k nějakému reálnému provozu, záleželo by, jaké by si pak najali lidi a našli partnery. Pak by došlo na opravdové lámání chleba.

Pro srovnání vzpomeňme, kolikrát prezentovala až nereálné plány, a pak odsunovala termíny a cíle kultovní ikona mládeže, pan EM Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st únor 06, 2019 5:09 pm    Předmět: Citovat

Tak nám pan Fisher nabídl pokračování příběhu, zřejmě se mu zatím nepodařilo zajistit peníze na rozjezd firmy, a tak zkouší prodej dluhopisů. Celkem by rád získal 10mil.Kč, nabízí 1000ks cenných papírů po 10tis. Kč. Pokud by někoho zajímaly podrobnosti (nebo třeba i získání podílu ve firmě), najde je na adrese:
http://airfischer.com/EMISE-DLUHOPISU/

Jsou tam i další informace, které se týkají i AirFischer:
kód:
                2019      2020
počet/kpax        40       257
obrat/mil.Kč     195       825
zisk/mil.Kč       10        35


V roce 2019, pokud počítáme 170pax/738 a do BRQ třetina nebo čtvrtina všech letů, pak nám vyjdou asi dva až tři zpáteční lety týdně. Průměrná cena zpáteční letenky pod 10tisKč, chtějí to ale zjišťovat ACME a nejspíš do poněkud vzdálenějších, i v zimě slunečných destinací (jedna destinace jsou jistě Kanáry). No budiž, je to ještě jakž takž. Zisk 5%.
Na rok 2020 už plánuje levnější letenky, v průměru zpátečka - 6tis. Kč. Zisk je naplánován kolem 4%. Celkový počet letů asi 1500 (750 return), to je v průměru 4 (2) lety na den. To je určitě možno zajistit jedním letadlem.
Pokud by se mu podařilo nalákat zájemce na prodej dluhopisů a vybral potřebný kapitál, myslím, že pro rok 2019 by se letadla mohla naplnit. VF plánuje, že by asi čtvrtinu sedadel obsadila jeho FISCHER agency, což asi bude nějaká cestovka.

Rok 2020 nijak hodnotit nebudu, je tam už příliš mnoho neznámých. A hlavně, nechám se překvapit, jestli sežene potřebný kapitál.

Pokud by někoho zajímalo hodnocení z úst žurnalisty Šitnera, může si počíst:
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/kdo-pujci-fischerovi-ziska-letenku-navrat-vaclava-fischera-do-letecke-dopravy-se-zadrhava.A190205_222513_firmy-trhy_ele

P.S.
V tiskové zprávě letiště sice potvrdili překonání půlmilionové hranice za rok 2018, ale konkrétní čísla zatím neuvádí. Nevím, na co čekají Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: so únor 16, 2019 7:51 pm    Předmět: Citovat

Převzato z webu aviationanalyst.co.uk: Aviation Analyst can exclusively reveal that the immediate future of British regional airline Flybmi is at risk, with the airline facing imminent collapse. Flybmi is headquartered at East Midlands Airport in the UK, with additional operating bases across Britain and continental Europe, including Brussels and Munich.

Its scheduled network includes Oslo, Paris, Frankfurt, Dusseldorf, Hamburg, and London Stansted.[/url]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1480
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne únor 17, 2019 10:13 am    Předmět: Citovat

To ovšem není ale vůbec dobrá zpráva. Když už se linku povedlo skutečně solidně rozlétat, vytíženost již stabilně přesahovala padesát procent, spíše se pohybovala kolem tří čtvrtin kapacity letadla, cestující si na ni evidentně navykli, tak přijde konec aerolinky. Teď by to chtělo velice pružnou reakci ze strany Lufthansy, aby tuto díru v síti zalátala svými letadly. Jinak brněnské letiště ztratí ještě více ze své kredibility a potenciální "Mnichov na třetí pokus" to bude mít se získáním důvěry skutečně těžké.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne únor 17, 2019 8:08 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
To ovšem není ale vůbec dobrá zpráva. ....Teď by to chtělo velice pružnou reakci ze strany Lufthansy, aby tuto díru v síti zalátala svými letadly.

Jistě, že to není zrovna dobrá zpráva, ale na druhé straně to byla taková linka-nelinka. Síť bmi je zanedbatelná a DLH, coby c/s partner, ji vědomě sabotovala. Proto ani moc nevěřím, že do toho DLH půjde svými letadly.

S důvěryhodností BRQ to myslím přímo nesouvisí, bmi dojela spíš na brexit. Karty se budou znovu rozdávat, jestli někoho radní uloví, horší už to asi být nemůže. Být radní, já bych asi jako první zkusil LOT, pokud DLH/AUA jsou mimo hru.

Nad Air Fischer se stahují dál mračna v podobě legislativně poněkud nestandardního nařízení EK o zákazu arbitráží v případě, kdy jsou oba subjekty členy EU. Diskutabilní je především retroaktivita, uvidíme, jak to bude uvedeno do praxe. Být VF, velké naděje bych si nedělal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po únor 18, 2019 2:17 pm    Předmět: Citovat

Zdá se že VF zatím dál spřádá plány, aspoň tak soudím z tohoto poněkud tajemného příspěvku na FB:

citace:
...Brněnské letiště je, bohužel, nyní poněkud prázdné s naprosto zanedbatelným počtem pravidelných linek - a to na celkový potenciál tohoto regionu není rozhodně nic pozitivního. Nicméně, jak se uvádí v různých článcích, s Brexitem kolaps BMI Regional neměl vůbec nic společného, jednoduše došly finance, to je celé.
A dobrá zpráva pro Brno ze strany air FISCHER? Vyčkejte, věříme, že budete již zanedlouho příjemně překvapeni..


Za sebe si myslím, že na kolapsu bmi se brexit připočetl - nemyslím, že to byla jediná a hlavní příčina, ale hádám, že když mají sídlo v GB, tak budou mít i jejich AOC, a to jim přestane po brexitu platit jako EASA a nemohli by operovat lety EU-EU v rámci open sky. Museli by založit evropskou bmi a vyřídit si na ni AOC.

A ohledně překvapení VF? Vírou v příjemná překvapení určitě nikdo nic nezkazí, zatím je ale do odstřelování šampáňa daleko Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1480
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po únor 18, 2019 6:53 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
S důvěryhodností BRQ to myslím přímo nesouvisí, bmi dojela spíš na brexit. [...]

Myslel jsem to tak, že agilní oživení linky prostřednictvím nového dopravce by mohlo pozitivně využít jisté setrvačnosti mezi lidmi, kteří BMI využili (využívali) a na spojení si navykli, takže by prakticky okamžitě mohla letadla létat solidně vytížená. Jak víme, u BMI byl rozběh velice pozvolný, reportáže o tom, jak letadlem létají čtyři lidé, nebyly výjimkou. Čím delší teď bude prodleva, tím pomalejší bude návrat cestujících zpět. Mezitím se vrátí k létání z osvědčené Vídně nebo Prahy. Zároveň bude brněnské letiště ztrácet důvěru cestujících, takže pokud vůbec k oživení po nějaké době dojde, obavy z nefunkčnosti spojení budou tak nějak na místě. Aspoň takhle to vidím, možná se pletu.

Karel napsal:
Zdá se že VF zatím dál spřádá plány, [...]

Jen jestli to není jen přihřívání vlastní polívky na aktuálním tématu. Ale rád si počkám na ono příjemné překvapení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 969
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 19, 2019 2:13 pm    Předmět: Citovat

Nelze než souhlasit, jen to asi všechno bude chvilku trvat... jak řekl Šimek:
citace:
...krajská rada na svém jednání 25. února 2019 přijme usnesení o ukončení smlouvy a hned vyhlásí výběrové řízení v závazku veřejné služby na linku Brno – Mnichov. Potom je lhůta šedesáti dnů na zveřejnění tohoto oznámení a možnosti přihlášení leteckých dopravců. Určitý zájem leteckých společností jsem již zaznamenal, takže jsem v tomto lehkým optimistou.

Je-li tomu tak, pak by nová linka (pan hejtan se cítí jako mírný optimista) mohla začít létat nejdřív o prázdninách. Klíčem je pochopitelně c/s s DLH. Kromě toho asi chce rozlétat ještě Brusel, i když si tím odsaje něco z MUC.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 76, 77, 78  Další
Strana 77 z 78

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com