Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozšíření a omezení provozu linek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 76, 77, 78
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 974
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt únor 21, 2019 3:46 pm    Předmět: Citovat

Vypadá to, že ve hře nemusí být jen MUC:
citace:
„V co možná nejkratší době chceme jednat s jiným dopravcem a buď linku obnovíme opět do Mnichova, nebo budeme řešit jinou destinaci, která ji nahradí,“ řekla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/letecky-do-mnichova-nejdriv-v-zari-20190218.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 974
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so únor 23, 2019 10:34 am    Předmět: Citovat

Myslím, že ještě stojí za zamyšlení, jaké má feeding z BRQ možnosti. Vynechme z naší úvahy pro jednoduchost P2P cestující. Co potřebujeme:
1. Hub velkého síťového dopravce v dosahu několika set km
2. Síťového dopravce, který má o rozvoj feedingu z BRQ zájem
3. Někoho, kdo to fyzicky odlétá

K bodu 1 - Nabízí se pomerně omezený výběr VIE, FRA, MUC, WAW, potom s výhradami PRG (omezená nabídka), AMS (velmi daleko)

K bodu 2:
- AUA (neprojevuje zájem, asi spoléhá, že se k nim do VIE Moraváci nějak dopraví sami)
- DLH (je/byla zavedená, ale neprojevuje moc zájem, lidi odrazovala uměle vyšroubovanými cenami, asi BRQ nemá v plánu rozvoje, nebo to bere jako území sestřičky AUA)
- LOT (neznámá, loni se snažili expandovat, létají třeba KSC, jedná s nimi prý OSR...)
- ČSA (nevěřím)

K bodu 3 - To je to nejjednodušší, za peníze se někdo najde. Pokud by se nejednalo přímo o onoho síťového dopravce, BRQ by třeba obsloužili i VanAir Europe (pro začátek třeba 4-5 x L410, podle mě optimální varianta). Podle poznámky na FB mám pocit že se do toho chce zamíchat i Fischer (ale B738 v žádném případě nenaplní) - ti by mohli mít výhodu, že by na BRQ mohli nocovat.

Jak jste asi vycítili, já bych na místě radních rozjel současně dvě varianty jednání:
- MUC buď s DLH nebo ACMI (c/s) s VAA. Pokud by se druhá možnost rozjela tak, že by to VAA nestíhal, mohli by tam vložit třeba jednu rotaci DLH s něčím větším.
- WAW s LOTem případně zase c/s s VAA


VAA, poté co je vykousali z GB, lítají linky, pokud vím jen v Jugošce, letadla by měli, servis také, co víc si přát. Pouze by kraj musel zrušit podmínku přetlakované kabiny.


Naposledy upravil Karel dne út únor 26, 2019 4:29 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1499
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne únor 24, 2019 10:40 am    Předmět: Citovat

Přiznám se, že to s tím Van Airem mě napadlo taky, když jsem byl v týdnu na letišti a opět viděl před Aeroservisem stojící letadla. Byla by to pro něj skvělá příležitost, když většina letadel stojí bez využití. Samozřejmě, komfort Turboletu by byl oproti jiným strojům menší, ale kdyby taková linka fungovala spolehlivě a v časech, které dávají cestujícím smysl, mohlo by to velice dobře fungovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 974
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne únor 24, 2019 12:45 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
...Samozřejmě, komfort Turboletu by byl oproti jiným strojům menší, ale kdyby taková linka fungovala spolehlivě a v časech, které dávají cestujícím smysl, mohlo by to velice dobře fungovat.

Nevím, jak pro koho, ale pro mě je důležitější počet frekvencí než materiál potahu sedaček nebo decibely v kabině. Pokud máme srovnat 5h čekání na přípoj s hodinkou mírného nepohodlí v letadle, o čem tu hovoříme? To možná pro některé cestující byznysem, kteří využívají čas na letišti k bujarému popíjení v salónku, není čekání na přípoj zabitým časem Smile.

Klíčový ale zůstává postoj DLH (popř. LOT, AUA) - pokud oni nebudou mít, tak jako dosud zájem a budou linku i nadále dusit prakticky dvojnásobně vysokými cenami letenek, žádný velký rozvoj čekat nemůžeme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 974
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po duben 15, 2019 5:44 pm    Předmět: Citovat

Jelikož město prodloužilo termín odevzdání nabídek z 13. května do 24. června, vypadá to že zatím nemají z čeho vybírat.

Jedna možnost je, že se nikdo nehlásí a čekají, jestli nakonec někdo nevyplave. Objektivně vzato, moc kandidátů v MUC zrovna není. Jediná logická volby by totiž bylo, aby si to lítala DLH sama (případně to pro ni někdo operoval, ideálně VAA 3-4x denně Smile )
Pro každého jiného je tam podle mě docela tvrdá podmínka c/s s DLH (s kým jiným, když se poptává MUC). Mám pocit, že dojednat korektní obchodní podmínky nebude vůbec snadné. Pro feeding je klíčem cena přestupních letenek a minimální počet rotací. To, co předvedli s bmi nemá velký smysl opakovat.

Uvidíme, nechme se překvapit.

citace:
...Kraj intenzivně s dopravci jedná a tento týden se uskutečnilo kontraktační jednání samospráv s dopravci v Hannoveru...


V Hanoveru jsem vymyslel jedině někoho z TUI group, třeba z Bruselu? Ale to by nebyl feeding, ale p2p, hlavně pro politiky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1499
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt srpen 08, 2019 7:43 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Karel napsal:
Do toho u u nás na LKTB znějí zase nářky Flying Academy, že je Kratina chce z letiště vykousat...

Ano, ty nářky se ozývají už od jara. Ale není to jen Flying Academy, koho se kroky ze strany Letiště potažmo Accolade dotýkají, ale dopad mají na všechny provozovatele z oblasti všeobecného letectví působící v Tuřanech, jak jsem tu zmiňoval v létě. Ovšem kvůli své velikosti je FA nejvíce vidět. A jak to vypadá, nejspíš skutečně bude muset brněnské letiště opustit, viz článek na iDnes. Dle všeho je to vyvrcholení dlouholetého ne úplně harmonického vztahu mezi činností leteckých škol a vedením brněnského letiště, které konečně získalo páku, jak se s nimi vypořádat. Osobně to nepovažuji za rozumný krok a ani si nemyslím, že Accolade v brzké době promění letiště tak, že by letecký výcvik znamenal do budoucna zásadní překážku.

Brněnské letiště sveřepě pokračuje v nově nastolené strategii po vzoru cimrmanovského "postavil si hospodu, ale lezli mu tam lidi", takže dělá vše pro to, aby na letišti létalo co nejméně letadel. Jinak řečeno, pokračuje v likvidaci všeobecného letectví. Po Flying Academy se musí s bizarními (čti nesmyslnými až hloupými) zásahy ze strany vedení Letiště potýkat i Herbst Aero. Pro více informací dnešní článek na iDnes. Z doprovodné fotodokumentace je poměrně hezky vidět, že nová "opatření" nemají pomáhat, ale co nejefektivněji škodit. Přiznávám, že mě mrzí, jakým směrem se tuřanské letiště vydalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 974
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po srpen 12, 2019 9:07 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Brněnské letiště sveřepě pokračuje v nově nastolené strategii ... aby na letišti létalo co nejméně letadel. ...Přiznávám, že mě mrzí, jakým směrem se tuřanské letiště vydalo.

Já tomu především vůbec nerozumím, co tím sledují. Jestli je chtějí vykousat, co tím mohou získat? Potřebují tu plochu s hangáry k jinému podnikání, nebo si chtějí naklonit místní obyvatelstvo snížením hluku? Řeči o bezpečnosti jsou skoro jistě jen záminkou. Stejně tak je divné, jak od toho dává ruce pryč JMK. Nechápu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1499
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá srpen 16, 2019 9:05 pm    Předmět: Citovat

Taky do toho příliš nevidím, ale ze střípků informací, které jsem za poslední léta sesbíral, to vypadá na souhru celé řady jevů. V dřívějšku se nejvíce mluvilo o tom, že všeobecné letectví je z hlediska poměru nároků a přínosů pro letiště vcelku nevýhodné. Přílet jednoho dopraváku je zkrátka pro letiště lukrativnější byznys než lety deseti malých Cessen. Kromě toho po příchodu Accolade se začalo proslýchat, že se objevila myšlenka sbourat ÚLy, kde sídlí primárně všeobecné letectví, a na jejich místě postavit něco z komerčního hlediska výnosnějšího. Mimo jiné nové hangáry pro bizjety/bizpropy, kterých rok od roku v Brně přibývá, a kterým současné hangáry už nepostačují. Iluze o samaritánství brněnského letiště bych si nedělal. Jestli v důsledku aktuálních opatření klesne hluk v okolí, půjde téměř jistě jen o pozitivní externalitu, nikoli nějaký zamýšlený cíl poháněný snahou vyjít vstříc okolnímu obyvatelstvu. Jsem zvědavý, co přinesou v tomto směru zbylé měsíce letošního roku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 974
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po srpen 19, 2019 8:54 am    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Iluze o samaritánství brněnského letiště bych si nedělal....

Tak ze samaritánství bych Kratinu rozhodně nepodezříval. Ale ani z toho, že se vzdá byť malé části zisku, aby měli zaměstnanci větší pohodu. Chápu, že GA není velký byznys, ale na druhé straně tam ty lidi stejně má, a asi ho nic nestojí, pokud v mezerách mezi dopraváky obslouží i pár "papíráků". Ale možná to špatně chápu, třeba by mohl snížit stav zaměstnanců, pokud by vykousal GA.

Já bych si dokázal například představit, že tam v tichosti připravuje cargo hub, a pak by to smysl začalo dávat, protože pak by mu tam už GA mohla překážet a mohl by potřebovat uvolnit prostor. Moc na to ale nevěřím.

Nebo je to jen nějaký emotivní úlet, a nemá význam v tom hledat smysl. To by byl spíš úkol pro JMK, aby požádali nájemce letiště, aby jim svou strategii objasnil. Řeči, že nemohou vstupovat do vztahů dvou soukromých subjektů neobstojí, ať už proto, že majitelem a pronajímatelem letiště je JMK nebo proto, že do letiště kraj a město každý rok investují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 76, 77, 78
Strana 78 z 78

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com