Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Firmy na LKTB a v Brně
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Co se jinam nevejde
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1561
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: so říjen 31, 2020 12:05 pm    Předmět: Citovat

Do žádného jiného vlákna se to asi nehodí. Nedávno jsem v Brně na ulici Údolní potkal Volkswagen Transporter v barvách zaniklé aerolinky Airberlin:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1561
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne listopad 15, 2020 7:29 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
MarekV napsal:
V letošním roce bylo mělo být vypsáno výběrové řízení na provozování letecké záchranné služby od roku 2021. Již teď je známo, že policie i armáda se vrátí zpět k obsluze vždy jen jednoho stanoviště, což mimo jiné znamená, že Brno bude obsluhovat soukromý provozovatel. Vzhledem k tomu, že Alfa-helicopter ukončila provoz, připadají v úvahu současní provozovatelé, tedy Delta System Air, slovenský Air Transport Europe a rakouský Helikopter Air Transport. Vedení DSA se vyjádřilo, že bude usilovat o získání všech stanovišť, Rakušané se budou nejspíš snažit přinejmenším udržet dosavadní stanoviště, a Slováci to pravděpodobně taktéž zkusí. Ať už výběrové řízení pro Brno vyhraje kdokoli, bude postaven před výzvu, kam přesně umístit svoji základnu. Lze si představit tři možnosti: dohodnou se o pronájmu stanoviště po Alfě, které vlastní Mado-Air; dohodnou se s Policií ČR na používání heliportu; zřídí si nějaké své nové stanoviště. Jak se tohle celé vyvine bude ještě zajímavé sledovat.

Ministerstvo zdravotnictví v úterý 7. ledna vybralo vítěze veřejných zakázek na provozování LZS v letech 2021 až 2028. V Brně by tak od 1. ledna 2021 měl sloužit vrtulník hradecké firmy Delta System Air. Zatím běží patnáctidenní lhůta pro podávání případných připomínek, poté by měla být podepsána smlouva. Takže to vypadá, že se můžeme těsit na žluté vrtulníky DSA.

Společnost Delta System Air, která bude od 1. ledna 2021 nově provozovat stanoviště LZS v Brně a v několika dalších městech, v uplynulých měsících rozšířila svoji flotilu o další stroje. V jejích barvách tak čerstvě létají vrtulníky EC135 (podle novějšího značení H135) registraci OK-DSZ a také OK-LJR (což je původní brněnský OK-NIK) a OK-JIX (původní OK-AHG). Uvidíme, který vrtulník se objeví v Brně. Prozatím zůstává tajemstvím, odkud konkrétně bude Kryštof 04 provozovaný. Podle dostupných informací se původně počítalo s tím, že DSA převezme základnu po Alfa-Helicopter, k čemuž mělo dojít už v září, ale zatím tomu nic nenasvědčuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1561
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá listopad 20, 2020 10:32 pm    Předmět: Citovat

DSA na moji otázku v příspěvku výše odpověděla během pěti dní aktualitou na svém webu. Dnes do Brna přelétnul vrtulník H135 registrace OK-LJR, tedy původní OK-NIK. Základnu bude mít poměrně překvapivě v úlu po Flying Academy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1561
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne duben 04, 2021 12:23 pm    Předmět: Citovat

Čirou náhodou jsem natrefil na brněnskou firmu Sky Angels s.r.o., po jejímž chvilkovém prozkoumání se objevila celá řada zajímavých informací. Mimo jiné se s ní pojí jméno Ladislav Medek, který podle všeho pochází z tuřanského klanu Medků, z nichž Jan Medek působil jako první porevoluční starosta Tuřan, jenž se mimo jiné aktivně zapojoval do protestů za zrušení vojenského letiště, o čemž obšírně psal v tuřanských Listech.

Kromě firmy Sky Angels lze jméno pana Ladislava Medka, který je dle všeho sám aktivním pilotem, nalézt i v souvislosti s firmou LEIS, jež obě sídlí na adrese Kaštanová 64. V obou firmách působil pan Ladislav Medek v letech 2008 až 2012. Podle rejstříku ÚCL v minulosti vlastnil mezi lety 1992 a 1996 letoun Denney Kitfox (OK-XXAB), jehož provozovatelem byl Herbst Aero, později již v rámci firmy Sky Angels vlastnil mezi lety 2009 a 2019 letoun Diamond DA-20 (OK-SAA), ve vlastnictví firmy Sky Angels byl mezi lety 2008 a 2013 také letoun Zlín Z-242L (OK-GNL), dnes má pan Medek na své jméno od roku 2013 evidovaný pouze akrobatický speciál Extra 300L (OK-LEI). Kromě toho kolem roku 2010 pravděpodobně vlastnil ultralehký vrtulník Heli-Sport CH-7 Kompress Charlie (OK-LHA 13), který jsem v té době vyfotil na střeše budovy LEIS na ulici Kaštanová. Protože je ale rejstřík Letecké amatérské asociace neveřejný, nejde tuto informaci ověřit. Nicméně vrtulník už nějaký čas létá v Polsku, kde je v současnosti na prodej za 68 tisíc eur (s náletem 470 hodin).

Rok 2010 byl celkově zajímavý, protože na podzim byl slavnostně otevřen areál na ulici Kaštanová, při příležitosti čehož se pro vybraný okruh hostů uskutečnil i menší letecký den na tuřanském letišti. Mimo jiné se mezi přítomnými objevil akrobatický pilot Martin Šonka a tuřanský rodák, druhoválečný stíhací pilot Emil Boček, kteří společně s panem Medkem podepsali Memorandum o založení Leteckého klubu Brno-Tuřany, což mi na tom celém přijde nejzajímavější. Bohužel toto je jediná zmínka o této aktivitě, z čehož se zdá, že tímto celá věc nejen začala, ale i skončila.

Z dostupných informací se jeví, že pan Medek má velmi dobré vztahy s celou řadou postav českého letectví, v čele s akrobatickou reprezentací. Kromě výše zmíněných osob dobře vychází s Janem Adamcem, který působí ve vedení aeroklubu na letišti Chotěboř a patří ke známým českým akrobatickým pilotům, a taktéž s rodinou Bajzíků, kteří jsou známí ve spojitosti s Leteckým akrobatickým centrem v Moravské Třebové. Kromě toho jméno Ladislav Medek figuruje i v takzvaných Panama Papers dokumentujících působení firem v daňových rájích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Co se jinam nevejde Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com