|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út únor 15, 2011 11:46 pm Předmět: |
|
|
To bude technický přelet na linku KLV-SVX po návratu z DME. Ale nebylo by možná od věci z ní udělat domácí linku s možností přestupu z DME-BRQ. To by bylo na ČSA veselo Podobně přelet z PRG před BRQ-DME. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: st červenec 13, 2011 12:15 pm Předmět: |
|
|
Sice obsah tohoto příspěvku nespadá tak úplně do tématu Provoz na LKTB, ale přesto je toto vlákno zřejmě nejvhodnějším místem.
Strávil jsem dnešní dopoledne důkladným pročítáním nejnovějšího čísla časopisu Letectví + Kosmonautika, a v článku věnovaném pařížskému aerosalonu v Le Bourget jsem narazil na dvě zmínky o společnosti Ryanair.
První citace:
citace: | Pomalu ale jistě se rýsuje též tříčlenná rodina komuterů MS-21 pro 150 až 212 cestujících od ruské společnosti Irkut. Má jít o protějšek letounu Airbus 320. Nedávno proběhly pevnostní zkoušky centroplánu a jak na Le Bourget uvedli představitelé této firmy, zálet prototypu se očekává v druhé polovině 2014. Pro projekt byla velmi důležitá objednávka na 50 kusů od leasingové společnosti Crecom Burj z Malajsie. Navíc se spekuluje o tom, že o tyto stroje projevuje nebývalý zájem nízkonákladový dopravce Ryanair. |
Podobu letadla MS-21 lze zhlédnout třeba zde: http://www.yak.ru/PIC/ARTICLES/MS21.jpg, podrobnější informace o typu nabízí kupříkladu anglická Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Irkut_MS-21.
Druhá citace:
citace: | Hodně bylo na Le Bourget slyšet o čínské splečnosti COMAC (Commercial Aircraft Corporation) a jejímu letounu C919 pro 150 cestujících. Výrobce pro něj konkrétně vybral pohonné jednotky: turbodmychadlové motory LEAP-X1C od firmy CFM Intercontinental. A nejen to, navázal oficiálně na aerosalonu spolupráci na vývoji tohoto stroje s již zmíněnou leteckou společností Ryanair. Ta by se tak mohla zařadit mezi významné odběratele. |
Počítačovou vizualizaci letadla možno zhlédnout zde: http://blog.hiddenharmonies.org/wp-content/uploads/2010/05/c919.jpg, více informací o typu nabízí opět anglická Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/COMAC_C919.
Proč se o tomto vůbec zmiňuji? Hned ze dvou důvodů. Tím na první pohled do očí bijícím je ten, že pokud na těchto spekulacích něco je, a tedy by Ryanair skutečně takto radikálně obohacoval (obměňoval) letadový park, pak je reálná šance, že pokud bude i nadále do Brna létat, mohli bychom se zde výhledově dočkat i těchto, bezesporu zajímavých, letadel. Druhý důvod je s tímto prvním úzce provázán. Konkrétně mám na mysli to, že tato angažovanost v rozličných typech letadel se dost vymyká dosavadní strategii a smýšlení společnosti Ryanair. Alespoň dosud se zdálo, že jeho primárním úsilím je mít jednotný letadlový park (B738), což je zcela očividně velmi ekonomické řešení. Inu, možná se smýšlení pánů ve vedení Ryanairu změnilo, a proto tento širší záběr. Na závěr si ještě nemůžu odpustit již velmi odvážnou spekulaci a spíše jen škodolibou úvahu, totiž že kombinace čínského letadla a společnosti Ryanair přímo volá po létání na stojáka. Už mlčím.
Zdroj citací: ODEHNAL, Zdeněk. Oživení přichází. Letectví + Kosmonautika. 2011, 90, 7, s. 14-20. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st červenec 13, 2011 5:24 pm Předmět: |
|
|
Je to určitě zajímavá úvaha, konkrétně ohledně MS-21 se ale uvádí, že by ho chtěli začít vyrábět 2016, řekněme tedy ve skutečnosti 2018, ve větších sériích někdy po 2020... jenže zatím mají se sériovostí vážné problémy, vyrobené roční počty dopravních letadel jsou po tamní jelcinovské privatizaci v řádu jednotek až desítek. Třeba pořadník na An-148 má několik stovek objednávek a oni jich vyrobí za rok do deseti...
Můj názor je ten, že FR na sebe tímto spíš cíleně poutá pozornost médií a věří, že i tlačí dolu cenu nabídek A/B... ale vážně o tom neuvažuje. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: st červenec 13, 2011 9:32 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | Můj názor je ten, že FR na sebe tímto spíš cíleně poutá pozornost médií a věří, že i tlačí dolu cenu nabídek A/B... ale vážně o tom neuvažuje. |
Přesně to si myslím i já.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: st červenec 13, 2011 10:08 pm Předmět: |
|
|
Vida, to mě vůbec nenapadlo. Když to tak čtu, závání to takovou ryanovštinou. Myslím, že máte pravdu. Díky! |
|
Návrat nahoru |
|
|
j.ree
Založen: 19.8.2007 Příspěvky: 209 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: čt červenec 14, 2011 12:32 am Předmět: |
|
|
kuba.biker napsal: | Karel napsal: | Můj názor je ten, že FR na sebe tímto spíš cíleně poutá pozornost médií a věří, že i tlačí dolu cenu nabídek A/B... ale vážně o tom neuvažuje. |
Přesně to si myslím i já.... |
aj ja _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út červenec 19, 2011 12:39 pm Předmět: |
|
|
kód: | Краснодар - Брно ОАО "Якутия" 2 р/н Б737, Б757, Ту-154, Ан-140 ВЫДАТЬ
Иркутск - Брно ОАО "Якутия" 2 р/н Б737, Б757, Ту-154, Ан-140 ВЫДАТЬ
Пермь - Брно ОАО "Якутия" 3 р/н Б737, Б757, Ту-154, Ан-140 ВЫДАТЬ
Челябинск - Брно ОАО "Якутия" 3 р/н Б737, Б757, Ту-154, Ан-140 ВЫДАТЬ
Уфа - Брно ОАО "Якутия" 2 р/н Б737, Б757, Ту-154, Ан-140 ВЫДАТЬ |
Zdá se, že CCA to nebude mít snadné, Jakutia projevila o Brno vážný zájem a obdržela práva na pravidelné linky z Krasnodaru na jihu, Irkutsku u Bajkalu, Permi na Urale, Čeljabinsku "kousek" od Jektěrinburgu a sibiřské Ufy. 2-3 lety týdně, z exotičtějších letadel An-140 a TU-154. Nicméně stále volná zůstává Samara a Jekatěrinburg. CCA má ovšem dalšího konkuenta UralAirlines, kteří usilují o Kazaň, Ťumeň a Čeljabinsk do Karlových Var, a j.reeho jistě potěší tento řádek:
kód: | Уфа - Острава ОАО "АТК Ямал" 7 р/н Б737-400/500 ВЫДАТЬ |
čili každodenní Jamal z Ufy do OSR (já bych to viděl raději tak na 1x týdně a v případě zájmu přidávat)
Zdroj Rosavijacija:
http://www.favt.ru/favt_new/sites/default/files/reg_passazir_1.rtf
V souvislosti s tím připomínám čerstvé hanoverské prohlášení Medvěděva, že z jejich strany jsou připraveni už v řádu několika měsíců výrazně uvolnit vízové formality (zřejmě, bude-li k podobným krokům připravena EU). A měl jsem pocit, že co se týče služebních cest, jsou připraveni k podobným krokům i jednostranně. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: út červenec 19, 2011 2:29 pm Předmět: |
|
|
Díky moc za tolik nových a více než zajímavých informací!
Jakutia má očividně o Brno velký zájem, požádat si o povolení rozlítat hned 12 letů týdně, navíc z dost exotických destinací, je ukázka docela velké důvěry, kterou do Brna vkládá. Jsem velmi zvědav, jestli skutečně začne na některé z linek létat.
A protože jsem, přiznávám se bez mučení, dost neznalý, co se týče těchto zmiňovaných ruských měst, dovolil jsem si pohledat alespoň základní informace na Wiki. Pro zajímavost pár informací k nim, kdyby na tom byl někdo podobně jako já a chtěl se o nich něco více dozvědět:
Krasnodar: 744 900 obyvatel. Více informací na: http://en.wikipedia.org/wiki/Krasnodar
Irkutsk: 575 900 obyvatel. Více informací na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Irkutsk
Perm: 1 037 700 obyvatel. Více informací na: http://en.wikipedia.org/wiki/Perm
Čeljabinsk: 1 092 000 obyvatel. Více informací na: http://en.wikipedia.org/wiki/Chelyabinsk
Ufa: 1 038 100 obyvatel. Více informací na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ufa
(Odkazy jsou napůl na českou a napůl na anglickou Wiki, moc to tu nebralo diakritiku v odkazech.)
Rozhodně se nejedná o žádná ořezávátka, alespoň co se počtu obyvatelstva týče. Pro mě osobně nezajímavější na těch městech je, že pár z nich prochází legendární Transsibiřská magistrála (a to nejsem žádný převeliký fanda do vláčků). Myslím, že každé z oněch měst by nabízelo možnost velmi exotického výletu, ale předpokládám, že to asi budou linky opět primárně určené na výlety ruských cestovek k nám.
Ještě jednou díky za info! |
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt červenec 21, 2011 4:27 pm Předmět: |
|
|
Díky, Slávku, za odkaz. Musím uznat, že jsem si s chutí snímky prohlédl. Vypadá to jako zajímavé místo, rozhodně bych nepohrdnul možností toto vzdálené místo navštívit, zajímavostí tam jistě bude nemálo.
V každém případě jsem velmi zvědav, jestli skutečně dojde k rozlítání těchto linek, neboť získaná povolení k letům zřejmě ještě neznamenají jistotu (viz S7 z Leningradu). Ale na základě toho, co jsem měl možnost si tu přečíst (případně v osobních rozpravách dozvědět) o snahách Jakutie a jejím odhodlání z Brna létat, se zdá, že šance jsou docela reálné.
A bavil jsem se včera ještě s jedním Rusem, který se nezanedbatelně pohybuje v letecké dopravě a je obeznámen s ruskými poměry atp., a osobně byl přesvědčen o smysluplnosti linek z Krasnodaru a právě z Ufy. O ostatních choval jistou skepsi, ale Jakutia to může mít nějak vyšpekulováno, že by to fungovat mohlo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 10:15 am Předmět: |
|
|
Ještě pro úplnost uvedu vzdušné vzdálenosti evropských destinací:
BRQ-KRR - 1 800 km
BRQ-PEE - 2 800 km
BRQ-UFA - 2 800 km
A pro dva transkontinentální lety:
BRQ-CEK - 3 100 km
BRQ-IKT - 5 800 km
Všechny destinace by měly být v dosahu 752, vzdálenější samozřejmě polární cestou. Jen si myslím, že si malinko konkurují uralská UFA/PEE. CEK už je spíš zauralský, takový nástup do naftařské Sibiře, ale všechny tři destinace tvoří nevelký trojúhelník o stranách 300-400 km. Mimochodem, CEK je od námi často diskutovaného Jekatěrinburgu (SVX) asi jak PRG-BRQ.
Trochu to na mě působí, jako by chtěli rozlítat jednu, nebo dvě z těch tří destinací (UFA, CEK?), ale chtěli by mít mít zbylé pojištěné proti konkurenci.
Krasnodar u Černého moře a Irkutsk u Bajkalu by pochopitelně také byly velice zajímavé destinace, myslím, že i pro naše turisty, pokud by se uvolnily drastické vízové formality a letenky nebyly příliš drahé. A samozřejmě bych se vůbec nebránil myšlence, kdyby Jakutia pojala BRQ jako předsunuté letiště pro obsluhu VIE, BTS i PRG.
Je jasné, že skutečné zahájení provozu je nejisté, ale zatím bych neodepisoval ani S7. Nedávno v tiskové zprávě CQ uvedli, že je před podpisem smlouva o spolupráci CQ-S7. Nevím, co má obnášet; že by pro začátek c/s smlova pro cestující S7 na palubě letounů CQ? Jinak bych si tipnul, že příští rok bychom už i mohli přivítat na BRQ jejich hrášková letadla. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 2:35 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | Ještě pro úplnost uvedu vzdušné vzdálenosti evropských destinací:
BRQ-KRR - 1 800 km
BRQ-PEE - 2 800 km
BRQ-UFA - 2 800 km
A pro dva transkontinentální lety:
BRQ-CEK - 3 100 km
BRQ-IKT - 5 800 km
Všechny destinace by měly být v dosahu 752, vzdálenější samozřejmě polární cestou. Jen si myslím, že si malinko konkurují uralská UFA/PEE. CEK už je spíš zauralský, takový nástup do naftařské Sibiře, ale všechny tři destinace tvoří nevelký trojúhelník o stranách 300-400 km. Mimochodem, CEK je od námi často diskutovaného Jekatěrinburgu (SVX) asi jak PRG-BRQ.
Trochu to na mě působí, jako by chtěli rozlítat jednu, nebo dvě z těch tří destinací (UFA, CEK?), ale chtěli by mít mít zbylé pojištěné proti konkurenci.
Krasnodar u Černého moře a Irkutsk u Bajkalu by pochopitelně také byly velice zajímavé destinace, myslím, že i pro naše turisty, pokud by se uvolnily drastické vízové formality a letenky nebyly příliš drahé. A samozřejmě bych se vůbec nebránil myšlence, kdyby Jakutia pojala BRQ jako předsunuté letiště pro obsluhu VIE, BTS i PRG.
Je jasné, že skutečné zahájení provozu je nejisté, ale zatím bych neodepisoval ani S7. Nedávno v tiskové zprávě CQ uvedli, že je před podpisem smlouva o spolupráci CQ-S7. Nevím, co má obnášet; že by pro začátek c/s smlova pro cestující S7 na palubě letounů CQ? Jinak bych si tipnul, že příští rok bychom už i mohli přivítat na BRQ jejich hrášková letadla. |
Spíše než Krasnodar by mi dávala smysl Sochi/Adler (cca 200 km na jih od KRR). To také není úplně malé město, v roce 2014 tam bude olympiáda, mají tam zbrusu nový letištní terminál a pouze jediné spojení do Evropy - Austrian do VIE. V neposlední řadě je to i jedno z mála ruských měst, které by mohlo oslovit i české (evropské) turisty.....
Mimochodem, sledujete někdo přidělování přepravních práv i v sousedních státech? Já jsem zakoušel něco najít na webu slovenského MD., ale marně... (Nemohla si Jakutia/UT Air podat žádosti i do BTS a DRS?) |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: pá červenec 22, 2011 3:54 pm Předmět: |
|
|
Soči jako turistická destinace by snad atraktivní byla (atraktivnější než Krasnodar?), vždyť mezi samotnými Rusy je velmi oblíbená, pokoupání je tam prý obstojné, na druhou stranu město není tak velké jako Krasnodar, navíc těch 200 km vzdálenost, to není mnoho (otázkou je, jak jsou na tom ruské silnice). A pokud je ze Soči do Evropy jediná linka - a to do Vídně, tak těžko říct, jestli by mělo smysl ji takto v podstatě duplikovat. Zdá se mi, že volba Krasnodaru jako by počítala s (výhledově možným) přesunutím linky z Prahy do Brna, neboť jak jsem se díval, z Krasnodaru do Prahy Jakutia létá. A létat do Brna by snad mohlo vyjít levněji.
Když už tu Kuba nakousl v této souvislosti BTS, nedostal se čistě náhodou někdo k nějakým provozním výsledkům UTairu, který tam z Vnukova létá? Jsou více/stejně/méně obsazené jak ty z Brna? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|