Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

VAN AIR Europe
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 01, 2017 8:01 pm    Předmět: Citovat

Před týdnem došlo k poněkud nejasnému incidentu v souvislosti s provozem brněnské společností VANAIR Europe.

L-410 OK-LAZ vzlétl k pravidelnému letu z ostrova Man do Belfastu. Vzhledem k silnému větru však v Belfastu přerušil přistání a vrátil se na Man. Přistál ještě s dostatečnou zásobou paliva. Před vyklízením dráhy ale dostali instrukci zastavit, pak vypnout motory, cestující odvezly z dráhy autobusy! To se odehrálo půl hodiny po GoAroundu v Belfastu. UKCAA si hodně pospíšily. Jak z akčního filmu.

UK CAA následně uzemnila eroplány VANAIRu s odůvodněním, že "the incident is indicative of deficiency of operational control." Na dotaz AVHeraldu UK CAA prý odpověděli, že o incidentu nic neví a přehrávají to na náš letecký úřad.

Celé to příliš nedává smysl, vyvolává to vážné podezření, že je ve hře něco úplně jiného, než bezpečnost cestujících. To je i důvod, proč se o to zajímá AVHerald, který se jinak podobnými diverty nezabývá.

http://avherald.com/h?article=4a567f53&opt=0
http://www.expres.cz/incident-ceskeho-letadla-aerolinie-nesmi-letat-flf-/zpravy.aspx?c=A170228_223354_dx-zpravy_lare

Dovolím si ještě citát z idnesu:
citace:
Mluvčí českého úřadu však tuto informaci odmítá. „Jsme v kontaktu s britským leteckým úřadem, který společnost uzemnil a řeší to. Snažíme se o součinnost, ale týká se to spíše podávání informací a konzultací, jinak jsme v tom zainteresovaní velmi málo. Případ nešetříme, protože nám ani nepřísluší jej šetřit,“ uvedl Vítězslav Hezký.
Z britského Civil Aviation Authority (britský Úřad civilního letectví) ovšem od mluvčího Richarda Taylora dorazila na dotaz iDNES.cz následující odpověď: „Civil Aviation Authority přerušila v Česku registrovanému operátorovi Van Air povolení létat ve Velké Británii jako následek incidentu jeho letadla na letišti ostrova Man z 23. února. Incident je vyšetřován orgány českého Úřadu pro civilní letectví, který má regulační dozor nad Van Airem. Bezpečnost cestujících je vždy naší nejvyšší prioritou a zůstáváme v kontaktu s příslušnými stranami.“


Zdroj: http://brno.idnes.cz/van-air-pristani-ostrov-man-uzemneni-vysetrovani-fsc-/brno-zpravy.aspx?c=A170301_162728_brno-zpravy_krut

A v Aktuálně:
citace:
Mluví se o tom, že došlo k porušení větrných limitů, ale více vám neřeknu," komentoval možný důvod zákazu létání tiskový mluvčí českého Úřadu pro civilní letectví Vítězslav Hezký.


Připomínám, že v AV Heraldu najdete příslušné METARy, podle nichž by snad neměli nic porušit. V každém případě, zastavit je ještě na RWY, aby pak letadlo 2 hodiny blokovalo dráhu, to je dost siné kafe. Je-li to pravda, nikdy jsem o ničem podobném neslyšel.

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/britove-vysetruji-brnenske-aerolinky-zakazali-jim-letat-pilo/r~99594234fea011e6bb37002590604f2e/?redirected=1488395068[/u]

To jsou ty METARY z doby odletu:
Ostrov Man:
citace:
Location: EGNS
Day of month: 23
Time: 08:20 UTC
Wind: True direction = 290 degrees, Speed: 29 knots, with Gusts of maximum speed 42 knots
Visibility: 5000 m
Weather: Light Rain
Clouds: A few , at 600 feet above aerodrome level
Clouds: Broken sky , at 900 feet above aerodrome level
Clouds: Broken sky , at 2200 feet above aerodrome level
Temperature: 07 degrees Celsius
Dewpoint: 05 degrees Celsius
QNH (Sea-level pressure): 975 hPa

Cílové letiště Belfast city:
citace:
Location: EGAC
Day of month: 23
Time: 08:20 UTC
Wind: True direction = 310 degrees, Speed: 29 knots, with Gusts of maximum speed 46 knots
Visibility: 10 km or more
Weather: Light Showers of Rain
Clouds: A few , at 900 feet above aerodrome level
Clouds: Broken sky , at 1200 feet above aerodrome level
Temperature: 03 degrees Celsius
Dewpoint: 01 degrees Celsius
QNH (Sea-level pressure): 981 hPa


Pokud by vás zajímalo, kdo za VANAIR zaskakuje, tak je to polsky Spiritair se Saabem 340. Na FR24 je let (ve dvou kusech) ke shlédnutí.

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ok-laz#c8b8a3a
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt březen 02, 2017 9:46 am    Předmět: Citovat

Díky za upozornění na tuto událost! Je to skutečně celé nějaké zašmodrchané a přijaté opatření působí značně nepřiměřeně, takže se opravdu zdá, že v hlavní roli je nějaké zákulisní dění.

Pokusil jsem se z dostupných zdrojů celou událost zrekonstruovat pokud možno co nejpřehledněji i pro neangličtináře:

L-410UVP-E3 Turbolet (OK-LAZ) společnosti Van Air Europe vzlétl 23. února letošního roku na letu V9 502 operovaném pro společnost Citywing z letiště Ronaldsway (EGNS/IOM) na ostrově Man na letiště George Best City (EGAC/BHD) v Belfastu, avšak během konečného přiblížení na dráhu 04 v Belfastu se osádka Turboletu rozhodla přerušit přistání. Důvodem byl velice silný boční vítr o rychlosti v nárazech až 85 km/h (před pár lety jsem měl možnost sledovat zkušební lety Turboletu s továrními piloty Aircraft Industries při podobně silném bočním větru a byl to skutečně boj), což bývá označováno za vichřici.

Osádka se následně rozhodla pro návrat (diverzi) na letiště vzletu, tedy na ostrov Man. Zde letoun bezpečně přistál o půl hodiny později na dráhu 26. Vítr na tomto letišti nebyl sice nějak výrazně slabší (v nárazech měl rychlost 77 km/h), ale foukal prakticky ve směru dráhy (ve směru 290 °). Po přistání se ale počasí zhoršilo natolik, že poryvy větru (dle METARu až 111 km/h) způsobené bouří Doris znemožnily letadlu vyklidit dráhu a pojíždět na stojánku, takže řídící letového provozu měl osádce nařídit vypnutí motorů, zatímco hasičské vozy obestavěly Turbolet tak, aby byl pokud možno v závětří. Mezitím všichni cestující (kteří byli údajně dohromady tři) opustili letadlo a automobily je převezly do terminálu. Poté, co bouře přešla, letoun nastartoval motory a odtaxoval na stojánku.

Na základě tohoto incidentu britský Úřad civilního letectví zbavil Van Air oprávnění k letům s cestujícími na britských ostrovech. V následujících dnech Van Air přelétnul všechna čtyři letadla provozovaná v Británii do Brna (nejprve smolný OK-LAZ, následovaný OK-UBA, OK-TCA a OK-RDA). S celou událostí se pojí nemálo otázek. Pakliže byly podmínky opravdu tak nepříznivé, proč vůbec handling let odbavil? Pokud se očekávalo další zhoršování počasí, mohlo i řízení letového provozu nepovolit vzlet. Navíc, jak Karel zdůraznil, nedošlo k žádné újmě, jak na zdraví, tak na technice, piloti očividně zvládli extrémní povětrnostní podmínky zcela profesionálně. Vyšachování Van Airu z byznysu na britských ostrovech je tak poněkud překvapivé. Jsem zvědavý na další vývoj a výsledky oficiálního šetření a oficiální vyjádření.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt březen 02, 2017 8:14 pm    Předmět: Citovat

Na chování stran v tomto incidentu může mít podíl i událost, která se odehrála už před desetiletím. Já ještě připomenu že tenkrát nad Manem přecházel orkán Kyril:
citace:
...Vítr byl více méně ve směru hlavní RWY 08/26, ale během zatáčení z TWY paralelní k RWY na vlastní RWY prudký poryv větru letadlo podfoukl a došlo ke kontaktu pravého baku s povrchem. Nikomu na palubě se naštěstí nic nestalo, cestující byli odvezeni do bezpečí, kolem letadla hasiči rozestavěli těžká zásahová vozidla, aby jej chránily před nárazy větru. Pak ale přišlo rozhodnutí někoho z vedení letiště: letadlo musí okamžitě pryč, protože zasahuje do pásu RWY. Nebylo nic platné vysvětlování, že v takovém větru se to nemůže povést bez úhony. Přijel tedy tahač, zapřáhlo se oje, ale tahač nedokázal nic. Stál totiž mimo pojížděčku na mokré trávě, na které mu podkluzovala kola. Nicméně rozkaz zněl jasně… Těžko říci kde, letiště sehnalo traktor s lžící buldozeru vepředu a ramenem a lžící bagru vzadu. Pro takový stroj samozřejmě mokrá tráva není problém. Opět, nepomohl odpor všech z VanAiru, oje bylo opět zapřaženo, hasičská auta odjela, a stalo se to, čeho se věci znalí obávali: letadlo se ve větru začalo točit jako korouhvička, střižný kolík v oji se střihnul, a letadlo se neřízeně točilo náběžnou hranou pravého křídla proti ramenu bagru. Následovala rána, a pak už nic. I vůle odtáhnout letadlo pryč byla ta tam...
David Bařinka

Dále jsem zaregistroval názor, že válka se ve skutečnosti vede dlouhodobě proti virtuálnímu operátoru Citiwing a toto poskytlo jen vítanou záminku. Jak v tom figuruje UKCAA mi úplně jasné není, jejich kličkování mi není srozumitelné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá březen 03, 2017 9:29 am    Předmět: Citovat

Uvedeno takto do souvislostí to dává zase o něco větší smysl. Pakliže tam byly třenice již v dřívějšku a hledaly se jen záminky, jak Citywing vyřadit ze hry, tak se nedivím, že právě tato událost nahrála odpůrcům do karet (kdo konkrétně proti Citywings brojí?). Zvlášť když se dalo odvolat na dřívější podobný incident. Díky za jeho zmínku! Dohledal jsem si jej celý a byla to poučná exkurze do historie Van Airu.

Pro zajímavost, dneska si jedna jejich čtyřistadesítka odskočila do Kluže. Napjatě očekávám zprávy o další budoucnosti Van Airu. Přeci jen britský pronájem byl pro společnost stěžejní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá březen 03, 2017 8:36 pm    Předmět: Citovat

Zpráva k původnímu incidentu v r. 2007:
https://assets.publishing.service.gov.uk/media/542302bbe5274a1317000bd3/Let_410_UVP-E__OK-UBA_08-07.pdf

Vyplývá z ní, že L-410 nemá omezení výrobce pro pojíždění ve větru, ale po incidentu ve VAN AIRu zavedli vlastní limit, že pojíždět se smí do rychlosti větru 40 (45)kt. Rychlost se počítá jako střed mezi větrem a poryvy. V našem případě při odletu 35,5 kt, tedy s rezervou i pro nezkušené kapitány. Úsměvné je, že už se zapomněli ve zprávě zmínit o poškození, které letounu způsobilo letiště neodbornou snahou o odtažení.

V této souvislosti je zvláštní, na základě čeho došlo k odebrání oprávnění letů s cestujícími. Možná jsem něco nepochopil, ale vidím to následovně:
Letadlo startuje za špatného počasí, ale v limitech. Nad cílovým letištěm, i nad záložním počasí brání bezpečnému přistání. Vrátí se zpět (nejsou jediní, kdo z Belfastu divertuje), sednou v dotykové zóně s dostatečnou zásobou paliva. Další události už nejsou podstatné, nejsou v režii společnosti nebo posádky. Zvláštní je, jak UK CAA všude vyhlašuje, že incident je šetřen našim leteckým úřadem, což ovšem naši odmítají. Dokonce prý kdesi v médiích farizejsky uvedli, že do doby skončení UCL (UZPLN) vyšetřování zůstane oprávnění zadržené.

Pro úplnost Metar z doby přistání:
citace:
EGNS 230920Z 30042G56KT 4000 RA FEW005 BKN011 BKN033 05/03 Q0979 TEMPO 3000 BKN006


42G65KT - střed 53,5kt - to už je za limitem, určeným interním předpisem společnosti i pro zkušené kapitány.



Citywing je "staronová" společnost, která převzala 2012 původní Man2x a pokračuje v jeho činnosti. Man2x měl v roce 2011 vážnou nehodu, když další společnost, která pro něj létala (španělská AirLada), nezvládla s Fairchild Metrolinerem na letišti v Belfastu v mlze GoAround a narazili do země. Z 12 lidí na palubě 6 zahynulo. To je snad jedním z důvodů, proč CityWing všichni nemilují, kromě toho může hrát roli třeba to, že vnitřní britské trati létají zahraniční přepravci (a navíc z východu...). Je docela možné, že dopravce je v rámci veřejné podpory vybírán ve veřejném výběrovém řízení a britská konkurence nemá šanci proti Citywing/VAN AIR.

Teď už bude mít - jestli budou vyplácet kompenzace a hotely, docela se zapotí.

Pohled na OK-LAZ na dráze:
http://news.manxradio.com/415632-1.jpg

Mimochodem, pokud UK vystoupí z EU, ztratí platnost i pravidlo, že na ostrovech může létat vnitrostátní linky jakákoli společnost, registrovaná v EU. Ostatně status Isle of Man je vůbec zajímavý, de iure není ostrov součástí EU Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so březen 11, 2017 6:31 pm    Předmět: Citovat

Včerejší lety Citywing byly zřejmě posledními v její historii. Společnost je v likvidaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: so březen 11, 2017 9:00 pm    Předmět: Citovat

To tedy nabralo rychlý spád. O to více mě zajímá, jaké budou pro Van Air následující týdny a měsíce. Takhle vypadalo stání před Aeroservisem minulou sobotu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne březen 19, 2017 10:21 am    Předmět: Citovat

Ještě jsem na netu zahlédl něco ke spekulacím ohledně pozadí celé události. Letiště Blackpool se prý připravuje k prodeji a Citywing byl už posledním pravidelným přepravcem, který zde operoval. Likvidace pochopitelně bude mít vliv na prodejní cenu. V nejlepších letech obsloužilo letiště přes půl milionu cestujících, pak to po krizi 2008 kleslo asi na polovinu a v posledních dvou letech, kdy zde operoval už jen Citywing, to padlo asi na 35 tisíc.

V té době se už do pozemků letiště začala zakusovat cizí výstavba (průmyslový park, univerzita).

Jestli tu je ale opravdu aspoň částečná souvislost s uzemněním Vanair netuším, prodávám, jak jsem koupil.

Také jsem hodně zvědavý, jak se Vanair s novou situací srovná a držím palce, ať nemusí letadla prodávat a vracet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne březen 19, 2017 12:17 pm    Předmět: Citovat

Na Idnesu se objevil článek s dalšími (opět trochu konkrétnějšími) informacemi ohledně incidentu v Británii:

Podle manažera společnosti Van Air Europe Davida Bařinky britský úřad zákaz letů zdůvodnil „nedostatečnými postupy společnosti pro rozhodnutí o provedení letu.“ [...] „Britský letecký úřad (UK CAA) nám vytýká situaci, kdy se naše posádka rozhodla namísto přistání na cílovém letišti Belfast-City vrátit kvůli silnému větru na Isle of Man, který byl naplánován jako jedno z náhradních letišť,“ přibližuje manažer Van Air. [...] „V době, kdy se takto posádka rozhodla, byla síla větru na Isle of Man v pořádku, ale poté, co již letadlo bylo tak blízko Isle of Man, že vzhledem ke zbývajícímu množství paliva nebylo zcela bezpečné letět jinam, vítr zesílil nad limit,“ líčí Bařinka. [...] V tu chvíli podle něj posádka zvolila menší zlo. „Přistála bez poškození letadla nebo zranění osob na palubě na Manu, než by se dostala pod předepsané minimum paliva. A to cestou na jiné letiště, kde počasí mohlo být lepší, ale taky nemuselo. A to vzhledem k rychlým změnám počasí kvůli přecházející bouři Doris,“ upozorňuje Bařinka.

V článku padla i první zmínka o budoucnosti, byť docela nepřekvapviě zatím jen velmi neurčitá:

„Samozřejmě jednáme o nových kontraktech. Konec Citywing je pro nás dost nepříjemný. Sháníme usilovně jinou práci, ale asi si dovedete představit, že zaměstnat čtyři letadla za odpoledne není jednoduché. Něco se rýsuje, ale bylo by předčasné cokoliv prezentovat,“ podotýká Bařinka.

Pořád ještě zůstává nezodpovězený osud navrhované linky mezi Vídní a Friedrichshafenem, o níž se ale v letošním roce ještě nikde nic neobjevilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st duben 12, 2017 3:01 pm    Předmět: Citovat

Po zhruba měsíci od onoho smolného incidentu v Británii a ukončení letů pro společnost Citywing se začalo poměrně konkrétně hovořit o novém kontraktu pro Van Air. Na Slovensku hodlá zahájit lety společnost Blue Slovakia slovenského podnikatele Ľubomíra Kolárika. Ta ale zatím nemá osvědčení leteckého provozovatele (AOC), takže do doby jeho vydání, což by mělo být přibližně kolem konce letošního roku, by měly lety fungovat pod hlavičkou Van Airu. Společnost Blue Slovakia sice uvádí, že vlastní dva Turbolety, ale připadá mi zvláštní, že by Van Air poskytl pouze své oprávnění a svoje letadla nechal zahálet. Navíc, není oprávnění přímo vázáno na konkrétní letadla? Uvidíme, jak se to vyvine, iniciativa společnosti Blue Slovakia totiž nemusí mít příliš dlouhého trvání. Se zahájením letů se počítá během května.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá duben 28, 2017 5:40 pm    Předmět: Citovat

Van Air teď zřejmě chytá každou příležitost za pačesy, takže za poslední dobu obsloužil několik patrně ad hoc charterů. Koncem minulého týdne letěl Turbolet OK-TCA na trase Brno-Pardubice-Sliač, dnes pro změnu směřoval z Brna do maďarského Györu. Vracet se má zítra ve dvě hodiny odpoledne. Let se dokonce objevil v letovém řádu na webu letiště. Stroj je již celobílý, bez polepů britské společnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá leden 26, 2018 7:54 pm    Předmět: Citovat

Už dlouho jsem nezaznamenal žádnou zmínku o Van Airu, a tak jsem se ze zvědavosti porozhlédl po internetu. Ovšem s nijak závratným úspěchem. Jedinou zprávou, na kterou jsem narazil, bylo, že loni v létě létal Van Air pro italskou virtuální aerolinku FlyMarche, což ale byla jen velice krátká epizoda, neboť po zhruba měsíci provozu její činnost skončila. O jiném angažmá brněnských Turboletů jsem nic nenašel. Rejstřík ÚCL nicméně prozradil, že Van Air provozuje už 7 Turboletů. K dřívějším LAZ, TCA, ASA, VAA, RDA a UBA nově přibyl OK-TPB. Dle všeho se jedná o dřívější polský SP-TPB.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne září 09, 2018 2:32 pm    Předmět: Citovat

Koukl jsem se na fr24, OK-TCA se aktuálně prohání na vnitrostátních (státem dotovaných) linkách v Chorvatsku v barvách Tradeair (C3)
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ok-tca
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá listopad 16, 2018 8:14 pm    Předmět: Citovat

Po nějakém čase jsem zase trochu zabrousil do dění kolem Van Airu. Velmi zajímavé věci se odehrály v leteckém rejstříku. Vymazán z něj byl stroj OK-ASA, takže flotila opět čítá šest letadel. O něco zajímavější je ale osud letounu OK-RDA, kterého je sice stále Van Air provozovatelem, ale změnil vlastníka. Tím je nově jakási společnost African Continental Airlines s.r.o. (IČ 51265851), jejíž barvy stroj nese: fotka z Kunovic z 30. srpna letošního roku.

Firma dle všeho vznikla 29. prosince 2017, sídlí na Slovensku v Tatranské Lomnici, původně nesla název Emhias s.r.o. a jejím jednatelem je sedmdesátiletý doc. RNDr. Ján Erényi, CSc., mimo jiné předseda Aeroklubu Tachov. Jako předmět podnikání má uvedeno "ostatní stavební kompletizační a dokončovací práce". Podrobněji například zde a zde. Za zmínku rovněž stojí, že logo společnosti vzniklo prostřednictvím webové služby DesignCrowd, kam si může kdokoli zadat poptávku na grafický návrh a designéři z celého světa vytvoří své návrhy. Poté si stačí vybrat ten, který se líbí nejvíce. Pan docent Erényi si zvolil logo, které navrhl indický designér. Dalších více než dvě stě návrhů je k vidění zde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne listopad 18, 2018 11:23 am    Předmět: Citovat

Tak to je hodně zajímavá informace, já jsem navíc objevil pouze to, že si letos rozšířili předmět podnikání o pronájem věcí movitých. Což zřejmě pokrývá současný pronájem letadla pro VanAir. Ale myslím, že spíš budou chtít opravdu létat v Africe, uvidíme, jestli ve spolupráci s VanAirem nebo ne.

DesignCrowd je fakt dobrá myšlenka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com