|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Wed Feb 23, 2011 8:15 pm Post subject: |
|
|
bumper: Nad tím jsme taky spekulovali. Vezli jej před hangáry Herbstu. Takže nás napadlo dvoje vysvětlení. Buď ho přivezli do opravny Dara-Air, která funguje v části hangárů Herbstu, anebo má nějakou souvislost přímo s Herbst Aerem. Nicméně pokud by šlo o druhou variantu, pochopitelnější by byla cesta vzduchem, nikoli takto "v krabici". Těžko říci. Možná je tomu i nějak jinak. Pokusím se ještě poptat. |
|
Back to top |
|
|
bumper
Joined: 29 Sep 2008 Posts: 168 Location: Brno - LKCM
|
Posted: Thu Feb 24, 2011 5:23 pm Post subject: |
|
|
Diky, no poptej se, je to uz docela " vzacny kus " _________________ |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Fri Feb 25, 2011 5:07 pm Post subject: |
|
|
Při zvětšení na celou obrazovku je krásně patrné jak transoceánské linky využívají orthodromu kvůli úspoře paliva i době letu. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Mar 09, 2011 11:59 am Post subject: |
|
|
Jistě vám neuniklo, že o víkendu měl při výcvikovém letu nehodu první An-148 v provedení s "anglickým kokpitem". Zahynulo př tom 6 osob, dva z nich byli školení piloti vzdušných sil Konga. Zdá se, že příčinou mohlo být překročení rychlosti do transsonické oblasti. Začalo to asi klasicky poruchou v měření rychlosti (zamrzlé pitotky?), jak na potvoru zrovna ve fázi klesání z 9 na 5 km, a nezkušený pilot, který to ještě nemá v oku, začne přidávat plyn, až se při rychlostech blízko zvuku přetíží konstrukce letounů i motoru a začne docházet k postupné destrukci draku a požáru motorů. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Mon Mar 14, 2011 2:45 pm Post subject: |
|
|
Dalším důvodem destrukce An-148 s anglickým kokpitem, stále ještě oficiálně deklarovaného jako experimentální, mohlo být přetížení, které prý dosáhlo 6,5G!! Při klesání měli nejen vysokou dopřednou rychlost, ale úhel klesání dosahoval 20° (dovolený 6-8°).
V zásadě OAK obešel, asi z úsporných důvodů, výcvik v Kijevě (kam se chodili učit všichni z Rossije) a pokusil se to zvládnout vlastními silami (instruktoři neměli ošem docela v pořádku papíry, existovala jazyková bariéra, proto byl na palubě jeden navigátor, aby překládal, neměli k dispozici trenažér atd). |
|
Back to top |
|
|
Richard
Joined: 12 Apr 2007 Posts: 46
|
Posted: Fri Mar 18, 2011 1:37 am Post subject: |
|
|
smutné... jenom bych doplnil, že většina údajů píše o pilotech myanmarských (barmských) _________________ Richard |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Mar 18, 2011 8:45 am Post subject: |
|
|
Díky Richarde za opravu, samozřejmě máš pravdu. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Sat Apr 02, 2011 9:30 am Post subject: |
|
|
bumper: Tak, sice se zpožděním, ale přece. Ten Zlin tu byl na jakémsi seštelování vrtule. Proto jej přivezli na korbě nákladního auta. Včera provedli zálet po opravě a ještě téhož dne přelétl zpět k majiteli (kdesi na severu Moravy). |
|
Back to top |
|
|
bumper
Joined: 29 Sep 2008 Posts: 168 Location: Brno - LKCM
|
Posted: Sat Apr 02, 2011 2:55 pm Post subject: |
|
|
Díky za info, doufám, že máš zálet nafocený _________________ |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Sat Apr 02, 2011 8:56 pm Post subject: |
|
|
Bohužel nemám. Dozvěděl jsem se o tom včera večer. Mohlo to být pěkné, ale věřím, že bude příležitost jej ještě někde nafotit. A samozřejmě není zač. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Thu Apr 21, 2011 6:10 pm Post subject: |
|
|
Dnes v časných ranních hodinnách dosedl na SVO první komerční let nového letounu SSJ-100 (Armavia), pojmenovaného po Juriiji Gagarinovi. Proč neletěl na VKO, jak bylo původně ohlášeno, nevím, snad kvůli rekonstrukci tamní RWY. Držmě palce, ať má před sebou úspěšnou a bezpečnou budoucnost. |
|
Back to top |
|
|
immanuel
Joined: 11 Nov 2011 Posts: 1
|
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Sat Nov 12, 2011 7:11 pm Post subject: Re: phenom |
|
|
Dobrý den,
za sebe mohu odpovědět, že nikoli.
Spíše se chci zeptat, zda myslíte konkrétně tento Phenom 300, který má českého majitele, anebo obecně jakýkoli Phenom 300? Jinak co se týče brněnského letiště, mám podezření, že nás navštívil "jen" Phenom verze 100, viz Daliborovy fotografie (např.:http://www.lktb-photos.cz/020610/ptfqm-2.jpg). |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Sun Feb 05, 2012 8:42 pm Post subject: |
|
|
Ještě za éry AYZ/MOA jsem se často zmiňoval o osudu nových dopravních letadel, která měli v Rusku a Ukrajině vyrábět. I když se to zatím BRQ netýká, aspoň krátký report, co je nového. An148/158 se běžně vyrábí a bylo vyrobeno 15+1ks.
Ruský výrobce mortorů se rozchází s P+W a to by mohlo znamenat konec blokování prodeje Tu-204SM do některých třetích zemí. SMka má v létě dokončit testy a má se zahájit sériová výroba. Ted v lednu se byla představit na aerosalonu v Bahrainu v barvách RedWings. Řekl bych, že jí to moc slušelo
Koncem roku by se měla zahájit certifikace Il-476 (modernizovaná Il-76) a příští rok by se zase měla obnovit výroba Ruslanů.
A abych nezapomněl na SSJ-100, tak těch už lítá 10 kousků, hlavně pro AFL. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|