Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Letadla
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: pá únor 10, 2012 9:51 am    Předmět: Citovat

http://www.planes.cz/cs/novinky/letecke-spojeni-ostrava-viden-konci-7298/

... je mi ostraváků líto, teď už nemají nic...
Návrat nahoru
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: pá březen 16, 2012 9:02 am    Předmět: Citovat

Ode zdi ke zdi... ta společnost asi opravdu velmi tápe, když činí takováto rozhodnutí. Už aby šli do kytek...

http://www.planes.cz/cs/novinky/ceske-aerolinie-budou-nadale-provozovat-letadla-atr42-7384/
Návrat nahoru
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá březen 16, 2012 1:41 pm    Předmět: Citovat

Natrefil jsem čistě náhodou na vynikající diplomovou práci, která by jistě mohla někoho zaujmout, neboť má velmi úzký vztah k letectví, proto si dovolím ji zde linkovat.
Jmenuje se Vizualizace vzdušného prostoru ve 3D a je to moc zajímavé počtení. Odkaz zde: http://is.muni.cz/th/389970/fi_m/diplomova_prace_389970.pdf.
Tak třeba někoho zaujme nebo inspiruje.
(V případě většího zájmu, zde je odkaz, kde lze nalézt i elektronické soubory k textu se vážící: http://is.muni.cz/th/389970/fi_m/.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st srpen 08, 2012 11:12 am    Předmět: Citovat

Narazil jsem na zajímavé dění kolem SSJ 100 u Armavie, tj. prvního uživatele tohoto letadla:
citace:
Před třemi měsíci Armavia odmítla dodání druhého letadla Suchoj S100 a nyní rovněž vrátila své první letadlo zpět Suchoji.
Armavia tvrdí, že nebyla s letadlem spokojená.

Zdroj: http://forum.flightradar24.com/threads/3995-Armavia-no-longer-operating-Sukhoi-SJ100
Mnohem podrobnější článek o tom je například zde: http://www.nycaviation.com/2012/08/superjet-launch-customer-armavia-returns-unreliable-plane-to-sukhoi/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 08, 2012 5:00 pm    Předmět: Citovat

Jo, jo, je to tak, jenže situace je velmi nejasná, tak se mi o tom nechtělo rozepisovat. Jisté je, že Armávia má finanční problémy, takže kvůli neplacení například nesměla nedávno na VKO a na pár dní dokonce do vzdušného prostoru RF vůbec.
citace:
“We consider it inappropriate to purchase a plane which requires repairs during its first year in service,” she said.

Pokud vím, tak jedinný významný technický problém několika prvních letadel je jakési čidlo v klimatizační jednotce. Pokud není dokonale namontováno a kabeláž není přesně jak má být, dává občas falešný signál rozhermetizování kabiny. Určitě má Superjet i některé další dětské nemoci, které jsou také průběžně odstraňovány, ale toto je asi ten nejvážnější. Jurij Gagarin byl vůbec první dodaný Superjet (Aeroflot jich má teď tuším 9), takže se ho to beze zbytku týká a nejspíš to byla jedna z položek, na jejíž nápravu teď přeletěl na Ramenskoje.

Ale jak jsem psal, za vším bych spíš viděl peníze.

Ohledně nehody v Indonézii - závěrečnou zprávu by chtěli vydat koncem měsíce, ale nikdo vlastně nepochybuje, že se jednalo o lidský faktor. Měli naplánový krátký, půlhodinový IFR let. Na nejvzdálenějším bodě (asi 25nm, 200°) požádali o povolení klesnout z FL100 na FL060 na což prý ATC poněkud nejasně odpověl "Copy FL060", tedy žádné Clearance, jak měl. Poté snad pilot zahájil klesání v pravotočivém kroužení, jenže místo 1,5 kruhu a pak návrat na kurzu nějakých 40° pokračovali po 1 celém kruhu dál v mracích pod původním kurzem 200° do úzkého, stoupajícího údolí k vrcholu sopky. Proč nedbali varování TCASu a klidně letěli dál nevíme, ale kaňon za chvíli zkončil téměř svislou stěnou, do které v 6000ft narazili. Přitom došlo i k sesuvu půdy a část trosek to zasypalo. Ještě pro jistotu napíšu, že experti neobjevili v pozůstatcích pilotů žádné stopy po alkoholu, drogách nebo lécích.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt srpen 09, 2012 4:01 pm    Předmět: Citovat

Ještě doplním, že zatim je letadlo pořád na žukovské základně na plánovaném servise po 3000hod. S těmi penězmi to bude asi fakt zlé, zaměstnanci Armávie prý dostávají výplatu se zpožděním 3-4 měs., firma létá s líznutými staršími stroji u kterých nenechali ani nastříkat své livery...
Tento letoun, co chtějí vrátit (zatím to oficiálně Suchému neoznámili) koupili s velkou slevou za 17 mil. USD. Za další stroje už měli platit 32mil.

Zatímco hoši z Armavie hledají na SSJ chyby, na druhém konci světa, v Mexiku, pěje ředitel Interjetu Jose Luis Garza na SSJ chválu. Má jich objednaných celkem 15+5 a tvrdí, že CRJ 900 porazili ve vysokohorských podmínkách a E190 v ceně. Dodávky by měly začít příští jaro a postupovat tempem 1 stroj měsíčně. První z těchto mašin má někdy teď přelítnout do Itálie na vybavení interiéru, pak má následovat ještě nějaká homologace c souvislosti s tímto vybavením.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kuba.biker



Založen: 4.8.2007
Příspěvky: 265
Bydliště: OPO

PříspěvekZaslal: pá srpen 10, 2012 12:14 am    Předmět: Citovat

Karel napsal:
S těmi penězmi to bude asi fakt zlé, zaměstnanci Armávie prý dostávají výplatu se zpožděním 3-4 měs., firma létá s líznutými staršími stroji u kterých nenechali ani nastříkat své livery....


O peníze se Armavia tahala i s ČSA - jejich A320 údajně byla lehce poškozena během požáru v hangáru F na Ruzyni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 15, 2012 3:08 pm    Předmět: Citovat

Podle UAC dluží Armávia zaplatit za první Superjet ještě 4mil USD + nějaké nezáruční práce + ND + údržbu. Kromě toho to s vracením stroje zatím není úplně jednoduché, protože letadlo je zřejmě dáno do zástavy jakési arménské banky.

Je to zajímavý právní problém, éro je v Rusku, oficiálně je v majetku Armavie, ta za něj neuhradila ani celou prodejní cenu, ale ani písemně neoznámila výrobci úmysl odstoupit od smlouvy, vázne na něm bankovní zástava, Rusové ho nejspíš mohou zadržovat, ale těžko s ním sami jakkoli nakládat. Zajímavá otázka je, kolik by při odstoupení od smlouvy měla Armavia zaplatit za roční užívání. Jestli by se tento "pronájem" měl počítat z obvyklé ceny, nebo oné zlevněné na 50%...

Rusi si asi letadlo klidně vezmou zpět, mají celkem dlouhý seznam zájemců, a Arménci by zase rádi dostali vrátit něco kolem 10mil. USD, aby pohasili dluhy, ale řekl bych, že to ještě nějakou dobu potrvá, než se dohodnou na podmínkách.

To se nám dočkal Jurij Gagarin pěkných konců Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá srpen 17, 2012 12:56 pm    Předmět: Citovat

Dokonce se nyní ukázalo, že Armavia zřejmě zastavila letadlo u více bank. OAK nyní hrozí soudem, který by se zřejmě odehrával v Rusku, dle smlouvy podle ruského práva. OAK dokonce naznačila možnost soudně zadržet jiné letadlo Armavie. Což je zřejmě jen planá hrozba, ale obě letadla v Žukovském zatím zůstanou a nebudou se vracet/předávat Armavii.

Neumím si představit, že by Armavia mohla se svým argumenty u soudu uspět, a ani to, že by na něco takového mohli věřit. Takže se nabízí otázka co si od toho celého slibují. Sami tím těžko cokoli získají, kdo získá je pouze konkurence (A/B/Canadair/Emraer). Že by vítr vanul odněkud odsud?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne srpen 19, 2012 10:06 am    Předmět: Citovat

citace:
In the interview with “1in.am news and analyses” Jasmen Vilyan, the responsible of “Armavia” Airlines’ Public Relations and Media Department, said that “Armavia” Airlines doesn’t want to return the Sukhoi SSJ -100 airplane, and added that the issue about the airplane being pledged in one of the banks , is internal problem between the Airline company and the bank

No comment...


P.S.

Když jsem posledně napsal, že by mě nepřekvapilo, jestli Armavia provádí tuto očerňovací kampaň po dohodě s někým třetím, tak jsem možná mohl také napsat, že vedení Interjetu své ódy na SSJ také nemusí pět úplně nezištně Smile. Na druhou stranu ale považuji celkem rozšířené konspirační teorie ohledně dlouhých prstů strýčka Sama, zapletených do indonéské nehody za nesmysl.

Snad vyjde už brzy final report, a snad bude kvalitnější než předběžná zpráva. Ta byla docela šílená - že tam kupříkladu neseděly souřadnice nehody by člověk ještě pochopil, ale že tam neseděly ani souřadnice letiště, to už se mi zdálo jak odněkud z Marsu. A to byly jedny z mála informací, které vůbec zpráva obsahovala. Popravdě řečeno jsem už hodně dlouho nečetl tak prázdný report. Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne srpen 19, 2012 12:16 pm    Předmět: Citovat

Díky za sledování dění kolem SSJ100!
Karel napsal:
Na druhou stranu ale považuji celkem rozšířené konspirační teorie ohledně dlouhých prstů strýčka Sama, zapletených do indonéské nehody za nesmysl.

S tímhle někdo opravdu přišel a myslel to vážně? Obdobné konspirační teorie mi taktéž přijdou naprosto nesmyslné a v podstatě jediný pozitivní efekt na nich je, že slouží jako výpověď o jejich autorovi, který si jejich vymýšlením sebediagnostikoval nějakou mentální poruchu.

Mimochodem, stále jsi na Východě, anebo ses už vrátil?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne srpen 19, 2012 6:31 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Díky za sledování dění kolem SSJ100!
Karel napsal:
Na druhou stranu ale považuji celkem rozšířené konspirační teorie ohledně dlouhých prstů strýčka Sama, zapletených do indonéské nehody za nesmysl.

S tímhle někdo opravdu přišel a myslel to vážně? Obdobné konspirační teorie mi taktéž přijdou naprosto nesmyslné a v podstatě jediný pozitivní efekt na nich je, že slouží jako výpověď o jejich autorovi, který si jejich vymýšlením sebediagnostikoval nějakou mentální poruchu.


Jo, jo, mnoho lidí na to věřilo a věří, psaly se o tom celé články a nakonec to dokonce i začaly "prověřovat" ruské tajné služby. Jeden příklad za všechny:
http://www.strategic-culture.org/news/2012/05/12/was-industrial-sabotage-at-play-with-super-jet-crash-in-indonesia.html
Stačí zadat do Googlu třeba "Superjet Sabotage" a ten vrátí 70 tis. odkazů...

citace:
Mimochodem, stále jsi na Východě, anebo ses už vrátil?

Už jsem se vrátil, a doufám, že se brzy sejdeme na nějaké spotterské hospůdce. Pokud nebude v první polovině října, to bych měl zase být trošku daleko.[/quote]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so srpen 25, 2012 12:48 pm    Předmět: Citovat

Kolem Arménie zatím nic nového, zato kolem Superjetu se pořád něco děje. Aeroflot už dostal desátou "štuku", sibiřští komsomolci vyzvali myslím Putina, že by z SSJ měl udělat letoun pro nejvyšší papaláše (v Rusku ovšem existuje pravidlo, že u letadla se to dá udělat až dvouletém provozu), zase jednou zazlobilo čidlo dehermetizace, ale hlavně v Nižném Novgorodu piloti při vzletu zapomněli na flapsy. Nedopadlo to naštěstí tak šíleně, jak v Madridu, neboť alarm je včas varoval a přerušili vzlet. Nechtěl bych ale být v jejich kůži, protože po tomto incidentu byli postaveni mimo službu a pro pasažéry si přiletěl A320 z Moskvy. Úsměvné je, že v tiskové zprávě raději nazývají eroplán RRJ-95B. Přejme SSJ aby už brzy vyletěl z turbulencí, aby se výroba rozjela naplno a někdy v budoucnu se třeba ukázal i na LKTB. Utair by měl dostat první dodávky 2014. Objednaných jich má 24.

V Rusku se v poslední době spekuluje, že by superjetovské motory osazovali i do An-148, což se pochopitelně málo líbí Ukrajincům. A samozřejmě se přetřásá nový 140 místný eroplán, tedy velikostí něco mezi SSJ a MS-21, jehož zahájení vývoje před pár dny OAK ohlásil.

A ještě na závěr, ruská dopravní klíringová komora (či jak to přeložit) zveřejnila hodinové spotřeby strojů, létajících v Rusku.
Takže např.
SSJ - 2 300
A319 - 2 500
Tu-134 - 2 900...3 000
Jak-42 - 2 900...3 000
Pozor, není to přepočítané na sedačku a je to v kg/h.

http://superjet.wikidot.com/wiki:fuel-types-cons
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po září 03, 2012 9:31 pm    Předmět: Citovat

Pokud se nevyskytnou v uljanovském Aviastaru žádné komplikace, mohli bychom se v nejbližších dnech dočkat maiden flightu Il-476ky, také někdy nazývané Il-76MD-90A, hluboce modernizované verze Il-76. Má mít nové křídlo, větší payload i vzletovou hmotnost, dolet, nové motory, glass kokpit, má se dělat i jako tanker. Zájem už projevila i Čína a Indie.
Ruské vzdušné síly mají do roku 2020 nakoupit desítky těchto strojů, ale předtím ještě musí být Iljušin dovybaven takovými věcmi, jako je vypouštění klamných cílů, zadní palebný bod, nebo třeba varování před útokem.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út září 11, 2012 10:18 pm    Předmět: Citovat

Spor o SSJ mezi OAK a Armavií se zatím nikam nepohnul, zato se v novinách spekuluje o výměně na úplně nejvyšším místě u tohoto dopravce. Důvodem má být zlá ekonomická situace. Kolem SSJ se zatím nic moc neděje, nepočítáme-li že se zahájila montáž interiéru pro první mašinku pro Jakutiji. Má být lépe vybavena, než pro Aeroflot.

Ministerstvo dopravy RF před pár dny zveřejnilo plán podpory rozvoje leteckého průmyslu, kde kromě známých kousků figuruje i stroj "Samaljot 2020", jenže zatím není rozhodnuto, jestli to bude širokotrupý dálkový nebo na krátké tratě, supersonik, nebo třeba vojenský transportní. Inu, zajímavý přístup. Můj typ je, že to nakonec bude short haul widebody s eliptickým trupem, náhrada Il-86. Nezlobte se ale, pokud to nevyjde, je to jen tip. Celý dokument vypadal dost na to, že se vláda snaží hodit přes palubu jak Tu-204SM (které zrovna dokončuje homologaci), tak i An-148. Nakonec se naštěstí ukazuje, že minimálně ukrajinská "Vlaštovka" je pro budoucnost zachráněná, jak to bude s "Tužkou", to ukáže budoucnost.

Mluví se také o nových motorech pro novou sérii Ruslanů, moderních a úsporných, ale hlavně mnohem výkonnějších, takže nakonec možná tito ruští bohatýři budou létat jen se dvěma motory. Samozřejmě že pod hladinou bublá i spor, jestli do An-148 nedávat motory SaM, osobně doufám, že tam zůstanou sičská Ivčenka a ruští motoráři budou mít dost práce aby stihli vyrábět pro Superjety.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 3 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com