Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Havárie
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letiště celého světa
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: ne prosinec 09, 2007 6:06 pm    Předmět: Havárie Citovat

Toto je ovšem horší zpráva a navíc se týká naší země...
http://www.novinky.cz/clanek/128527-pri-padu-letadla-na-ukrajine-pet-mrtvych.html

Slávek
Návrat nahoru
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne prosinec 09, 2007 6:10 pm    Předmět: Citovat

Zrovna jsem to také četl... Zajímalo by mě co to bylo přesně za letadlo... Každopádně to je smutné...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne prosinec 09, 2007 7:24 pm    Předmět: Citovat

Někde jsem zahlédl, že to snad byl německý Beechcraft 50, z Hradce, letící na Kijev Žuljany. 5 osob zahynulo. RIP.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7135519.stm

Ještě přidávám jeden odkaz s fotografií (ne pro slabé nervy). Asi to byla 90, a není to snad od DSA.

http://www.nova.cz/zpravy/?83c=~zahr~&83e=DO24556&ex24556=letadlo-z-hradce-kralove-havarovalo-u-kyjeva-pet-mrtvych-cechu

Ještě jednou to doplním - mělo se jednat o obchodní let a zahynuli při tom údajně majitel firmy p. Novák s manželkou, nejmenovaná zaměstnankyně, piloti Miroslav Jäger a Petr Toužimský. Šlo nejspíš o stroj s imatrikulací D-IBDH, který byl v prosinci nově získaný firmou FunAir a nebyl ještě zapsán do našeho rejstříku. Na určení příčin nehody si asi ještě nějakou dobu počkáme.

http://www.flugzeugbilder.de/show.php?id=549654
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út prosinec 11, 2007 7:45 pm    Předmět: Citovat

Na letectvi.cz se také objevil článek věnující se nehodě. Prakticky stejné informace jako na odkazech výše, ale až zde jsem objevil informaci, že řídící letového provozu upozorňovali pilota, že se vychyluje z kurzu. http://www.letectvi.cz/letectvi/Article64777.html.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st prosinec 12, 2007 9:34 am    Předmět: Citovat

To je hodně zajímavá informace. Také jsem četl, že na Žuljanech byla viditelnost na polovoně minima. tak jim doporučili G/A a divert na Borispol. A jestli se nepletu, tak v RF platí pořád poněkud jiné předpisy pro stroje domácí a zahraniční. Mám pocit že, TWR u domácích letů rozhoduje o povolení k přistání v závislosti na meteorologických podmínkách, u zahraničních letů rozhoduje kapitán. A možná tam také stále měří v m místo ve ft.
Jinak na Žuljanech je pochopitelně ILS (v novinách psali AILES), prý ale občas nebývá v provozu. Přistávat bez něj by se ale v mlze snad ani nepokoušeli, že by fungoval nějak špatně asi také není pravděpodobné, sklon glide slope je dan hlavně polohou antén. Podle mě v tom ale mohl také hrát (třeba jen psychologicky) roli fakt, že manželé Novákovi byli sami fandové do létání. Ale to jsou už jen bohapusté spekulace.
Soustrast všem, které tato ztráta zasáhla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 10, 2008 4:22 pm    Předmět: Citovat

Ještě mě napadlo, nikdo ze spotterů se na svých stránkách nevěnuje slavnějším brněnským leteckým incidentům. Mě by zajímal jeden. Nemáte někdo podrobnější informace o 737 Air Algerie, který přistával v r. 1974 na BRQ poté, co byl v PRG krátký na rwy 07 (díky neposednému severnímu pólu dnes rwy 06) a přišel o podvozkovou nohu. Naštěstí to stačil pilot zvednout a Brně pak později po dosednutí (na břicho?, 09/27?) očesal jeden motor. Ale nikomu se tehdy nic nestalo a po opravě stroj odletěl. Slyšel jsem už o té nehodě různé, poněkud si odporující, informace.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po březen 10, 2008 7:47 pm    Předmět: Citovat

Karel: No popravdě řečeno, rubrika o haváriích letadel na LKTB mě napadla v první půlce ledna, kdy to bylo deset let od zřícení Turboletu na finálním přiblížení na dráhu 28, ale nějak jsem na to potom pozapomněl. O havárii Algerie jsme se zapovídali na loňské Convention v Praze, kde byly nějaký fotky právě mašin této společnosti, tak se zde probíralo, jestli je to právě ona mašina, bohužel se nikam nedopátralo, spíš tedy se to pak něčím zamluvilo... Mohl bych poprosit o nějaké odkazy, popřípadě nějaký jiný zdroj, kde se o tom hovoří více?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 10, 2008 7:56 pm    Předmět: Citovat

Vím bohužel jen o jednom seriózním odkaze http://www.sweb.cz/svici/havarie.htm, kde jsou uvedeny i další letecké nehody, a pak ještě o poněkud humorném místě, kde jsem si vypůjčil odkaz na tu fotku http://www.epika.cz/?p=dilo&c=15389
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po březen 10, 2008 10:14 pm    Předmět: Citovat

Díky moc za odkazy. Oba dva jsou velice zajímavé. V prvním mě potěšilo, že byla uvedená i registrace onoho Boeingu. Při dalším pročítání jsem si všiml i zmínky o pádu Pilatusu 12 krátce po vzletu v Brně. Shodou okolností jsem před pár lety mluvil přímo s očitým svědkem tohoto pádu. Ten druhý odkaz, sice psaný humornou formou, mi přijde rovněž zajímavý, především, že jej napsal člověk, který se v té době pohyboval přímo na letišti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út březen 11, 2008 12:08 pm    Předmět: Citovat

Také je zajímavé, že ten Bulík měl v době nehody ani ne půl roku. Po opravě pak ještě sloužil déle než 30 let.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: so duben 05, 2008 7:14 pm    Předmět: Citovat

Pilot uhořel při pádu ultralightu. A další podobné nadpisy se dnes objevily na informačních serverech, viz například zde: http://www.novinky.cz/clanek/136931-pilot-uhorel-po-padu-ultralightu.html
Měl jsem dnes možnost si tuto událost poslechnout téměř online. Neměl jsem sice naladěnou frekvenci AirCon Miroslav, na které se toho možná událo více,
ale při "běžném" poslechu frekvence Tuřany Věž jsem poslouchal zajímavý provoz, kdy se brněnský Eurocopter EC 135 callsign Kryštof 04 vracel z Kyjova do Bohunické nemocnice, krátce na to jihlavský Bell 427 callsign Kryštof 12 letěl do Dětské nemocnice. Toto ještě nemělo s havárií nic společného a je poměrně běžné, že se v Brně setkávají dva záchranné vrtulníky. Po nějaké chvíli se ohlásil Kryštof 12, že odlétá zpět do Jihlavy. Pár okamžiků poté se ohlásil pilot ultralightu, volačku si již nepamatuji, a hlásil na Tuřany Věž, že je na letišti v Miroslavi havárie. Řídící z věže jeho zprávu přetlumočil vrtulníkům, jestli by tam mohl někdo zaletět. Ujal se toho Bell 427 Kryštof 12, který byl již v tu dobu u Ořechova. Přeladili jej na Miroslavskou frekvenci, na kterou jsem taky přeladil, ale nikdo se zde neozýval...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 02, 2009 12:11 pm    Předmět: Citovat

No, havárie to zrovna není, ale incident určitě. Neznáte někdo podrobnosti? Ve kterém k tomu došlo místě a tak.
Mělo by to být podle fofky 733 BBL a už by mělo být vše OK...

http://zpravy.idnes.cz/na-brnenskem-letisti-zapadlo-letadlo-ktere-melo-letet-do-moskvy-pw3-/brno.asp?c=A090301_180701_brno_dmk
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: st březen 04, 2009 1:48 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
No, havárie to zrovna není, ale incident určitě. Neznáte někdo podrobnosti? Ve kterém k tomu došlo místě a tak.
Mělo by to být podle fofky 733 BBL a už by mělo být vše OK...

http://zpravy.idnes.cz/na-brnenskem-letisti-zapadlo-letadlo-ktere-melo-letet-do-moskvy-pw3-/brno.asp?c=A090301_180701_brno_dmk


Při výjezdu se stojánky (kde stojí zády k hale) na pojížděčku musí letadlo zatočit o 90° vlevo nebo vpravo. No a to se nepodařilo. Údajně selhala hydraulika, takže letadlo nezatočilo dostatečně a nefungovaly ani brzdy. Ovšem mohl hydrauliku taky zapomenout zapnout, protože letadlo vyjíždělo tentokrát nestandartně jen na jeden motor (kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu), takže letadlo ještě nebylo ve vzletové konfiguraci s pozapínanými všemi systémy, jak se obvykle ze stojánky vyjíždí. Nebo taky prostě jen nemusel dávat dostatečný pozor kam jede a zaměnit si okrajovou čáru pojížděčky se středovou vodící.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út březen 10, 2009 11:28 am    Předmět: Citovat

citace:
...kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu

To měli polámané APUčko?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: ne březen 15, 2009 10:06 am    Předmět: Citovat

Karel napsal:
citace:
...kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu

To měli polámané APUčko?


Jj, u Atlantu je to naprosto běžné, ty jejich 737-300 patří k nejstarším a docela často přiletí s nefunkčním APU. Popř. je funkční jen elektrická sekce, ale ne vzduchová, takže nemůže poskytnout tlakový vzduch pro nahození motorů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letiště celého světa Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com