Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

(Poslední) Sbohem ČSA?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Skončí v roce ČSA v Brně?
Skončí nadobro
10%
 10%  [ 1 ]
Skončí na čas
0%
 0%  [ 0 ]
Předají linku CCA
20%
 20%  [ 2 ]
Budou létat dál
20%
 20%  [ 2 ]
Je to začátek konce ČSA
50%
 50%  [ 5 ]
Celkem hlasů : 10

Autor Zpráva
Ivošák



Založen: 14.1.2009
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: pá srpen 27, 2010 5:31 pm    Předmět: Citovat

slávek napsal:
A je vymalováno!
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/csa-rusi-linky-z-brna-do-prahy20100827.html

No co už... Jak už někde padlo, letiště v Brně bude a ČSA nebude... Teď by měli Plaček, Hašek a spol. vyvinout maximální úsilí, dotáhnout do Brna jiného síťového dopravce. Řekl bych, že teď k tomu mají možná ideální příležitost. Odchod ČSA se dá prezentovat jako jejich neschopnost a mizerná ekonomická situace a jako plus lze prezentovat nárůst pasažerů na lince v loňském roce. Trochu nechápu plky Haška, že se snaží najít řešení pro zachování spojení do Prahy. Do Prahy letadlem nikdo nepotřebuje, důležité je přece spojení s jakýmkoli uzlovým letištěm. S ČSA už bych neztrácel čas. Koneckonců i navýšení letů Ryanairu může být pozitivní argument v jednání s novým dopravcem, nejlíp tak Lufthansou... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: pá srpen 27, 2010 5:45 pm    Předmět: Citovat

Naprostý souhlas a navíc hansa má v Brně velký call centrum úpro celý svět, takže jim lokalita jistě není neznámá. Haškovi a spol jde o zachování spojení především na PRG, protože tam lítají ke korytům.
Návrat nahoru
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: so srpen 28, 2010 8:30 am    Předmět: Citovat

Toto je snad úplně bez komentáře:
České aerolinie dnes potvrdily, že po více než 72 letech opustí britský trh, a ruší poslední 2 držené destinace - Londýn Heathrow a Manchester. Firemní kasa si tím navíc přilepší částkou za prodané drahé letištní sloty na největším evropském leteckém uzlu, kam nyní létá 2x denně. ČSA začaly do Spojeného království létat v roce 1938 (na letiště Croydon). Klesající poptávka, zdravé konkurenční prostředí a orientace na východní trhy lety tímto směrem ukončí. Od listopadu dojde i k ukončení letů do Brna, Kolína nad Rýnem a Mnichova. Lety do Marseille, Soluně a Benátek budou nadále považovány za sezónní a přiřadí se například k chorvatskému Splitu nebo Dubrovniku, které v zimním letovém řádu také nenajdeme. V zimní sezóně budou dále sníženy počty frekvencí do Boloně, Bratislavy, Curychu, Hamburku, Kodaně, Osla, Ostravy, Stuttgartu nebo Vilniusu, posíleny budou naopak frekvence do Atén, Bejrútu, Bělehradu, Bruselu, St. Petersburgu a Paříže.
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so srpen 28, 2010 9:57 pm    Předmět: Citovat

Já nevím, jestli vůbec stojí za to ty manžérské bláboly z ČSA komentovat. Je to z mého pohledu prostě jen smutné, tapné a trochu z toho běhá mráz po zádech, kam až to kdysi vzkvétající společnost dopracovala.
citace:
"Nový letový řád ČSA pro zimní sezonu odráží další etapu cesty k pružnější a efektivní společnosti. Na rozdíl od předchozích restrukturalizačních úvah, které primárně vycházely ze snižování nákladů, je nyní hlavním bodem strategie nová koncepce dopravní sítě. Jde o pečlivě promyšlené a propočítané změny, při nichž ubývají nejméně rentabilní spoje, zvýší se ale výnosy na takzvaný osobokilometr a celková efektivita," uvedl viceprezident pro prodej, marketing a ekonomiku Philippe Moreels


Tento vysmátý belgický mudrc, který to v ČSA teď vzal pevně do ruky, působil předtím v ČSOB, slovenské Tatrabance apod., nikdy však neměl s létáním nic společného. Osobně si ho však přivedl Dvořák. Letos vymysleli, že prodejem slotů na LHR sníží ztrátu ĆSA o 400M Rolling Eyes . Ostatně, co by ještě mohli prodat, leda tak posledního bulíka, kterého ještě nezastavili. Však i na něj brzy dojde.

Hlavně, aby ti naši krajští hejhulové nezačali do ČSA nalívat nějaké dotace, byly by to vyhozené peníze. A také doufám, že se nepokusí dosáhnout najaké milosti, třeba jedné rotace, to by mohlo značně oslabit pozici BRQ při ucházení se o jiného feedera.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: ne srpen 29, 2010 10:21 am    Předmět: Citovat

Nevím jestli by to šlo, ale dalo by se feedovat na VIE malým Kundoletem pro 12-15 pax třeba i 4x denně. Takovej šatl by snad nebyl provozně drahej. Nevím, jen mne to tak napadlo.
Návrat nahoru
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: ne srpen 29, 2010 11:46 am    Předmět: Citovat

http://www.let.cz/index.php?sec=6

Nechápu, proč to Jandoru ze SA ještě nenapadlo. Letenky prodává jako divej, tak by k provozování takové dopravy neměl mít daleko.
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 7:53 am    Předmět: Citovat

Kdysi, v roce 2006, jsem se na to Jančury přímo zeptal, bylo to tenkrát, když zaváděl autobusy do Schwechatu. Odpověděl mi:
citace:
"... ne ne, v žádném případě"
.
Jestli od té doby změnil stanovisko nevím, ale veřejně kritizoval ČSA za zrušení linky (přestože by měl být vlastně rád).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 8:27 am    Předmět: Citovat

Tak mne napadlo,pokud reagoval takto rezolutně, jestli nemá z létání fobii. Jsou tací jedinci, znám jich několik.
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 8:55 am    Předmět: Citovat

Myslím, že ne, na mě to dělalo spíš dojem, že je takový realista. Že si uměl představit, co by to obnášelo a nechtěl to riskovat. V tomto byznysu je přetlak a služby jsou víceméně na úrovni. On "dělá" do věcí, kde je konkurence slabá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 9:38 am    Předmět: Citovat

No, kdyby byl přetlak, tak se o BRQ jistě poperou. Je to 400tis obyv. s milionovou spádovostí. A nic...
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 10:35 am    Předmět: Citovat

Letecká doprava je drahá a nejistá věc. Velcí hráči požírají ty slabé, nové linky se zavádějí roky, s jedním eroplánem se spíš prodělá, než vydělá. I pro něj musíš držet náhradní posádky, když někdo onemocní, nebo se dovoluje, náhradní aeroplán, pro případ poruchy, nebo servisů atd. Palivo máte dražší, ceny za vše často vyšší, než velcí hráči.

Když by Jančura do toho šel, dejme tomu, že by vyzval držitele licence, VAN Air Europe, ke spolupráci, leasli by si Saaba, vrazili do toho desítky milionů a po roce ale nedokázali prodloužit smlouvy o sdílení liky, protože třeba, když by se to rozjelo, Austriani by si to chtěli začít lítat sami. S většími letadly. Je to jen příklad, ale klidně by to tak mohlo být. Taková firma bez c/s smlouvy byla naprosto nahraná, zralá na likvidaci. Že by si mohli udělat lepší smlouvu? Pochybuji, žijeme ve světě, kde podmínky diktují velcí malým, a zneužívání slabosti partnera k vynucování si jednostranně výhodných, nevyvážených obchodních vztahů je naprosto standardní obchodní praktika. Taková smlouva by prostě vypadala tak, že všechna rizika a odpovědnosti by na sebe musel převzít ten malý dopravce, a peníze by byly takové, že by se uživil jen tehdy, nevyskytly-li by se žádné těžkosti. C'est la vie.

Nechci tím říci, že takový byznys nemá cenu, ale že Jančura, typický solitér a self-made-man, bude mít zábrany chtít být tolik odkázán na jiné. To už spíš ten VAN Air Europe. S tím druhem obchodu mají dlouholeté zkušenosti, mají pro Saaby vlastní servis, o jeho pronajmutí už dříve uvažovali a snad by ho dokázali uplatnit i v případě těžkostí s domácí linkou. Podobně CCA.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 12:00 pm    Předmět: Citovat

no je ten kapitalistickej svět diunej. Za komanče se z Brna lítalo do každý prdele několix denně, do PRG za 90.- do KVA za stopade. Košice, Sliač, Tatry. Dokonce Holešov i OVA. A šlo to. Lítalo se sice IL-14 a pak Jak40, ale je jedno čím, hlavně že to letělo.
Návrat nahoru
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 12:35 pm    Předmět: Citovat

slávek napsal:
no je ten kapitalistickej svět diunej. Za komanče se z Brna lítalo do každý prdele několix denně, do PRG za 90.- do KVA za stopade. Košice, Sliač, Tatry. Dokonce Holešov i OVA. A šlo to. Lítalo se sice IL-14 a pak Jak40, ale je jedno čím, hlavně že to letělo.


Jak to tady taky za komančů vypadalo, končils právě u letů to Prahy nebo Karlových Varů a dál ani rána, pokud nebyls "spolehlivý soudruh" Very Happy Bodejť by nebylo tolik volných strojů k lítání po Československu.

Co se týče Jančury a SA, když on začínal s autobusy, tak tady neexistovala žádná konkurence, pouze pohrobci komunistických podniků ČSAD s 20 let starými prorezlými Karosami a nulovým palubním servisem. Tam opravdu nebyl problém se prosadit, stačilo nasadit nové autobusy, palubní servis a slušné ceny. Okamžitě byl o několik tříd jinde, než ostatní. V letectví nemá šanci to zopakovat, konkurence obrovská, všichni používají stejné typy moderních letadel, palubní servis je +/- podobný a on nemá šanci nabídnout něco, čím by se výrazně pozitivně od ostatních odlišil a přetáhl tak cestující, protože cenově nemůže porazit low-costy. A samotný servis nikoho nepřitáhne, i kdyby servíroval hovězí steaky na stříbrných podnosech, pokud je vyšší cena letenky. Takže já naprosto chápu, že se do toho nehrne. Navíc stačí drobný vnější vliv, jako sopka nebo závada na letadle (což je problém, pokud jich má zpočátku málo) a naskakují obrovské ztráty, které při maržích v letectví je problém nahradit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 1:06 pm    Předmět: Citovat

Jack:
Víš, mne zajímá především cena a ne jestli mi někdo na dvouhodinovým letu přidá dva obeschlý trojhránky mazaný margarínem a plátek šumky a prodává let mnohonásobně nad přepravní náklady + přiměřenou marži. a zrovna tak u doktora nevím proč bych platil poplatek, když jsem si celej život poctivě platil zdravotní pojištění. Je mi docela jedno, že někdo ty fondy použil na něco zcela jinýho než na zrdavotnictví. Já mám ztaplaceno. Ty busy v ČSAD odpovídaly technickému vývoji své doby a jezdily spolehlivě. Starý šunky prorezlý a neudržovaný používali až pohrobci ČSAD po sametu ve snaze vydolovat z lacino zprivatizovaných státních ČSAD maximum. Seš mladečj a nesmíš věřit všemu co se píše, když si to neprožil vlastním životem.
Návrat nahoru
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: po srpen 30, 2010 1:07 pm    Předmět: Citovat

Omlouvám se za překlepy, nemá nasazený brejle Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com