Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

CCA & CCA
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: ne leden 09, 2011 9:47 am    Předmět: Citovat

Tak se mi vkrádá do hlavy myšlenka, jestli to náhodou není ruská protiakce za to , že byli vyřazeni z tendru na nákup ČSA, ze kterého stejně později sešlo. Zřejmě se potřebují etablovat na českém trhu stůj co stůj. Proto i ta nápadná změna názvu evokující CSA.. Bylo by jen a jen dobře kdyby ČSA konečně dostala silnou a opravdovou konkurenci, což TS určitě není.
Můj názor
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 13, 2011 7:37 pm    Předmět: Citovat

CCG měly v SVX tiskovku, kde potvrdili zahájení letů SVX-KVA a upřesnily frekvenci (pro začátek?) na 1x týdně. Nedivil bych se, kdyby začali LED také 1x. Zajímavá je otázka bezvízového styku. Ruští politici věří, že už letos by se to mohlo zrealizovat. Myslím, že by to mělo dramatický dopad na cestovní ruch mezi EU a RF, potažmo jistě i na linky do Brna.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 17, 2011 5:03 pm    Předmět: Citovat

Авиакомпания Czech Connect Airlines в марте открывает 3 рейса в Россию, сообщил директор по развитию авиакомпании Хуберт Пикл на пресс-конференции в Екатеринбурге.
CCA v březnu otevírá tři lety do Ruska, uvedl ředitel pro rozvoj Hubert Pikl na tiskové konferenci v Jekatěrinburgu.

"Наша главная задача сейчас - развитие рейсов из Чешской Республики на Восток - в Россию и страны СНГ. Мы уже получили разрешение на полеты по маршруту Екатеринбург - Карловы Вары. Первоначально планируем осуществлять один рейс в неделю - по средам, с августа добавим второй рейс - по воскресеньям", - сказал Пикл.
Našim hlavním úkolem je nyní rozvoj letů z ČR na východ, do Ruska a zemí SNS Question Exclamation . Už jsme obdrželi povolení na lety SVX-KVA. Zpočátku se bude uskutečňovat jeden let týdně -středy- od srpna přibude druhý - neděle, řekl Pikl (pozn. první let by měl proběhnout 23./24.3.)

Также ориентировочно с 27 марта чешская авиакомпания намерена открыть рейсы по маршрутам Брно - Москва и Брно - Санкт-Петербург.
Orientačně od 27. března má česká společnost v úmyslu zahájit lety BRQ-DME a BRQ-LED (pozn. LED by měl být už od začátku 2x týdně)

Czech Connect Airlines, основанная в 1923 году, является ведущей национальной авиакомпании Чешской Республики.
CCA, založená 1923 je hlavním národním dopravcem ČR Very Happy Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1560
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po leden 17, 2011 5:46 pm    Předmět: Citovat

Tak ta poslední věta je skvostná. Buď poukazuje na hrubou neznalost pisatele, anebo je to již plod skvělé práce marketingu CCA. Anebo kombinace obojího, ale řekl bych, že ono přejmenování bylo dobrým tahem.
Tak uvidíme, jak se to tu koncem března rozjede. Osobně tomu Petrohradu docela fandím. Mimochodem, zkratka LED je pozůstatek po bývalém jméně LEningraD?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 17, 2011 6:01 pm    Předmět: Citovat

Jo, jo, Leningrad, město hrdina, a SVX pro ex Sverdlovsk (Jektěrinburg) a třeba GOJ pro ex Gorkij (Nižnyj Novgorod).
S tím marketingem jsou na tom nesrovnatelně lépe. Ohledně ČSA jsem sice zaznamenal v tisku rozhovor s jejich ředitelem na celou stránku, ale ani jsem se nesnažil to překládat, protože tam prostě kromě obvyklých prázdných frází nebyly skoro žádné informace. jen takové mlžení a kalení vody, máme strategii, jsme odhodláni a nebude-li pršet nezmoknem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 18, 2011 2:26 pm    Předmět: Citovat

Jak tady občas spekulujeme, že se CCA nějak daří správně orientovat na ruském trhu, tak tady je možné vysvětlení. Hubert Pikl, který má snad být podle tisku ředitelem CCA pro rozvoj, zároveň figuruje ve firmě Viola plus, vlastněné dvěma bývalými Jekatěrinburgčany, co se podle OR jmenují: Ing. Andrey Zayakin a Yulia Yaroslavtseva. Takže tak. Smile (Jmenovaná firma ještě 100% vlastní společnost Diligence on line.)

Ohledně SVX-KLV:
citace:
Стоимость билетов составит 335 евро плюс топливные сборы

Cena letenek bude 335€ (=8k Kč) + palivové příplatky
Není ale zatím jasné jestli one way, nebo return, ani kde se dají koupit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1560
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út leden 18, 2011 6:51 pm    Předmět: Citovat

Děkuji za objasnění zkratek názvů letišť. Koukám, že Rusové ctí tradice a historii.
Když to tak sleduji, ono to CCA je poměrně složitá společnost. Ale ono asi v dnešní době nejde dělat něco většího pouze s čistými úmysly, a tak.
Trošku se obávám, že cena letenek (letenky) na lince z Varů nám poskytuje předběžný obraz o potenciální ceně letenek z Brna, byť možná mají Vary drobnou přirážku vzhledem k atraktivnosti destinace ze strany ruských, nevím jestli je turistů to správné slovo, spíš mi to zavání invazí. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 19, 2011 10:01 am    Předmět: Citovat

citace:
Trošku se obávám, že cena letenek (letenky) na lince z Varů nám poskytuje předběžný obraz o potenciální ceně letenek z Brna

Já doufám, že by ty brněnské linky mohly být levnější, že by mohly stát snad tak kolem 200 € (5k Kč), předpokládám, že ceny jsou one way. Můj odhad vychází ze srovnání vzdušných vzdáleností:
KLV-SVX - 3180 km - 335 €
BRQ-VKO - 1560 km - cca 200 € ?
BRQ - LED - 1470 km - cca 200 € ?


pro srovnání:
BRQ - STN - 1200 km - cca 60 €
BRQ - BGY - 650 km - cca 50 €
BRQ - PRG - 200 km - cca 160 €
citace:
Když to tak sleduji, ono to CCA je poměrně složitá společnost. Ale ono asi v dnešní době nejde dělat něco většího pouze s čistými úmysly, a tak.

Mám pocit, že nefér praktiky v byznisu jsou jak ledovec, většina je stejně pod hladinou a není vidět. Je to ale podle mě jedna z věcí, která odlišuje východní a západní mentalitu. Na východě to neumí, nebo nepovažují za potřebné tak dobře zakrývat a maskovat, takže nad hladinu obvykle trčí větší část. Na západě to civilizovaně zakryjí, nebo přelakují na růžovo. Very Happy Ostatně onen Hubert Pikl, pracující pro CCA i Rusy bude asi bývalý stejnojmenný manažer ČSA, takže se nám kruh pěkně uzavírá.
citace:
nevím jestli je turistů to správné slovo, spíš mi to zavání invazí.

Nemyslím, že nějak dramaticky přibude cestujících, spíš myslím, že ČSA budou vozit víc vzduchu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1560
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st leden 19, 2011 8:39 pm    Předmět: Citovat

Taktéž samozřejmě doufám, že ceny letenek na lince z/do Brna budou menší než ty karlovarské, nicméně právě ta zveřejněná cena letenek linky KLV-SVX nám slouží jako jistý odrazový můstek, abychom nějakou extrapolací zhruba odhadli cenu na, pro nás, relevantních linkách. Což myslím, že se Ti povedlo velmi dobře. Cena pohybující se kolem hodnoty 200 € se mi rovněž jeví jako reálná. Teď už jen doufat, aby obdobně realisticky smýšlelo i vedení CCA a provedlo obdobné ohodnocení. Srovnání kilometráže jednotlivých linek a ceny letenek na daných úsecích je vynikající nápad! Vnáší to nemálo světla do problematiky.
Tak cestujících jistě nijak dramaticky nepřibude, s tím souhlasím. Ostatně nemá ani jak, pokud vycházíme ze současného konceptu a plánů. Nalétávání (zatím) 4 linek týdně (oproti 3 u MOA) letadly B733 či 737 (oproti 738 u MOA) opravdu nedá kapacitně více než kolik bylo na lince BRQ-VKO, která právě skončila. Pouze v případě, že by skutečně UTair splnil to, co avizoval, a opravdu znovu rozlétal padlou linku, tak by ten nárust teoreticky významný být mohl, pokud by ovšem při takovém stavu (předpokládejme 7 linek na východ) nepřevyšovala už nabídka poptávku (což by ale asi zase na druhou stranu společnosti rychle zaregistrovaly a adekvátně redukovaly své služby). Docela by mě zajímalo, jestli by se tolik linek mohlo uživit (mám na mysli 2x týdně DME, 3x týdně VKO, 2x týdně LED), ale to je otázka týkající se spíše jen teoretických možností.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá leden 21, 2011 3:13 pm    Předmět: Citovat

Tak tu máme další žádost, tentokrát KLV-KUF (Samara, ex Kujbišev Smile)
Zdá se, že to CCA s tou expanzí na východ myslí vážně, a řekl bych, že to není jejich poslední žádost...

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/057F8A41-8F62-4FE2-95E4-A2CE58290A6F/0/cca_klv_kuf_oznameni_o_zadosti.pdf
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1560
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá leden 21, 2011 6:30 pm    Předmět: Citovat

Dnes jsem nad těmi linkami trošku přemýšlel a napadla mě věc, která je sice naprosto samozřejmá, ale mně osobně trvalo relativně dlouho než jsem na ni přišel. Totiž, jestliže skutečně existuje tak úzká provázanost mezi vedením CCA a všemožnými ruskými manažery, podnikately a kdovíkým ještě, tedy s těmi, kdo jsou patrně dobře obeznámeni s tamními podmínkami a zájmem a potřebami leteckých spojení, pak volba linek, tj. měst, ze kterých by se mělo z Ruska létat, je přímým a vysledovaným odrazem zájmu a požadavků. Mám tím na mysli to, že by se v tomto případě nemuselo jednat buď jen o pouhé vybírání destinací naslepo, případně na základě nějakých povrchních odhadů apod., ale o poznatek vycházející přímo ze zkušenosti. Pakliže by tomu tak bylo, pak je to dobré. Pakliže ne, tak teda žádná sláva. Každopádně Samara je zajímavá volba ať je to jak chce. Ale řekl bych, že toto je linka, kterou z 99 % využijí Rusové.
Ale třeba se ve všem výše řečeném mýlím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá leden 21, 2011 8:34 pm    Předmět: Citovat

Já bych si tipnul, že mají za sebou nějkého turistického operátora, který si představuje, že by tak nejmíň 50-75% kapacity dokázal naplnit svými klienty. SVX je jasná volba, je to takový místní hub pro velkou oblast, takže odhaduji, že by stálo za to se pokusit i o nějaký c/s, třeba s oním UralAirlines (ten ale létá PRG). KUF jsem nečekal, spíš bych očekával něco na jihu, třeba Rostov na Donu, nebo něco ze střední Asie, ale to je už mimo dolet 733 i 737, zvlášť z krátké RWY KLV. Mimochodem ten SVX by mohl jít časem i z BRQ. Co ale za destinace zvolí z SNS, jak inzerují, jesli něco z Ukrajiny, nebo Kavkazu, případně pobaltské republiky? Uvidíme...
S tím, že osazenstvo bude mluvit skoro výhradně rusky počítám také, ale nevidím v tom nevýhodu. Vždycky je lepší pro každé letiště co nejpestřejší klientela, přičemž mix out/incoming je samozřejmě základ. A ruku na srdce, představa, že uděláme reklamu a že se nám na LKTB budou ve velkém hrnout západoevropané, je asi stejně věrohodná, jako že naši turisté začnou masově lítat třeba do Charkova...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 23, 2011 10:05 pm    Předmět: Citovat

Tak se nám Zajakin objevil už i ve výpise OR pro "modré" CCG/CQ, kde prý vlastní menšinový podíl. Bodejť, kdyby byl většinový, přišli by o oprávnění MDČR. Tentokrát si ovšem vzal s sebou jinou Rusku. Také jsem zahlédl, že prý chtějí CQ koupit 2 ks NG, o 737-700 někdy v březnu jsem už psal, takže je možná ve hře ještě jeden Bulík. A mluví se i o tom, že ten slovenský už na Slovensku nebude. Rovněž se objevila zpráva, že BRQ-MOW return má stát také oněch 330€, takže, je-li to pravda, můj odhad vazby na vzdálenost nevyšel.

Dále jsem viděl na Z1 rozhovor s ředitelem "červených" CCA, tedy JBR/ 3B, který mluvil v tom duchu, že by do 5 let chtěli mít nějakých 20 letadel a obsluhovat regionální letiště střední Evropy. Zmínil se i o lince do Lipska, kde (pokud jsem se nepřeslechl) mluvil o l/f nějakých 15% (!!). Redaktor mu rovněž v jedné otázce dost okatě a tendenčně podsouval prodělečnost linky BRQ-PRG (dle ČSA), ale on se vyhnul přímé odpovědi a hovořil o tom, že jejich strategií je například také dosahovat podpory kraje atd. Myslí-li to celé vážně, jen těžko si umím představit, že by nekalkulovali i s dalším rozvojem BRQ, pokud seženou vhodného c/s partnera.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 25, 2011 5:06 pm    Předmět: Citovat

Posledně jsem to psal trochu ve spěchu, tak to ještě doplním. Zajakin má na CQ funkci předsedy tříčlenné dozorčí rady, k 12.10.2010 je zrušen zápis, že jedinným akcionářem je CCG a.s. Představenstvo má jiné složení: Předseda Ing. Leoš Liška (asi ten z letiště Ostrava), místopředseda náš známý Ing. Hubert Pikl, a členka Jekatěrinkburkčanka Světlana Vasjanovičová. To ovšem nemusí nic znamenat, neboť na zítřek v 10:00 je v Mošnově svolána valná hromada s programem:
citace:
1. Zahájení
2. Volba orgánů valné hromady
3. Rozhodnutí o změně stanov společnosti
4. Volba členů představenstva společnosti
5. Volba člena dozorčí rady
6. Různé
7. Závěr
Podstatou navrhované změny stanov je změna volby představenstva společnosti, kdy napříště by představenstvo společnosti volila dozorčí rada. Do návrhu změn stanov mohou akcionáři nahlédnout v sídle společnosti a to každý den od 08:00 do 14:00 hod. Akcionář má právo vyžádat si zaslání kopie návrhu stanov na svůj náklad a své nebezpečí.


Ohledně ceny těch letenek BRQ-DME-BRQ 330€, pak je-li to skutečné zpáteční, myslím, že je to jakž takž v relaci. Soudím, že cestovky by ještě mohly mít určitou slevu.

BRQ-VKO-BRQ - 2x 1560 km - 330 €
BRQ-STN-BRQ - 2x 1200 km - cca 120 €
BRQ-BGY-BRQ - 2x 650 km - cca 100 €
BRQ-PRG-BRQ - 2x 200 km - 260 €

A pár citací z novin:

citace:
Ruskí podnikatelia do nej vstúpili necelým tretinovým podielom. Ich záujmom je preniknúť na český trh a vytvoriť najmä pre ruských turistov a podnikateľov nové spojenia medzi Ruskom a mimopražskými letiskami. Firma už požiadala aj o povolenia na linku Brno /asi myslí KLV/ -Samara.
Vlani vznikla charterová spoločnosť Central Charter Airlines, ktorá si zriadila aj dcérsku spoločnosť na letnú dopravu dovolenkárov aj v Bratislave a dva Boeingy 737 dala zapísať do slovenského leteckého registra. Po sezóne jedno lietadlo vrátili zahraničnej lízingovej spoločnosti a druhé prenajali Illyrian Airways, novým aerolíniám v Kosove. Keďže kosovská firma nemala dostatočné finančné krytie ani príslušné povolenia na pravidelnú dopravu, ostravská spoločnosť ku koncu roka zmluvu vypovedala.
Kým Czech Connect Airlines smeruje od charterov k pravidelným linkám, slovenská dcéra má na leto podpísanú zmluvu na prepravu takmer všetkých dovolenkárov touroperátora Aeolus. Jednu destináciu má prevádzkovať aj pre Satur.

"Ceny budou nastaveny tak, aby respektovaly trh a byly konkurenceschopné,“ tvrdí Vavroš. Zpáteční letenka z Brna do Moskvy má stát kolem osmi tisíc, firma očekává, že bude vozit hlavně ruské cestující. Na letošek kvůli rozšíření letů plánuje i pořízení dvou nových Boeingů 737 nové generace.


Není myslím třeba zdůrazňovat, že CCG si nezvolili LKTB pro svou lásku k našemu městu, ale proto, že mu prošlapali cestičku a udělali jméno AYZ/MOA. Ostatně, jestli tyto lety zkončí se teprve uvidí, neboť Plaček pořád mluví o pokračujících jednáních, která může už vést tak jedině s UTairem /ten zatím ještě neobdržel povolení/.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá leden 28, 2011 10:55 am    Předmět: Citovat

citace:
УрБК, Екатеринбург, 27.01.2011. Билеты на рейс из Екатеринбурга в Карловы Вары (Чехия) авиакомпании Czech Connect Airlines a.s. продаются по более дорогой цене, нежели компания обещала изначально. Как стало известно УрБК, на сегодняшний день минимальная стоимость билетов составляет 405 евро.


CCA prý při zahájení prodeje upřesnily cenu směrem nahoru (zřejmě zpátečních) letenek SVX-KLV na dnes platných min. 405 € (cca 10k Kč). Ale není jisté, za kolik prodávají hard blocks pro cestovky, nebo kolik z ceny je cena letenky a kolik palivový příplatek. Také je možné, že počítají s pohybem cen v závislosti na obsazenosti letounu a datumu odletu. Uvidíme.

citace:
Новый рейс «Уральских авиалиний» в Карловы Вары!
С 22 марта 2011 года «Уральские авиалинии» открывают совершенно новый рейс на чешском направлении -
Екатеринбург - Карловы Вары - Екатеринбург.
Билеты уже появились в свободной продаже во всех авиакассах города и на сайте авиакомпании www.uralairlines.com
Туристический поток в Карловы Вары в «высокий сезон» составляет не менее 1/3 от общего потока туристов в Чехию, поэтому рейс, несомненно будет востребован, считают в авиакомпании.
Традиционно под открытие нового направления открыта продажа билетов по специальным тарифам.
Минимальная стоимость билета туда-обратно - от 299 евро + сборы. В УА сделали ставку на ценовую конкуренцию и заявили максимально низкую цену на данном направлении.

SVX-KLV: U6 -739 Вылет в 15-00, прилет в 15-35, время в пути - 4:35
KLV-SVX: U6 -740 Вылет в 17-25, прилет в 01-45, время в пути - 4:20

Aby to neměli CCA tak jednoduché, ohlásily i UralAitlines (které Pikl roky zastupoval v Praze), že budou SVX-KLV létat. Někde jsem myslím zahlédl, že A320, v úterky a za (zaváděcí?) cenu od 299€ + příplatky. No, začíná to být zajímavé. Není ovšem zatím pravdou, že se letenky dají už koupit on-line.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 2 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com