Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ostrava
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letiště celého světa
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po únor 11, 2008 9:35 pm    Předmět: Citovat

Bývalý vyšetřovatel otvírá v Ostravě leteckou opravnu

MF Dnes 11.2.2008

Firma Daneše Zátorského zvažuje, že zavede více letů na ostravské letiště * Jedině však s krajskými dotacemi

Ostrava - Jeden z nejvlivnějších podnikatelů na severní Moravě, Daneš Zátorský, otevírá největší projekt ve své podnikatelské historii, dosud spojené hlavně s letadly, stavbami a sportem.
Za více než miliardu postavil na letišti v Ostravě-Mošnově opravárenské centrum CEAM pro letadla značky Boeing. Slavnostně ho otevře na začátku března. „Poptávka po údržbě letadel je celosvětově větší, než nabídka. Řadu společností už máme nasmlouvaných, ale ještě o nich nesmíme mluvit. Nicméně na letošní rok už máme dostatečně naplněnou kapacitu, abychom byli za bodem zvratu,“ říká Zátorský.

Doposud jen malá letadla

V Ostravě dosud opravovali menší letouny značky Saab, které má Zátorského společnost Central Connect Airlines i ve své flotile. V Mošnově teď vyrostl podstatně větší hangár, kam se vejdou i největší boeingy řady 747. Mezi zákazníky jsou podle něj hlavně evropské společnosti. Mošnovské letiště má pro přistávání obřích letounů dobré podmínky, z českých letišť má nejdelší ranvej - 3,5 kilometru.
Daneš Zátorský začínal jako vyšetřovatel hospodářské kriminálky a patřil k prvním makléřům v republice. V minulosti proslul i dražbami oděvů modelek, zasedal i v porotách na výběr dívek v soutěžích Miss. „Dnes bych to už nedělal, někdy je lepší, když na člověka není příliš vidět,“ komentuje staré novinové články Zátorský, který patří mezi nejvlivnější podnikatele na Moravě především díky svým kontaktům na politiky. „Samozřejmě, že znám spoustu lidí a nijak se tím netajím. Ale největší moc mají stejně úředníci a ti sedí v Praze,“ řekl loni MF DNES Zátorský. „Slyšel jsem o sobě už tolik, že se nestačím někdy divit,“ dodává.
Sedí i v dozorčí radě firmy Agroforest. V této firmě a Opavské lesní zabavil antimonopolní úřad loni počítače kvůli miliardové zakázce na obchod se dřevema práce pro Lesy České republiky. Úřad je podezřívá z dohod, jež jim měly vynést výhodnější postavení v soutěži. Dnes Zátorskému patří stoprocentně holding Geofin nebo nově i druholigoví fotbalisté Vítkovic.
Projekt opraváren CEAM má konkurovat především pražskému servisu ČSA.

Ostravská opravna letadel poroste

Zátorského firma už zaměstnala v novém opravárenském středisku přes 130 lidí, během roku jich přibude ještě další stovka. Zhruba třicet z nich přišla z ČSA, které se naopak v poslední době potýkají s úbytkem mechaniků. Jejich odborový svaz dosud jako jediný nepodepsal kolektivní smlouvu. Podle zdrojů v oboru navíc získal do svého hangáru významného zákazníka: třetí největší nízkonákladovou společnost v Evropě Air Berlin, která dosud nechává svá letadla opravovat i v Praze u ČSA. Zátorský zatím nechce nic potvrzovat. Geofin už chystá stavbu druhého hangáru, firma zatím nyní pracuje na projektové dokumentaci. První oprava stála podnik 1,1 miliardy korun, přičemž na stavbu dostala i investiční pobídku od agentury CzechInvest ve výši 600 milionů korun. Třetinu nákladů na stavbu pokryl Geofin z vlastních zdrojů, o zbytek se pak postaraly úvěry.
Hospodaření je podle Zátorského nastaveno tak, aby mechanici odpracovali na údržbě a opravách 120 až 150 tisíc hodin ročně. To představuje, hodně hrubě řečeno, zhruba 30 prohlídek letadel nazývaných odborně C-Check typu Boeing 737. Takové kontroly podstupují stroje zhruba jednou za jeden a půl roku.

Rozlétáme Ostravu.

Za krajské peníze Zátorský vidí v údržbě letadel velkou perspektivu. I proto, že jeho podnikání není tak sledované veřejností jako v případě jeho aerolinií. Ty až donedávna dotovalMoravskoslezský kraj, konkrétně linku Ostrava - Vídeň. K dotaci přišel Zátorský bez jakékoliv veřejné soutěže.
Teď chce kraj dotovat další linky. Jedno výběrové řízení vypsal na spoje do západní Evropy, konkrétně Amsterdamu, Bruselu a Londýna, druhé pak na lety do Moskvy. Tendr je až nápadně šitý na míru právě Zátorského společnosti. I proto jeho aerolinie leží spoustě lidí v oboru dost v žaludku, o čemž svědčí i diskuse na řadě leteckých fór. Podnikatel totiž patří k favoritům soutěže, i když do ní zatím oficiálně nepodal přihlášku. Kraj po dohodě s antimonopolním úřadem prodloužil termín na její podání až do března.
Vítězné firmě bude kraj doplácet na ztrátu až sedm set milionů korun ročně. Podobně, jako dostávají například autobusoví dopravci peníze za to, že zajišťují dopravní obslužnost v zapadlých částech krajů.

Západní Evropu chceme, Moskvu nikoli

I když Zátorský odmítá možnost, že by kraj vypsal soutěž na míru jeho firmě, zadání vyhovuje právě jeho aerolinkám. Například minimálním počtem sedadel v letadle nebo povinným turbovrtulovým pohonem. „Už ze samotného zadání výběrového řízení na plánované linky je zřejmé, že nízkonákladovým společnostem příliš vyhovovat nebudou,“ říká šéf mošnovského letiště patřícího kraji Lubomír Vavroš.
Ostravě se dosud nízkonákladové spojení vyhýbá: pravidelnou linku sem kromě ČSA má už jen právě Central Connect Airlines, přes léto ještě létají z Ostravy SmartWings na Mallorku.
Zátorský však už nyní ví, že do Moskvy létat nebude: „Nakonec jsme podlehli tlakům, že to je celé podvod, a do soutěže na linku do Moskvy nejdeme.“ Zda se přihlásí do konkurzu na další tři linky, zatím uvést nechce. „Vážně to zvažujeme,“ uvedl jen. Firma by si podle něj v případě vítězství pronajala další letadla. Saab 2000, Fokker 50 či Embraer.

Ostravě chybějí levné lety

V porovnání s regionálními letišti v Brně a polských Katovicích odbavuje Ostrava nejméně cestujících. I proto, že do Ostravy stále nelétá žádná nízkonákladová společnost. Kraj dává přednost rozvoji manažerských linek.
„Je něco jiného rozlétávat linku z Polska, kde je množství lidí pracujících v zahraničí, a z Ostravy. Trvá to nejméně rok a půl, než se dostane do zisku,“ tvrdí Zátorský. Kvůli prodloužení termínu uzávěrky přihlášek do soutěže už je podle něj teď jasné, že linky nezačnou létat na jaře.
Linka Ostrava - Vídeň už krajské dotace sice nepotřebuje, podnikatel však přiznává, že zatím ještě moc nevydělává a musí ji dotovat z jiných aktivit.
Větší provoz se svou flotilou malých letadel Saab má v přepravě nákladů, po Evropě provozuje v současnosti tři pravidelné linky. Navíc jedno letadlo vozí pasažéry pro jinou leteckou společnost ve Finsku. Zvažuje ještě, že začne provozovat charterové lety z Ostravy pro cestovní kanceláře. „Je několik destinací, které jsou jistou trefou. Chceme ale nadále zůstat regionálním dopravcem,“ podotkl.

Do Ostravy chce k opravě letadel přidat i výuku pilotů. „Snažíme se o získání leteckého simulátoru, zatím jen na saaby. Boeing by byl hodně velkým úspěchem,“ dodal Zátorský, který zatím sám pilotní průkaz nemá. „Chystám se na to, až ustoupím trošku do pozadí v celé skupině a přenechám řízení jiným,“ plánuje.
Obrat celé skupiny Geofin podle Zátorského dosáhne za loňský rok tři miliardy korun. Nevylučuje proto další akvizice, především v oblasti stavebnictví.

***

* Daneš Zátorský (39)

Svoji kariéru začal jako vyšetřovatel hospodářské kriminálky. Potom ho zlákaly finanční trhy, byl jedním z prvních majitelů makléřské licence v republice. Na konci devadesátých let založil společnost Geofin, která působí jako holding zastřešující jeho podnikání. Do skupiny kromě leteckých firem patří například stavební firma VOKD, Ranch Geofin, Česká ochranná služba nebo Slezský kámen. Aktivní je i v oblasti sportu, má podíly v basketbalovém klubu v Novém Jičíně a nově u druholigového fotbalového klubu FC Vítkovice. Kromě toho předsedá České boxerské asociaci. Má velmi dobré kontakty především na regionální politiky.
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 980
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 12, 2008 2:02 pm    Předmět: Citovat

Ať už si o dotovaných linkách myslíme cokoli, a ať už to se souhlasem cílových zemí dopadne jakkoli, myslím, že otevření CEAM bude pro OSR velký impuls pro další rozvoj. Jak vidět, styky mají u nás velkou cenu, mohou vynést třeba 0,6 mld. Kč investičních pobídek Very Happy. Ale to není zase až tak neobvyklé, spíš nejsme zvyklí, že by se takové peníze rozdělovali mimo Prahu. A na něco takového čeká podle mě i ECA. Když dostanou pobídku, bude na BRQ cargo provoz, když ne, tak ji získají třeba na nějaký jiný projekt...
Mimochodem je zajímavé, že CCA nemají zájem o MOW. To by v tom případě mohl létat někdo jiný, nejspíš ČSA nebo někdo z Ruska. Ale turbovrtulákem? Je to podle mě už dost daleko. Spíš bych to viděl třeba na JaK-42 (třeba CentreAvia). Nebo že by zkusi štěstí třeba AtlantSojuz se svým novým Embraerem 120? I když ten má jen 30 míst a nevím, jestli v zadání nebylo větší číslo. Mimochodem, nevlastní EMB-120 ještě pořád i SkyEurope? Ale to asi nepůjde, je to skoro 1500 km a na to by museli mít LR verzi s delším doletem. Ovšem ani do Londýna to není o mnoho méně. V každém případě je to pro podobná letadla víc než 3 hodinový let.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 980
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá únor 15, 2008 4:49 pm    Předmět: Citovat

Poté, co se poprvé nikdo nepřihlásil a MS kraj vypsal novou soutěž na závazek veřejné služby na lince OSR-DME, jsem si přečetl podrobněji podmínky, a myslím, že chápu, že se tam nikdo moc nehrne. Jedná se o tříletý závazek, předpokládaná hodnota je 108 mil.Kč. Tedy 36 mil./rok, při čtyřech relacích týdně je to 70 tis. na let. Dlouhý 1500 km! I pro nejmenší letadlo pro 30 pax to vychází jen 2300,-Kč/seat, pro dvojnásobně velké už jen 1150,-Kč! Jenom pro srovnání, přepočítané množství paliva na jeden seat může být kolem 75l. Kdyby stálo tolik, jako benzín do aut, bylo by to jen samo o sobě přes 2 tis. Kč. A kde jsou poplatky, pojištění, leasing, platy, údržba a další náklady. A kde zisk. Pro společnosti kromě CCA a ČSA si připočtěte navíc i přelety do OSR, pokud by se ovšem vedení kraje nesmířilo s tím, že by se jednalo o linku DME-OSR-DME.
Já si myslím, že zajímavé by to mohlo být až při poněkud výší finanční částce. Jinými slovy, možná se na to dá pohlížet i jako na malou domů pro CCA, ale takovou, o kterou se s ním nikdo moc prát nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá únor 15, 2008 11:46 pm    Předmět: Citovat

Karle my jednou musime zajit na pivec. Musime si pokecat i jinak nez pres toto forum. mas ctive nazory a docela to dost sedi. ikdyz tobe tak moc v zaludku CCA nelezi jak mi. Ale to dame stranou... Very Happy
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 980
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po únor 18, 2008 7:55 pm    Předmět: Citovat

Díky za pochvalu, ale myslím, že by to bylo čtivější, kdybych měl víc informací... Je pravda, že občas míváš v některých věcech, hlavně, co se týče OSR a CCA, víc horkou hlavu nežli já, ale myslím, že jsem ve dvaceti také občas podléhal podobným radikálním názorům. To tak má být. Doufám, že se uvidíme minimálně na 24hodinovce, jestli zajdeš. Nebo třeba někdy na tom pivě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po únor 18, 2008 10:36 pm    Předmět: Citovat

Tak marekV uz me oficialne pozval, takze jakmile bude vybran dobry den s dobrym provozem tak dojedu urcite. Smile
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: pá březen 07, 2008 10:53 am    Předmět: lkmt hangár Citovat

Jsem věru zvědav, kdy na Mošnově přistane první bulik na opravu. Zatím to vypadá, že hala bude ještě dlouho prázdná. A od června prý Moskva, Paříž, Brusel a Luton. Myslíte že je to reálné z ničeho nic? To bude asi kraj stát obrovský balík an dotacích, než linky rozlítají. Nicméně přeju jim to.
Slávek
Návrat nahoru
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so březen 08, 2008 1:00 pm    Předmět: Citovat

nevim no, ale pry se prihlasily 4 spolecnosti na vyberove rizeni. Zjistuju dalsi info..
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: ne březen 09, 2008 10:31 am    Předmět: Citovat

j.ree napsal:
nevim no, ale pry se prihlasily 4 spolecnosti na vyberove rizeni. Zjistuju dalsi info..


Že by CCA a její tři dceřinné společnosti? Wink Ne, opravdu vám přeji, aby z Mošnova začaly létat nějaké "normální" letecké společnosti a úplně nejraději nějaké low-cost, aby i běžní fandové měli možnost si zaletět z domu do světa. Obávám se, že klasičtí dopravci a různé "jakožemanažerské" linky jsou už předem odsouzeny k zániku a jak přestanou dostávat dotace, zabalí to. Nemyslím, že by ta oblast vygenerovala dostatek manažerů. Rozlítají to jedině běžní turisté. Tak snad kraj poté co musel zrušit výběrové řízení, otevře oči a půstí na letiště provoz pro normální lidi Smile Ta doba, kdy létali jen manažeři, už je naštěstí pryč. Divím se, že se nepodívají Katovic nebo aspoň do Brna, jak tam Ryan hezky funguje. I když jistě nemá letiště z jednoho letu Ryanairu ani zdaleka takový výnos, jako třeba z jednoho letadla ČSA, ale z letištních tax od cestujících z 11-ti letadel týdně v obou směrech zaplněných min. ze 70%, už je to jiné kafe Smile

Slávek:
neboj, uvidíš, že za pár měsíců budou haly CEAM nacpané k prasknutí. Na Evropském trhu vládne všeobecný nedostatek takových servisních prostor a lhůty jsou zamluveny dlouho dopředu. Nejvíc to způsobují práve low-costy, pro které je neekonomické držet si vlastní servisní centra a veškerou větší údržbu zadávají externím centrům. Myslím, že vybudováním CEAM udělal JobAir velmi dobrý krok a má na dlouhá léta zajištěný zisk. Viz. např. velmi pravděpodobné servisování pro AirBerlin, což jsem slyšel už z mnoha stran. Opravdu bych neměl obavy, že haly zůstanou prázdné. Ono to samozřejmě není tak jednoduché, získat všechny potřebné certifikace a rozjet to, ale potom to půjde samo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne březen 09, 2008 8:42 pm    Předmět: Citovat

4jackbrno - to je to o cem prave mluvim. Kdyz poleti 20 lidi na jeden CCA let tak sice bude mit letiste poplatek vyssi o neco, ale pokud poleti s LC 120 lidi tak je to jinak. Bohuzel to nasi vedouci nevidi. Taky jen doufam ze fiasko v podobe prvniho VR skonci jinak a nebude to litat CCA. Jenze take se ohani tom , ze jde o provni EU VR, takze nevedeli, jak to udelat aby to proslo. A lide v MS kraji uz po medialnim proflaknuti zžacali neco tusit. Bohuzel ne az tak moc, ale neco malo a lepsi je stopnout neco malo, nez kdyz by se to provalilo. Tim narazim na http://www.kr-moravskoslezsky.cz/listarna.html kam lide psali dotazy na hejtmana. Dotazu na letiste pribyvalo a objevovaly se tam docela pekelne otazky a lide pozadovali i rezignace. Takze tak.

K otazce KTW a BRQ, taky me neni jasne, proc nechcou pustit LC na LKMT. Vzdyt tyto priklady jsou az doocibijici!!! Zatvrzele odmitani LC od kompetentnich lidi neco naznacuje. Vavros a jeho odnoz CCA, on jako reditel letiste ... Ale to uz jsme tady probirali 100x ...
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: ne březen 09, 2008 10:27 pm    Předmět: Citovat

j.ree napsal:

K otazce KTW a BRQ, taky me neni jasne, proc nechcou pustit LC na LKMT. Vzdyt tyto priklady jsou az doocibijici!!! Zatvrzele odmitani LC od kompetentnich lidi neco naznacuje. Vavros a jeho odnoz CCA, on jako reditel letiste ... Ale to uz jsme tady probirali 100x ...


Bohužel, nezbyde vám než počkat na krajsé volby a vyměnit vedení kraje, aby nebylo tolik svázáno s určitými lidmi v určitých firmách. Je to smutné, že někdo drží Ostravské letiště s takovými technickými parametry u dna jen kvůli tomu, aby mu odkapávalo prostřednictvím různých spoečností co nejvíc do vlastní kapsy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne březen 09, 2008 11:13 pm    Předmět: Citovat

smutne, volbam ale moc neverim...

sem ted nasel strategicky rozvoj (z roku 2005) MS kraje, kde na strane 10 pisou o rozvoji LC
http://www.kr-moravskoslezsky.cz/zip/rr_ms_04.pdf

3. Trendy mezinárodního cestovního ruchu vedou ke zkracování a zvyšování počtu dovolených a tím nabývá na významu rychlost spojení. Dochází tedy k obrovskému rozvoji nízkonákladových leteckých společností, které přepravují obrovská množství turistů. Přes významný předpoklad regionu – existence mezinárodního letiště s nadstandardními technickými parametry v regionu – nerozvíjí se zatím potřebným tempem nabídka pravidelných linek (pouze Praha a Mnichov). Významným konkurentem se sílící pozicí je letiště v Katovicích (Pyrzovice), které dnes již disponuje 19 pravidelnými linkami, z toho 18 mezinárodními. Taktéž sílí pozice letiště v Brně-Tuřanech, které dnes nabízí 1 pravidelnou nízkonákladovou linku do Anglie (Londýn – Stansted) a od listopadu 2005 zahájí provoz na pravidelné lince Brno - Mnichov. Sílící konkurenci potvrzuje i letiště Wroclaw – Strachowice, které nabízí kromě leteckého spojení s metropolí Varšavou také pravidelné mezinárodní linky do Paříže (CDG), Frankfurtu, Mnichova, Kolína nad Rýnem a Kodaně.

Pak i str 45:
Zajištění rozvoje infrastruktury umožňující přepravit 500000 pasažérů v roce 2010 a rozvoje nabídky pravidelných linek (běžných a nízkonákladových).
Rozšíření nabídky pravidelných leteckých linek letiště v Mošnově (Anglie, Rusko, Ukrajina, Pobaltí, Francie, Itálie, Nizozemsko).
Vyřešení propojení centra Ostravy s letištěm (silniční / kolejové).
Cíl: Zvýšení podílu letecké přepravy na příjezdovém CR.


A str. 67
Přesto, že Ostrava disponuje druhým technicky nejlépe vybaveným mezinárodním letištěm v ČR (délka dráhy), je pro zájemce o letecké spojení limitujícím faktorem počet provozovaných pravidelných linek (dnes jen jedna Ostrava – Praha). Je proto žádoucí hledat cesty rozšíření nabídky těchto pravidelných linek především low cost charakteru, což následně velmi napomůže letecké dostupnosti města, a tím zvýšení atraktivity města a celého regionu zejména pro zájemce o krátkodobé pobyty v regionu (2 – 4 dny), což je jednoznačným trendem posledních let (krátkodobé, ale časté pobyty, zejména s využitím nízkonákladových leteckých společností a využitím internetu jako základního informačního a rezervačního média).
Cíl: Využití významné potenciální silné stránky města a regionu pro zvýšení atraktivity nejen města Ostravy, ale celého regionu pro příjezdový cestovní ruch.


Tak to kraj a lidi z kraje maji podlozeno od agentury pracujici na rozvoji regionu a stejne je to k nicemu ... Mi reknete ze to je vse v poradku...
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 980
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 10, 2008 1:08 pm    Předmět: Citovat

Nevím j.ree, jestli dosud nestřílš příliš nízko:
Premiér České republiky Mirek Topolánek byl jedním z mužů, kteří přestřihli slavnostní pásku při zahájení provozu opravárenského centra. Jeho účast na letišti nebyla náhodná. „S letištěm jsem spojený více, než si lidé myslí, už na začátku devadesátých let jsme měli program, jak letiště oživit,“ řekl premiér České republiky....
Ministerský předseda vidí budoucnost ... hlavně v nákladní dopravě...Letiště má svoje porodní bolesti, vždy se o něm uvažovalo hlavně jako o nákladním letišti, osobní doprava neměla mít stěžejní roli. To bylo dáno hlavně polohou letiště, které je jen kousek od železnice a ostravské průmyslové oblasti, která může být velkým zdrojem přepravovaných nákladů,“ pokračoval Mirek Topolánek. „Dalším podstatným hybatelem na letišti by pak měly být charterové lety. Osobní pravidelná doprava by měla sloužit hlavně pro přepravu manažerů a obchodníků, kteří jsou schopni do kraje přinést potřebné investice. Na slavnostní otevření opravárenského centra jsem přijel i proto, že se jedná o největší investici podniku v českých rukách, která byla podpořena agenturou CzechInvest. Je to důkaz toho, že zde existují lidé, kteří se umí chopit příležitosti a umí připravit projekt v takové kvalitě, že jej stát podpořil.

Možnost těsnější vazby Topolánka k dění kolem letiště naznačuje i naprosto mimořádná dotace 600M při vzniku 150-400 pr. míst, přičemž stavbou centa určitě nebyli nadšení u jinak velmi mocných ČSA. Dále to, že přístup k dění kolem letiště silně připomíná přístup k ekonomické reformě - také pomáhá především nejbohatším.
Celé by to také vysvětlilo odchod BCA/ECA z OSR do BRQ, nejedná se asi o správné lidi, cargo provoz může být už připravený pro někoho jiného. To by potom mohlo znament, že naděje na oživení projektu ECA v BRQ mohou nastat jedině po volbách.
Very Happy Chceš-li se správně trefit j.ree, budeš možná muset poněkud zvýšit úhel náměru Idea Exclamation

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=057&r=mfsevermorava&c=929894
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po březen 10, 2008 3:09 pm    Předmět: Citovat

No tak ted uz jsem uplne mimo. Jako topolanek je ch** jak bagr, ale tohle mi teda vysvetlete. Co jako vsichni proti OSR letisti maji? Proc ho chteji odstrelit?

Dyt uz nezijem za komancu, kteri drzeli Vitkovice a NH, jsem mysel ze je dnes utlum techto profesi. A to teda pak nevim asi nic o mem meste, ikdyz tady ziju a Topolulinek toho asi vi nejvic, vsude byl a vsechno vi. Muze asi vse, aj naridit pristani v alpach kvuli sve dovolene ...

Fakt nechapu nic, ale nejak se mi zda, ze ikdyz MD nechtelo predtim podporit dotaci linek z PRG, tak OSR to jako da jen tak? "Nekomu?" Fakt uz nevim co se deje, dokaze mi to nekdo vysvetlit polopate?

PS - co je to za vetu z toho MF clanku:
zatímco například v Katovicích nebo v Brně je podpora obdobných linek skrytá?
Jako KTW meli snizene letistni poplatky. to vim ...
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 980
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 10, 2008 4:08 pm    Předmět: Citovat

Nedokážu odhadnout, zda Topolánek opravdu nechce LCC v OSR. Těžko říci, spíš si myslím, že ho obyčejní lidé ani nezajímají, že se stará jen o ekonomickou "elitu". Ale raději těchto úvah už nechám, nechci sem zaplétat politiku.
A řeči o dotacích - jsem přesvědčen, že v Brně naposled dotovali před mnoha lety linku ČSA BRQ-PRG. O dotacích se občas mluvívá v souvislosti s Cirrusy a Mnichovem, ale to JM hejtman popřel:
http://www.modernibrno.cz/tema/letiste/clanek.htm?clanek=236
Jako skryté dotace může být v Brně vnímána podpora turismu z RF, zadávání městských reklam pro BRQ, levný pronájem letiště, případně dotování celní a pořádkové služby spojené s Schengenem. Ale to je vše (kromě těch Rusů) nejspíš i v OSR. Asi má ta věta za cíl jen mlžit a zakrýt skutečný rozměr krajských dotací, nehledal bych v ní nic víc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letiště celého světa Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 2 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com