Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozšíření a omezení provozu linek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 78, 79, 80  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Dalibor



Založen: 30.3.2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: po květen 28, 2007 6:39 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
A abych nezapomněl, na Airways.cz se bez uvedení pramenu objevil takovýto výkřik do tmy:
V Brne počuť, že Ryanair platí letisku za vybavenie jedného cestujúceho ešte menej, ako stačí na prevádzku, a straty pokrýva mesto.. Je to pochopitelně blábol, ale těch je v původním článku o hodně více http://profit.etrend.sk/77667/ludia-a-firmy/tvrdy-hrac-michael-oleary. Kdo umí, umí, kdo neumí učí, a kdo nemůže ani učit, dělá žurnalistu Very Happy Very Happy


Nevím, sice netvrdím, že je to pravda, ale nereálné mi to taky nepřijde... Ryanair je skutečně tvrdý hráč a dokáže si "vydupat" neuvěřitelně výhodné podmínky i přesto, že je linka vysoce zisková. Viz příklad letiště Charleroi v Belgii před několika lety...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po květen 28, 2007 7:13 pm    Předmět: Citovat

Ano, Ryanair si takříkajíc umí "vydupat" své, ale řekl bych, že Letiště Brno by na něco podobného nepřistoupilo (alespoň podle mě)... Ona linka výnosná zcela jistě je a pokud by Ryanair přestal létat, přišel by jiný low-cost, takže samotné letiště jistě nemá potřebu si jej nějak vydržovat... Pravda, mělo by to asi určitý psychologický účinek typu: v Brně to zabalil už i Ryan apod., který by média patřičně nadmula a možná by to některé dopravce mohlo odradit, ale zcela jistě by spoj Brno-Londýn někdo chytil všemi deseti... Navíc pokud se člověk podívá na ceny letenek, tak letenka do Brna patří mezi jedny z nejdražších...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po květen 28, 2007 10:14 pm    Předmět: Citovat

В руководстве «Атлант-Союза» также подтвердили, что рейс в Брно планируется начать этим летом. Однако произойдет это не раньше середины июля – сейчас авиаперевозчик продолжает согласование слотов.
Pro ty, kdo nevládnou azbukou se pokusím o překlad: Vedení Atlant Soyuz také potvrdilo, že se začátek letů do Brna plánuje na léto. Avšak nebude to dříve než v polovině července - teď dopravce pokračuje v koordinací slotů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út květen 29, 2007 3:59 pm    Předmět: Citovat

Možná bych mohl vysvětlit, proč jsem použil taková silná slova na adresu onoho slovenského žurnalisty. Všichni vědí, že většina regionálních letišť je odkázána na pomoc místních úřadů. A ty pomáhají, protože bez spojení by města upadala. LKTB vlastní kraj a pronajímá ho firmě Letiště Brno a.s. tuším za 9 mil.Kč/rok (což není mnoho). A na druhé straně si tam kraj ještě zadává reklamu apod., protože přímo dotovat soukromou firmu kvůli předpisům EU nesmí. Vzpomeňte si, jakou ostudu vyvolal jakýsi chytrák z fy Cirrus, když myslím loni zveřejnil „objev“, že výše zadané reklamy (12 mil) je vlastně vyšší než nájemné. A jelikož se jedná o Brno, hned se našlo plno rozhořčených. To je to, co mě trochu vadí, že kdekdo bere jako samozřejmost, šířit o LKTB různé pseudoinformace, poškozující jeho pověst. Co se týče skutečných dotací, jsem přesvědčen, že ani město, ani kraj, ani BVV, ani nikdo jiný žádnou linku z Brna dnes nedotuje. Naposled myslím dotace dostávala před lety linka do PRG, ale právě zkušenosti s tím odradily město od podobných pokusů.
Na letišti, s provozem jako LKTB je skoro jisté, že taxy účtované dopravcům nepokryjí náklady na odbavení cestujících, pokud bychom do nákladů poctivě započítali vše (třeba výstavbu terminálu). Ti zaměstnanci tam ovšem stejně musí být, i když odbaví denně třeba jen 3 spoje. Že ale umí Ryan stlačit ceny se dá cítit z výše tax: do STN 550 Kč/zpět 1150 Kč. Ale třeba z BTS to zas není o tolik jiné 25/38 EUR. Pro srovnání taxy ČSA do PRG 513/620 Kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st květen 30, 2007 4:32 pm    Předmět: Citovat

Doporučuji vaší pozornosti celkem dlouhý ruský článek "Těžký osud českého města Brno" http://www.votpusk.ru/news.asp?msg=135719&TID=42. Zabývá se novou linkou a turismem v Brně, a obsahuje různá fakta i +/- přepovědi. Píší, že let bude lítat 737, nejprve 1x týdně, později 2x. V současné době se vedou rozhovory s neuvedeným zákazníkem o hromadném předprodeji letenek. Dále se stanovují ceny letenek pro volný prodej...
A jestli jsem správně pochopil, tak DVM-tour koncem příštího týdne zveřejní nové programy (kdoví, není-li tím neuvedeným zákazníkem). Tak uvidíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 01, 2007 4:59 pm    Předmět: Citovat

Asi jste už četli článek http://www.letectvi.cz/letectvi/Article63757.html. Je tam ve zprávě ČTK uveden datum zahájení VKO-BRQ na 22/7, přílet do BRQ17:00 odlet za hodinu (zatím platí do 11/11). Zřejmě bude většina letadla obsazená turisty (min 100 míst ze 120+8 ), a proto se obávám, že cena letenky bude dost vysoká. I když aerolinky prodají cestovce v hard bloku letenky za rozumnou cenu, dají pak cenu na volný prodej asi o dost vyšší. Můžete si tipnout, jestli chcete, já tipuji zpáteční tak za 9500Kč.
V článku vedou také teorie o možných letech SW do Moskvy. No nevím, uvidíme. V každém případě se zdá, že ruské 733 tu budeme vídat už brzy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá červen 01, 2007 5:11 pm    Předmět: Citovat

Článek jsem ještě nečetl, takže děkuji za upozornění!
U těch Smart Wingsů nevím jestli se smát nebo brečet. Osobně bych byl radši, kdyby se k nám "necpali"... Už tu nadělali paseky dost s linkou do Paříže. Na druhou stranu jestli to dopadne jako výše jmenované... Uvidíme, každopádně na Atlant Soyuz se už hódně těším a tu letenku bych tipoval obdobně...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá červen 01, 2007 5:22 pm    Předmět: Citovat

Ještě jedna věc. V souvislosti s těmi SW je opět zmíněna jakási mezistátní smlouva mezi Českou republikou a Ruskem. Bohužel dosud pořádně nevím, co to je za smlouvu a co v ní stojí... Nevíte jestli je někdě k nahlédnutí? Docela rád bych to viděl černé na bílém, protože každý se na ni odvolává...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 01, 2007 5:46 pm    Předmět: Citovat

Uvedená smlouva, a především její příloha, je k nahlédnutí http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/.cmd/ad/.c/313/.ce/10821/.p/8411/_s.155/701?PC_8411_number1=10/1967&PC_8411_p=P%C5%99%C3%ADl.&PC_8411_l=10/1967&PC_8411_ps=50 a platí i pro nástupnické státy SSSR a ČSSR. Tuším, že s Ukrajinou ji koncem 90. let nahradila jiná smlouva.
Je psaná dost obecně a její výklad se asi bude hodně lišit, podle toho, kdo jaký cíl sleduje. Mimochodem výklad, že ke každé lince musí existovat její zrcadlová podoba, ten by mě asi nenapadl...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá červen 01, 2007 5:51 pm    Předmět: Citovat

Karel: Tisíceré díky Wink . Konečně budu aspoň trochu v obraze, doufám Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po červen 04, 2007 8:48 am    Předmět: Citovat

Já tedy nevím jak Markovi nebo ostatním, ale mě text té 40 let staré mezivládní dohody připadá silně zmateční. Mohlo by to být třeba také tím, kdyby se jednalo o nepříliš kvalitní překlad ruské předlohy. Základní otázkou ovšem je, zda je vůbec ještě platná, a pokud ano, zda se jedná o taxativní výčet povolených tras, nebo jenom reguluje chování dopravců na vyjmenovaných linkách. Pokud vím, tak naše ministerstvo se poněkud farizejsky tváří, že dohoda už neplatí, přestože dobře vědí, že Rusové uplatňují opačný výklad. Asi bylo už dávno načase uzvřít novou smlouvu, nebo aspoň dodatek k té stávající - podobně jako s Ukrajinou. Jenže, pokud stát neprodá ČSA, MD žádné aktivity asi nevyvine.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červen 06, 2007 2:55 pm    Předmět: Citovat

Je fajn, že už je to s tou Moskvou skoro jisté, a že se můžeme už jen dohadovat, který z Bulíků poprvé přiletí. In November 2006 the airline took delivery of 2 Boeing 737-300 aircraft (registrations VP-BBL and VP-BBM). Both aircraft are ex-Delta Air Lines and had been stored in Tucson, Arizona. Co je trochu škoda je, že pokud se bude jednat o pravidelný charter, nebudou zřejmě letenky distribuovány v běžném rezervačním systému a jen stěží se dá očekávat, že by s ní začalo lítat mnoho lidí mimo turistů DVM.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st červen 06, 2007 4:50 pm    Předmět: Citovat

Karel: Musím říci, že nijak nevyčnívám a dohoda mi taky přijde docela nepřehledná a zmateční. I když jsem to tak nějak tušil, mně připadá většina vyhlášek, dohod a jim podobných spisů "divných" a poměrně nesrozumitelných (asi je ještě nechápu...).
Jinak řešit, která mašina přiletí jako první je opravdu super! Wink Jen tak mimochodem, protože se to Brna více méně netýká, ale přeci jen zmíním, jsem viděl obrázky Iljušinů Il 96-400T v těch nových barvách Atlant Soyuz co nosí 737 a musím uznat, že to jsou krasavci...
Krátký článek je k nalezení i na stránkách časopisu Flight International: http://www.flightglobal.com/articles/2007/06/05/214360/atlant-soyuz-adds-il-96-400ts.html.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červen 13, 2007 12:38 pm    Předmět: Citovat

Přidávám další těšínské jablíčko s datumem tiskové konference 28/5/07:

ОАО "Авиакомпания ЦЕНТР-АВИА" (Москва) планирует в 2007 году открыть рейсы из Нижнего Новгорода в Краснодарский край, Минеральные Воды и Брно (Чехия).
Об этом генеральный директор ОАО "Международный аэропорт "Нижний Новгород" (МАНН) Валентин Назарян сообщил на пресс-конференции в пятницу. По его словам, договоренность между МАНН и ОАО "Авиакомпания ЦЕНТР-АВИА" по организации данных рейсов уже достигнута и, в настоящее время, авиакомпания проходит процедуру получения лицензии. Кроме того, В. Назарян сообщил, что в 2007 году МАНН начал сотрудничество с авиаперевозчиком ОАО "КД авиа" (Калининград), в частности организовавшим рейсы в Турцию и Египет. ОАО "Авиакомпания ЦЕНТР-АВИА" - российская авиакомпания, выполняющая регулярные и чартерные рейсы по России, СНГ, Европе и Азии. Авиакомпания базируется в аэропортах Московского аэроузла и эксплуатирует самолеты Як-42


Vše podstatné v češtině:
Moskevská společnost Centr-Avia plánuje zahájit v r. 2007 lety z Nižného Novgorodu (ex. Gorkyj) mj. do Brna. Dohoda mezi letištěm a dopravcem je uzavřena, v současné době probíhá udělování licencí.

http://www.avias.com/news/2007/05/28/115496.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červen 13, 2007 1:20 pm    Předmět: Citovat

Abych nezapomněl, není to žádný drb, je to agenturní zpráva Interfaxu, takže není úplně beznadějné, že letos možná nějaký bílý Jak-42 přece jen zahlédneme. Že to není úplná kachna ukazuje v rozhovoru ředitel GOJ/UWGG:
Виктор Пархоменко, коммерческий директор ОАО «Международный аэропорт Нижний Новгород»:
— Я всегда жду только одного — увеличения пассажиропотока. Авиакомпания «Центр-Авиа» запросила лицензии на перелеты из Нижнего Новгорода в чешский Брно, Минеральные воды и Краснодар. Надеюсь, что на следующей неделе планы «Центр-Авиа» будут реализованы и они получат все разрешительные документы. В этом случае можно будет решать вопрос предоставления им соответствующих слотов и говорить о расширении географии полетов из нижегородского аэропорта


...CentrAvia požádala o licenci do Brna... pokud příští týden obdrží povolení budou rozhodovat o udělení slotů...
19/5/07

http://www.kommersant.ru/region/nnov/page.htm?year=2007&issue=85&id=210627&section=1404
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 78, 79, 80  Další
Strana 3 z 80

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com