AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Rozšíření a omezení provozu linek
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed Jun 13, 2007 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

Zprávy zní skutečně velice atraktivně! Ale jak jsem již dříve psal, po zkušenostech z let minulých se raději držím při zemi a nepovažuji to za zprávy jisté, nicméně mě samozřejmě těší, že se něco děje a že je zájem. Docela by mě ale zajímalo, zda-li se jedná o výsledek snah z české strany (o této lince/destinaci již poměrně dlouho mluví pan Juránek) nebo jestli jde především o zájem ze strany ruské... Každopádně jsem skutečně rád a těším se na další informace a nezbývá mi, než držet brněnskému letišti palce...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Jun 15, 2007 9:39 am    Post subject: Reply with quote

Na to, kdo na zřízení této linky má největší zájem, nebo zásluhu, nejde odpovědět. Jisté je, že jak letiště, tak vedení města N.N. mají už delší dobu opravdu seriózní zájem, a vždy říkali, že po rekonstrukci RWY linku zřídí. Takže svým způsobem plní dnes svůj slib. Pochopitelně, že i podpora našeho letiště, kraje i města má svou váhu, takže díky rozhodně patří i zmíněnému p. Juránkovi. Kdyby tak ještě dokázali všichni vyvinout společný tlak na prolomení problematické mezivládní dohody...
Ještě další překážku ale vidím, a tou je počet letů. Já bych si představoval tak 2/týden, třeba .2....7, protože ne každý asi bude ochoten platit 7 noclehů, aby se zase mohl letadlem za týden vrátit. A úplně nejvíce by všemu pomohlo zrušení vízové povinnosti EU s RF, což je ovšem vzhledem k postoji Poláků a vlád pobaltských zemí, sotva reálné. Takže držet palce je opravdu potřeba, teď kvůli získání licence, později kvůli dobrému letovému řádu a ceně, a nakonec, aby si spoj našel své cestující. Jen doufám, že máme všichni dohromady dost palců, registrovaných uživatelů zde není ani 20 Smile. A to ještě mnoho z nich představuje jakousi "mlčící většinu", čímž jim nenápadně dávám najevo, že bych uvítal, kdyby se s námi podělili o své informace, názory a pocity, protože občas mívám nepříjemný dojem, že je tu trapně překarlováno Confused Confused .
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Jun 15, 2007 2:37 pm    Post subject: Reply with quote

Ze včerejší oficiální zprávy AtlantSojuz:
В ближайший месяц авиакомпания приступит к выполнению регулярных рейсов в Пермь, Брно (Чехия) и др.
(Budoucí měsíc společnost zahájí pravidelné lety do Permu, Brna aj.)

http://www.atlant-soyuz.ru/media-centr/news/?id=187
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dan A.



Joined: 02 Apr 2007
Posts: 29
Location: Brno

PostPosted: Fri Jun 15, 2007 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

Na www.airport-brno.cz už jsou podrobnosti o těch letech do Moskvy... Lety nakonec budou operovány SmartWingsama, takže nevím, nevím, jestli z toho budete mít radost... Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Richard



Joined: 12 Apr 2007
Posts: 46

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 9:50 am    Post subject: Reply with quote

Dan A. wrote:
Na www.airport-brno.cz už jsou podrobnosti o těch letech do Moskvy... Lety nakonec budou operovány SmartWingsama, takže nevím, nevím, jestli z toho budete mít radost... Confused


Já tomu rozumím tak, že SmartW na tom budou mít jen codeshare, nakonec nemají tříkila, zato Atlant ano Smile
_________________
Richard
Back to top
View user's profile Send private message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sun Jun 17, 2007 2:17 pm    Post subject: Reply with quote

Na stránkách letiště je poměrně nešťastně zvolen reklamní banner, na kterém je vyobrazena společnost, která více méně jen bude prodávat letenky na svém webu, o skutečném provozovateli tam toho moc není...
Ale jak píše Richard, létat skutečně budou B733 AYZ Wink .
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hansb



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 212
Location: BRQ/LKTB

PostPosted: Mon Jun 18, 2007 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Stejně tak blbě je to i v tomhle článku v posledním odstavci: http://zpravy.atlas.cz/ekonomika/122887-csa-zahajuji-letecke-spojeni-mezi-petrohradem-a-karlovymi-vary.aspx nehledě na to, že to bude lítat uplně jiný letadlo.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Mon Jun 25, 2007 7:11 pm    Post subject: Reply with quote

Hansb: To musel psát opravdový znalec...
Karel: Jsem si zrovna vzpomněl, neobjevily se nějaké nové informace o Centr-Avii? Naposledy, že žádají o sloty, ale od té doby ticho po pěšině... Vypadá to opět jen na plácnutí do větru... Každopádně Atlant-Soyuz bude fajn. Ale trošku mi vrtá hlavou, jestli s koncem listopadu, nebo jak to plánuje poslední let, skutečně ukončí linku, nebo bude pokračovat dále. Asi to bude záviset na vytíženosti...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Jun 25, 2007 7:37 pm    Post subject: Reply with quote

Zatím o GOJ nemám nic nového, naposled, že podávaly žádost o licenci. To ovšem může v RF nějakou chvíli trvat, zvláště kvůli oné nešťastné dohodě. O slotech mluvil ředitel letiště NN, že pokud získají licenci, tak budou o nich jednat. Když CentrAvia tu licenci nakonec obdrží, tipoval bych zahájení letů spíš ke konci roku. Když ne, mohli by to vzít oklikou jako pravidelný charter podle vzoru VKO. Ale to by asi za sebou museli mít silnou cestovku. Pravitělstvo NN má ovšem o lety velký zájem, hovoří o tom poněkud nadneseně jako o okně do Evropy...
A Atlant, tím, že se spojil s SW, mi udělal velikou radost. Už nemám o vytíženost strach, těch 20 letenek za týden by měli bez problémů prodat. I když ceny nejsou zrovna nejlevnější, lepší se nedaly čekat. Pokud nebudou SW hloupí, budou si tento ohníček udržovat a tiše rozfoukávat, Jejich konkurentů, létajících do MOW není věru mnoho, a jistě to dobře ví u SW stejně tak jako na Islandairu. Jediná škoda, že lety zatím nejsou na skyscanneru.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Jun 29, 2007 3:25 pm    Post subject: Reply with quote

Pro ukrácení čekání na licenci z NN si můžete přečíst úvahy o prospěšnosti nové linky VKO-BRQ. Ani v Rusku nemá a neměla linka mezi tour operátory na růžích ustláno. V zásadě jde o to, že současné 4 každotýdení chartery do LKPD létají obsazeny na 50-70%, což pochopitelně zhoršuje výnosy cestovek. Loni dokonce v červenci zrušili jeden spoj (na 3) aby operátoři začali konečně vydělávat. A jelikož brněnský let bude letos už pátý, předpokládají že vytíženost eroplánů ještě poklesne. Na druhé straně zase uznávají citovaní experti možnosti linky po vstupu do Schengenského prostoru na odsluhu zájezdů do více zemí, dopravu do Luhačovic, a ani s cestováním do Prahy to nevidí nijak tragicky (+1/2hod oproti LKPD - což bude v neděli asi pravda).
Za sebe bych ještě přidal, že LKTB je přece jen reprezentativnější vstup do ČR než LKPD, které zatím spíš připomínají "vchod pro služebnictvo". Nemyslím to zle, nepřeli Pardoubkům nic špatného, ale kdybych si já zaplatil dovolenou v cizí zemi, cítil bych se možná trochu zklamán prvním dojmem po přistání na ne moc dobře vybaveném letišti.
Celý článek:
http://www.hott.ru/cash/news1/ib1016_01148.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Jul 12, 2007 6:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jelikož se už konečně objevilo VKO na skyscanneru, můžete se podívat, za kolik jsou ještě k mání letenky. Podle toho, že se zvyšují ceny (v tuto chvíli některé lety i na dvojnásobek!) to vypadá, že už prodávají. Let 28/10 BRQ-VKO je asi dokonce vyprodaný.
http://www.skyscanner.net/cz/czk/lety-z/brq/nejlevnejsi_lety-od-brno-tu%c5%99any.html?selectby=512&orderby=1
Na skyscanneru je také sympatické, že umožňuje na cizích stránkách okno s výběrem levných letů a cenami (např. lety z BRQ). Takže kdybyste někdo uvažobvali o obohacení svých stránek, může to vypadat třeba takhle:
http://www.skyscanner.net/integration/SkyScanner_Mini_Documentation.pdf
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sun Jul 15, 2007 5:45 pm    Post subject: Reply with quote

Karel: On celkově ten skyscanner je vcelku vydařená stránka. Umístění okna s nabídkami letů je zajímavé, nicméně v současné době asi bezpředmětné, leda tak jako designový doplněk, docela pochybuji, že by tuhle věc některý z návštěvníků využil, i když...
K těm Pardubicím, je fakt, že ten jejich terminál velikostí zrovna dvakrát nepřekypuje a v neděli doslova praská ve švech, ale už mají vypracované pěkné studie Smile.
Jak tak přemýšlím, do prvního příletu AYZ zbývá už jen týden Cool .
A na závěr trochu off-topic, nepřijdete se, Karle, za námi podívat na 24 hodinovku?? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Jul 17, 2007 11:12 am    Post subject: Reply with quote

Marek: S tím Skyscannerem máte pravdu, možná by se vkusně provedený rámek spíš vyjímal na stránce letiště. Jsou tam sice jen 3 (i s Geronou) LCC, ale zase, když si tam dáte sloupcový graf, tak se v tom pohodlně hledá, zvlášť když hledáte dobrou cenu, a na termínu vám moc nezáleží. Nebo, když se pokoušíte odhadnout podle vývoje cen obsazenost letů Very Happy .
Pardubicím ten rozvoj velmi přeji, už proto, že se mi k letišti vážou krátké, ale příjemné osobní vzpomínky. Ale na druhou stranu, kdybych si zaplatil za dost peněz týdenní pobyt v hlavním městě a letadlo nás vyklopilo na letišti "druhé kategorie", cítil bych se asi trochu rozladěn. Stejně by mě zajímalo, jestli za podporou LKPD ze strany Rusů není něco víc, zdá se mi totiž, že značný odpor některých cestovek a expertů proti spoji do LKTB je z podnikatelského hlediska nevysvětlitelný. Ale naštěstí také neůčinný (spasiba DVMtour), takže v neděli je tu už konečně uvítáme. Držme palce, aby tu už i zůstali, aby v listopadu lety neskončily.
Děkuji za pozvání, na 24/h, pokud to bude možné, rád zajdu (a třeba přinesu vytrvalcům i něco na občerstvení), zatím to ale spíš vypadá, že budu tou dobou na Slovensku Crying or Very sad . Hlavně ale, aby vyšlo počasí! Mimochodem, kolik je vlastně asi tak očekávaných ůčastníků?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Jul 17, 2007 4:20 pm    Post subject: Reply with quote

Ještě bych se chtěl vrátit k té konkurenci mezi letišti. Já nevím, jestli jsem to napsal dost srozumitelně, ale já jsem přesvědčen, že u nás není v tuto chvíli na místě boj o drobky mezi regionálními letišti. Přeji Pardoubkům, stejně jako Ostravakum co nejvice linek. V tuto chvíli je dle mého soudu největším nepřítelem rozvoje letecké dopravy na LKTB smíření brňáků s tím, že je normální z půlmilionového města jezdit 3 h autobusem kamsi na jiné letiště. A jestliže bude na LKMT nebo LKPD létat hodně spojů, snad i Brňáci pochopí, že současná situace je nepřirozená, a svým chováním donutí aerolinky ke změně strategie. ČSA do Brna nezavedly dvě relace proto, že by to bylo potřeba, ale proto, že na Moravě dramaticky ztrácely podíl na trhu a linka do MUC je mohla zbavit i toho zbytku. A stejně tak obchodníci z ČSA budou přesně tak dlouho tvrdit, že nemají dost ATRek na další 1-2 relace, dokud budou lidé ochotni "létat" po D1.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Jul 19, 2007 8:12 am    Post subject: Reply with quote

[quote="Karel"]Marek: S tím Skyscannerem máte pravdu, možná by se vkusně provedený rámek spíš vyjímal na stránce letiště. Jsou tam sice jen 3 (i s Geronou) LCC, ale zase, když si tam dáte sloupcový graf, tak se v tom pohodlně hledá, zvlášť když hledáte dobrou cenu, a na termínu vám moc nezáleží. Nebo, když se pokoušíte odhadnout podle vývoje cen obsazenost letů Very Happy .
Pardubicím ten rozvoj velmi přeji, už proto, že se mi k letišti vážou krátké, ale příjemné osobní vzpomínky. Ale na druhou stranu, kdybych si zaplatil za dost peněz týdenní pobyt v hlavním městě a letadlo nás vyklopilo na letišti "druhé kategorie", cítil bych se asi trochu rozladěn. Stejně by mě zajímalo, jestli za podporou LKPD ze strany Rusů není něco víc, zdá se mi totiž, že značný odpor některých cestovek a expertů proti spoji do LKTB je z podnikatelského hlediska nevysvětlitelný. Ale naštěstí také neůčinný (spasiba DVMtour), takže v neděli je tu už konečně uvítáme. Držme palce, aby tu už i zůstali, aby v listopadu lety neskončily.

19/7: Na 24/h jsem kvůli vlastní zmatenosti nedorazil, a teď toho lituji, ta tropická noc musela být příjemná....
[/i]
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 78, 79, 80  Next
Page 4 of 80

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group