AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Havárie
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letiště celého světa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
slávek
Guest





PostPosted: Sun Dec 09, 2007 6:06 pm    Post subject: Havárie Reply with quote

Toto je ovšem horší zpráva a navíc se týká naší země...
http://www.novinky.cz/clanek/128527-pri-padu-letadla-na-ukrajine-pet-mrtvych.html

Slávek
Back to top
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 6:10 pm    Post subject: Reply with quote

Zrovna jsem to také četl... Zajímalo by mě co to bylo přesně za letadlo... Každopádně to je smutné...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sun Dec 09, 2007 7:24 pm    Post subject: Reply with quote

Někde jsem zahlédl, že to snad byl německý Beechcraft 50, z Hradce, letící na Kijev Žuljany. 5 osob zahynulo. RIP.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7135519.stm

Ještě přidávám jeden odkaz s fotografií (ne pro slabé nervy). Asi to byla 90, a není to snad od DSA.

http://www.nova.cz/zpravy/?83c=~zahr~&83e=DO24556&ex24556=letadlo-z-hradce-kralove-havarovalo-u-kyjeva-pet-mrtvych-cechu

Ještě jednou to doplním - mělo se jednat o obchodní let a zahynuli při tom údajně majitel firmy p. Novák s manželkou, nejmenovaná zaměstnankyně, piloti Miroslav Jäger a Petr Toužimský. Šlo nejspíš o stroj s imatrikulací D-IBDH, který byl v prosinci nově získaný firmou FunAir a nebyl ještě zapsán do našeho rejstříku. Na určení příčin nehody si asi ještě nějakou dobu počkáme.

http://www.flugzeugbilder.de/show.php?id=549654
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Tue Dec 11, 2007 7:45 pm    Post subject: Reply with quote

Na letectvi.cz se také objevil článek věnující se nehodě. Prakticky stejné informace jako na odkazech výše, ale až zde jsem objevil informaci, že řídící letového provozu upozorňovali pilota, že se vychyluje z kurzu. http://www.letectvi.cz/letectvi/Article64777.html.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Dec 12, 2007 9:34 am    Post subject: Reply with quote

To je hodně zajímavá informace. Také jsem četl, že na Žuljanech byla viditelnost na polovoně minima. tak jim doporučili G/A a divert na Borispol. A jestli se nepletu, tak v RF platí pořád poněkud jiné předpisy pro stroje domácí a zahraniční. Mám pocit že, TWR u domácích letů rozhoduje o povolení k přistání v závislosti na meteorologických podmínkách, u zahraničních letů rozhoduje kapitán. A možná tam také stále měří v m místo ve ft.
Jinak na Žuljanech je pochopitelně ILS (v novinách psali AILES), prý ale občas nebývá v provozu. Přistávat bez něj by se ale v mlze snad ani nepokoušeli, že by fungoval nějak špatně asi také není pravděpodobné, sklon glide slope je dan hlavně polohou antén. Podle mě v tom ale mohl také hrát (třeba jen psychologicky) roli fakt, že manželé Novákovi byli sami fandové do létání. Ale to jsou už jen bohapusté spekulace.
Soustrast všem, které tato ztráta zasáhla.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Mar 10, 2008 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

Ještě mě napadlo, nikdo ze spotterů se na svých stránkách nevěnuje slavnějším brněnským leteckým incidentům. Mě by zajímal jeden. Nemáte někdo podrobnější informace o 737 Air Algerie, který přistával v r. 1974 na BRQ poté, co byl v PRG krátký na rwy 07 (díky neposednému severnímu pólu dnes rwy 06) a přišel o podvozkovou nohu. Naštěstí to stačil pilot zvednout a Brně pak později po dosednutí (na břicho?, 09/27?) očesal jeden motor. Ale nikomu se tehdy nic nestalo a po opravě stroj odletěl. Slyšel jsem už o té nehodě různé, poněkud si odporující, informace.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Mon Mar 10, 2008 7:47 pm    Post subject: Reply with quote

Karel: No popravdě řečeno, rubrika o haváriích letadel na LKTB mě napadla v první půlce ledna, kdy to bylo deset let od zřícení Turboletu na finálním přiblížení na dráhu 28, ale nějak jsem na to potom pozapomněl. O havárii Algerie jsme se zapovídali na loňské Convention v Praze, kde byly nějaký fotky právě mašin této společnosti, tak se zde probíralo, jestli je to právě ona mašina, bohužel se nikam nedopátralo, spíš tedy se to pak něčím zamluvilo... Mohl bych poprosit o nějaké odkazy, popřípadě nějaký jiný zdroj, kde se o tom hovoří více?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Mar 10, 2008 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

Vím bohužel jen o jednom seriózním odkaze http://www.sweb.cz/svici/havarie.htm, kde jsou uvedeny i další letecké nehody, a pak ještě o poněkud humorném místě, kde jsem si vypůjčil odkaz na tu fotku http://www.epika.cz/?p=dilo&c=15389
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Mon Mar 10, 2008 10:14 pm    Post subject: Reply with quote

Díky moc za odkazy. Oba dva jsou velice zajímavé. V prvním mě potěšilo, že byla uvedená i registrace onoho Boeingu. Při dalším pročítání jsem si všiml i zmínky o pádu Pilatusu 12 krátce po vzletu v Brně. Shodou okolností jsem před pár lety mluvil přímo s očitým svědkem tohoto pádu. Ten druhý odkaz, sice psaný humornou formou, mi přijde rovněž zajímavý, především, že jej napsal člověk, který se v té době pohyboval přímo na letišti.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Mar 11, 2008 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

Také je zajímavé, že ten Bulík měl v době nehody ani ne půl roku. Po opravě pak ještě sloužil déle než 30 let.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sat Apr 05, 2008 7:14 pm    Post subject: Reply with quote

Pilot uhořel při pádu ultralightu. A další podobné nadpisy se dnes objevily na informačních serverech, viz například zde: http://www.novinky.cz/clanek/136931-pilot-uhorel-po-padu-ultralightu.html
Měl jsem dnes možnost si tuto událost poslechnout téměř online. Neměl jsem sice naladěnou frekvenci AirCon Miroslav, na které se toho možná událo více,
ale při "běžném" poslechu frekvence Tuřany Věž jsem poslouchal zajímavý provoz, kdy se brněnský Eurocopter EC 135 callsign Kryštof 04 vracel z Kyjova do Bohunické nemocnice, krátce na to jihlavský Bell 427 callsign Kryštof 12 letěl do Dětské nemocnice. Toto ještě nemělo s havárií nic společného a je poměrně běžné, že se v Brně setkávají dva záchranné vrtulníky. Po nějaké chvíli se ohlásil Kryštof 12, že odlétá zpět do Jihlavy. Pár okamžiků poté se ohlásil pilot ultralightu, volačku si již nepamatuji, a hlásil na Tuřany Věž, že je na letišti v Miroslavi havárie. Řídící z věže jeho zprávu přetlumočil vrtulníkům, jestli by tam mohl někdo zaletět. Ujal se toho Bell 427 Kryštof 12, který byl již v tu dobu u Ořechova. Přeladili jej na Miroslavskou frekvenci, na kterou jsem taky přeladil, ale nikdo se zde neozýval...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Mar 02, 2009 12:11 pm    Post subject: Reply with quote

No, havárie to zrovna není, ale incident určitě. Neznáte někdo podrobnosti? Ve kterém k tomu došlo místě a tak.
Mělo by to být podle fofky 733 BBL a už by mělo být vše OK...

http://zpravy.idnes.cz/na-brnenskem-letisti-zapadlo-letadlo-ktere-melo-letet-do-moskvy-pw3-/brno.asp?c=A090301_180701_brno_dmk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JackBrno



Joined: 05 Dec 2007
Posts: 259

PostPosted: Wed Mar 04, 2009 1:48 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
No, havárie to zrovna není, ale incident určitě. Neznáte někdo podrobnosti? Ve kterém k tomu došlo místě a tak.
Mělo by to být podle fofky 733 BBL a už by mělo být vše OK...

http://zpravy.idnes.cz/na-brnenskem-letisti-zapadlo-letadlo-ktere-melo-letet-do-moskvy-pw3-/brno.asp?c=A090301_180701_brno_dmk


Při výjezdu se stojánky (kde stojí zády k hale) na pojížděčku musí letadlo zatočit o 90° vlevo nebo vpravo. No a to se nepodařilo. Údajně selhala hydraulika, takže letadlo nezatočilo dostatečně a nefungovaly ani brzdy. Ovšem mohl hydrauliku taky zapomenout zapnout, protože letadlo vyjíždělo tentokrát nestandartně jen na jeden motor (kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu), takže letadlo ještě nebylo ve vzletové konfiguraci s pozapínanými všemi systémy, jak se obvykle ze stojánky vyjíždí. Nebo taky prostě jen nemusel dávat dostatečný pozor kam jede a zaměnit si okrajovou čáru pojížděčky se středovou vodící.
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Mar 10, 2009 11:28 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
...kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu

To měli polámané APUčko?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JackBrno



Joined: 05 Dec 2007
Posts: 259

PostPosted: Sun Mar 15, 2009 10:06 am    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Quote:
...kvůli nahazování z pozemního vzuchového agregátu

To měli polámané APUčko?


Jj, u Atlantu je to naprosto běžné, ty jejich 737-300 patří k nejstarším a docela často přiletí s nefunkčním APU. Popř. je funkční jen elektrická sekce, ale ne vzduchová, takže nemůže poskytnout tlakový vzduch pro nahození motorů.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letiště celého světa All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group