Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Havárie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letiště celého světa
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt srpen 06, 2009 7:47 pm    Předmět: Citovat

Zaslechl jsem něco o vyjetém eroplánu z TWY na LKTB. Nevíte někdo podrobnosti?
http://brnensky.denik.cz/nehody/letadlo-v-brne-samo-sjelo-z-drahy20090806.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JirKa



Založen: 18.6.2007
Příspěvky: 106
Bydliště: Luhačovice a Brno

PříspěvekZaslal: čt srpen 06, 2009 9:38 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Zaslechl jsem něco o vyjetém eroplánu z TWY na LKTB. Nevíte někdo podrobnosti?
http://brnensky.denik.cz/nehody/letadlo-v-brne-samo-sjelo-z-drahy20090806.html


http://www.planes.cz/cs/photo/1058906/a320-212-yl-lcf-travel-service-tvs-qs-brno-brq-lktb/
_________________
JirKa

Fotogalerie (nejen letecká)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky MSN Messenger
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá srpen 07, 2009 9:54 am    Předmět: Citovat

Druha zprava:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/309281381990806-udalosti-v-regionech-brno/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so prosinec 12, 2009 8:01 pm    Předmět: Citovat

Až nebudete mít co dělat, doporučuji kouknout na stránku:
http://www.aecr.cz/nehody-uvod/
Jsou tam, kromě dalšího, zajímavé a originální dokumenty (pps, pdf, vaw) ohledně správného provozu i incidentů na LKTB - sblížení s FR, "nouzové" přistání kluzáku, slovní válka mezi ATC a pilotem atd. Podle mě stjí za vidění.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá únor 12, 2010 4:45 pm    Předmět: Citovat

Jestli to ještě někdo nezaznamenal, tak to etiopské letadlo, co před pár dny spadlo do moře u Bejrůtu, bylo ex. Ryanair EI-CSW, které do Brna také létalo s reklamou na Costa Brava.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 03, 2010 9:53 am    Předmět: Citovat

Pokud si chcete přečíst předběžnou zprávu o nehodě Cessny Citation OK-ACH, klikněte si na:

http://uzpln.cz/informace/infopro.htm

Všiměte si, kdo seděl na levém křesle, jinak no comment...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: po květen 30, 2011 7:19 pm    Předmět: Citovat

Toto se mi moc líbí. Kéž bychom měli takovej provoz...

http://www.youtube.com/watch?v=KZsaNsTuUmI&feature=player_detailpage
Návrat nahoru
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1512
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt duben 19, 2012 9:12 am    Předmět: Citovat

Nejde naštěstí o havárii v pravém slova smyslu, ale mimořádná událost to je. Včera ve večerních hodinách nouzově do pole u Přízřenic přistál Kryštof 04 (OK-NIKola). Pilot hlásil kouř na palubě. Nikomu se prý nic nestalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 13, 2013 12:23 pm    Předmět: Citovat

Okolo nehody Tu-204 Red Wings na VKO se už začínají proslýchat konkrétní drby. Jak jsem koupil, tak prodávám, berte to jako nepotvrzenou zprávu.

Zdá se, že nehoda měla kořeny při předchozím přistání na PED. Přistání tam proběhlo hladce, lidé už tleskali, ale pak dosedl přední podvozek tak prudce, že potlesk jaksi rozpačitě vyšuměl a lidé překvapeně koukali na několik vyklopených panelů nad hlavami. Banalita, kterou tak nanejvýš můžete dát k dobrému na podnikovém večírku.

Nicméně v kokpitu si něco začali vysvětlovat a výsledek údajně byl, že na zpáteční cestě bylo v kokpitu řádně dusno. Co si kdo při přistání prázdného letadla na VKO potřeboval dokázat, není jasné, jasné však už je, že ve finále překročili max. povolenou rychlost (díky tomu také nižší AoA), první dotyk přišel pozdě, ale hlavně, nikdy vlastně nejeli po dráze po všech kolech, a proto vůbec nebylo zahájeno automatické brzdění ani se nevysunuly obraceče tahu. Jednotlivá kole se dotýkala a odskakovala 6x, 7x, ale nikdy neměla současně kontakt se zemí. Dlouho jeli například jen po předním (s kniplem úplně vpředu). Když už bylo jasné, že se věci vyvíjejí blbě, je na pásku zvolání "Odlétáme!?!". Pak následuje konfliktní akce pilotů - nastavení flapsů a k tomu vypnutí shut-off ventilů paliva. Pak vyjetí z dráhy (220km/h), jak klesaly otáčky motorů tak dosednutí na všechny 3, automatické spoilery, brzdění, dokonce nakonec i vysunutí obracečů tahu u skoro stojících motorů. Úniková zóna je zde dosypaná, původní terén byl klesající, takže na konci je čekala menší propast (konec dosypu) s protisvahem náspu silničního tělesa. O ten protisvah se rozbili při rychlosti 170km/h.

Až budete řešit nějaký problém s podřízenými (manželkou, dětmi), vzpomeňte si na tento příběh.

A perlička na závěr - nahlas pro CVR piloti hlásili předepsané údaje o rychlosti, AoA a pod. ve skutečnosti byla ale čísla úplně jiná. Prý je to u Lebeděvovy společnosti běžnou praxí...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kuba.biker



Založen: 4.8.2007
Příspěvky: 265
Bydliště: OPO

PříspěvekZaslal: ne leden 13, 2013 4:41 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Okolo nehody Tu-204 Red Wings na VKO se už začínají proslýchat konkrétní drby. Jak jsem koupil, tak prodávám, berte to jako nepotvrzenou zprávu.

Zdá se, že nehoda měla kořeny při předchozím přistání na PED. Přistání tam proběhlo hladce, lidé už tleskali, ale pak dosedl přední podvozek tak prudce, že potlesk jaksi rozpačitě vyšuměl a lidé překvapeně koukali na několik vyklopených panelů nad hlavami. Banalita, kterou tak nanejvýš můžete dát k dobrému na podnikovém večírku.

Nicméně v kokpitu si něco začali vysvětlovat a výsledek údajně byl, že na zpáteční cestě bylo v kokpitu řádně dusno. Co si kdo při přistání prázdného letadla na VKO potřeboval dokázat, není jasné, jasné však už je, že ve finále překročili max. povolenou rychlost (díky tomu také nižší AoA), první dotyk přišel pozdě, ale hlavně, nikdy vlastně nejeli po dráze po všech kolech, a proto vůbec nebylo zahájeno automatické brzdění ani se nevysunuly obraceče tahu. Jednotlivá kole se dotýkala a odskakovala 6x, 7x, ale nikdy neměla současně kontakt se zemí. Dlouho jeli například jen po předním (s kniplem úplně vpředu). Když už bylo jasné, že se věci vyvíjejí blbě, je na pásku zvolání "Odlétáme!?!". Pak následuje konfliktní akce pilotů - nastavení flapsů a k tomu vypnutí shut-off ventilů paliva. Pak vyjetí z dráhy (220km/h), jak klesaly otáčky motorů tak dosednutí na všechny 3, automatické spoilery, brzdění, dokonce nakonec i vysunutí obracečů tahu u skoro stojících motorů. Úniková zóna je zde dosypaná, původní terén byl klesající, takže na konci je čekala menší propast (konec dosypu) s protisvahem náspu silničního tělesa. O ten protisvah se rozbili při rychlosti 170km/h.

Až budete řešit nějaký problém s podřízenými (manželkou, dětmi), vzpomeňte si na tento příběh.

A perlička na závěr - nahlas pro CVR piloti hlásili předepsané údaje o rychlosti, AoA a pod. ve skutečnosti byla ale čísla úplně jiná. Prý je to u Lebeděvovy společnosti běžnou praxí...


Na Youtube je video z posledního přistání na LKPD a řekl bych, že to přistání bylo zcela standardní. A k přistání na VKO - jak proboha mohli jet po předním kole? A proč ta habaďůra s CVR?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 13, 2013 10:34 pm    Předmět: Citovat

citace:
Na Youtube je video z posledního přistání na LKPD a řekl bych, že to přistání bylo zcela standardní. A k přistání na VKO - jak proboha mohli jet po předním kole? A proč ta habaďůra s CVR?


1. Trošku s tím opravdu plácli, ale jak jsem psal, žádné drama. Video z paluby:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GgOIS3oknRM

2. Podle drbů byl asi vztlak mírně pod hranicí tíhy, na to aby vzlétli měli malý AoA, takže tak poskakovali, nebo letěli těsně nad dráhou, nevím jak to správně pojmenovat. Dokud řádně nedosedli, neotevřely se jim totiž spojlery a přidali si přitom plyn, aniž měli vysunuté obraceče...

3. Nevím, netuším. Mohlo to nějak souviset s kontrolními procesy ve firmě. Také mě to velmi zaujalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Richard



Založen: 12.4.2007
Příspěvky: 46

PříspěvekZaslal: pá leden 18, 2013 9:37 pm    Předmět: Citovat

dle svého zvyku přihodím jen pár zrnek informací:

příslušný úřad vydal směrnici, která upozorňovala na správnou práci se zpětným tahem - zapnout, vyčkat, zkontrolovat, přidat plyny... a o 14 dní později ji doplnil o kontrolu mechanických zámků pák obracečů tahu...

ale až do vydání předběžné a závěrečné zprávy lze jen usuzovat a odhadovat...
_________________
Richard
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 19, 2013 11:58 am    Předmět: Citovat

Je jasné, co píše Richard - pravdu se dovíme až po vydání předběžné/závěrečné zprávy, ale jestli si chcete ukrátit čekání snůškou spekulací z ruského internetu nebo lépe porozumnět, na co asi ukazují opatření Rosaviacie, máte možnost:

Pokud jsem to správně pochopil, je práce s plynovými pákami a reverzem následující: Stáhnout páky po zarážky - vyčkat na dvě zelené (vysunuté obraceče, zámky) - přidat plyn... Jim se možná podařilo přes zarážku (neseřízením, silou?) projet čímž dosáhli dopředného tahu.

Správný postup byl měl být následující - po dosednutí, pokud se automaticky neotevřou spojlery/airbrakes (v našem případě, protože nebyl signál WoW na obou podvozcích), otevřít je ručně (jinak jsou na novějších Tu-204 blokovány obraceče tahu!!) - po dosednutí předního podvozku dát obraceče, pokud není automatické brždění, tak začít brzdit. Klíč je tedy v těch spojlerech (interceptorech, rušičích vztlaku), jako první je potřeba bezpodmínečně zrušit vztlak. Asi takto:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/DSCF0645.JPG

Spekuluje se také, že 58 letý kapitán v PED pronesl na adresu 52 letého FO něco jako "nesahej mi příště na ty spojlery, dokud ti nedám pokyn" a on to pak vzal doslovně...

S tou vysokou rychlostí je to prý takové velmi pohodlné - pokud jste lehce nad maximální přistávací rychlostí, letí vám eroplán vodorovně, těsně nad drahou a pak stačí mírně ubrat plyn a tučko si sednete měkce jak do peřin...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 28, 2013 8:47 pm    Předmět: Citovat

První oficiální informace MAKu o průběhu nehody víceméně potvrzují a jen zpřesňují výše uvedený scénář. Co je ale zajímavé, některé formulace jsou až zavádějící. Zjednodušeně řečeno se tam několikrát píše, že piloti se pokusili dát reverzy, ale ty nezafungovaly. To, že ani nemohly, když nebyly splněny podmínky, tam ale nikde není ani slovo. Drtivá většina médií z toho vyvodila, že se tedy jednalo o poruchu stroje, vůbec si to nedali do souvislosti s nevysunutými spojlery nebo nezatíženými nohami... Je mi to dost divné, už několik dní se omílá tento podivný výklad a prakticky nikdo se nesnaží ho uvést na pravou míru. Až se mi nechce zdát, že je to samo sebou. Nenapadá mě ale žádný moc pádný důvod, proč by MAK a Rosaviace takto mlžili. Jedině, že by se chystali odebrat RedWings AOC, pak je lepší argument neudržovaná letadla než chyba pilota... Nejspíš jsem ale trochu moc podezřívavý. Však uvidíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 981
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 30, 2013 11:43 pm    Předmět: Citovat

Letošní nezpečnostní žebříček podle JACDEC
kód:
1   Finnair
2   Air New Zealand
3   Cathay Pacific
4   Emirates   
5   Etihad Airways   
6   EVA Air   
7   TAP Portugal   
8   Hainan Airlines   
9   Virgin Australia   
10   British Airways   
11   Lufthansa   
12   All Nippon Airways   
13   Qantas   
14   JetBlue Airways   
15   Virgin Atlantic Airways   
16   Transaero Airlines   
17   EasyJet   
18   Thomas Cook Airlines   
19   WestJet   
20   Jetstar Airways   
21   Southwest Airlines   
22   Qatar Airways   
23   Air Berlin   
24   AL AL   
25   Air Canada   
26   Thomsonfly   
27   KLM   
28   Delta Air Lines
29   AirAsia
30   Singapore Airlines
31   United Airlines
32   Ryanair
33   Swiss
34   Condor
35   Malaysia Airlines   
36   China Eastern Airlines   
37   Jet Airways   
38   Alitalia   
39   Aeroflot
40   LAN Airlines   
41   Air France   
42   American Airlines   
43   Air China   
44   US Airways   
45   Alaska Airlines   
46   Asiana   
47   Japan Airlines   
48   China Southern Airlines   
49   Iberia
50   SAS Scandinavian Airlines   
51   SkyWest Airlines   
52   South African
53   Thai Airways
54   Turkish Airlines   
55   Saudia   
56   Korean Air   
57   Gol Transportes Aereos
58   Air India   
59   TAM Airlines
60   China Airlines
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letiště celého světa Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com