Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozvoj letiště 2
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Co se jinam nevejde
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 06, 2007 8:06 pm    Předmět: Rozvoj letiště 2 Citovat

Před pár dny se na airways.cz vedla diskuse o délce naší RWY 10/28. A protože je to téma, které jsme tu už řešili, a nedávno se mi dostal do ruky nový územní plán, vězte, že v něm je již zakreslená VPD prodloužená na 3100m (směrem od Brna). Už jsem v tom duchu i upravil známý plánek, Marek by ho možná již brzy měl zveřejnit v rubrice Budoucnost.
Připomínám, že se jedná pouze o územní plán, což nic neříká o tom, kdy se prodložení má realizovat, zda letos, za 10 let, nebo třeba nikdy. Znamená to jen a jen to, že tato plocha včetně ochranných pásem je pro prodloužení letiště rezervována a nikomu tam (bez změny ÚP) rozhodně nepovolí postavit cokoli jiného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ondra



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: pá duben 06, 2007 8:22 pm    Předmět: Re: Rozvoj letiště 2 Citovat

Karel napsal:
Před pár dny se na airways.cz vedla diskuse o délce naší RWY 10/28. A protože je to téma, které jsme tu už řešili, a nedávno se mi dostal do ruky nový územní plán, vězte, že v něm je již zakreslená VPD prodloužená na 3100m (směrem od Brna). Už jsem v tom duchu i upravil známý plánek, Marek by ho možná již brzy měl zveřejnit v rubrice Budoucnost.
Připomínám, že se jedná pouze o územní plán, což nic neříká o tom, kdy se prodložení má realizovat, zda letos, za 10 let, nebo třeba nikdy. Znamená to jen a jen to, že tato plocha včetně ochranných pásem je pro prodloužení letiště rezervována a nikomu tam (bez změny ÚP) rozhodně nepovolí postavit cokoli jiného.


hmhm, to zní zajímavě, to se budou muset přesouvat aj NDB markery pod dráhou a u Prací, ne?

De z toho plánku poznat kam až ta rwy půjde? jesti to vyjde do úrovně zahrádek jak sou v současné době světla, nebo jestli to půjde dál a bude třeba nějakej násep nebo sloupy?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 06, 2007 8:29 pm    Předmět: Citovat

Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ondra



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: pá duben 06, 2007 8:31 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem...


jj, díky.. já si to právě nedokázal představit jak je to až daleko Smile

jinak ty NDB by se podle mě přesouvat měly, protože pokud mám znalosti, tak by měly bejt v nějaké dané vzdálenosti od prahu dráhy, ale je možné že to je jinak.. nerad bych někoho mystifkoval Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 06, 2007 8:42 pm    Předmět: Citovat

Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 06, 2007 8:44 pm    Předmět: Citovat

Ještě doplňuji - poměrně daleko=350m
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá duben 06, 2007 10:56 pm    Předmět: Citovat

Zdravím,
tak ať nemusíte čekat než to všechno sepíši, přikládám odkaz na plánek: http://www.airspotter.eu/Download/LKTB_0704.pdf
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: so duben 07, 2007 12:45 am    Předmět: Citovat

Docela zajímavý je i Logistic park. Podle plánu má být tam, kde jsou nyní budovy pro letištní personál(jestli to jsou teda ty červeně zakreslené budovy), docela by mě zajímalo, jak to chtějí vyřešit....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Ondra



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: so duben 07, 2007 5:12 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Zdravím,
tak ať nemusíte čekat než to všechno sepíši, přikládám odkaz na plánek: http://www.airspotter.eu/Download/LKTB_0704.pdf


a to co je naznačený tam kde je teďka sokolník, to je co ??

jako nejdůležitější se mi ovšem jeví to, že zůstane spotterský místo u Herbstu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne duben 08, 2007 3:29 pm    Předmět: Citovat

Je to tak, že Logistik park bude ležet celý až na poli za vlečkou, s těmi provozními budovami letiště se mi nechtělo kreslit, tak jsou tam jen obě odbavovací haly a jejich parkoviště. A kde je sokolník nevím, tak nevím jak kreagovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po duben 09, 2007 3:16 pm    Předmět: Citovat

To Ondra:
O těch markerech a NDB jsem nic konkrétního nezjistil, ale já si také myslím, že budou chtít oba přeložit, i když pro určení vzdálenosti jsou asi pro piloty důležitější DME. Aspoň MM je třeba přeložit určitě, co se týče OM/NBD, ten je dnes asi 4,3 km od THR (obvyklá vzdálenost je snad 7km), takže už dnes je nějak "moc blízko"...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ondra



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: po duben 09, 2007 7:58 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
To Ondra:
O těch markerech a NDB jsem nic konkrétního nezjistil, ale já si také myslím, že budou chtít oba přeložit, i když pro určení vzdálenosti jsou asi pro piloty důležitější DME. Aspoň MM je třeba přeložit určitě, co se týče OM/NBD, ten je dnes asi 4,3 km od THR (obvyklá vzdálenost je snad 7km), takže už dnes je nějak "moc blízko"...


no sokolník je naproti terminálu přes rwy, tj. východně od Herbstu, jak sou nyní různé křoviny, právě na tom plánku je něco naznačený aj tam..

šak ale DME je součástí VORu, ne? já si jen pamatuju matně (a nevim jestli sem to dobře pochopil) že ty markery mají dle předpisu bejt ve stanovený vzdálenosti od prahu dráhy, aby se vědělo kde letadlo je (jak daleko od dráhy, tj, za jak dlouho bude nad dráhou) pokud letí za podmínek nízké viditelnosti..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út duben 10, 2007 10:56 am    Předmět: Citovat

Ondra:
Ty velké čtverečky podél jižní hranice (70x75m) by podle mě mohly být plánované hangáry. Ale v té radionavigaci zase tak úplně kovaný nejsem, mám za to, že na LKTB je DMA+VOR (BNO) přibližně u středu VPD a druhý DMA (BO) v místě landing zóny 28. Pak jsou tam ty dva markery (OM a MM), OM (outter) je kombinovaný s NDB. A samozřejmě vysílače (majáky) pro ILS (kat. I-nejnižší) - localizer a glide slope. To je myslím ale vše, pak už jen světla...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út duben 10, 2007 11:04 am    Předmět: Citovat

Abych nezapomněl, ten MM má být myslím 0,6 NM před dráhou a OM asi 3,5 NM, ale je u něj velká tolerance. A markery slouží pilotům jen pro kontrolu, při přeletu jim zablikají světýlka a oni si zkontrolují výšku. Jo a někdy bývá u THR ještě třetí, inner marker (IM), ale ten u ILS kat I asi nemá moc velký význam, dráhu už v tu chvíli pilot vidí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ondra



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: st duben 11, 2007 11:04 am    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Abych nezapomněl, ten MM má být myslím 0,6 NM před dráhou a OM asi 3,5 NM, ale je u něj velká tolerance. A markery slouží pilotům jen pro kontrolu, při přeletu jim zablikají světýlka a oni si zkontrolují výšku. Jo a někdy bývá u THR ještě třetí, inner marker (IM), ale ten u ILS kat I asi nemá moc velký význam, dráhu už v tu chvíli pilot vidí.


no šak právě, z toho usuzuju, že když se bude prodlužovat dráha, měly by se posouvat markery..

(jestli sem tady někde zaměnil NDB a marker, tak to proto že to navenek vypadá stejně, tak to se omlouvám Smile)

takže už se snad chápeme Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Co se jinam nevejde Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Další
Strana 1 z 13

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com