AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

AtlantSoyuz -> MoscowAirlines -> Yakutia -> UTair
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JackBrno



Joined: 05 Dec 2007
Posts: 259

PostPosted: Sat Jun 13, 2009 1:34 pm    Post subject: Reply with quote

Myslim minulou stredu uz byl Atlant v Brne se 737-800. Mohli by je nasadit standartne misto tech starych rachotin 737-300. Ikdyz i ty tristovky jsou zbytecne velke, na to kolik lita lidi.
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Jun 19, 2009 12:55 pm    Post subject: Reply with quote

Zdá se, že ačkoliv Atlant-Soyuz na tom v současné době není rozhodně nejlépe (pokles pasažérů na 1/3, zejména vinou charterů), jeho nový šéf Bačurin má plno plánů do budoucna. Už má naplánováno, že se z velmi výrazně charterového dopravce chtějí změnit na z 80% (4% v 2008, 25% na jaře 2009) linkového. Od vlády RF mají prý potvrzené (myslím, že ne poprvé) 3,5 mld rublů za ztráty převzatých dopravců. Od města mají dostat až 4 mld. rublů, což má posloužit částečně na hašení dluhů (>5 mld. rublů) a zčásti na další aktivity, jak třeba rebranding (...na Moscow Airlines).
Ale to hlavní je, že v le Bourget podepsali předběžnou smlouvu o leasingu na 30ks An-148 (15x An-148-100, 10x An-148-200, 5x VIP modifikace) a na 15ks Tu-204SM, celkem v hodnotě 1,2 mld.USD. Definitivní smlouva má být podepsána do září, prvních 5 An-148 by mělo začít létat 2010 (...2012), Tu-204 od 2011 (...2014). Antonovy se mají dělat ve VASO Voroněž, Tupolevy v uljanovském Aviastar-SP.
Vypadá to, že zatím u AYZ neskládají zbraně, a čím víc z toho vyjde, tím lépe pro LKTB.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

Jsem zvědavý, jestli to nové osmikilo Atlantu VQ-BBR, co nás teď navštívilo na cestě z Francie, bude hned normálně létat. Jestli se nepletu, tak k nám občas létalo ještě pod původní ryanovskou registrací EI-CSY.
Atlant totiž, nejen, že není schopen splácet své dluhy (a stát se také nemá k vyplacení slíbených kompenzací z a převzetí AirUnion), ale tyto už narostly do výše 12 mld. rublů. Přesto se chystá teď na MAKSu, který se bude příští týden konat na moskevském letišti Ramenskoje (v prostoru Žukovské základny), podepsat definitivní smlouvu o dodávkách An-148 a Tu-204SM. První An-148 z voroněžského VASO by měly dorazit příští rok, snad už má jedna už za sbou první let. Mají být vybaveny unikátním palubním systémem pro přiblížení v mlze. Jestli jsem to správně pochopil, tak se bude jednat o palubní výbavu pro dívání se skrz mlhu pomocí infračervených paprsků. Dodávka modernizovaných Tu-204 ve verzi SM má začít o rok později, sice už byla v uljanovském Aviastaru SP zahájena výroba, ale modernizovaný stroj musí ještě projít homologací. Jen pro zajímavost, Tu-204SM už mají mít kromě vyššího podílu kompozitů atd. atd. i ILS CAT II a CAT III, tak uvidíme, jestli do té doby bude mít také LKTB ILS vyšší kategorie, jak sliboval hejtman.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ondra



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 99

PostPosted: Thu Aug 13, 2009 4:17 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Jsem zvědavý, jestli to nové osmikilo Atlantu VQ-BBR, co nás teď navštívilo na cestě z Francie, bude hned normálně létat. Jestli se nepletu, tak k nám občas létalo ještě pod původní ryanovskou registrací EI-CSY.
Atlant totiž, nejen, že není schopen splácet své dluhy (a stát se také nemá k vyplacení slíbených kompenzací z a převzetí AirUnion), ale tyto už narostly do výše 12 mld. rublů. Přesto se chystá teď na MAKSu, který se bude příští týden konat na moskevském letišti Ramenskoje (v prostoru Žukovské základny), podepsat definitivní smlouvu o dodávkách An-148 a Tu-204SM. První An-148 z voroněžského VASO by měly dorazit příští rok, snad už má jedna už za sbou první let. Mají být vybaveny unikátním palubním systémem pro přiblížení v mlze. Jestli jsem to správně pochopil, tak se bude jednat o palubní výbavu pro dívání se skrz mlhu pomocí infračervených paprsků. Dodávka modernizovaných Tu-204 ve verzi SM má začít o rok později, sice už byla v uljanovském Aviastaru SP zahájena výroba, ale modernizovaný stroj musí ještě projít homologací. Jen pro zajímavost, Tu-204SM už mají mít kromě vyššího podílu kompozitů atd. atd. i ILS CAT II a CAT III, tak uvidíme, jestli do té doby bude mít také LKTB ILS vyšší kategorie, jak sliboval hejtman.


no jestli to sliboval sám hejtman, tak to tady zajisté BUDE! Very Happy

na druhou stranu.. ono ty výnosy ze současnýho carga.. ty by podle mě měly bejt někde vidět časem.. Smile)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Aug 20, 2009 1:18 pm    Post subject: Reply with quote

Smlouva o desetiletém leasingu 45 letadel mezi AtlantSojuzem a IljušinLeasingem byla dnes na MAKSu definitivně podepsána. Také se tam nechal slyšet ředitel Rosavie, že u největších výrobců poptává dodávku několika desítek letadel (stejně to budou nakonec nejspíš domácí stroje, pokud k tomu dojde). Což je obojí pro BRQ celkem dobrá zpráva. O pobavení se postaral Putin, který na adresu leteckého průmyslu prohlásil, že v budoucnu nesmí opakovat "duráckie ašibky" (poněkud neuhlazeně něco jako idiotské chyby).

Zdá se mi ale, že nad MAKSem 2009 pořád ještě visí stín nehody, při níž zahynul před pár dny na Su-27 velitel "Ruských rytířů" (kde se vzalo v angličtině/češtině ve jméně to slovo rytíři, těžko říci, "viťjaz" je myslím česky něco jako hrdina, nebo bohatýr).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Aug 26, 2009 1:46 pm    Post subject: Reply with quote

Tak už prý BBRka začala normálně létat a ještě 4 další osmikila se k těm dvěma provozovaným mají připojit v září. Jedno z nich bude určitě ta BBSka na BRQ.
Určitou zajímavostí je, že A-S zpracoval strategii rozvoje až do roku 2015, která nepočítá se vstupem do Rosavie, stejně jako moskevské zastupitelstvo, které tento vstup odložilo až do doby někdy po restrukturalizaci.

Jen pro zajímavost, v Rusku je dnes často citovaná informace o tom, že Rakušané navzdory krizi hodlají dodržet termíny výstavby dálnice Vídeň-Brno, zatímco my se tváříme, že ještě ani nevíme, kudy povede. U nás jsem ji asi přehlédl...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 6:36 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Tak už prý BBRka začala normálně létat a ještě 4 další osmikila se k těm dvěma provozovaným mají připojit v září. Jedno z nich bude určitě ta BBSka na BRQ.

Zajímalo mě, jaké registrace ponesou a čí původně byly další mašiny, a tak jsem věnoval chvilku hledání a něco málo našel. Ale rozhodně mě to neuspokojilo, informací je poskrovnu. Máš pravdu, BBS spadá do oné čtveřice dalších osmistovek. Další mašiny nesou registrace:
VQ-BCH, je to rovněž Boeing 737-8AS, stejně jako BBR a BBS jde o bývalou mašinu Ryanairu, kde létala jako EI-CSZ. Foto: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=869636
VQ-BDU, zde se informace o přesné verzi rozcházejí, našel jsem, že se jedná Boeing 737-8AS (Ryanair) i Boeing 737-823 (American Airlines). Foto: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6652515. Podle poznámky u fotky by mělo jít skutečně o bývalý Ryanair, konkrétně EI-CTA.
VQ-BDV, poslední a zároveň "nejtajemnější" mašina. Nenašel jsem ani zmínku o původním provozovateli, ani fotografii...
Kdyby se někomu poštěstilo "rozlousknout" historii osmistovek Atlantu, byl bych velmi rád Smile.
Edit: Opravil jsem nefungující odkazy a doplnil původ BDU.


Last edited by MarekV on Fri Sep 11, 2009 4:00 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Sep 02, 2009 12:23 pm    Post subject: Reply with quote

Myslím, že VQ-BDV by mohl být ex. FR EI-CTB, MSN 29937. Ale jistě to nevím. Ještě se na to mrknu. Mimochodem zaslechl jsem, že dnes večer by měla z BRQ do VKO odlétat BBSka, ale neověřoval jsem to.
Zatím jsem našel toto:
EI-CSZ (c/n 32780) to Atlant Soyouz as VQ-BOM
EI-CSZ (32780) to Atlant-Soyuz as VQ-BCM
takže je v tom dost guláž...
pak ještě mohu nabídnout:
c/n 29052 B737-81Q WIN. VP-BMI for AYZ from XL Airways UK
c/n 29936 B737-8AS WIN. EI-CTA --> VQ-BDU ?
c/n 29937 B737-8AS WIN. EI-CTB --> VQ-BDV ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 4:04 pm    Post subject: Reply with quote

V každém případě už 3.9. byla BBS zařazena do normálního provozu (kdo ví, jestli náhodou právě nesedá v Brně, z kódu 424903 moc chytrý nejsem) a při té příležitosti vydali tiskové prohlášení, že:
- v září má přibýt ještě jedna 738 (čtvrtá)
- v říjnu dvě (pátá a šestá)
- A/S má podepsaný kontrakt na výrobu čtyřech nových 738 v letech 2010-11

No uvidíme, jestli i zbývající 3 mašinky se zastaví zase u nás...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

Dneska na pravidelné lince přiletěl VQ-BBR. Chvílemi jim přestávala fungovat radiostanice, řídící si nekolikrát žádal o zopakování vysílání, dle jeho slov je slyšel "dvojkou". Navíc souhlasili s ILS 28, na který se snažili dostat a pak jaksi při klesání na 3000 ft zažádali o 10, to jsem moc nepochytil... A co jsem se koukal na online odlety, tak tu ještě stojí a prozatím mají 2 hodiny zpoždění. Že by spravovali radiostanici?
Také jsem zvědav, zda-li i další 738 půjdou přes Brno, snad ano...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Sep 17, 2009 1:05 pm    Post subject: Reply with quote

Možná byl problém u BBR ještě trochu větší, měl jsem dojem, že jim trochu zlobil i odpovídač (a že by také ILS?). Jinak podle ředitele společnosti by nové 738 měly být nasazovány především na lety do zahraničí, zde výslovně jmenoval i Brno. Tak uvidíme. Starých třístovek se zbavovat nemíní, i když současně tvrdil, že ekonomika provozu začne být zajímavá až při větším počtu strojů téhož typu.
Po různých kličkách a taktizování opět vstává z mrtvých projekt Rosavie. Měl by být douetapový, v první fázi by se do holdingu spojily Atlant a ostatní akciovky, ve druhé (za 2-3 roky) Rossia a ty společnosti, které se teprve na akciovy převedou (až se osamostatní jejich letiště - což zrovna Putin podepsal u KMV). Hlavní rozdíl je ale v tom, že na Petrohradském Pulkovu by měl zůstat plnohodnotný hub, což je asi pro Brno spíš dobrá zpráva, stejně jako to, že se zadluženým Atlantem se pořád počítá.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Oct 06, 2009 3:21 pm    Post subject: Reply with quote

Podle letového řádu VKO by se měly 28.10. a 1.11. v ranních hodinách otočit dva chartery. Přílet - 8:50 resp. 7:50, odlet v obou případech 10:10. Co to bude za eroplány nevím, uvidíme, jestli se to objeví v leťáku BRQ.
Také už se pomalu začínají rýsovat nějaké chartery po Novém roce, nejspíš by to měly být dva nebo tři pondělky.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Oct 16, 2009 5:28 pm    Post subject: Reply with quote

Na webu VKO se už zase v leťáku objevily pátky na lince VKO-BRQ. Nejspíš to s nimi dopadne tak, jak v létě, ale zřejmě má AYZ minimálně snahu si na VKO okupovat páteční slot pro 7B141/142. Což není špatné. Časy pro dopolední (asi) chartery (soudě podle čtyřciferného čísla letu) 7B9185/9186 jsou tam pro celou zimu a pro dny ..3.567. Důvod bude buď nějaká chyba, nebo opět jen rezervace slotů. Jinak AYZ podepsal, jestli jsem to dobře pochopil, c/s smlouvu na všechny lety s běloruskou národní Belavií, což je z pohledu z Brna asi bez významu.
U Rosávie pomalu končí termín pro nabídku 65 (50+15) střednětraťových aeroplánů, se kterou oslovili A,B i domácí výrobce. Pokud by se něco podepsalo, byl by to prý obchod roku 2009 v letectví. Po návštěvě Obamy a podpisu dlouhodobé rozsáhlé spolupráce (subdodávky pro Boeing) někteří favorizují právě tuto firmu. Palčivějším problémem pro Rosavii bude asi ocenění aktiv a pasiv Atlantu, počítám, že obě strany nemusí mít shodné názory. A co teprve v otázce vyčíslení nákladů AYZ spojených se zkrachovalým AiRUnion...
Mimochodem, zahlédl jsem, že v neděli by zase měli přiletět s novým osmikilem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Nov 04, 2009 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Že ze stránek SW (trvale?) zmizely c/s lety do VKO, jste asi zaregistrovali. Na druhou stranu, letenky se dají koupit běžně na internetu, takže na tom už asi tolik nezáleží. V letovém řádu jsou od listopadu psaná už jen osmikila, takže, pokud to bude pravda, kapacita linky se oproti 733 zvýší o víc než 40%!
Na stránkách VKO se v leťáku objevily novoroční chartery ve dnech:
2x30/12, 2x4/1, 10/1, 11/1. Ty prapodivné chartery 7B9185/6 jsou tam pořád, stejně jako pátky na 7B141/2.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Dec 09, 2009 3:36 pm    Post subject: Reply with quote

Linku VKO-BRQ by mohlo značně oživit (v obou směrech), případné zavedení bezvízového styku s Ruskem:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/186504-rusove-viza-do-eu-brzy-nebudou-potrebovat-rekl-italsky-ministr.html
Jinak co se týče AYZ, je jejich krasnojarská dceruška zralá na zavření (a bankrot), a pokud se prý nezapojí kraj, a nekoupí potřebná letadla (6ks Tu-154), tak to asi zkončí. Což asi nebude mít na nás žádný vliv, neboť ona filiálka už stejně de facto nefunguje.
Také jsem ještě přemýšlel o zrušení c/s s SW. Asi před rokem jsem slyšel z povolaných úst, že SW by rádi získali od AYZ víc sedaček, ale ti jim je nemíní poskytnout, ač nelétají vždy plní. Takže zrušení c/s by mohlo klidně pocházet od AYZ, který mohl brát SW jen jako nutné zlo k dodržení mezivládní smlouvy. Druhý pohled je, že si SW od počátku dělali naději na reciproční vlastní linkou (nejlépe PRG-VKO), což se jim nepodařilo prosadit, tak zájem mohli ztratit i oni. V každém případě je to asi jedno, letenky už za normální ceny prodává kdekdo, StudentAgency si už dokonce opravil i název společnosti (ještě nedávno tam svítilo KrasnoyarskAirlines).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 2 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group