AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

AtlantSoyuz -> MoscowAirlines -> Yakutia -> UTair
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Jan 25, 2010 5:06 pm    Post subject: Reply with quote

Tak tyo vypadá, že tento týden se má definitivně rozhodnout o budoucnosti Rosavie. A vidím to na její pohřeb. Tak jsem zvědav, zda se Atlantu dostane od státu kompenzace za miliardové ztráty, spojené s tím tímto projektem...
No, pokud to Atlant nějak přežije, mohla by třeba brněnská linka dále růst. Loni se na ní odbavilo 21500 osob, což je v průměru asi tak stovka na letadlo. Pro B733 celkem obstojný l/f. Uvidíme, jak to bude letos, pokud to budou lítat s B738.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Feb 04, 2010 7:09 pm    Post subject: Reply with quote

Ani nevím, jak popsat rošády, které se dějí kolem Rosavie. Pro nás je ale důležité, že Atlant je už asi definitvně mimo a snad by měl dostat i nějaké kompenzace, takže optimisté věří, že by se brzy, s finanční injekcí města, mohl dokonce úplně zbavit dluhů. Kromě toho chce Moskva vykoupit jeho akcie (díky dosavadní zadluženosti za dobrou cenu). Což je pro Brno dobře, a když se to uskuteční, mohli by AYZ vytáhnout z šuflíku připravené plány rozvoje společnosti. Že by to bylo to, na co čeká Hašek, než ohlásí během února "nové linky"? Jestli ano, tak to bych řekl, že si ještě chvilku počkáme, v Rusku nejdou obvykle věci tak rychle.
Nakonec nedopadl rok 2009 pro AYZ tak strašně jak to vypadalo, meziroční pokles byl na 72% (na 2 600 MPAX.km), pořípadě na 68% (971 kPAX), a pokles l/f z 84 na 76%.

Ale zpět k Rosavii. Začalo to nabírat nový směr. Poté, co se konečně podařilo donutit Lebeděva k prodeji akcií Aeroflotu státu, už asi není třeba mít konkurenčního dopravce. Že by to celé s Rosavií bylo jen strašák a divadlo na něj, popř. plán B, kdyby odmítl prodat? V každém případě se teď rozhoduje o tom, že by to, co zbylo (+ Rosyia) připadlo Aeroflotu, a nebo hypoteticky, že by vznikla aliance s S7 Sibir. Ale to už se asi BRQ vůbec netýká.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Poté, co údajně Rostechnologie zaplatily Atlantu dlouho zadržované kompenzace (a už dříve Moskva vydatnou finanční injekci), dostala ruská média k přežvýkání zase pořádné sousto. Moskevská vláda má s AYZ velké plány, chtějí z něj do 5 let udělat No.2 na ruském nebi, kromě letadel už objednaných (B738, An-148, Tu-204SM) by chtěli od roku 2012 nakoupit buď B763, nebo A333, do pěti let přepravit ročně 8,3mil. pax (2009-0,97mil.), navýšit počet destinací z 13 na 50, mít celkem 90 eroplánů... prostě plány jak Brno Smile. No, nechme se překvapit, v každém případě je skvělé, že to v této chvíli vypadá s AYZ velmi nadějně, že se z společnost na pokraji bankrotu ocitla mezi nejperspektivnějšími. Takže pro BRQ dobrá zpráva, mohlo by se tu přinejmenším zase brzo objevit na dodávacím letu nějaké osmikilo...

...i když si možná ještě nějakou chvilku počkáme, zatím se AYZ snaží dosáhnout, aby ty Bulíky nemuseli platit dovozní daň (20%+18%DPH) s odvoláním se na nákup nových ruských letadel. Něco podobného se třeba Aeroflotu už podařlilo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Feb 26, 2010 5:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jen pro úplnnost, ty pátky jsou už i v leťáku VKO. Jestli se to uskuteční, tak to bude velký nárůst kapacity - 3x738 je vlastně dvojnásobkem loňských 2x733. Jestli bylo loni z/na VKO odbaveno 21,5 tis. pax, mohlo by to letos být +/- 30 tis. To už není nevýznamný podíl, PRG měla loni 43tis., STN 100tis..., v LKPD loni odbavili celkem 49tis. vč. charterů. A ještě jeden dopad jsem zaznamenal. Na diskusní stránce ukrajinského Wizzairu diskutovali o tom, kam by měla létat nově nakoupená letadla. A objevil se tam názor, že nejlepší by bylo BRQ (raději ne BTS, VIE, Praha je z BRQ kousek..). Nepředpokládám, že se manageři Wizzu hned chytí za hlavu a vyrazí do Brna, ale myslím, že na tom, že LKTB je už na Východě vnímáno jako výhodná alternativa, má velkou zásluhu i prosperující linka AYZ.

Na stránkách Iljušin finance už mají seznam dodávaných mašin pro AYZ, první An-148 má sériové číslo 41-04, tedy 4. stroj z druhé série a druhá, v provedení bussines jet 41-05. Zajímavé je také, že u dodávek Tu-204SM by měly Atlant předběhnout čtyřmi stroji Iran AirTour. Ono vůbec v Rusku ohledně 204 proběhlo v posledních týdnech menší zemětřesení, ale to by už bylo poněkud o/t.

http://www.ifc-leasing.com/en/vs/vs_4.html

Mimochodem, do konce února zbývají Haškovi jen dva dny, bude-li chtít ohlásit ty dvě nové linky.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
j.ree



Joined: 19 Aug 2007
Posts: 209
Location: Ostrava

PostPosted: Fri Feb 26, 2010 8:15 pm    Post subject: Reply with quote

Karle, podel se se mnou o te ukrajinske wizzair strance prosim.
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Feb 26, 2010 9:05 pm    Post subject: Reply with quote

To je ten článek, kde je diskuse (příspěvky 17,18 ), kterou jsem vzpomínal. Je to občas rusky, občas ukrajinsky, takže jsem to brzy vzdal:

http://wizz.org.ua/wizz2010/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Mar 01, 2010 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

Včera se na letišti udál menší incident, když zrušili platnost schengenských víz (vydaných českým konzulátem v Moskvě) šesti ruským studentům a studentkám (18-20 let) státní lingvistické university a nevpustili je dál. Důvodem bylo, že jejich jména figurovala na seznamu osob, se zakázaným vstupem do Schengenu. Důvod zákazu vstupu mi není znám.
Původně měli čekat do středy na zpáteční let, teď to ale vypadá, že nakonec se nakone vracejí via PRG.

http://brnensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/v-brne-je-zadrzovana-na-letisti-skupina-sesti-rusu.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Mar 02, 2010 6:16 pm    Post subject: Reply with quote

Dnes ohlásil Bačurin, že už je rozhodnuto, že do konce roku proběhne rebranding společnosti na "Moskva" (Moscow airlines?), a že 4 nové 738, které "brzy" dorazí ze Seatlu, budou už v novém livery s novým názvem a logotypem...

http://www.gazeta.ru/news/business/2010/03/02/n_1464699.shtml
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Mar 16, 2010 4:01 pm    Post subject: Reply with quote

Na přelomu března a dubna by měli AYZ dostat další dvě 738 (zase via BRQ..?), a mít jich tedy už šest. Co je pro mě novinka, tak prý do léta mají dostat ještě jedno 733, a měli by mít tak celkem tři. Předpokládám, že ta očekávaná osmikila budou ex. RYR. Ta fungl nová ze Seatlu nejspíš přiletí v nových barvách až někdy po sezóně. Kam ale budou všechny ty aeroplány létat, je mi trochu záhadou, asi v nejdřív nahradí na charterech méně úsporné Il-86.
Letos by AYZ rádi "vrátili" objem pax na 1,5mil. (2008 - 1,43; 2009 - 0,97)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ondra



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 99

PostPosted: Thu Mar 18, 2010 2:56 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Na přelomu března a dubna by měli AYZ dostat další dvě 738 (zase via BRQ..?), a mít jich tedy už šest. Co je pro mě novinka, tak prý do léta mají dostat ještě jedno 733, a měli by mít tak celkem tři. Předpokládám, že ta očekávaná osmikila budou ex. RYR. Ta fungl nová ze Seatlu nejspíš přiletí v nových barvách až někdy po sezóně. Kam ale budou všechny ty aeroplány létat, je mi trochu záhadou, asi v nejdřív nahradí na charterech méně úsporné Il-86.
Letos by AYZ rádi "vrátili" objem pax na 1,5mil. (2008 - 1,43; 2009 - 0,97)


Karle, já tady ty rusy vůbec nesleduju ale nevidím do toho, ale obdivuju tě a vyjadřuju maximální respekt a uznání tobě, kerej se tím zabýváš a píšeš to sem. Díky Ti Smile.

Ondra
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Mar 25, 2010 2:42 pm    Post subject: Reply with quote

Díky za uznání, z těch tří společností, co do Brna létají, je asi v tuto chvíli AYZ bohužel jedinou, která uvažuje s rozvojem (věřím, že během pár let by sem mohli létat denně). Také jedinou, která vidí polohu BRQ (mezi VIE, PRG, BTS) jako velkou výhodu. A hlavně se tam pořád něco děje, teď se třeba řeší jak vlastně má být rozděleno těch 12mld rublů finanční pomoci (stát, město, dodatečná emise akcií atd.), snaží se vyhnout daním na dovoz 738, bojují o větší podíl na běloruském trhu (kde na sebe nedávno upoutali pozornost nouzovým přistáním EMB120, krátce po vzletu z Minska), nebo právě zavedli sms informace o stavu konkrétního letu. To poslední asi mohli včera řádně otestovat, neboť se let 7B142 opozdil o rekordních skoro 5h (z LKTB startoval 23:35) Very Happy .
Pokud vím, nikde jinde se u nás AYZ nediskutuje, a tak je spíš pro mě problém si z toho všeho vybrat, o čem napsat. Pochopitelně mě těší, pokud to někoho zajímá.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Sun Mar 28, 2010 6:52 pm    Post subject: Reply with quote

I já se přidávám s velkým uznáním k pochvale! Je to skutečně vynikající informační servis. Díky Karle!
A mimochodem, dnes (28. března) po cestě do Brna prý sedl 7B141 v Minsku. Na stránkách letiště se očekává v 20.30 (zatím), tak patrně bude pokračovat v letu. Důvod (mezi)přistání mi není znám.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Mar 29, 2010 11:01 am    Post subject: Reply with quote

Díky Marku, těší mě, pokud je dění kolem AYZ zajímavé i pro ostatní. V neděli údajně sedla VQ-BBSka v Minsku2 kvůli doplnění paliva. Jestli byl nějaký technický problém s tankováním na VKO, finanční problémy s dodavatelem, nebo jestli tam třeba přistáli i z nějakého jiného důvodu a využili toho k dotankování, nevím. Podle stránek AYZ by to však mělo být plánované mezipřistání.

VKO--------->MSQ ---------->BRQ ---------->VKO
16:54-->17:39/19:51-->20:21/21:40-->01:47 (skutečné časy)

Stáli tam, jak vidno, přes 2 hod., což se mi zdá na samotné dotankování, i když neznám situaci v Bělorusku, nějak příliš, takže se spíš přikláním k variantě, že tam někoho/co na/vyložili. Pokud objevím nějaké podrobnosti, ještě napíšu. Dnes to ale nebude snadné, ruský internet je, možná vzhledem k neblahým událostem v moskevském metru, hodně přetížený.

A ještě něco: Zahájení pátečních letů se zřejmě o týden uspíší - 1 přílet by měl být už 23.4.2010
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JackBrno



Joined: 05 Dec 2007
Posts: 259

PostPosted: Wed Mar 31, 2010 8:35 am    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
I já se přidávám s velkým uznáním k pochvale! Je to skutečně vynikající informační servis. Díky Karle!
A mimochodem, dnes (28. března) po cestě do Brna prý sedl 7B141 v Minsku. Na stránkách letiště se očekává v 20.30 (zatím), tak patrně bude pokračovat v letu. Důvod (mezi)přistání mi není znám.


Údajně kvůli nedostatku paliva pro silný protivítr. Ovšem spíš bych si tipnul, že soudruzi udělali někde chybu ve výpočtu, protože vítr v hladině je předem přibližně známý a je zvláštní, že na ani ne tříhodinovém letu docházelo palivo tak brzy Smile
Back to top
View user's profile Send private message
slávek
Guest





PostPosted: Wed Mar 31, 2010 8:14 pm    Post subject: Reply with quote

Vadočky bylo náda pakupíť. Very Happy
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 3 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group