AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

AtlantSoyuz -> MoscowAirlines -> Yakutia -> UTair
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JackBrno



Joined: 05 Dec 2007
Posts: 259

PostPosted: Tue Apr 03, 2012 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

A mě se zrovna UTair zdál doteď asi nejrozumější společností z Ruska z těch, se kterými jsem měl v Brně co dočinění a se kterou bych se asi ani nebál. Vycházím z komunikací s posádkami, úrovni angličtiny atd., což se mi zdálo u Utairu na vyšší úrovni, než třeba bývalý Atlant. Bohužel se mi dojem zase pokazil. Každopádně je to neštěstí.
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Apr 04, 2012 4:13 am    Post subject: Reply with quote

Já bych se s UTairem nebál letět ani teď, a raději bych ještě počkal na výsledky šetření. Říkají, že to ATRko bylo jediné éro, které toho rána neodmražovali. A když se to spojí s tím, že turbopropy jsou obecně (a ATRka ještě zvlášť) citlivé na námrazu, tak se může ukázat, že to bylo jedním z důležitých článků řetězu příčin, který vedl k nehodě. Pokud tomu tak bude, vyvolá to určitě otázky, zda vedení UTairu příliš netlačí na úspory, takže piloti v hraničních podmínkách (M01/M01) deicing nepožadují.

Tím se dostáváme zpátky k vedení UTairu, já osobně mám pocit, že u většiny posledních nehod v Rusku bývá vliv manažerů a peněz jedním z důležitých článků v řetězu příčin. A vedení UTairu považuji za ekonomicky nadprůměrně "dravé". Soudím ale, že ruské vládě už dochází trpělivost a a bude muset hodně zpřísnit dohled na aviakompaniami.

Mimochodem, mám pocit, že většina bývalých pilotů Atlantu i jejich letadel teď lítají v barvách UTairu.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
slávek
Guest





PostPosted: Wed Apr 04, 2012 7:18 am    Post subject: Reply with quote

No já bych se bál. 29 letej šéfpilot, který z vlastního rozhodnutí odmítne deicing jen aby firmě ušetřil 20tis. rublů a byl zřejmě dobře hodnocen hovoří za vše. Takový člověk má pramálo odpovědnosti vůči pasažérům a hodně vůči zaměstnavateli. Jak vidět je to smrtelná kombinace. Nu vot, jich mnóga...
Back to top
JackBrno



Joined: 05 Dec 2007
Posts: 259

PostPosted: Wed Apr 04, 2012 7:47 am    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Já bych se s UTairem nebál letět ani teď, a raději bych ještě počkal na výsledky šetření. Říkají, že to ATRko bylo jediné éro, které toho rána neodmražovali. A když se to spojí s tím, že turbopropy jsou obecně (a ATRka ještě zvlášť) citlivé na námrazu, tak se může ukázat, že to bylo jedním z důležitých článků řetězu příčin, který vedl k nehodě. Pokud tomu tak bude, vyvolá to určitě otázky, zda vedení UTairu příliš netlačí na úspory, takže piloti v hraničních podmínkách (M01/M01) deicing nepožadují.

Tím se dostáváme zpátky k vedení UTairu, já osobně mám pocit, že u většiny posledních nehod v Rusku bývá vliv manažerů a peněz jedním z důležitých článků v řetězu příčin. A vedení UTairu považuji za ekonomicky nadprůměrně "dravé". Soudím ale, že ruské vládě už dochází trpělivost a a bude muset hodně zpřísnit dohled na aviakompaniami.

Mimochodem, mám pocit, že většina bývalých pilotů Atlantu i jejich letadel teď lítají v barvách UTairu.


Tady bych se jich celkem zastal, u nás odmrazovali vždycky, když to bylo potřeba a nijak o tom nepochybovali. Taky to CRJ a obecně letadla s motory vzadu je na námrazu hodně citlivé.
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Apr 05, 2012 10:33 am    Post subject: Reply with quote

Máš pravdu, nechtěl jsem z ničeho vinit piloty, zatím neznáme žádné podrobnosti, jen spekulujeme o námraze jako jedné z možných příčin pádu letadla (hned po zatažení vztlakových klapek?). Umím si ale představit, že to mohlo být složitější, nebo třeba i úplně jinak. Všechny neoficiální zprávy je třeba brát s velkou rezervou, tak jako u většiny nehod, i nyní se našel např. svědek, který viděl něco jako hořící motory.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JackBrno



Joined: 05 Dec 2007
Posts: 259

PostPosted: Thu Apr 05, 2012 1:29 pm    Post subject: Reply with quote

Vzpomínám na jednu starší nehodu ATR, která spadla kvůli námraze. Ale bylo to za trochu jiných okolností. Před přistáním nějakou dobu vyčkávali, než dostanou pořadí a kroužili zrovna v oblasti vlhkosti a zvýšené tvorby námrazy. Takže i když měli aktivní odstraňování námrazy (nafukovací goodriche na náběžkách), tak se za nimi vytvořila ledová hrana, která rozhodila natolik proudění vzduchu, že přestaly účinkovat křidélka a letadlo se otočilo na záda a padlo nosem k zemi. Ale tady to nevypadá, že bylo dost času, aby narostla námraza, takže s ní nejspíš už startovali. A jak říkáš, asi po zatažení klapek už byly možnosti namrzlých křídel překročeny a vztlaku nebylo dost. Tomu by odpovídaly ty náklony na strany. Nejspíš ale zazmatkovali piloti, protože výšku už měli dostatečnou pro získání rychlosti, stačilo jen pořádně potlačit.
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Apr 06, 2012 9:11 am    Post subject: Reply with quote

Mám ještě jednu spekulaci, ale berte to prosím s rezervou. Hned po vzletu měli podle SID točit doprava zatáčku o 180°. Trochu namrzlá křídla, trochu víc natažené letadlo, trochu malá rychlost a trochu větší náklon mohly dohromady způsobit ztrátu vztlaku (nejprve) na pravém křídle. Zdálo se, že to srovnají, ale přešli do opačného náklonu a pak už prostě nestačila výška....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group