AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Rozvoj letiště 2
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Co se jinam nevejde
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:06 pm    Post subject: Rozvoj letiště 2 Reply with quote

Před pár dny se na airways.cz vedla diskuse o délce naší RWY 10/28. A protože je to téma, které jsme tu už řešili, a nedávno se mi dostal do ruky nový územní plán, vězte, že v něm je již zakreslená VPD prodloužená na 3100m (směrem od Brna). Už jsem v tom duchu i upravil známý plánek, Marek by ho možná již brzy měl zveřejnit v rubrice Budoucnost.
Připomínám, že se jedná pouze o územní plán, což nic neříká o tom, kdy se prodložení má realizovat, zda letos, za 10 let, nebo třeba nikdy. Znamená to jen a jen to, že tato plocha včetně ochranných pásem je pro prodloužení letiště rezervována a nikomu tam (bez změny ÚP) rozhodně nepovolí postavit cokoli jiného.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ondra



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 99

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:22 pm    Post subject: Re: Rozvoj letiště 2 Reply with quote

Karel wrote:
Před pár dny se na airways.cz vedla diskuse o délce naší RWY 10/28. A protože je to téma, které jsme tu už řešili, a nedávno se mi dostal do ruky nový územní plán, vězte, že v něm je již zakreslená VPD prodloužená na 3100m (směrem od Brna). Už jsem v tom duchu i upravil známý plánek, Marek by ho možná již brzy měl zveřejnit v rubrice Budoucnost.
Připomínám, že se jedná pouze o územní plán, což nic neříká o tom, kdy se prodložení má realizovat, zda letos, za 10 let, nebo třeba nikdy. Znamená to jen a jen to, že tato plocha včetně ochranných pásem je pro prodloužení letiště rezervována a nikomu tam (bez změny ÚP) rozhodně nepovolí postavit cokoli jiného.


hmhm, to zní zajímavě, to se budou muset přesouvat aj NDB markery pod dráhou a u Prací, ne?

De z toho plánku poznat kam až ta rwy půjde? jesti to vyjde do úrovně zahrádek jak sou v současné době světla, nebo jestli to půjde dál a bude třeba nějakej násep nebo sloupy?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:29 pm    Post subject: Reply with quote

Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ondra



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 99

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:31 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem...


jj, díky.. já si to právě nedokázal představit jak je to až daleko Smile

jinak ty NDB by se podle mě přesouvat měly, protože pokud mám znalosti, tak by měly bejt v nějaké dané vzdálenosti od prahu dráhy, ale je možné že to je jinak.. nerad bych někoho mystifkoval Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:42 pm    Post subject: Reply with quote

Jestli se mají přesouvat i NBD netuším, ale mohl bych to zkusit zjistit. Jinak těch 450m+ není zase tolik, RWY končí ještě poměrně daleko před tím dolíkem...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:44 pm    Post subject: Reply with quote

Ještě doplňuji - poměrně daleko=350m
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Fri Apr 06, 2007 10:56 pm    Post subject: Reply with quote

Zdravím,
tak ať nemusíte čekat než to všechno sepíši, přikládám odkaz na plánek: http://www.airspotter.eu/Download/LKTB_0704.pdf
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hansb



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 212
Location: BRQ/LKTB

PostPosted: Sat Apr 07, 2007 12:45 am    Post subject: Reply with quote

Docela zajímavý je i Logistic park. Podle plánu má být tam, kde jsou nyní budovy pro letištní personál(jestli to jsou teda ty červeně zakreslené budovy), docela by mě zajímalo, jak to chtějí vyřešit....
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ondra



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 99

PostPosted: Sat Apr 07, 2007 5:12 pm    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
Zdravím,
tak ať nemusíte čekat než to všechno sepíši, přikládám odkaz na plánek: http://www.airspotter.eu/Download/LKTB_0704.pdf


a to co je naznačený tam kde je teďka sokolník, to je co ??

jako nejdůležitější se mi ovšem jeví to, že zůstane spotterský místo u Herbstu Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sun Apr 08, 2007 3:29 pm    Post subject: Reply with quote

Je to tak, že Logistik park bude ležet celý až na poli za vlečkou, s těmi provozními budovami letiště se mi nechtělo kreslit, tak jsou tam jen obě odbavovací haly a jejich parkoviště. A kde je sokolník nevím, tak nevím jak kreagovat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Apr 09, 2007 3:16 pm    Post subject: Reply with quote

To Ondra:
O těch markerech a NDB jsem nic konkrétního nezjistil, ale já si také myslím, že budou chtít oba přeložit, i když pro určení vzdálenosti jsou asi pro piloty důležitější DME. Aspoň MM je třeba přeložit určitě, co se týče OM/NBD, ten je dnes asi 4,3 km od THR (obvyklá vzdálenost je snad 7km), takže už dnes je nějak "moc blízko"...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ondra



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 99

PostPosted: Mon Apr 09, 2007 7:58 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
To Ondra:
O těch markerech a NDB jsem nic konkrétního nezjistil, ale já si také myslím, že budou chtít oba přeložit, i když pro určení vzdálenosti jsou asi pro piloty důležitější DME. Aspoň MM je třeba přeložit určitě, co se týče OM/NBD, ten je dnes asi 4,3 km od THR (obvyklá vzdálenost je snad 7km), takže už dnes je nějak "moc blízko"...


no sokolník je naproti terminálu přes rwy, tj. východně od Herbstu, jak sou nyní různé křoviny, právě na tom plánku je něco naznačený aj tam..

šak ale DME je součástí VORu, ne? já si jen pamatuju matně (a nevim jestli sem to dobře pochopil) že ty markery mají dle předpisu bejt ve stanovený vzdálenosti od prahu dráhy, aby se vědělo kde letadlo je (jak daleko od dráhy, tj, za jak dlouho bude nad dráhou) pokud letí za podmínek nízké viditelnosti..
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Ondra:
Ty velké čtverečky podél jižní hranice (70x75m) by podle mě mohly být plánované hangáry. Ale v té radionavigaci zase tak úplně kovaný nejsem, mám za to, že na LKTB je DMA+VOR (BNO) přibližně u středu VPD a druhý DMA (BO) v místě landing zóny 28. Pak jsou tam ty dva markery (OM a MM), OM (outter) je kombinovaný s NDB. A samozřejmě vysílače (majáky) pro ILS (kat. I-nejnižší) - localizer a glide slope. To je myslím ale vše, pak už jen světla...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 11:04 am    Post subject: Reply with quote

Abych nezapomněl, ten MM má být myslím 0,6 NM před dráhou a OM asi 3,5 NM, ale je u něj velká tolerance. A markery slouží pilotům jen pro kontrolu, při přeletu jim zablikají světýlka a oni si zkontrolují výšku. Jo a někdy bývá u THR ještě třetí, inner marker (IM), ale ten u ILS kat I asi nemá moc velký význam, dráhu už v tu chvíli pilot vidí.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ondra



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 99

PostPosted: Wed Apr 11, 2007 11:04 am    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Abych nezapomněl, ten MM má být myslím 0,6 NM před dráhou a OM asi 3,5 NM, ale je u něj velká tolerance. A markery slouží pilotům jen pro kontrolu, při přeletu jim zablikají světýlka a oni si zkontrolují výšku. Jo a někdy bývá u THR ještě třetí, inner marker (IM), ale ten u ILS kat I asi nemá moc velký význam, dráhu už v tu chvíli pilot vidí.


no šak právě, z toho usuzuju, že když se bude prodlužovat dráha, měly by se posouvat markery..

(jestli sem tady někde zaměnil NDB a marker, tak to proto že to navenek vypadá stejně, tak to se omlouvám Smile)

takže už se snad chápeme Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Co se jinam nevejde All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group