Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Provoz na LKTB
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1580
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po březen 25, 2013 11:31 am    Předmět: Citovat

JackBrno napsal:
Je to divné, minulý týden měly začít pravidelné páteční lety IL 76 z delší plánované série, ale zatím jaksi byl první i dnešní let zrušeny. Jinak ale úbytek carga může souviset s krizí. Pokles obchodu se na tom projeví nejvíc.

Že se k tomu ještě vracím. Na webu BAWDF jsem narazil na jejich oficiální avízo, že Turkmenistan Airlines zavádí pravidelnou linku z Ašchabátu. Viz
web BAWDF napsal:
Od 18.1.2013 zavádí letecká společnost Turkmenistan Airlines leteckou přepravu zboží na přímé lince Brno (BRQ) - Ashgabat (ASB) s návazností do dalších destinací:

Abu Dhabi (AUH) /Dubai (DUB)
Urumci (URC)
Delhi (DLH) /Amritsar (ATQ)
Almaty (ALA)
Beijing (PEK)
Bangkok (BKK)

Linka je operována jednou týdně a to v pátek, širokotrupým nákladním letadlem, které pojme i nadrozměrné a CAO zásilky. Celková nabízená kapacita na jednom letu je 40t a 200m3 .

Odkaz zde: http://www.bawdf.cz/cargo-export.cgi
Neobjevily se kolem toho nějaké nové informace? Je to pořád platné? Protože se mi zdá, že to zrovna pravidelně každý pátek nelétá. Spíše mi přijde, a to i ze znění, které je citováno výše, že to létá každý pátek, pokud si je někdo objedná. Což není až tak pravidelná linka, zdá se mi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jan Vojtek



Založen: 9.7.2008
Příspěvky: 50

PříspěvekZaslal: čt březen 28, 2013 12:14 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
JackBrno napsal:
Je to divné, minulý týden měly začít pravidelné páteční lety IL 76 z delší plánované série, ale zatím jaksi byl první i dnešní let zrušeny. Jinak ale úbytek carga může souviset s krizí. Pokles obchodu se na tom projeví nejvíc.

Že se k tomu ještě vracím. Na webu BAWDF jsem narazil na jejich oficiální avízo, že Turkmenistan Airlines zavádí pravidelnou linku z Ašchabátu. Viz
web BAWDF napsal:
Od 18.1.2013 zavádí letecká společnost Turkmenistan Airlines leteckou přepravu zboží na přímé lince Brno (BRQ) - Ashgabat (ASB) s návazností do dalších destinací:

Abu Dhabi (AUH) /Dubai (DUB)
Urumci (URC)
Delhi (DLH) /Amritsar (ATQ)
Almaty (ALA)
Beijing (PEK)
Bangkok (BKK)

Linka je operována jednou týdně a to v pátek, širokotrupým nákladním letadlem, které pojme i nadrozměrné a CAO zásilky. Celková nabízená kapacita na jednom letu je 40t a 200m3 .

Odkaz zde: http://www.bawdf.cz/cargo-export.cgi
Neobjevily se kolem toho nějaké nové informace? Je to pořád platné? Protože se mi zdá, že to zrovna pravidelně každý pátek nelétá. Spíše mi přijde, a to i ze znění, které je citováno výše, že to létá každý pátek, pokud si je někdo objedná. Což není až tak pravidelná linka, zdá se mi.

Podle mě to asi bude fungovat tak, že čekají až se jim to slušně naplní a pak letí, aby nelítalí každej pátek poloprázdní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1580
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt březen 28, 2013 5:11 pm    Předmět: Citovat

Ano, tak se to skutečně jeví. Což se ale nijak neliší od předchozích několika roků, kdy se takto létalo také, a nikdo to s pompou neprohlašoval za pravidelnou linku. Proto jsem se ptal, když je to v takové podobě avizováno na webu BAWDF. Čekal bych totiž, že když už se pro něco takového rozhodnou, pak je to dáno tím, že se situace převrátila od nahodilého létání na létání pravidelné každý pátek, protože je co vozit. Ale možná mám jen zkreslený pohled pod vlivem třeba TNT, které létá dle evropských standardů pravidelnosti, kdežto Turkmeni létají zase podle svých.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kuba.biker



Založen: 4.8.2007
Příspěvky: 265
Bydliště: OPO

PříspěvekZaslal: čt březen 28, 2013 9:25 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Ano, tak se to skutečně jeví. Což se ale nijak neliší od předchozích několika roků, kdy se takto létalo také, a nikdo to s pompou neprohlašoval za pravidelnou linku. Proto jsem se ptal, když je to v takové podobě avizováno na webu BAWDF. Čekal bych totiž, že když už se pro něco takového rozhodnou, pak je to dáno tím, že se situace převrátila od nahodilého létání na létání pravidelné každý pátek, protože je co vozit. Ale možná mám jen zkreslený pohled pod vlivem třeba TNT, které létá dle evropských standardů pravidelnosti, kdežto Turkmeni létají zase podle svých.


To cargo je holt třeba brát s rezervou. Do Prahy by mělo 3x týdně létat jumbo Yangtze River Express - no a realita? Naposledy tu byli někdy v prosinci... Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1580
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá březen 29, 2013 11:20 am    Předmět: Citovat

Máš pravdu.

Ze zvědavosti jsem se koukl na web Turkmenistan Airlines a rovněž tam mají Brno vedeno jako pravidelnou linku. Viz

Turkmenairlines.com napsal:
Table of cargo flights (Cargo flights carried out from the airport Ashkhabad)

Route: Brno
Number of flight: T5-471
Type of plane: Il-76TD
Day of departure: 5
Time of departure: 06-00
Time of Arrival: 07-45
Number of the return flight: T5-472
Day of departure: 5
Time of departure: 17-45
Time of Arrival: *03-00

Odkaz zde: http://www.turkmenairlines.com/index.php/en/freight-service/table-of-cargo-flights.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1580
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá březen 29, 2013 11:34 am    Předmět: Citovat

(Vida, stačilo si tu na fóru trochu "postěžovat" a koukám, že kolem 13:40 má zrovna TUA 471 psaný přílet.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1580
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st duben 10, 2013 4:46 pm    Předmět: Citovat

Nemá to sice s provozem na LKTB vyloženě přímou souvislost, ale potenciálně by to mohlo mít určitý dopad. Totiž, dnes se v Bratislavě konala tisková konference společnosti Ryanair, které se účastnil dokonce i sám Michael O'Leary. Výsledkem bylo oznámení, že do dvou let by rád Ryanair v Bratislavě zřídil svoji základnu, přičemž by zde umístil minimálně dvě letadla s roční přepravní kapacitou 2,5 milionu cestujících. Předpokládám, že souvislost s provozem na LKTB je již zcela evidentní. A to jednak tak, že by se to teoreticky mohlo promítnout do aktivit Ryanairu v Brně, byť ty jsou spíše sporadické a asi by bylo lepší užít slova neaktivita, konkrétně v nějakých omezováních. Ale spíše bych řekl, že o toto asi není příliš třeba se bát. Každopádně druhý aspekt, který mě napadá, je, že na provozu LKTB by se základna v Bratislavě projevila především v zimních měsících, kdy bychom si snad mohli užít zvýšené míry diverzí. No, uvidíme.

Kdyby někoho zajímalo více, tak podrobnější info je třeba zde: http://ekonomika.sme.sk/c/6762693/ryanair-chce-mat-v-bratislave-zakladnu.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: pá duben 12, 2013 9:09 am    Předmět: Citovat

Já si myslím, že dopravce typu FR nebo WZZ není pro nás žádná spása. Potřebujeme tady pořádnou společnost s návaznostmi do celé Evropy resp. i do světa. To by splnila LH. Brno se rozvíjí, buduje veliké vědecké parky světová call centra a pomalu se stává známým. S tím by mohl přijít i boom v letecké dopravě. Já si myslím, že v současné době je spojení do Moskvy daleko významnější než výletní linky do Londýna, Hovenu nebo Bergama. Uvidíme až nastane ekonomické oživení.
Návrat nahoru
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: pá duben 12, 2013 3:54 pm    Předmět: Citovat

No, obávám se, že takové řešení by bylo spíš pro obchodníky a ve finále to skončí nějakým tubropropem pro 40 lidí 1-2x denně do Frankfutu nebo podobně, protože víc prostě normální společnost neobsadí. Stejně tak Moskva, málokdy se stane, že je letadlo plné a je to ubohý CRJ-200. Běžní cesťáci ocení spíš výběr lowcostů. Vím to sám, nikdy jsem nevyužil žádný přípoj z Brna na uzlové letiště, zato s Ryanairem jsem letěl několikrát a kdyby měl více linek, letěl bych zase. Klidně i znovu do Girony nebo Alicante. Jinak oběma lowcosty v Brně běžně lítají i obchodníci. Nemyslím si, že je nějakou podmínkou rozvoje Brna, aby tu byli tzv. normální přepravci za přemrštěné ceny nebo věčně krachující polostátní dopravci. Běžní obchodníci vezmou zavděk lowcostem, ti lepší přiletí privátním letem. Důležité je, že mají kde přistát. Např. včera tu byl Falcon od Honeywellu a často sem přiletí privátem vedení různých firem.

Takže FR nebo WZZ nejsou asi finanční spása, protože platí málo, ale je to to jediné, co tady může navyšovat provoz. Na konec krize bych nečekal, to je zbytečné. Jednak díky podělané socialistické politice EU to nebude tak brzy, jestli vůbec a zkušenosti z minula ukazují, že za plné ceny nebudou lidi lítat ani když krize není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1580
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po duben 15, 2013 7:38 pm    Předmět: Citovat

Z tohoto by teoreticky mohl být nějaký provoz:
citace:
Univerzitní kampus Masarykovy univerzity si na své oficiální státní návštěvě České republiky prohlédne prezident Tatarstánu Rustam Nurgalijevič Minnichanov, který přijede do Brna se svou delegací v úterý 16. dubna.

Tedy pokud nepojede z Tatarstánu po zemi. Anebo nepřiletí jinam a odtam po zemi k nám.
Více info o návštěvě zde: http://www.online.muni.cz/aktualne/3575-prezident-tatarstanu-si-prohledne-univerzitni-kampus
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
trainzak



Založen: 9.8.2010
Příspěvky: 82

PříspěvekZaslal: po duben 15, 2013 8:56 pm    Předmět: Citovat

Aha, tak to vysvětluje návštěvu Ak Bars Aero:

http://www.sharpwings.ivao.cz/2013/04/canadair-crj-200er-ak-bars-aero.html
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: út duben 16, 2013 6:44 am    Předmět: Citovat

Jsem ho viděl prolétat docela nízko nad Žabinama od severu a na horizontu točil doleva na Tuřany. Jsem si hned říkal.. jj to se tady někdo zase nevyzná...
Návrat nahoru
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: út duben 16, 2013 8:11 am    Předmět: Citovat

ale asi to nebyl on, nevím...
Návrat nahoru
David2



Založen: 17.4.2007
Příspěvky: 36

PříspěvekZaslal: čt duben 18, 2013 7:51 am    Předmět: Citovat

Stručná reakce na Jacka.

Neexistence síťového dopravce brněnským firmám prostě business kazí. To není diskuse, to je zkušenost.

Ano, když to bude 3x denně MUC nebo FRA, tak to bude úplně stačit, ale bez toho se tady mezinárodní věci prostě nedají rozvíjet.

Nicméně věřím, že to asi není tak lehké. Byl jsem nedávno v Erfurtu v jedné partnerské firmě, sídlí kousek od letiště, ale se spojením jsou na tom asi ještě hůř než Brno.

Pokud bude chtít kraj podpořit konkurenceschopnost svých podniků, tak ať se snaží na tomto poli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: ne duben 21, 2013 8:01 am    Předmět: Citovat

Samozřejmě neříkám, že to pár obchodníků nevyužije. Spíš jsem chtěl říct, že pro nás běžné cesťáky z toho nebude žádný přínos. Ani po stránce zajímavého provozu na letišti, ani v možnostech cestování. Nemluvě o tom, že pár takových pokusů už tady bylo a vždycky to skončilo na nezájmu obchodníků. Takže bych to neviděl tak optimisticky, že linka = rozvoj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Další
Strana 14 z 27

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com