Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Provoz na LKTB
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kuba.biker



Založen: 4.8.2007
Příspěvky: 265
Bydliště: OPO

PříspěvekZaslal: so leden 25, 2014 4:01 pm    Předmět: Citovat

Mno, matematika sice nikdy nebyla mojí silnou stránkou, ale řekl bych, že 557 000 - 463 023 = 93 977, takže oproti předminulému roku přišlo letiště o zhruba sto tisíc klientů. Což je myslím docela alarmující...
Kde je zakopaný pes? Je někde srovnání incentivního programu LKTB s ostatními regionálními letišti ve stř. Evropě? Už jsem to tu psal několikrát, ale podle mého je jedním z problémů takřka nulová aktivita managementu LKTB v oblasti marketingu a PR. Ale ne, oni raději budou stavět nový plot... Rolling Eyes Divím se, že Plačkovi ještě nejde nějaký pisálek po krku...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 25, 2014 9:12 pm    Předmět: Citovat

Při hledání příčin by bylo vhodné to asi malinko rozpitvat. Na incominng/outgoing, z východu/západu a to vše pro chartery, LC a legacy.

Chartery ven myslím odpovídají kupní síle obyvatelstva a jeho chuti cestovat. Chartery k nám jsou prakticky nulové, ze západu o JMK nikdo zájem nemá, je to z jejich pohledu neznámá, nicneříkající destinace. Chartery z východu zařízlo v době rozkvětu MDČR a Jakutia odešla do DRS, zbytek se přesunul do PED. Je to velká ztráta, mohli jsme tu mít o 50+ tis. ročně víc.

LC ven by tu ještě jakýsi potenciál byl, například stále vzpomínané CDG, ale zájem dopravců není velký a myslím, že není v moci letiště s tím moc udělat. Je to věc velkých hráčů a LKTB může jen doufat, že někdo přijde. Poptávka LC k nám ze západu jen o málo lepší než chartery. Podle mě to souvisí i s poměrně klidným charakterem Brna. Brno prostě neláká k divokým pivním orgiím mladíky toužící po silných zážitcích. Fajnšmekří toužící zhlédnout slavkovské bojiště nebo vilu Tugendhat linku neuživí. Pokud by se však zrušila víza z Ukarajiny nebo Ruska, pak by tu značný potenciál určitě byl. Spíš bych ale věřil, že v tom případě LKTB budou chtít létat noví LCC z východu, než hráči typu FR.

No a síťoví dopravci - to všichni víme. Máme tu jediného z VKO, který slušně funguje a díky za něj. Potřebovali bychom i druhého opačným směrem. Tam bych viděl po rozlétání potenciál nejméně stejný, jenže jaksi není zájem - po prvním kontaktu se LH tiše vytratila. Lidé se naučili jezdit do VIE a PRG, tak proč na tom něco měnit, nicht wahr?

Co by s tím mohli dělat činovníci LKTB, možná spíš Filip než Plaček? Nevím, já jim osobně zazlívám to, že si nechali od pražských úředníků bez boje vzít Jakutii, ohledně ostatních dopravců jsem spíš skeptický.

Určitý potenciál vidím v povzbuzení poptávky v JMK, pomocí reklamy, článků v tisku a pod. Tam bych prostor viděl, ale měla by to být spíš parketa nějakého společného podniku letiště, města a kraje, třeba v krajských novinách, protože hodně pochybuji, že by se peníze vražené do reklamy za tržní ceny vůbec vrátily.

Dále jsou ve hře dotace na rozlétání linek, což je myslím ten nejmocnější nástroj. Věřím, že by na to slyšela i LH. Do LC bych asi dotace nestrkal, tam by to nejspíš byly ztracené peníze. Vybrali by dotace a linku zavřeli.

Linky typu Zadar jsou fajn, ale jen jako bonus, z hlediska ekonomických čísel však mají malý význam. Mohly by mít význam tehdy, pokud by se třeba VANAir odhodlal létat z Brna nějaký feeding (MUC) třeba se Saabem a ve volných chvílích by si odskočil na podobnou bokovku.

Incentivní programy jsou jistě dobrý nápad, ale chtělo by to v Brně mít více větších firem, které tu mají zároveň i vedení, nejen nevolníky. A totéž platí i pro legacy.

Celkově se ale obávám, že krize pokračuje a v dohlednu není žádný bod obratu. Lidé peníze zoufale šetří, protože stát nezaručuje hlavní sociální jistoty, každý se může stát přes noc bezdomovcem, pokud nebude mít nějaké rezervy. Jsou to ovšem úspory, které leží ladem, zcela vyřazené z ekonomického oběhu, peníze, které si každý z nás schovává pro ty nejhorší případy, jako jsou nemoc, ztráta zaměstnání. Na čem se dá šetřit? Obávám se, že aktivity spojené s létáním jsou na jednom z prvních míst.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne leden 26, 2014 1:27 pm    Předmět: Citovat

Tak tedy konečně nějaká čísla. Díky za jejich vysledování. Zároveň koukám, Karle, že Tvůj odhad počtu cestujících byl nejblíž. Z mého pohledu byl Tvůj odhad "pesimistický", ale jestli ty statistiky opravdu platí, tak byl bohužel "optimistický". A to nemluvím o odhadech nás ostatních. Když k tomu připočtu ještě Kubův postřeh ohledně téměř stotisícového úbytku cestujících během dvou let, tak to člověka docela zamrzí.
Na druhou stranu mi to nedalo a vložil jsem si údaje z té odkazované tabulky do grafů, abych si to všechno vizualizoval. Výsledky jsou takovéto:

Srovnal jsem počet odbavených cestujících v Brně za roky 2003-2013 sestupně od největšího počtu po nejnižší, přičemž mi vylezlo, že stav za loňský rok se pohybuje mezi výkony let 2008 a 2009. To není úplně zlé. Výkony letiště jsou tedy aktuálně zhruba tam, kde byly před 4 lety. Nebo jinak vyjádřeno, jde o 4. nejlepší výkon letiště za posledních 10 let.



To samé jsem provedl se statistikami ostravského letiště. V tomto případě se počet pohybů pohyboval mezi stavy let 2004 a 2005. Lze proto z tohoto pohledu říci, že se výkony letiště vrátily do doby před nějakými 8 lety. Nebo jinak vyjádřeno, jde o 3. nejhorší výkon letiště za posledních 10 let.



Nakonec jsem si ještě do společného grafu vložil výkony Brna a Ostravy. Modře je znázorněno Brno, červeně Ostrava. Je tu pěkně vidět, jak v letech 2003 a 2004 na tom Ostrava byla lépe než Brno, což se ale příchodem linky do Londýna rychle obrátilo.


Z těchto srovnání mi pak statistiky za loňský rok nevycházejí až tak zle. Ale s Karlovým rozborem situace souhlasím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt leden 30, 2014 12:40 pm    Předmět: Citovat

V souvislosti s často diskutovaným přáním o spojení Brna s nějakým velkým západním letištěm prostřednictvím síťového dopravce jsem vydoloval propagační leták z doby, kdy nám tu ještě létal Cirrus Airlines. No, je to pěkné pokoukání.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: pá únor 14, 2014 8:08 pm    Předmět: Citovat

Kromě rozhovoru na ČT1 s ředitelem letiště(který zdá se mi mezi řádky naznačil, že příštích několik let nemáme počítat s nějakým rozvojem provozu) dnes médii proběhla další ne moc (resp. vůbec) optimistická zpráva nepřímo týkající se letiště. A to, že mimořádné zastupitelstvo zamítlo dohodu se státem ohledně skladu Amazonu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá únor 14, 2014 10:53 pm    Předmět: Citovat

Těžko říct, jak moc špatná zpráva to je. Kdybychom měli jasně řečeno, jaká letadla a jak často sem budou létat, když tu bude Amazon, tak z toho lze něco vyvozovat. Aktuálně nemáme vůbec představu, jestli by sem třikrát denně létala Jumba, anebo by se tu jednou za měsíc otočilo Metro. Takže moc dobře nejde usuzovat, o co se přichází. Třeba by se to všechno vozilo jen náklaďáky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: pá únor 14, 2014 11:38 pm    Předmět: Citovat

Co sem četl, tak ministr průmyslu se vyjádřil ke skladu v Dobrovízi v tom smyslu, že blízkost Ruzyně je jeden z hlavních důvodů lokace toho skladu. To, že v Brně má být pár set metrů od letiště tedy asi náhoda nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so únor 15, 2014 6:49 pm    Předmět: Citovat

I když se po brněnských tahanicích s Amazonem nabízely Olomouc a Kroměříž, byla přítomnost letiště vnímána jako nezbytná. Myslím, že eventuální přítomnost/nepřítomnost cargo spojů se bude odvíjet převážně od množství prodejů v sortimentu, kde se běžně užívá aircarga, tedy tam, kde zboží je lehké a drahé. Takže nejčastěji asi elektronika.

Kolik se toho může na Moravě prodat? Zpočátku myslím, že tak jedno, dvě éra za měsíc, ale časem by to mohlo narůstat. Pokud by Amazon zajišťoval leteckou přepravu u jiné firmy, mohla by se letadla plnit i cargem pro jiné moravské zájemce, což by myslím bylo docela fajn. Jinak bych nečekal ani po rozjetí o moc větší provoz než 1-2 letadla týdně. Spíš než o kvantitu by tedy asi šlo o zajímavé stroje a pochopitelně i spolehlivé zákazníky pro nový cargo terminál. Ale jsou to jen mé odhady.

Zatím to s tím zablokováním Amazonu ještě není úplně definitivní, ale musím říct, že mi není tak docela jasné, o co zastupitelům jde. Na Černovické terase bude tak jako tak stát nějaká firma, která bude mít přepočítáno na plochu podobný počet zaměstnanců a místních spolupracujících firem. Argument ohledně 500m Řípské ulice - je pro mě novinkou, že by se mohli zastupitelé zašprajcovat kvůli několika stovkám lidí, kteří by možná museli snášet o pár procent vyšší dopravní zátěž, zejména když je pak o hodně vyšší pravděpodobnost, že se v krátké době ulice zklidní hluboko pod současný neutěšený stav. A lidé ze Sokolnic a Telnic budou přes Tuřany jezdit dál do Brna za prací, ať už do Amazonu nebo do Tesca. Možná mi něco uniká, ale pořád nevidím toho, kdo na tom vydělá, když se Amazon nepostaví. Spíš mi přijde, že někteří zastupitelé čekají od CTP "kompenzaci" do kapsy za to, že přestanou klást odpor. Je to extrémně odporná představa, ale vychází mi jako triviální řešení této rovnice.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: so únor 15, 2014 11:18 pm    Předmět: Citovat

Já si myslím, že přesně vím o co jde a víme to všichni... přesně jak naznačuješ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
j.ree



Založen: 19.8.2007
Příspěvky: 209
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út únor 18, 2014 9:51 am    Předmět: Citovat

Viz hned druhy odstavec ...
http://brno.idnes.cz/brno-a-amazon-dalsi-jednani-d07-/brno-zpravy.aspx?c=A140218_2035650_brno-zpravy_daj
_________________
www.lkmt.cz | j.ree
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út únor 18, 2014 11:46 am    Předmět: Citovat

Díky za odkaz. Mě tam nejvíc zaujalo tohle:
citace:
... kamiony, kterých do skladu bude v předvánočním období zajíždět až 360 denně ...

Pokud by to byly kamiony, které by jezdily z letiště, tak nezbývá než si přát, aby se smlouva s Amazonem zachránila.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: pá únor 21, 2014 11:28 pm    Předmět: Citovat

Z dnešních informací ohledně Amazonu to vypadá, že se vše obrátilo o 180 stupňů a spěje to ke zdárnému konci. Co to? Že by si město uvědomilo, že na jejich "podmínky" opravdu nepřistoupí a snaží se před volbama zachránit si reputaci?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: so únor 22, 2014 3:30 pm    Předmět: Citovat

Je to možné.
Mně se v tomto kontextu líbí článek brněnského novináře Michala Kašpárka: http://finmag.penize.cz/ekonomika/281673-strizlive-o-amazonu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: ne únor 23, 2014 7:43 am    Předmět: Citovat

http://brno.idnes.cz/brnenske-letiste-chce-vice-cestujicich-dyq-/brno-zpravy.aspx?c=A140221_2036912_brno-zpravy_daj
Návrat nahoru
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: ne únor 23, 2014 1:57 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Je to možné.
Mně se v tomto kontextu líbí článek brněnského novináře Michala Kašpárka: http://finmag.penize.cz/ekonomika/281673-strizlive-o-amazonu.


Nechci být pesimista, ale nejsem zcela přesvědčen o tom, zdali za házením klacků pod nohy Amazonu stojí obrana kvality života místních obyvatel. Dokonce mi tento argument přijde až úsměvný. A že zaměstnávání nekvalifikovaných lidí nepřinese zpětnou vazbu ekonomice? Fajn, tak si sedneme na židli a budeme čekat, až o prostory v Černovicích požádá firma, která bude zaměstnávat samé manažery, kteří budou polovinu svého nadstandartního platu vrážet zpět do naší ekonomiky. Třeba se taková firma jednou najde. Takže co je lepší?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27  Další
Strana 18 z 27

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com