|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Fri Sep 26, 2014 4:22 pm Post subject: |
|
|
Fantazie. I když prozatím provizorní rozpis, tipuji, že už se nějak významně měnit nebude. Tudíž 11.-12. srpna to opět vypadá na velkou slávu. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Sun Nov 16, 2014 11:18 am Post subject: |
|
|
V souvislosti s nedávnou návštěvou Iljušinu Il-76TD Ruby Star jsem narazil na zajímavý letecký výlet, jehož součástí je i svezení strojem z flotily této společnosti, a to Antonovem An-12. Jde o podobný typ výletů, které se podnikají do Severní Koreje, tentokrát je to ale "jen" do Běloruska, z Prahy a za relativně přístupnější peníz. Věřím, že někoho by to jistě mohlo zaujmout.
Více informací zde: http://merlintour.fr/tour/30
Trip report z tohoto výletu z dřívějška zde: http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/257802/ |
|
Back to top |
|
|
kuba.biker
Joined: 04 Aug 2007 Posts: 265 Location: OPO
|
Posted: Tue Nov 18, 2014 5:25 pm Post subject: |
|
|
MarekV wrote: | V souvislosti s nedávnou návštěvou Iljušinu Il-76TD Ruby Star jsem narazil na zajímavý letecký výlet, jehož součástí je i svezení strojem z flotily této společnosti, a to Antonovem An-12. Jde o podobný typ výletů, které se podnikají do Severní Koreje, tentokrát je to ale "jen" do Běloruska, z Prahy a za relativně přístupnější peníz. Věřím, že někoho by to jistě mohlo zaujmout.
Více informací zde: http://merlintour.fr/tour/30
Trip report z tohoto výletu z dřívějška zde: http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/257802/ |
Rád bych se zúčastnil, avšak 50 000 CZK do toho rozhodně nechci a nemohu vrazit. Na druhou stranu tůčko 154 je moje srdcovka, jako malý kluk jsem s ním sice letěl šestkrát, ale hrozně rád bych si to ještě jednou zopakoval. One-way PRG-MSQ je k mání za 164 eur, což je ok. Možná by šlo dokoupit i let An-12 z MSQ na MHP. Návrat do ČR by byl možný po vlastní ose z VNO - za rozumný peníz s Air Lithuanica...
Na planes.cz ovšem kdosi psal, že to tůčko do PRG nakonec nepoletí, tak nevím... |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Mon Nov 24, 2014 8:14 pm Post subject: |
|
|
Souhlasím, že pro zájemce by pokus o to samé nezprostředkovaně a takzvaně na vlastní triko nebyl od věci, protože by to určitě šlo uskutečnit zásadně levněji. Ze zvědavosti jsem koukal na stránky Belavie a na ten avizovaný termín zatím Tůčko uvádějí. Ale kdoví, třeba to nakonec pro malý zájem změní. Mně osobně to ale nějak zvlášť neláká. Možná kdyby v tom balíčku byl i let Concordem, tak bych se nechal přesvědčit. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Back to top |
|
|
Hansb
Joined: 28 Mar 2007 Posts: 212 Location: BRQ/LKTB
|
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed May 06, 2015 7:18 am Post subject: |
|
|
Je bohužel smutné, že noviny se správou o zařazení log. centra do ÚP hned dávají hlas odpůrcům. A to nekvalifikovaným, kteří asi vůbec neví, k čemu ÚP slouží. Je docela úsměvné, jak titíž, kteří přes Amazon na mnoho let zablokovali výstavbu nové křižovatky s D1, teď její existencí podmiňují další výstavbu.
Věc je taková, že příslušnost k brněnské aglomeraci přináší tuřanským nepochybné výhody (zaměstnanost, kultura, vzdělání, doprava...), ale také něco bere (hlavně přírodní charakter, klid). Každý bychom mohli uvést podobné příklady ze svého bydliště. Kdyby se všechny čtvrti začaly stavět proti tomu, aby na jejich území fungovaly nepopulární stavby celoměstského významu, město by se funkčně zhroutilo. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Tue Aug 04, 2015 11:34 am Post subject: |
|
|
Masarykův okruh se stejně jako loni vytáhl, a tak týden před plánovým příletem letadel s materiálem pro blížící se Moto GP zveřejnil předpokládané časy příletů. Hned na první pohled do očí udeří fakt, že tentokrát půjde dokonce o čtyři nákladní stroje, z nichž hned tím prvním má být nákladní Boeing 777 společnosti Lufthansa Cargo. Bude-li tomu skutečně tak, půjde o historicky první návštěvu tohoto typu na brněnském letišti.
Časy příletů jednotlivých letadel z amerického Indianapolis se ještě mohou měnit, ale vzhledem k loňské zkušenosti, kdy vše přilétlo prakticky dle avizovaných časů, nebudou případné změny asi příliš velké.
11. srpna - přílet 02.05, Boeing 777F, Lufthansa Cargo
11. srpna - přílet 05.45, Boeing 747, Atlas Air
11. srpna - přílet 10.50, Boeing 747, Atlas Air
11. srpna - přílet 14.45, Boeing 747, Atlas Air
Časy odletů jsou prozatím neznámé. Nezbývá než doufat, že "Tripl" odletí až za světla. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Mon Aug 10, 2015 11:04 am Post subject: |
|
|
V 11.15 hodin našeho času přistál na letišti v Indianapolis po krátkém přeletu z Atlanty nákladní Boeing 777 společnosti Lufthansa Cargo. S největší pravděpodobností se jedná o stroj, který po naložení zamíří do Brna. Letoun nese registraci D-ALFE (a jméno Hallo Germany), což je aktuálně nejnovější přírůstek ve flotile této společnosti, neboť byl dodán 11. února 2015.
Je tomu tak. Na serveru FlightAware již naskočil let tohoto "Tripla" do Brna. Startovat by měl pod číslem letu GEC 8339 v 17.05 našeho času, přičemž předpokládaná doba letu činí osm hodin a dvacet minut, tedy přistání se očekává zhruba o půl druhé ráno. Let lze sledovat zde: http://flightaware.com/live/flight/GEC8339.
Druhý z očekávaných strojů se již taktéž na FlightAware objevil. A potěší přinejmenším stejně jako ten předešlý, neboť v tomto případě půjde dokonce o celorepublikovou premiéru v podobě Boeingu 747 verze 800. Ta v České republice dosud nikdy nebyla. S číslem letu GTI 8100 odstartuje z Indianapolis ve 21.10 našeho času, aby po zhruba osmi hodinách letu přistál v Brně kolem čtvrt na šest. Rozednívat se má čtyři minuty po páté hodině ranní a slunce vyjde až v pět hodin a čtyřicet minut, takže světla na focení až tak moc ještě nebude. Let zde: http://flightaware.com/live/flight/GTI8100.
V souvislosti se zítřejším spotterským svátkem jsem opět spáchal něco málo stran Image LKTB: http://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/spolecnost/3996-na-brnenskem-letisti-pristanou-obri-nakladni-specialy-s-motorkami-a-dalsim-vybavenim-pro-moto-gp.html. (Erratum: třetí odstavec by měl začínat "Již čtvrtým rokem", protože poprvé tu Jumba byla s motorkami v roce 2012, což jsem si při psaní neuvědomil.) |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Tue Dec 22, 2015 9:36 am Post subject: |
|
|
Když se blíží ty Vánoce, zalovil jsem trochu v archívu, abych připomněl něco z dřívějšího vánočního carga. Přesně před šesti lety jsme se dočkali první návštěvy transportního letonu C-5 Galaxy. Přistání sice proběhlo až za tmy, ale mělo nezapomenutelnou atmosféru:
Snad se i letos během posledních dní roku dočkáme nějakého atraktivního náklaďáku. V každém případě, přeji krásné prožití svátků vánočních i úspěšný nový rok 2016! |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Sun Jan 17, 2016 4:49 pm Post subject: |
|
|
Zahlédl jsem, že se připravuje koupení TNT FedExem. Nemělo by to ale proběhnout dříve, než někdy v polovině roku. Uvidíme, jaký to bude mít dopad na provoz linky do BRQ. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Wed Jan 20, 2016 9:14 am Post subject: |
|
|
Mám trochu obavy, aby nedošlo k okrouhání sítě TNT Airways a mezi jinými to neodnesla právě i linka do Brna. Pokud to však zůstane i nadále tak, jak dosud, bude to jenom dobře. Jak říkáš, uvidíme. Pro zajímavost, co se k nám doneslo, letadla na lince TNT většinou létají s jedním, maximálně dvěma naplněnými kontejnery. Důvody vedoucí ke změnám typu letadla na lince (z BAe 146 na větší Boeing 737) tak nejsou z nutnosti navýšení kapacity, ale z interních provozních rozhodnutí společnosti. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Thu Aug 18, 2016 7:12 pm Post subject: |
|
|
Karel wrote: | Zahlédl jsem, že se připravuje koupení TNT FedExem. Nemělo by to ale proběhnout dříve, než někdy v polovině roku. Uvidíme, jaký to bude mít dopad na provoz linky do BRQ. |
Nejnovějším děním kolem přepravní společnosti TNT, jež se navíc přímo vztahuje k brněnskému letišti, je oznámení o zřízení logistického centra této společnosti v těsném sousedství letiště v Brně. Z toho, co lze z tiskové zprávy vyčíst, by mělo vedle letiště vzniknout distribuční zázemí, kdy v první fázi dojde k výstavbě jedné budovy, k jejímuž zprovoznění by mělo dojít zřejmě od podzimu 2017. Později snad vzniknou další tři budovy.
Hlavní otázkou je, jak se tato skutečnost projeví na leteckém provozu. Jistě by bylo fajn, kdyby došlo k výraznějšímu navýšení počtu letů, jakožto i častějšímu výskytu větších letadel. Spíše se však držím při zemi a čekal bych, že přinejmenším do doby, než bude centrum kompletní (tj. budou v provozu všechny čtyři haly), všechny potřeby obslouží stávající jeden Boeing 737. Už jen proto, že v současnosti je vytížen sotva ze čtvrtiny, takže volné kapacity je k dispozici ještě dost.
Zpráva zde: http://www.brno-airport.cz/letiste/tiskove-zpravy/projekt-vystavby-logistickeho-centra-na-brnenskem-letisti-se-blizi-k-realizaci/ |
|
Back to top |
|
|
Jan Vojtek
Joined: 09 Jul 2008 Posts: 50
|
Posted: Sat Aug 20, 2016 10:00 am Post subject: |
|
|
MarekV wrote: | Karel wrote: | Zahlédl jsem, že se připravuje koupení TNT FedExem. Nemělo by to ale proběhnout dříve, než někdy v polovině roku. Uvidíme, jaký to bude mít dopad na provoz linky do BRQ. |
Nejnovějším děním kolem přepravní společnosti TNT, jež se navíc přímo vztahuje k brněnskému letišti, je oznámení o zřízení logistického centra této společnosti v těsném sousedství letiště v Brně. Z toho, co lze z tiskové zprávy vyčíst, by mělo vedle letiště vzniknout distribuční zázemí, kdy v první fázi dojde k výstavbě jedné budovy, k jejímuž zprovoznění by mělo dojít zřejmě od podzimu 2017. Později snad vzniknou další tři budovy.
Hlavní otázkou je, jak se tato skutečnost projeví na leteckém provozu. Jistě by bylo fajn, kdyby došlo k výraznějšímu navýšení počtu letů, jakožto i častějšímu výskytu větších letadel. Spíše se však držím při zemi a čekal bych, že přinejmenším do doby, než bude centrum kompletní (tj. budou v provozu všechny čtyři haly), všechny potřeby obslouží stávající jeden Boeing 737. Už jen proto, že v současnosti je vytížen sotva ze čtvrtiny, takže volné kapacity je k dispozici ještě dost.
Zpráva zde: http://www.brno-airport.cz/letiste/tiskove-zpravy/projekt-vystavby-logistickeho-centra-na-brnenskem-letisti-se-blizi-k-realizaci/ |
To je zajímavá informace o tom, že je vytížený jen ze čtvrtiny! To máš odkud? |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Sat Aug 20, 2016 6:28 pm Post subject: |
|
|
Jistě pochopíš, že tady nemohu jmenovat, ale zdroj přichází s cargem do kontaktu prakticky denně.
Jinak jsem tu už o tom o pár příspěvků výše psal:
MarekV wrote: | Pro zajímavost, co se k nám doneslo, letadla na lince TNT většinou létají s jedním, maximálně dvěma naplněnými kontejnery. |
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|