Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozšíření a omezení provozu linek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 78, 79, 80  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: čt únor 19, 2015 11:05 pm    Předmět: Citovat

Myslím, že to tu ještě nebylo, tak tedy: UTAir prý oznámil zrušení dalších 21 linek. Uvidíme, jak dlouho vydrží Brno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po únor 23, 2015 11:59 am    Předmět: Citovat

Letenky jsou v prodeji (zatím) na celé léto. Takže to vypadá, že přinejmenším půl roku ještě létat bude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá březen 06, 2015 8:46 pm    Předmět: Citovat

Právě koukám na stránky letiště, že zítra se linka do Moskvy nekoná. Že by první náznak blížícího se konce? Doufejme, že ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: so březen 07, 2015 6:34 pm    Předmět: Citovat

Zrovna sem se chtěl zeptat proč dneska neletěla...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne březen 08, 2015 11:57 am    Předmět: Citovat

Dle všeho neletěla ani nedělní linka UTairu do Bratislavy. Nezbývá asi než sledovat dění příští týden, jestli vše poletí, nebo ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: pá březen 13, 2015 12:39 pm    Předmět: Citovat

Týden skoro uběhl a napjatě tedy očekávám, jestli se poletí zítřejší Moskva či nikoliv. Mimochodem, zaznamenal jsem další omezení provozu mezi Ruskem a ČR v podobě rušící se linky Aeroflotu do Varů. Uvidíme, jestli další na řadě je náš UTair.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: pá březen 13, 2015 8:39 pm    Předmět: Citovat

a koho by sem asi vezli? Ti už koukají po výnosnějších destinacích. Nějaké BRQ jim už opravdu může být u zádele si myslím. Jak se do lesa volá tak se z lesa ozývá...
Návrat nahoru
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: so březen 14, 2015 6:56 pm    Předmět: Citovat

Přes den jsem neměl možnost sledovat dění na letišti, takže jsem se až teď podíval na záznam Flightradaru, kde vidím, že dnes UTair letěl (mašina VQ-BJQ). Věřme, že ten výpadek minulý týden byl jen výjimkou a linka přežije.
Neřekl bych, Slávku, že by UTair měl problém konkrétně s Brnem. Většina linek, které v poslední době zrušil, totiž vedla do Německa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne březen 29, 2015 11:35 am    Předmět: Citovat

Letní letový řád začínající dnešním dnem (29. 3.) přinesl poměrně dost změn. A to příjemných i bohužel nepříjemných. Tou příjemnou je, že Ryanair z Londýna opět létá ve svůj obvyklý odpolední čas, tj. přílet v 17.00 a odlet v 17.25. V průběhu léta (od 4. srpna do 30. srpna) dojde, podobně jako v minulých letech, ke snížení počtu letů ze sedmi na pět týdně (vypadnou pondělní a páteční lety). Od září pak bude létat opět denně až do 26. října, kdy by se měla frekvence zase snížit na pět letů týdně (vypadne úterý a středa).
Na vypadnutí některých letů Ryanairu, zdá se, reaguje Wizzair, který sice ponechává stále tři lety týdně, ale od 5. června bude létat nově v pondělí, středu a pátek (namísto dosavadních úterý, čtvrtek, sobota). Druhá z linek tohoto dopravce, linka do Eindhovenu, ponechává dvě rotace týdně (pondělí a pátek), takže nedochází k navýšení o jednu rotaci, jak tomu bylo v předchozích letních letových řádech. V každém případě to znamená, že v pondělí a v pátek se nám tu budou setkávat dvě letadla Wizzairu.
Tou nepříjemnou změnou ale je, že patrně došlo ke zrušení linky UTairu do Moskvy, takže včerejší let (28. 3.) byl zřejmě posledním letem. Na stránkách letiště už není žádný let UTairu k nalezení, v letním letovém řádu taktéž není, stejně tak společnost nenabízí na svých stránkách žádné letenky na tuto linku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 09, 2015 12:03 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:

Tou nepříjemnou změnou ale je, že patrně došlo ke zrušení linky UTairu do Moskvy, takže včerejší let (28. 3.) byl zřejmě posledním letem. Na stránkách letiště už není žádný let UTairu k nalezení, v letním letovém řádu taktéž není, stejně tak společnost nenabízí na svých stránkách žádné letenky na tuto linku.


Obávám se, že tomu tak opravdu bude. Kolegovi, který měl letenku na 2. května už vrátili peníze... Nemyslím ale, že by byly nějaké problémy s obsazením letů do Brna - je to spíš proto, že se UTAir dostal na hranici bankrotu a musí hodně omezit provoz. Kromě kurzových problémů (leasing a pojištění u eroplánů platí v USD, letenky prodává v RUR) jim navíc ještě zkrachoval jejich hlavní zadavatel charterů a zůstal jim viset celkem dost peněz.

Rusové také nyní výrazně méně cestují do zahraničí (meziroční pokles víc než 20%, do samotné EU to bude výrazně víc). Je to asi zčásti proto, že díky kurzům se vše citelně prodražilo, a druhak tím, že se jim pochopitelně nechce cestovat do zemí, kde proti nim vedou nenávistnou propagandu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt duben 09, 2015 5:43 pm    Předmět: Citovat

Zdá se, že těch faktorů stojících za ukončením linky bylo asi víc. Jak sám píšeš, zájem Rusů o cesty do EU poklesl, tedy lze očekávat, že došlo k nějakému úbytku cestujících i na lince do Brna. Chtělo by to ale zjistit skutečná čísla od letiště. Každopádně UTair ukončil i lety do Bratislavy, takže tento "středoevropský balíček" zkrouhnul pěkně v jednom.
Ze zvědavosti jsem koukal na aktivity UTairu v současnosti a vypadá to, že za současné situace se zaměřuje spíš na regionální dopravu (linky po Rusku), kterých v poslední době hned několik nových otevřel či rozšířil už existující (jak uvádí na svém webu, kde o zrušených letech do EU taktně mlčí).
Jinak rád Tě tu zase po delší době vidím a jsem rád za Tvé postřehy! Už jsem se bál, že jsi na nás zapomněl. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 10, 2015 9:09 am    Předmět: Citovat

Nezapomněl jsem jen méně píšu a víc jen čtu Smile.

Těch důvodů je opravdu víc, UTair se musel vzdát asi 40% letadel, včetně nových Airbusů, protože jeho zadluženost, hlavně kvůli leasingovým splátkám letadel, dosáhla ke konci roku astronomické výše (mluví se o částce, blížící se 170mld RUR).

Meziroční pokles počtu přepravených pax je asi třetina. Teď řeší restrukturalizaci dluhu, pomoc státu, regionu, akcionářů, vydání obligací a pod. Je to bolestný přechod z politiky expanze do boje za přežití.

V poslední době některé společnosti začaly vracet přepravní práva, mezi hlavními UTair a Transaero. Brno mezi vracenými a odebranými není.

Propad hospodaření leteckých přepravců jde napříč ruskými společnostmi, i když UTair je na tom určitě nejhůře. Výjimkou je Aeroflot a jeho sestřička Russia, které naopak zaznamenaly určitý nárůst. Posledně jmenovaná společnost ještě rozvlnila hladinu prohlášením, že přestává létat s An-148. Oficiálně uvádí ekonomické důvody, myslím hlavně náklady s údržbou. J
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá duben 10, 2015 10:44 am    Předmět: Citovat

Tak to jsem rád.

Karel napsal:
V poslední době některé společnosti začaly vracet přepravní práva, mezi hlavními UTair a Transaero. Brno mezi vracenými a odebranými není.

Nad tímhle jsem zrovna taky přemýšlel. Jak to s těmi právy na linku je, když její provozování dopravce ukončí? Zůstávají mu, musí je vrátit, anebo po nějaké době nečinnosti samy vyprší? Jak jsi psal v dřívějších letech, práva na nejrůznější linky z/do Ruska získalo několik společností (pořád mám v paměti společnost S7), tak se nabízí úvaha, že když jedna aerolinka lety ukončí, za jakých podmínek ji může nahradit jiná? V současné situaci to je asi spíš jen akademická otázka, protože se nedá čekat, že by nějaká jiná společnost po brněnské lince chňapla, ale výhledově, kdyby se uvažovalo o znovuobnovení, jestli by mohl do Brna přijít jiný dopravce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 10, 2015 2:06 pm    Předmět: Citovat

citace:
Jak to s těmi právy na linku je, když její provozování dopravce ukončí? Zůstávají mu, musí je vrátit, anebo po nějaké době nečinnosti samy vyprší?


Pokud to správně chápu, tak společnost buď sama usoudí, že už je nepotřebuje, nebo jí je FAVT s ohledem na nečinnost odebere. Myslím, že při odebírání se bere v potaz mj. doba nečinnosti a faktický stav společnosti - jestli je schopna linku v dohledné době obnovit. Myslím, že na to mají komisi, kde o tom hlasují a do zápisu pak uvedou důvod zrušení.

Jak bude pokračovat UTair je docela těžké odhadnout - řešení musí odsouhlasit všichni zúčastnění - věřitelé, akcionáři, regionální vláda, federální vláda, nová banka, pakliže se restrukturalizují dluhy atd. Docela zajímavé je, že pokud chtějí dosáhnout na státní garanci pro úvěr (v našem případě se mluví asi o 20mld RUR), tak si může vláda dát jako podmínku, že nesmí být vypláceny manažerské bonusy (u Transaera by mohli vykládat).

Myslím, že se současná válka USA s RF promítne do zvýšeného zájmu ruských společností o nový eroplán MS-21 (Jak-242), který by měl poprvé vzletět v dubnu 2016. Předpokládám, že u něj budou leasingové splátky v RUR.

Můj názor je, že tuto krizi UTA přežije, ale spadne ze své bronzové příčky v Rusku, možná někam na 5-6 místo a bude začínat zase hodně od začátku. V tuto chvíli ale nevidím možnost pro otevírání linek RF - EU. Bohužel.

Ostatně, válka z Ruskem už stála EU tolik, že moc nevěřím na rozvoj regionálních letišť v Unii. Spíš si myslím, že i letiště typu LKPR budou muset bojovat s poklesem provozu. V tuto chvíli si třeba neumím představit, co rozumného může podniknout Šimáně s ČSA. Linky i přestupní chartery z Ruska jsou pasé, Ukrajina je pasé, Západ je obsazen a podlézt cenu konkurence se asi nepodaří. KAL nezačnou ČSA podporovat, naopak si z něj sami ukrajují... A pokud by ČSA skončily, musí vzít LKPR zavděk FR (jestli ještě má MOL zájem) ale to už bude za úplně jiné peníze. Do značné míry zmizí transferoví cestující, s poklesem provozu přijde další vlna odlivu pax do VIE, MUC atd.

Boj mezi PRG a VIE byl zpočátku hodně vyrovnaný, mohlo se to lehce vrtnout tam i tam. Můžeme pouze spekulovat, jakou roli v porážce PRG sehrálo rozhodnutí Lašáka vyklidit (pod tlakem odborů?) Jižní Moravu a přenechat ji VIE.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: pá duben 17, 2015 3:17 pm    Předmět: Citovat

No myslím že důvod je nasnadě- musel by Brno napojit na PRG aspoň 3x denně a to nebylo nikdy. Všichni jezdíme do VIE případně do BTS pokud se tam naskytne náhodou vhodný spoj. BRQ jde zákonitě do kytek, protože velkým letištím v dojížďkové vzdálenosti 90 minut nemůže konkurovat. Myslím že FR i W7 tady ty dvě linky drží jen ze slušnosti dokud to trochu nese. Brno mělo šanci v 90.letech stát se uzlovým letištěm, ale municipalita se toho zalekla a smetla to ze stolu. Škoda.
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 78, 79, 80  Další
Strana 59 z 80

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com