Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozšíření a omezení provozu linek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 78, 79, 80  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po duben 27, 2015 11:12 am    Předmět: Citovat

slávek napsal:
No myslím že důvod je nasnadě- musel by Brno napojit na PRG aspoň 3x denně a to nebylo nikdy.


Nelétalo se opravdu Brno-Praha nikdy 3x? Já mám dokonce pocit, že jeden čas tu byly i 4 spoje denně. Ale mohu se plést.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
David2



Založen: 17.4.2007
Příspěvky: 36

PříspěvekZaslal: po duben 27, 2015 12:57 pm    Předmět: Citovat

Jo, 4x, tam, zpátky, tam, zpátky Very Happy

Já teda pamatuju jenom ráno do Prahy, v poledne otočka a večer z Prahy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: po duben 27, 2015 3:59 pm    Předmět: Citovat

Já myslím, že se 4x lítalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
David2



Založen: 17.4.2007
Příspěvky: 36

PříspěvekZaslal: po duben 27, 2015 8:25 pm    Předmět: Citovat

Už mi pamět neslouží. Ale máte pravdu.
2009 se lítalo 4x. 3 otočky během dne, SF34.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt červenec 30, 2015 10:29 am    Předmět: Citovat

Již delší dobu se tu řeší spíše úbytek leteckých spojů z Brna a celkově vládne ohledně brněnského letiště určitý pesimismus, a tak jsem se pokusil podívat po nějakých náznacích, zda by se mohla situace obrátit a změnit k lepšímu, tedy zda se nerýsuje nějaká nová linka. Nakonec se zdá, že indicií o možném růstu letů z Brna je poměrně dost. Vezměme to postupně.

Prvním náznakem je návštěva firemního Learjetu 45 společnosti Ryanair, který 9. července strávil bezmála osm hodin na tuřanském letišti. Žádná informace ohledně této návštěvy k dispozici není, ale lze myslím oprávněně předpokládat, že letoun přivezl nějakou vysoce postavenou osobu této společnosti za účelem nějakého vyjednávání. Pakliže nešlo o vyjednávání o omezení redukce stávající linky do Londýna, což doufám, že ne, tak mohlo jít snad jedině o jednání o zřízení nové či obnovení staronové linky. Jiný důvod návštěvy se jeví jako méně pravděpodobný.

Dalším náznakem je prohlášení brněnského primátora, který na svém facebookovém profilu zveřejnil následující prohlášení: "Chceme znovu zahájit jednání o obnově letecké linky mezi Brnem a Bergamem, případně nějakým větším italským leteckým uzlem, a napojit náš region na jižní Evropu. K tomu budeme určitě potřebovat politickou podporu ze strany Itálie a proto jsem se ve středu setkal s italským velvyslancem Aldem Amatim a předsedou Italsko-české obchodní a průmyslové komory Gianfrancem Pincirolim. Kromě dopravy jsme řešili i účast Brna na světové výstavě EXPO 2015 v Miláně a další budování partnerských a ekomických vazeb s tímto severoitalským městem." Sice podobných přání ze strany vedení města jsme slyšeli už hodně, ale když už nic, je dobré vidět, že se přinejmenším naoko v tomto směru něco děje.

Konečně třetím náznakem, který je velice nepřímý, ale z delší časové perspektivy poměrně slibný, je skutečnost, že společnosti Wizzair se daří, dostává nová letadla a hledá místa, kde by mohla růst. Aktuálně nejzajímavějším bylo otevření báze na letišti v maďarském Debrecínu (přidány linky do Bruselu-Charleroi, Malmö a Paříže-Beauvais a navýšeny frekvence na stávajicích linkách do Londýna-Lutonu a Eindhovenu). Zajímavé na tom je, že jde o druhé největší maďarské město (analogie s Brnem), které má jen něco málo přes dvě stě tisíc obyvatel, což je v porovnání s Brnem více méně polovina. Debrecínské letiště navíc loni odbavilo jen 145 709 cestujících, což je opět v porovnání s Brnem velice málo. Evidentně ze strany maďarského Wizzairu hraje roli fakt, že jde o "domácí" letiště. Roční nárust počtu sedadel novými a navýšenými linkami je 145 tisíc míst. Tedy zdvojnásobení počtu stávajicích cestujících, což bude stále méně než kolik má Brno. Zajímavé je taky umístění letiště v Debrecínu. Od Budapešti, hlavní báze této společnosti, je vzdušnou čarou nějakých 190 km, od Košic, kde má Wizzair taktéž novou bázi, dokonce pouhých 140 km, do rumunské Kluže, další báze, pak 175 km. Takže je vidět, že argument o blízkosti letišť jako je Vídeň, Praha či Bratislava v případě Brna by neměl být takovým problémem, byť samozřejmě zejména Košice a Kluž se nemohou s Prahou natož Vídní srovnávat. Vzhledem k tomuto vývoji si proto myslím, že je jen otázkou času, kdy Wizzair bude rozvíjet své aktivity i zde.

Abych to celé nějak jednoduše shrnul, celkem bych se i vsadil, že do konce roku či nejpozději v průběhu první poloviny roku příštího se dočkáme oznámení otevření nové (či staronové) linky z Brna. A to buď ze strany Ryanairu anebo Wizzairu, není vyloučené, že obou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt srpen 20, 2015 1:58 pm    Předmět: Citovat

Jak proběhlo především slovenskými médii, ruská společnost UTair, která provozovala lety z Moskvy do Bratislavy (a Brna), kvůli své nelichotivé finanční situaci neobnoví spojení na Slovensko ani od letošního zimního, ani letního letového řádu příštího roku, jak se spekulovalo. Lze proto očekávat, že to samé platí i v případě Brna. Náplastí pro slovenské největší letiště ale bude nově ohlášené spojení s Moskvou, které má od 25. října provozovat ruská nízkonákladová dceřiná společnost Aeroflotu Poběda. Denně by měly mezi oběma městy létat Boeingy 737-800 v konfiguraci pro 189 cestujících, přičemž ceny zpátečních letenek by měly začínat na ceně 150 euro (tedy od zhruba 4 tisíc korun).
Pokud k tomu skutečně dojde, bude zajímavé sledovat, jak se této lince povede, protože vzhledem k současné politicko-ekonomické situaci a vztahům mezi Západem a Ruskem jde o poměrně ambiciózní plán. V každém případě z toho pro brněnské letiště plyne dost zásadně snížená šance na to, že by se někdo pustil do opětovného rozlétání linky do ruského hlavního města.

A ještě abych se vrátil k části předchozího příspěvku, k příletu firemního Learjetu společnosti Ryanair do Brna, údajně tato návštěva neměla s letištěm nic společného a jejím účelem bylo setkání vedení této společnosti s blíže nespecifikovanou brněnskou firmou zabývající se informačními technologiemi, o jejíž produkt či službu projevil Ryanair zájem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne září 06, 2015 8:12 pm    Předmět: Citovat

I když se mi to moc nelíbí, musím souhlasit s Markem, že naděje na obnovení spojení s Moskvou je velmi malá. Přitom to bylo velmi příjemné dopoledne odletět z VKO a obědvat už s rodinou Smile.

Jsem teď za prací v Transylvánii, konkrétně v TGM (Târgu Mureș), což mě trošku nutí se zamyslet nad tím, podle čeho asi volí WZZ své destinace. Konkrétně z TGM létá 7 destinací, já jsem vyzkoušel jen TGM-BUD, což je linka, která má přesně stejný čas odletu i přistání. Letí hodinu, ale překonává jedno časové pásmo.

Zkusím srovnání TGM se 7 linkami s BRQ se 2 spoji WZZ:
Velikost BRQ je téměř 400tis., TGM asi 150tis
Vzdálenost od významnějšího hubu je prakticky stejná - necelé 2 hodiny jízdy (pro TGM počítám Kluž s několika desítkami linek včetně VIE, obsluhované ATR4)
V technickém stavu letiště vede BRQ po všech stránkách. TGM má rozmlácenou RWY, skoro bez TWY, terminál jak dlaň a všude zákaz fotografování
Rumuni určitě nejsou bohatší.

Jediné, co mě napadlo jako výhoda TGM je, že v Rumunsku je docela dost gastarbajtrů a občas se vracejí domů nebo za nimi létají jejich blízcí. Druhá možnost je trochu exotičtější - TGM představuje historicky maďarské město, tak že by jim WZZ víc fandilo?

Jako kuriozitu mohu uvést, že TGM je první letiště, kde mi prohmatávali i límeček od košile, jestli v něm nevezu bombu, čímž připravili BRQ o titul dosavadního přeborníka v nejdůkladnější prohlídce z 25 letišť, kterými jsem dosud prošel.

V každém případě bych v BRQ viděl hodně rád větší přítomnost WZZ, možná ještě malinko raději, než RYR.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po září 07, 2015 8:31 am    Předmět: Citovat

Již delší dobu mi taky vrtá hlavou, podle jakého algoritmu Wizzair vybírá letiště, odkud a kam bude létat. Čím dál víc mi totiž připadá, že se snaží maximálně dostát svého titulu (největšího) východoevropského lowcostu, čemuž odpovídá právě konstrukce sítě linek. Zdá se mi totiž, že coby páteř své sítě volí letiště ve východní a jižní Evropě, která jsou "západními" nízkonákladovkami větší či menší měrou opomíjeny, odkud následně rozlétává linky dost výrazně cílené právě na ony gastarbeitery, čili do významných evropských metropolí. Rovněž to působí, že se Wizz snaží budovat jméno na místech dosud leteckou dopravou příliš nezasažených, tedy na nejrůznějších vesnických letištích v Polsku, Rumunsku, Maďarsku a celkově na Balkáně. Z tohoto důvodu mu do profilu letiště v Brně příliš nazapadá. Nebo přinejmenším není růst na tomto letišti na pořadu dne a dost možná čeká někde v pořadí, až nadejde ten správný čas. Pořád mám za to, že je skutečně jen otázka času, kdy i tady uvidíme rozvoj linek v podání Wizzu.
Osobně je mi ale Ryanair dost výrazně sympatičtější než Wizzair.

Ještě mě zaujala nedávná informace ohledně zavádění nové linky mezi Prahou a Paříží společností Vueling. Půjde už o šestou společnost, která bude mezi oběma městy létat. Přidá se tak k ČSA, Air France, Smart Wings a Easyjetu, kteří létají na letiště Charlese de Gaulla, a Transavii, která nalétává letiště Orly. Docela se divím, že si Vueling troufá na již takto masivně využitý trh vstupovat. Přinejmenším by stálo za pokus vsadit na brněnské letiště namísto otevírání další linky z Prahy. Protože jak už několik dlouhých let víme, hlad po Paříži je v Brně velký. Asi by to nebyl krok vedle. Je to škoda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt září 10, 2015 7:36 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
A ještě abych se vrátil k části předchozího příspěvku, k příletu firemního Learjetu společnosti Ryanair do Brna, údajně tato návštěva neměla s letištěm nic společného a jejím účelem bylo setkání vedení této společnosti s blíže nespecifikovanou brněnskou firmou zabývající se informačními technologiemi, o jejíž produkt či službu projevil Ryanair zájem.

Dnes českými médii proběhla zpráva, v jejímž kontextu výše citovaný příspěvek opět dostává konkrétnější obrysy. Totiž že Ryanair uskuteční v Brně 19. září nábor zájemců o zaměstnání do své divize Ryanair Labs, která se zabývá vývojem v oblasti informačních technologií. Následně by tu snad mělo vzniknout kompletní vývojové centrum, kde by se zaměstnanci zabývali například tvorbou aplikací pro tablety pilotů či zlepšováním stránek aerolinky a podobně. Konkrétní informace jsou k nalezení zde: http://idnes.cz/S3Jtf. Mimo jiné se tam hovoří i o tom, že by se sobotního výběrového řízení měli osobně účastnit i zástupci společnosti Ryanair, takže vyvstává otázka, zda se tu opět neobjeví Learjet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá září 18, 2015 9:20 am    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Jsem teď za prací v Transylvánii, konkrétně v TGM (Târgu Mureș), což mě trošku nutí se zamyslet nad tím, podle čeho asi volí WZZ své destinace. Konkrétně z TGM létá 7 destinací, já jsem vyzkoušel jen TGM-BUD, což je linka, která má přesně stejný čas odletu i přistání. Letí hodinu, ale překonává jedno časové pásmo.

Zkusím srovnání TGM se 7 linkami s BRQ se 2 spoji WZZ:
Velikost BRQ je téměř 400tis., TGM asi 150tis
Vzdálenost od významnějšího hubu je prakticky stejná - necelé 2 hodiny jízdy (pro TGM počítám Kluž s několika desítkami linek včetně VIE, obsluhované ATR4)
V technickém stavu letiště vede BRQ po všech stránkách. TGM má rozmlácenou RWY, skoro bez TWY, terminál jak dlaň a všude zákaz fotografování
Rumuni určitě nejsou bohatší.

Jediné, co mě napadlo jako výhoda TGM je, že v Rumunsku je docela dost gastarbajtrů a občas se vracejí domů nebo za nimi létají jejich blízcí. Druhá možnost je trochu exotičtější - TGM představuje historicky maďarské město, tak že by jim WZZ víc fandilo?

MarekV napsal:
Již delší dobu mi taky vrtá hlavou, podle jakého algoritmu Wizzair vybírá letiště, odkud a kam bude létat. Čím dál víc mi totiž připadá, že se snaží maximálně dostát svého titulu (největšího) východoevropského lowcostu, čemuž odpovídá právě konstrukce sítě linek. Zdá se mi totiž, že coby páteř své sítě volí letiště ve východní a jižní Evropě, která jsou "západními" nízkonákladovkami větší či menší měrou opomíjeny, odkud následně rozlétává linky dost výrazně cílené právě na ony gastarbeitery, čili do významných evropských metropolí. Rovněž to působí, že se Wizz snaží budovat jméno na místech dosud leteckou dopravou příliš nezasažených, tedy na nejrůznějších vesnických letištích v Polsku, Rumunsku, Maďarsku a celkově na Balkáně. Z tohoto důvodu mu do profilu letiště v Brně příliš nazapadá. Nebo přinejmenším není růst na tomto letišti na pořadu dne a dost možná čeká někde v pořadí, až nadejde ten správný čas. Pořád mám za to, že je skutečně jen otázka času, kdy i tady uvidíme rozvoj linek v podání Wizzu.


Další hrstku do mlýna naší debaty o možnostech růstu Wizzairu v Brně přináší i následující tabulka srovnávající zastoupení nízkonákladových aerolinií na středoevropském a jihovýchodoevropském trhu. Je z ní patrná dominance Wizzairu právě v oblasti jižní a východní Evropy.



Wizzair dominuje v zemích jako je Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko, Ukrajina, Srbsko, Makedonie, Bosna a Hercegovina. Coby dopravce s druhým největším podílem je pak v zemích jako Polsko, Česká republika, Litva, Lotyšsko, Slovensko. Zajímavé je sledovat, jak na mnoha trzích soupeří s mimoevropskými nízkonákladovkami (flydubai, Pegasus), protože pro takzvaně západoevropské lowcosty nejde zřejmě o zajímavá místa. Rovněž Česká republika vychází ze seznamu zemí jako jediná, kde vládne ryze západoevropský lowcost, totiž easyJet (díky množství pražských linek). Mám za to, že toto srovnání jen podporuje přesvědčení, že primárním zájmem Wizzairu je růst právě na místech, která jsou letecky ne zcela ještě rozvinuta. Proto Brno, jak jsem už napsal výše, dle všeho nespadá do nejbližšího plánu rozvoje. Ale jak rádi říkáme, uvidíme. Věřím, že se v brzké době taky dočkáme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: st září 30, 2015 9:33 pm    Předmět: Citovat

Přináším další téma na oživení diskuze a to příspěvek primátora Brna na jeho facebookovém profilu(zkopíruju pouze text, nevím, jestli by si to ti, co fb nemají mohli zobrazit):

Brno si dlouhodobě uvědomuje svůj handicap v rámci letecké dostupnosti. Mezi odborníky na dopravu, turismus a vedením města panuje shoda, že pravidelná linka do některého z evropských "hubů", tedy velkých tranzitních letišť, by zvýšila atraktivitu Brna nejen mezi turisty, ale hlavně investory, vědci a studenty. Dostat se letecky dnes do Brna není jednoduché a právě napojení na velký evropský letištní uzel by Brno propojilo s řádově stovkami dalších měst. Proto dnes rada města Brna schválila záměr založení městské společnosti, která by se formou partnerství s vybraným leteckým přepravcem podílela na zavedení nového leteckého spojení z Brna do jednoho z těchto hubů. Dalšími partnery ve společnosti by se mohly stát další nejen přímo v Brně působící subjekty: např. Jihomoraský kraj, obchodní společnosti, vysoké školy, vědecko-výzkumná pracoviště (JIC, CEITEC) a kdokoliv další, kdo má na zlepšení letecké dostupnosti Brna zájem.
Na zvýšení turistického ruchu je přirozeně navázána řada pozitivních efektů - od vzniku nových pracovních míst po zvýšení atraktivity Brna coby místa pro konání akademických či korporátních akcí. Poloha města přímo v geografickém středu Evropy je pro podobné příežitosti perfektní, ale jedním z parametrů pro konání konferencí bývá vzálenost na letiště do 90 min. autem. Z tohoto důvodu se řada akcí koná například v Mikulově, na cestu do kterého vám z vídeňského Schwechatu stačí hodina. Jsem přesvědčen, že Brno se svojí historickou architekturou, dostatečným počtem kvalitních hotelů a hlavně atmosférou má co nabídnout, ať už coby místo pro konání vědeckých, společenských či firemních akcí nebo zajímavá destinace na takzvaný prodloužený víkend.
Přidávám pár fotek našeho pěkného letiště. Pokud jste na něm doposud nebyli, tak třeba budete mít brzo důvod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: st září 30, 2015 9:36 pm    Předmět: Citovat

A při kopírování výše zmíněného textu ze zdi primátorova facebooku jsem si všiml dalšího článku na téma letiště, tentokráte poněkud méně formálního Smile proto ho přináším taktéž:

Novináři mě dnes upozornili na to, že se jihomoravský hejtman pan Hašek vyjádřil k záměru města Brna napojit tuřanské letiště na větší evropský letištní uzel. Hejtman záměr města kvituje, ovšem si neodpustil rýpnout - připomněl, že letiště patří jihomoravskému kraji a přidal radu jak to máme dělat lépe. Letiště stojí na krajském pozemku, ale za těch 7 let co v čele kraje stojí pan Hašek jsem si nevšiml, že by došlo k nějakému jeho rozvoji a obecně se bylo čím chlubit. Hejtman sice s velkou pompou otevíral linky do Zadaru či Bergama, ty ovšem ale zase po po čase potichu a nenápadně ukončovaly provoz. Hlavně ale nikdo léta neřešil to, o co usilujeme my: tedy propojit Brno prostřednictvím velkého evropského letiště "se zbytkem světa".
Každopádně jsem rád, že se hetmanu Haškovi záměr vedení Brna líbí a budu rád, pokud se do něj kraj aktivně zapojí. Vždyť při jeho oblíbených a častých pracovních cestách do Kazachstánu, Tatarstánu, Čínské lidové republiky a dalších jeho oblíbených destinací by se mu při napojení Brna na významný evropský letištní uzel cestovalo určitě pohodlněji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: čt říjen 01, 2015 12:29 pm    Předmět: Citovat

LOL, Laughing Laughing Laughing

tak to je další městská společnost pro lehkoživky ( ala Jižní centrum a jiné podobné městské), která bude fungovat rok dva a nedosáhne ničeho. Leda by měli miliony na dotaci takových linek. Aby přípoj na hub měl smysl, musí být uskutečněny aspoň 2 lety denně tam a dva z5. Mnohokrát jsme tady diskutovali že takovou ambici naplnit to aspoň ze 70% Brno nemá a dlouho mít nebude. V diskuzi pod článkem v Rovnosti je ale zmiňována i rychlodtáha na Švechat, která by v hodinovém taktu věc řešila mnohem levněji a efektivněj. Ne nadarmo se říkalo a dnes to platí taky, že brno je předměstím Vídně. Smiřme se už konečně s tím že BRQ je slušně rozlítané pro koupáky, ale jinou ambici už nemá. Ta ambice se ztratila předáním letiště krajem soukromé společnosti na dobu 50 let a navypověditelně.
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so říjen 03, 2015 3:28 pm    Předmět: Citovat

Ještě totéž na idnes:
http://brno.idnes.cz/brnenske-letiste-linky-do-sveta-nemecko-f0e-/brno-zpravy.aspx?c=A151001_2195356_brno-zpravy_tr

citace:
Letadlo s ani ne dvěma stovkami pasažérů, které by dvakrát týdně dosedalo na plochu brněnského letiště...Prozatím by si vedení Brna představovalo pravidelnou linku do Mnichova či Frankfurtu...V řádu dnů oznámíme výsledek.


Dvakrát týdně, no nevím. To jako jednou týdně ráno a podruhé večer? Neumím si to moc představit.

citace:
V diskuzi pod článkem v Rovnosti je ale zmiňována i rychlodtáha na Švechat

Vysokorychlostní trať na VIE je ještě méně pravděpodobná, než dvakrát denně rotace do MUC. Je to ještě větší Sci-Fi. Navíc, kdo to potřebuje, pomoci SA se tam dostane pohodlně a rychle. Hodněkrát denně, bez přestupů a mnohem levněji. Denně na VIE cestuje busem odhaduji do 500 lidí. Spíš ale méně, možná jen půlka. Kolik z nich nalákáte na vlak, který bude stát mnohem víc? Dejme tomu, že všechny a vlak bude jezdit v hodinovém taktu - to máme třeba 20 lidí na vlak. Kolik by asi stál lístek? To je jen jeden pohled za všechny.

Bohužel nastala v Evropě doba úpadku menších letišť, i PRG upadá, poté, co prohrálo s VIE. Není velká naděje na větší rozvoj. Kromě toho jsme my Moraváci spíš domáčtí týpci a sedíme doma. Díky politické válce s Ruskem jsme přišli i o tu Moskvu. Dvakrát týdně bulík do MUC je podle mě nesmysl bez nejmenší naděje na komerční úspěch. Vyčerpají dotace a odletí. Dvakrát týdně není frekvence pro feeder ale pro P2P spoj. Rád se ale budu mýlit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hansb



Založen: 28.3.2007
Příspěvky: 212
Bydliště: BRQ/LKTB

PříspěvekZaslal: ne říjen 04, 2015 3:24 am    Předmět: Citovat

http://www.modernibrno.cz/aktualita/Brno-chce-letecke-linky-do-celeho-sveta-Investuje-do-nich-miliony-15695/

Podle posledního odstavce v tomto článku v řádu dnů oznámí výsledek jednání... Takže se asi něco opravdu chystá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 78, 79, 80  Další
Strana 60 z 80

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com