 |
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: st říjen 07, 2015 9:41 am Předmět: |
|
|
Více světla do hejtmanova výroku vnesla včerejší konference Munich Exchange pořádaná na mnichovském letišti, kdy si ocenění Munich Award odnesla za skvělé přepravní výkony britská společnost BMI Regional, která od roku 2013 spojuje Mnichov s Bristolem, Rotterdamem, Bernem a Lutychem. Ta při této příležitosti oznámila, že v nejbližší době bude do její sítě linek z Mnichova integrováno i spojení do Brna.
Zdroj: http://www.airportzentrale.de/bmi-regional-raeumt-beim-munich-exchange-award-2015-ab/42880/
Kromě toho, že je tedy nyní ujasněno, kam přesně by se mělo začít z Brna do Německa létat, a kdo bude tuto linku provozovat, lze také snadno vyvodit další poznatky. Například při pohledu na flotilu BMI Regional, která se skládá ze 4 letounů Embraer 135 s kapacitou 37 míst a čtrnácti letounů Embraer 145 s kapacitou 49 míst, vidíme, že výrok o tom, že by mělo přilétat letadlo s necelými dvěma stovkami pasažérů dvakrát týdně, dost možná stál na vodě. Uvidíme. Jinak je docela možné, že návštěva Embraeru 145 (G-RJXH) této společnosti v Brně ve dnech 8.-9. června 2015 měla spojitost s jednáním právě o nové lince.
Zajímavý je i orientační pohled na ceny letenek na výše zmíněných linkách, které BMI Regional z Mnichova provozuje. V průměru začínají ceny jednosměrných letenek na 75 eurech (tedy něco málo přes 2 tisíce korun), zpáteční letenky jsou pak k dostání od zhruba 4 tisíc korun. To ale nemusí nic vypovídat o cenách na plánované lince do Brna. Kromě toho jsou všechny linky operovány v codesharu s Lufthansou, což je značná výhoda. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: čt říjen 08, 2015 9:46 am Předmět: |
|
|
podle timetable letů BMI z Mnichova jsou obsluhovány Bern, Liége, bristol a Rotterdam. vypadá to že tam bázují tři stroje.zdá se mi že bristol - mnichov je nalétáván z bristolu, protože časy do ostatních letových řádů nezapadají, Nicméně jsem tam našel dvě tříhodinové pauzy do kterých by se let na BRQ vešel. nebo možnost nechat letadlo po posledním kurzu večer v brně a ráno letět do mnichova. ale minimálně dva lety denně se dají s tím co tam mají na brno uskutečnit. Spekuluji ovšem... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
trainzak
Založen: 9.8.2010 Příspěvky: 82
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
j.ree
Založen: 19.8.2007 Příspěvky: 209 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: pá říjen 09, 2015 5:40 pm Předmět: |
|
|
gratuluji k nove lince jak cyp  _________________ www.lkmt.cz | j.ree |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: pá říjen 09, 2015 6:31 pm Předmět: |
|
|
no ten Embraer by se mohl plnit dobře, myslím že brno a region už na to má. BMI má průměrnou obsazenost 50-60% to dělá 30 lidí na let. jen si zvyknout na pohodlí codeshare. jde o to, aby to nedali do blbýho času. Uvidíme... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá říjen 09, 2015 8:41 pm Předmět: |
|
|
Jestli to bude tak, jak ohlásil hejtman, pak si myslím, že je to jedna z nejlepších možností feedingu pro Brno a má reálnou šanci se udržet. Bude samozřejmě záviset na cenách a časech, ale zatím to vypadá docela nadějně.
Trošku mě ale udivuje, co to pak plácal primátor? Že by vůbec netušil, která bije, ale snažil se být za každou cenu první, kdo to ohlásí a připíše si body? V tom případě se to moc nepovedlo...
Na Idnes kromě perel typu:
citace: | Z českých letišť má spojení s Mnichovem pouze Praha vzdálená od Brna 200 kilometrů. |
jsou ještě zajímavé věty:
citace: | Linka do Moskvy je pozastavena a jedná se o její obnově.
Podrobnosti k nově připravované lince Brno-Mnichov zveřejní představitelé Letiště Brno, provozovatele i Jihomoravského kraje do dvou týdnů.
|
Ještě jedna citace:
citace: | „Pokud bude linka z Brna do Mnichova téměř vždy plná, letadla na ní ročně přepraví asi čtyřicet tisíc cestujících," vypočetl Filip. |
Možná je to také trochu zmatené, pro 6 denní lety by to představovalo 128 lidí denně. Což je trochu moc na 1 rotaci EMB 145. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: so říjen 10, 2015 8:26 am Předmět: |
|
|
doufám ve dvě rotace, jedna rotace linku neudrží. pak by ty Filipesovy počty byly reálnější. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: so říjen 10, 2015 12:57 pm Předmět: |
|
|
tak jsem si trochu zakombinoval a vyšlo mi to nejlíp takhle
s přihlédnutím k letovým řádům BMI z MUC.
jeden stroj by ovšem přespával v Brně
BRQ 6.30 MUC 7.30 a dál pro kurz LGG dep 10.10
MUC 14.00 BRQ15.00 -> BRQ 15.30 MUC 16.30 a dál na kurz Bern dep. 19.05
MUC ( letadlo z LGG) 18.00 BRQ 19.00 zůstává do rána.
Nesmějte se mi, ale rád kombinuju. Vím že to bude jinak, ale kdybych to mohl ovlivnit tak navrhnu tuto variantu. Jedna rotace denně opravdu nedává smysl a podle mne se neudrží dlouho. BMI z MUC nemá jednu rotaci nikam, asi vědí... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: so říjen 10, 2015 6:24 pm Předmět: |
|
|
K tématu si dovolím poznamenat následující:
1) Proudové letadlo s kapacitou do 50 pax je dosti ošemetné z hlediska provozních nákladů - viz: http://www.oliverwyman.com/content/dam/oliver-wyman/global/en/files/archive/2010/OW_EN_AAD_PUBL_2010_50_Seat_Jet.pdf. Netuším, jak moc bude linka dotovaná, nicméně silně pochybuji o tom, že by se při cenách kolem 75 EUR/one way mohla dostat do černých čísel.
2) V žádném případě bych neočekával dvě frekvence denně. Když Adria zahájila lety MUC-LCJ, také začínala na šesti letech týdně. Teprve po roce navýšila frekvenci na 12 letů týdně a navíc přidala AMS. BRQ je trh srovnatelný s LCJ, nejprve tedy musí ukázat, že dokáže letadlo zaplnit 6x týdně a pak se uvidí. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: ne říjen 11, 2015 9:27 pm Předmět: |
|
|
ta analýza je je minimálně 5 let stará a nevychází z dnešních nákladů na PHM, které jsou poloviční. když to čtu tak to na mne dělá dojem skryté propagace B737. Něco na způsob zahodte ( nechejte dolítat¨) maluchy a kupujte bulíky. to jako mají feedové linky lítat s třetinově obsazenýma Bsedmtřisedm? SORRY |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt říjen 15, 2015 12:40 pm Předmět: |
|
|
V letovém řádu mnichovského letiště se objevil první náznak připravované linky! Prozatím je v plánu jeden let pod číslem BM 1733 na pondělí 19. října. Z Mnichova bude startovat v 12.25, přílet do Brna se očekává v 13.25. Zpět do Německa má být odlet v 14.50 pod číslem BM 1734 s příletem do Mnichova v 15.45. Nedivil bych se, kdyby tyto časy byly finální, ve kterých bude regulérní linka operovat.
Letový řád: http://www.munich-airport.de/media/download/bereiche/fluko/timetable.pdf. (Právě se dívám, že jej před chvílí aktualizovali a Brno zmizelo.) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: čt říjen 15, 2015 6:39 pm Předmět: |
|
|
no uvidíme co 19. října přilítne... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kuba.biker
Založen: 4.8.2007 Příspěvky: 265 Bydliště: OPO
|
Zaslal: pá říjen 23, 2015 4:40 pm Předmět: |
|
|
Vzhledem k tomu, že máme 23.10., myslím, že je možné považovat linku BMI Regional za další promarněnou šanci. Respektive bylo by lepší, kdyby otevření posunuli na letní letový řád. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
slávek Anonymní
|
Zaslal: pá říjen 23, 2015 7:33 pm Předmět: |
|
|
nerozumím proč? vždyť má začít až za dva měsíce... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: pá říjen 23, 2015 7:38 pm Předmět: |
|
|
Tipuji, že Kuba to myslel tak, že jestli má být linka spuštěna ještě/už letos, tak letenky na ni měly být už dávno v prodeji. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|