AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Rozšíření a omezení provozu linek
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Thu Mar 24, 2016 7:05 am    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Už se chystám domů, ale kvůli cenové politice DLH opět nikoli do Brna. Zkoušel jsem, pokud bych se sem měl ještě někdy vracet, jestli by se nedala koupit nějaká zpáteční letenka, která by vyšla přece jen cenově přijatelněji. Jenže to je problém jediného letu za den - nejde sestavit zpáteční letenku bez nocování v MUC. To je podle mě druhý důvod nízké vytíženosti.

Cestující pouze do Mnichova tu linku rozhodně neudrží a jako feeding pro DLH je to strašně drahé a je těžko vůbec sestavit zpáteční letenku. Dva lety denně a normální cenová politika - určitě by se našlo hodně zájemců, včetně mě. Pokud se něco nezmění, tak to vidím jen jako čerpadlo na dotace.

Je to bohužel přesně tak, jak píšeš. Ta cena je šíleně přestřelená. Sám bych se chtěl touto linkou do Mnichova svézt (než dočerpá dotace a skončí), ale při pohledu na ceny letenek mě chuť proletět se přechází. Aktuálně není zpáteční letenka pod pět tisíc korun, což je na takový skok zcela nepřijatelná pálka. Do teď lituji, že jsem nevyužil akcí, které BMI párkrát mělo, a kdy se cena pohybovala o zhruba tisíc korun níž, což sice pořád nebyla žádná výhra, ale přece jen se to dalo strávit.

Navíc k těm pěti až šesti tisícům za letenku je třeba připočíst náklady za ubytování v Mnichově (jak krásné by bylo doletět tam ráno, užít si návštěvu a večer se vrátit) a rovněž náklady za městskou dopravu v Mnichově (která je perfektní, ale taky ne úplně zadarmo). Takže takový dvoudenní výlet (jeden den v poledne tam, druhý den v poledne zpátky) bez problémů přijde klidně i na devět tisíc korun. Za tolik peněz lze vymyslet dost výrazně atraktivnější výlety.

Z mého pohledu je akceptovatelná cena tři tísíce korun za zpáteční letenku. Cokoli výše už považuji za okrádání.

Jinak včera na odletu 12 cestujících. Dnes 28 cestujících.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
xvick



Joined: 28 Feb 2008
Posts: 90

PostPosted: Sat Mar 26, 2016 2:19 pm    Post subject: Reply with quote

Ještě bych přidal zkušenost přátel z Brna (skupina 8 lidí), kteří měli zájem realizovat s jednou CK poznávací zájezd do USA. Odlet byl možný pouze z Prahy s přestupem právě v Mnichově, odkud se pokračovalo Lufthansou do USA. CK vůbec neuvažovala nad variantou odletu i přímo z Brna, což by pro brněnské cestovatele bylo nejpřijatelnější. Ale to už je jiná kapitola o celkovém přístupu k lince do Mnichova.
Back to top
View user's profile Send private message
xvick



Joined: 28 Feb 2008
Posts: 90

PostPosted: Fri Apr 01, 2016 8:56 am    Post subject: Reply with quote

Asi moc velkou vypovídací hodnotu to nemá (k lince do Mnichova), ale na seatmap Lufthansy je např. na příští týden už docela slušná obsazenost. Je otázkou, jaká bude v reálu...

BRQ-MUC/MUC-BRQ
4.4. - 15/-
5.4. - 18/27
6.4. - 24/19
7.4. - 28/17
8.4. - 28/15
Back to top
View user's profile Send private message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Fri Apr 01, 2016 11:34 am    Post subject: Reply with quote

To jsou již optimističtější čísla! Na apríla odlétalo 27 cestujících. Skoro to vypadá, že s příchodem jara se to snad již zlomilo a vytíženost bude růst.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
David2



Joined: 17 Apr 2007
Posts: 36

PostPosted: Fri Apr 01, 2016 1:42 pm    Post subject: Reply with quote

Středa a pátek příští týden jsem já s kolegy Very Happy , tak dám pak vědět.
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Apr 07, 2016 1:47 pm    Post subject: Reply with quote

Já bych měl prubnout BRQ-MUC (+ MUC-SBZ) příští úterý. Tak pak dám vědět, jak to vypadalo. Na cestování zpět jsem si ale vybral jinou trasu, protože sestavit zpáteční let v rozumných časech se prostě nedalo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
xvick



Joined: 28 Feb 2008
Posts: 90

PostPosted: Fri Apr 08, 2016 10:36 am    Post subject: Reply with quote

Přehled rezervací podle seatmap Lufthansy:

BRQ-MUC/MUC-BRQ

11.4. - 15/28
12.4. - 18/26
13.4. - 25/19
14.4. - 21/16
15.4. - 21/17
17.4. - 12/13
18.4. - 17/22
19.4. - 17/18
20.4. - 21/19
21.4. - 20/18
22.4. - 22/17
24.4. - 18/20
Back to top
View user's profile Send private message
David2



Joined: 17 Apr 2007
Posts: 36

PostPosted: Fri Apr 08, 2016 12:35 pm    Post subject: Reply with quote

Tak jsem letěl ve středu z Brna, letělo přes 30 lidí, letadlo důstojně obsazené. Teď v pátek, před chvílí, jsem přilétl a bylo nás 8!
Fakt mizérie. Doufám, že se to nějak zbráborá.
Ale pravda je, že odkudkoli z Evropy stíhat ten přestup v Mnichově je o strašně blbě brzkém vstávání. My jsme letěli z AMS, na přestup jsme měli 40 minut a bylo to fakt bez rezervy Smile
Back to top
View user's profile Send private message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Fri Apr 08, 2016 6:53 pm    Post subject: Reply with quote

Karel: Těším se na zprávu z letu.

xvick: Díky za další várku předběžného počtu rezervovaných míst. Vesměs už jde o vcelku koukatelná čísla, i když pořád je tam celkem markantní rozptyl v počtech cestujících mezi jednotlivými dny. Faktem ale asi je, že k postupnému (byť pomalému) nárustu přece jen dochází.

David2: Mockrát díky za postřehy. Té kolísavé vytíženosti je vážně škoda.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Apr 13, 2016 6:37 pm    Post subject: Reply with quote

Podrobný report z cesty jsem umístil do jiného vlákna, sem napíšu jen to, že nás letělo 16 v EMB145 a předtím přiletělo do Brna zhruba stejně pasažérů z MUC. Lufthansa ovšem dělá vše pro to, aby jen vydojila dotace a linka ji zřejmě vůbec nezajímá, ceny bmi jsou sice asi poloviční, ale jejich síť je zase příliš malá. Nebýt toho, cestování z BRQ přes MUC by bylo velmi příjemné.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Fri Apr 15, 2016 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

Report jsem zhltl jedním dechem. Skvěle napsáno, i když úplně příjemné čtení to není, zvlášť v tom srovnání s jinými podobnými linkami. Plně souhlasím s názorem na ceny.
Jinak jsem zaslechl, že BMI před nedávnem prováděla nějaké své interní průběžné hodnocení linky a údajně je s vývojem spokojená. Otázkou je, jak moc velkou roli v té spokojenosti hrají dotace. Každopádně tu současnou vytíženost kolem 20 lidí bere vzhledem k menšímu Embraeru jako zhruba 50procentní vytíženost, což je po necelém půlroce fungování asi v pořádku.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Apr 15, 2016 5:34 pm    Post subject: Reply with quote

V reportu jsem nezmínil, že asi 15 min před přistání nabízela letuška možnost vyplnění nějakého dotazníku. Mělo to několik stránek a připomínalo to daňové přiznání. Co jsem viděl, tak se v letadle obětoval pouze jediný mladík a s dotazníkem zápasil až do přistání.

Mě osobně spíš děsí ten poměr p2p a transfer pax. Jestli je to na všech letech tak, že velká většina je p2p (což bych se kvůli politice DLD ani moc nedivil), není to moc dobré. Na druhou stranu se mi zdá, že bmi chce postupně z MUC udělat svůj hlavní hub, takže by se třeba dalo létat i někam dál za rozumných podmínek.

Jinak, být dvě rotace a trochu rozumnější ceny, nevím, co bych tomu spoji vytkl. Takže pokud budou bmi pokračovat, budu velmi rád, třeba se dvou rotací nakonec dočkáme. Děkuji za kompliment ohledně mého reportu a budu rád, když nebudu jediný reportující Smile.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ivošák



Joined: 14 Jan 2009
Posts: 15

PostPosted: Fri Apr 15, 2016 11:29 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
V reportu jsem nezmínil, že asi 15 min před přistání nabízela letuška možnost vyplnění nějakého dotazníku. Mělo to několik stránek a připomínalo to daňové přiznání. Co jsem viděl, tak se v letadle obětoval pouze jediný mladík a s dotazníkem zápasil až do přistání.

Mě osobně spíš děsí ten poměr p2p a transfer pax. Jestli je to na všech letech tak, že velká většina je p2p (což bych se kvůli politice DLD ani moc nedivil), není to moc dobré. Na druhou stranu se mi zdá, že bmi chce postupně z MUC udělat svůj hlavní hub, takže by se třeba dalo létat i někam dál za rozumných podmínek.

Jinak, být dvě rotace a trochu rozumnější ceny, nevím, co bych tomu spoji vytkl. Takže pokud budou bmi pokračovat, budu velmi rád, třeba se dvou rotací nakonec dočkáme. Děkuji za kompliment ohledně mého reportu a budu rád, když nebudu jediný reportující Smile.

Ta cenová politika LH pro lety z/do BRQ je fakt nešťastná, jen tak mimochodem na airways byla diskuze na téma levných letenek, nijak to z Brnem nesouvisí, jen tam někdo vložil screen z webu LH rezervace na let PRG-MUC-NYC rt v půlce května- cena 12.400kč, pro zajímavost jsem kouknul na stejný termín pro let BRQ-MUC-NYC rt na webu LH a cena 28.200kč... to je pekelný rozdíl. Zrovna v případě letu do NYC je v MUC dobrá návaznost, to ale neplatí u řady jiných destinací. To je potom ale pro návazné lety tato linka naprosto nekonkurenceschopná. Pak se není čemu divit, že ji využivají spíše p2p cestující a ty ji rozhodně neuživí.
Mluvil jsem v poslední době s lidma z několika různých mezinárodních společností působících v Brně, kde posílají zaměstnance pravidelně do světa, tuto linku až na výjimky nevyužívají vůbec.... Např. jedna dánská firma posílá cca 20 lidí týdně do světa, výhradně létají z VIE nebo PRG.

A ještě taková roztomilá perla na příští týden: 20.4./21.4. MUC-BRQ-MUC cena bratru téměř 20.000kč Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Vojtek



Joined: 09 Jul 2008
Posts: 50

PostPosted: Wed May 11, 2016 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

Ivošák wrote:
Karel wrote:
V reportu jsem nezmínil, že asi 15 min před přistání nabízela letuška možnost vyplnění nějakého dotazníku. Mělo to několik stránek a připomínalo to daňové přiznání. Co jsem viděl, tak se v letadle obětoval pouze jediný mladík a s dotazníkem zápasil až do přistání.

Mě osobně spíš děsí ten poměr p2p a transfer pax. Jestli je to na všech letech tak, že velká většina je p2p (což bych se kvůli politice DLD ani moc nedivil), není to moc dobré. Na druhou stranu se mi zdá, že bmi chce postupně z MUC udělat svůj hlavní hub, takže by se třeba dalo létat i někam dál za rozumných podmínek.

Jinak, být dvě rotace a trochu rozumnější ceny, nevím, co bych tomu spoji vytkl. Takže pokud budou bmi pokračovat, budu velmi rád, třeba se dvou rotací nakonec dočkáme. Děkuji za kompliment ohledně mého reportu a budu rád, když nebudu jediný reportující Smile.

Ta cenová politika LH pro lety z/do BRQ je fakt nešťastná, jen tak mimochodem na airways byla diskuze na téma levných letenek, nijak to z Brnem nesouvisí, jen tam někdo vložil screen z webu LH rezervace na let PRG-MUC-NYC rt v půlce května- cena 12.400kč, pro zajímavost jsem kouknul na stejný termín pro let BRQ-MUC-NYC rt na webu LH a cena 28.200kč... to je pekelný rozdíl. Zrovna v případě letu do NYC je v MUC dobrá návaznost, to ale neplatí u řady jiných destinací. To je potom ale pro návazné lety tato linka naprosto nekonkurenceschopná. Pak se není čemu divit, že ji využivají spíše p2p cestující a ty ji rozhodně neuživí.
Mluvil jsem v poslední době s lidma z několika různých mezinárodních společností působících v Brně, kde posílají zaměstnance pravidelně do světa, tuto linku až na výjimky nevyužívají vůbec.... Např. jedna dánská firma posílá cca 20 lidí týdně do světa, výhradně létají z VIE nebo PRG.

A ještě taková roztomilá perla na příští týden: 20.4./21.4. MUC-BRQ-MUC cena bratru téměř 20.000kč Smile

Já bych opravil jen toliko : p2p cestující jsou přesně ti, kteří tu linku uživí, z transferů má BMI mnohem nižší revenue. Když vycházíte ze základní ideje, že revenue se dělí u code-sharů jako je tento, podle odletěné vzdálenosti, tak je potom celkem jasné, proč jsou ty ceny tak vysoké. A dodám, že ani takto vysoké ceny nepřinesou BMI takové revenue, aby to E-čko uživili.
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu May 12, 2016 9:00 am    Post subject: Reply with quote

Jan Vojtek wrote:

Já bych opravil jen toliko : p2p cestující jsou přesně ti, kteří tu linku uživí, z transferů má BMI mnohem nižší revenue. Když vycházíte ze základní ideje, že revenue se dělí u code-sharů jako je tento, podle odletěné vzdálenosti, tak je potom celkem jasné, proč jsou ty ceny tak vysoké. A dodám, že ani takto vysoké ceny nepřinesou BMI takové revenue, aby to E-čko uživili.


Musím přiznat, že netuším, jak se bmi a DLH o peníze dělí. V mém případě stála letenka více, než součet cen obou letenek p2p (ovšem musel bych si pak hlídat odbavené zavazadlo, a kdybych nestihl návazný let, musel bych se starat sám).

Délka úseků byla v mém případě cca 1:2, takže by to znamenalo že bmi dostane 5,5tis. a DLH 11tis. Což je více v obou případech než p2p. Jestli se dobře pamatuji, tak se samostatné letenky prodávaly někde kolem 4,5 (bmi) a 10tis. Já bych si uměl představit, že DLH platí bmi normální cenu a pak si k tomu něco přirazí, pokud to prodává pod vlastní značkou. To co si přirazí je ale někdy fakt hodně, jak je vidět u p2p letů BRQ-MUC.

Zřejmě obecně DLH cílí na return letenky - cesta tam za 16 tis, obě cesty za 20tis. Vzhledem k tomu, že return ale nejde často poskládat, je to jako obchodní strategie trochu ujeté a zbytečně se tím připravují o cestující.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 78, 79, 80  Next
Page 66 of 80

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group