AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Rozšíření a omezení provozu linek
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting
View previous topic :: View next topic  
Author Message
xvick



Joined: 28 Feb 2008
Posts: 90

PostPosted: Thu May 12, 2016 8:52 pm    Post subject: Reply with quote

Já věčný optimista po přečtení několika posledních reakcí tady na fóru na linku do MUC začínám pomalu skládat pořadí možných scénářů dalšího vývoje.

1. Po ročním provozu a vyschnutí dotačních toků bude linka zrušena
2. Někde se najdou další finanční zdroje a dotace se budou dále pumpovat a linka bude přežívat jako v současnosti
3. BMI vyhodnotí linku jako úspěšnou a bude ji provozovat 1x denně v současné podobě bez dotací
4. BMI vyhodnotí linku jako velice úspěšnou a rozšíří ji na 2x denně bez dotací
5. Lufthansa to převezme do svých rukou a bude to operovat svým letadlem, třeba i do FRA
6. Efekt sněhové koule k nám do BRQ přihraje další dopravce a destinace

Samozřejmě existuje dalších X možných scénářů, ale na konečnou variantu si budeme muset ještě počkat do podzimu.
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Vojtek



Joined: 09 Jul 2008
Posts: 50

PostPosted: Fri May 13, 2016 11:11 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Jan Vojtek wrote:

Já bych opravil jen toliko : p2p cestující jsou přesně ti, kteří tu linku uživí, z transferů má BMI mnohem nižší revenue. Když vycházíte ze základní ideje, že revenue se dělí u code-sharů jako je tento, podle odletěné vzdálenosti, tak je potom celkem jasné, proč jsou ty ceny tak vysoké. A dodám, že ani takto vysoké ceny nepřinesou BMI takové revenue, aby to E-čko uživili.


Musím přiznat, že netuším, jak se bmi a DLH o peníze dělí. V mém případě stála letenka více, než součet cen obou letenek p2p (ovšem musel bych si pak hlídat odbavené zavazadlo, a kdybych nestihl návazný let, musel bych se starat sám).

Délka úseků byla v mém případě cca 1:2, takže by to znamenalo že bmi dostane 5,5tis. a DLH 11tis. Což je více v obou případech než p2p. Jestli se dobře pamatuji, tak se samostatné letenky prodávaly někde kolem 4,5 (bmi) a 10tis. Já bych si uměl představit, že DLH platí bmi normální cenu a pak si k tomu něco přirazí, pokud to prodává pod vlastní značkou. To co si přirazí je ale někdy fakt hodně, jak je vidět u p2p letů BRQ-MUC.

Zřejmě obecně DLH cílí na return letenky - cesta tam za 16 tis, obě cesty za 20tis. Vzhledem k tomu, že return ale nejde často poskládat, je to jako obchodní strategie trochu ujeté a zbytečně se tím připravují o cestující.


Nepřistupujte k tomu jako že by se tady nějak měly sčítat letenky BRQ-MUC-BRQ a MUC-XXX-MUC, pro transfery je úplně jiná cenová politika. Právě kdyby se to sčítalo a bylo by normální létat za ´´sečtené ceny´´, tak by nebyl žádný problém.
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon May 16, 2016 7:29 pm    Post subject: Reply with quote

Jan Vojtek wrote:

Nepřistupujte k tomu jako že by se tady nějak měly sčítat letenky BRQ-MUC-BRQ a MUC-XXX-MUC, pro transfery je úplně jiná cenová politika. Právě kdyby se to sčítalo a bylo by normální létat za ´´sečtené ceny´´, tak by nebyl žádný problém.


Neměl jsem na mysli to, že by se ceny letenek MĚLY sčítat. Je obvyklé, že cena přestupní letenky je nižší, než součet cen. Samozřejmě, umím si představit i jiný obchodní model. Jenže takový obchodní model pak neumím dát do souladu se snahou o dlouhodobý rozvoj linky.

Nedělám si žádné iluze o současném managementu leteckých společností jako DLH - dlouhodobá koncepce, odpovědnost a budování firmy jsou pro ně ničím. Prezentují přihlouplé koláčové grafy v Excelu, rozplývají se v mlžném oparu newspeaku a pro jistotu si za jméno ještě píší MBA, aby nikoho nenechali na pochybách, že věcem rozumí. Mlha kterou vytváří už dosáhla takové hustoty, že úplně ztratili představu, kterým směrem je skutečná branka.

Lašák nebyl jen naší specialitou, je typickým produktem této doby. Je asi zbytečné za pomocí kritického myšlení hledat hlubší smysl v obchodní politice DLH vůči lince BRQ-MUC. Bude zbytečné se ptát, co rozumného s linkou zamýšlí, protože to nejspíš ani sami nevědí, takto vůbec nemusí uvažovat. Je zbytečné se ptát, proč tvoří ceny právě tak jak tvoří, protože, ať by odpověděli jakkoli, stejně by to nejspíš smysl nedávalo Very Happy Very Happy

Abych nikoho neurazil, hodí se říci, že i mezi MBA se občas vyskytují kriticky myslící lidé s nohama na zemi. Bohužel ti druzí převládají, zejména ve velkých firmách.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jan Vojtek



Joined: 09 Jul 2008
Posts: 50

PostPosted: Wed May 18, 2016 5:49 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Jan Vojtek wrote:

Nepřistupujte k tomu jako že by se tady nějak měly sčítat letenky BRQ-MUC-BRQ a MUC-XXX-MUC, pro transfery je úplně jiná cenová politika. Právě kdyby se to sčítalo a bylo by normální létat za ´´sečtené ceny´´, tak by nebyl žádný problém.


Neměl jsem na mysli to, že by se ceny letenek MĚLY sčítat. Je obvyklé, že cena přestupní letenky je nižší, než součet cen. Samozřejmě, umím si představit i jiný obchodní model. Jenže takový obchodní model pak neumím dát do souladu se snahou o dlouhodobý rozvoj linky.

Nedělám si žádné iluze o současném managementu leteckých společností jako DLH - dlouhodobá koncepce, odpovědnost a budování firmy jsou pro ně ničím. Prezentují přihlouplé koláčové grafy v Excelu, rozplývají se v mlžném oparu newspeaku a pro jistotu si za jméno ještě píší MBA, aby nikoho nenechali na pochybách, že věcem rozumí. Mlha kterou vytváří už dosáhla takové hustoty, že úplně ztratili představu, kterým směrem je skutečná branka.

Lašák nebyl jen naší specialitou, je typickým produktem této doby. Je asi zbytečné za pomocí kritického myšlení hledat hlubší smysl v obchodní politice DLH vůči lince BRQ-MUC. Bude zbytečné se ptát, co rozumného s linkou zamýšlí, protože to nejspíš ani sami nevědí, takto vůbec nemusí uvažovat. Je zbytečné se ptát, proč tvoří ceny právě tak jak tvoří, protože, ať by odpověděli jakkoli, stejně by to nejspíš smysl nedávalo Very Happy Very Happy

Abych nikoho neurazil, hodí se říci, že i mezi MBA se občas vyskytují kriticky myslící lidé s nohama na zemi. Bohužel ti druzí převládají, zejména ve velkých firmách.

Ona se hlavně LH o linku do BRQ moc nezajímá pravděpodobně. Prostě mají nějaké nasmlouvané podmínky code-sharu s BMI, kteří si už pošéfují (více či méně) zbytek.
Back to top
View user's profile Send private message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed May 25, 2016 10:16 am    Post subject: Reply with quote

Dost nečekaná zpráva se dnes objevila v brněnském Deníku. BMI Regional dle všeho navýší od zimního letového řádu počet letů z 6 na 10 týdně. To znamená, že čtyři dny v týdnu by se tu letadlo mohlo otočit dvakrát. Kromě toho se v článku píše, že průměrná obsazenost nyní činí 25 cestujících.
Více viz: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/letecka-linka-do-mnichova-posili-k-sesti-letum-maji-v-zime-pribyt-dalsi-ctyri-20160525.html.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
xvick



Joined: 28 Feb 2008
Posts: 90

PostPosted: Wed May 25, 2016 11:09 am    Post subject: Reply with quote

Zajímavá informace v článku, už jen věřit, že v reálu to tak bude ...

K tomu počtu týdenních letů v počtu 10 - k názoru MarekV, že 4x týdně by byla otočka 2x za den, bych přidal ještě jednu (asi málo pravděpodobnou) variantu, a to vynechat nedělní rotaci a vše od pondělí do pátku točit 2x denně.
Back to top
View user's profile Send private message
Jan Vojtek



Joined: 09 Jul 2008
Posts: 50

PostPosted: Wed May 25, 2016 8:17 pm    Post subject: Reply with quote

xvick wrote:
Zajímavá informace v článku, už jen věřit, že v reálu to tak bude ...

K tomu počtu týdenních letů v počtu 10 - k názoru MarekV, že 4x týdně by byla otočka 2x za den, bych přidal ještě jednu (asi málo pravděpodobnou) variantu, a to vynechat nedělní rotaci a vše od pondělí do pátku točit 2x denně.


Jestli se nemýlím, ta jeden ze 2 nedělních segmentů (myslím že MUC-BRQ) je jeden z těch nejvytíženějších, takže neděli možná nerušit.
Back to top
View user's profile Send private message
David2



Joined: 17 Apr 2007
Posts: 36

PostPosted: Wed May 25, 2016 9:06 pm    Post subject: Reply with quote

Jan Vojtek wrote:
Jestli se nemýlím, ta jeden ze 2 nedělních segmentů (myslím že MUC-BRQ) je jeden z těch nejvytíženějších, takže neděli možná nerušit.


Protože letí v rozumnou hodinu na rozdíl od brzkého odletu v pracovní den, kdy je to těžko najít rozumný přílet do MUC odkudkoliv.
Pro pondělní jednání v Brně ideální.
Back to top
View user's profile Send private message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Thu May 26, 2016 8:00 pm    Post subject: Reply with quote

Jan Vojtek: Nedělní lety jsou skutečně jedny z nejvytíženějších? Co jsem zaznamenal, tak prakticky bez výjimky bývá na nedělní rotaci nasazován malý Embraer 135, zatímco po zbytek týdne poslední dobou létá jeho větší bráška. Samozřejmě, pokud létá "stotřicetpětka" plná, pořád je to víc než polovina "stočtyřicetpětky", čemuž odpovídá ona plus mínus 50procentní vytíženost. Každopádně když se nad tím zamýšlím, ta Xvickova představa zrušení nedělních letů ve prospěch dvou letů každý pracovní den není vůbec od věci, protože BMI může uvažovat tím stylem, že není potřeba létat den předem v pozdní odpoledne, když lze letět požadovaný den brzy ráno. Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mi to přijde životaschopnější. Na druhou stranu nemám Davidův zasvěcený pohled coby člověka, který linku reálně využívá. Jsem proto velice zvědavý, jak bude zimní letový řád vypadat.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jan Vojtek



Joined: 09 Jul 2008
Posts: 50

PostPosted: Thu May 26, 2016 10:41 pm    Post subject: Reply with quote

MarekV wrote:
Jan Vojtek: Nedělní lety jsou skutečně jedny z nejvytíženějších? Co jsem zaznamenal, tak prakticky bez výjimky bývá na nedělní rotaci nasazován malý Embraer 135, zatímco po zbytek týdne poslední dobou létá jeho větší bráška. Samozřejmě, pokud létá "stotřicetpětka" plná, pořád je to víc než polovina "stočtyřicetpětky", čemuž odpovídá ona plus mínus 50procentní vytíženost. Každopádně když se nad tím zamýšlím, ta Xvickova představa zrušení nedělních letů ve prospěch dvou letů každý pracovní den není vůbec od věci, protože BMI může uvažovat tím stylem, že není potřeba létat den předem v pozdní odpoledne, když lze letět požadovaný den brzy ráno. Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mi to přijde životaschopnější. Na druhou stranu nemám Davidův zasvěcený pohled coby člověka, který linku reálně využívá. Jsem proto velice zvědavý, jak bude zimní letový řád vypadat.

Opravdu to tak myslím je, že jeden z těch nedělních segmentů je jeden z těch hodně silných. E135 může být kvůli tomu, že 145 nasazují v neděli na jinou linku, to je celkem irelevantní ještě v tuto chvíli. Co se týče budoucího vývoje, tak se teď vyjadřovat nechci, abych omylem neřekl něco co nemám. Každopádně jsou prý i takové úvahy, podle kterých by bylo možné zachovat nedělní rotaci i mít 5x týdně 2 lety denně Wink
Back to top
View user's profile Send private message
David2



Joined: 17 Apr 2007
Posts: 36

PostPosted: Fri May 27, 2016 7:53 am    Post subject: Reply with quote

To by byl určitě nejlepší koncept. Nedělní odpolední / večerní přílet a overnighty od neděle do pátku. Tím by se dostaly časy tam, kde mají být a hned by bylo tisíc nových možností. Už aby to bylo...
Back to top
View user's profile Send private message
xvick



Joined: 28 Feb 2008
Posts: 90

PostPosted: Thu Jun 02, 2016 7:53 pm    Post subject: Reply with quote

Teď jsem se díval na ceny BRQ-MUC a docela jsem z toho překvapen...
Na webu BMI je nabídka na odlet 3.6. za 11 141 CZK nebo 12.6. za 14 891 CZK. Lufthansa to pak má na 3.6. za 12 206 CZK, resp. na 12.6. za 24 180 CZK (už jen business).
Back to top
View user's profile Send private message
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Thu Jun 09, 2016 3:44 pm    Post subject: Reply with quote

Pro zajímavost, od 30. října otevírá Ryanair linku z Ostravy do Milána. Na všemi dlouho zatracovaném letišti to očividně jde. Rozšíření nabídky letů z Brna zřejmě něco vážného brání.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
David2



Joined: 17 Apr 2007
Posts: 36

PostPosted: Fri Jun 10, 2016 7:50 am    Post subject: Reply with quote

Teď to nějak všude okolo jde, jenom tady nic. Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
xvick



Joined: 28 Feb 2008
Posts: 90

PostPosted: Fri Jun 10, 2016 9:15 am    Post subject: Reply with quote

Naprostý souhlas s MarekV a David2 - v "okolí" to prostě nějak víc jde, Ostrava, Bratislava, Košice ... jen to Brno se zaseklo (v době, kdy celkově ekonomika šlape, firmy jedou na vlně optimismu a růstu). Chtělo by se napsat Brno = stagnace
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 78, 79, 80  Next
Page 67 of 80

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group