|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt duben 12, 2007 4:28 pm Předmět: Rozšíření a omezení provozu linek |
|
|
Všechny nás mrzí slabý provoz z LKTB. Pokusil jsem se nastínit nejčastěji uváděné recepty na zlepšení stavu tak, jak je vidím já, a budu rád, když je zkritizujete, okomentujete nebo doplníte:
1.Větší informovanost obyvatel o možnostech a cenách letů z BRQ (v radničních listech apod.)
2.Tlak na ČSA prostřednictvím politiků a poslanců, požadující jasnou podporu leteckého spojení. Napříč politickými stranami mají dnes JM politici (a nejen oni) zásadní výhrady k chování ČSA.
3.Ještě jedno feedingové spojení, nejspíš VIE, přičemž bych ze začátku nezavrhoval ani linku VIE-BRQ-OSR
4.Rozšíření codeshare feedingů (Lufthansa, SAS, KLM)
5.Další low cost linka (AMS, CDG, EDI, DUB, na východ Kyjev, Moskva?), možná ne každodenně a střídat destinace. Raději ale ne SW, ideální by byl Ryan (nemá asi zájem), ale kdyby se podařilo politikům navzdory dohodám sjednat Kyjev nebo Moskvu, určitě by se zájemci našli.
6.Pravidelná linka za normální ceny nemá asi zatím dost zákazníků, to snad spíš pro turisty z východu (vzor LKPD)
7.Prázdninové linky typu Zadar nebo Gerona jsou fajn, ale nic víc
Naposledy upravil Karel dne po leden 18, 2010 3:07 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt duben 12, 2007 6:07 pm Předmět: |
|
|
Perfektní téma! Tak já taky přispěji svou troškou do mlýna...
1. Rozhodně! Informovanost občanů, jakožto potencionálních cestujících je snad nejdůležitějším prvkem. Vsadil bych se, že kdybychom udělali průzkum mezi brněnskými občany, závěry by byly nemilé. Osobně by mě zajímalo, kolik lidí o linkách do Londýna a Prahy ví... Vzpomínám si, jak se brněnská radnice snažila nalákat na linku do Mnichova (cca půl roku po zahájení linky) rozdáváním balónků Cirrus a propagačních letáků, které vybízely ke strávení víkendu v Mnichově, ale nejzajímavější na celém letáku byla cena - něco málo pod tisíc korun (samozřejmě bez poplatků). Nějaký kousek mám doma, tak pokud jej najdu, můžu přiložit foto...
2. S CSA je to těžké. Jednak kvůli jejich nelichotivé situaci finanční a také jsem kdysi četl zajímavou a zřejmě pravdivou myšlenku, že ČSA a zároveň Letiště Praha nemá zájem si v republice vytvářet konkurenci a spojení s Brnem považují spíše jen za podpůrné.
3. No kdysi se hovořilo o možnosti létat z Ostravy přes Brno do Vídně, ale řekl bych, že tato myšlenka neměla dlouhého trvání. Jednak pokud by létal ostravský Job Air/Central Connect Airlines, tak by cena letenky byla přímo nekřesťanská a linka značně ztrátová. Přece jen vzdálenost je minimální, jedná se spíše jen o takový "skok"...
4. Codeshare. Těžko říct. Ještě v době kdy se létalo Brno-Mnichov se tvrdilo, že právě codeshare je zabiják linky, neboť se tak musí uživit dvě společnosti (C9 a LH), kdežto kdyby lítala samotná Lufthansa, mohlo by dojít ke snížení ceny letenek. Na druhou stranu Brno-Praha létá CSA v codesharu s Air France a vypadá to, že to jde...
5. Zcela určitě. Další low cost linka má šanci (myslím si to), byť ne třeba s každodenní frekvencí, ale spoj na nějaké větší letiště by se uživil. SW není dobrá volba a Ryanair asi opravdu nemá zájem.
6. Myslím si, že nejsme prozatím tak velké letiště, že by klasičtí dopravci měli nějaké extra výnosy/vytíženost.
7. Prázdninové linky přinášejí spotterům více letadel a tím pádem i různorodější fotografie .
Toť asi vše z mých myšlenek. Rovněž se těším na kritiku, komentáře... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: čt duben 12, 2007 8:16 pm Předmět: Re: Rozšíření počtu linek |
|
|
1. jako jo, to se hodí dycky, a obecně něco jako direct marketing, přímý reklamy potenciálním cestovatelům z řad šéfům velkých podniků etc.
2. nevim, já sem a priori odpůrce politiky, i když to bez toho nejde, ale obecně, tlak je jedna věc ale ČSA teď nejsou v situaci kdy by mohly podporovat linky na základě politickýho tlaku, jim teď de o přežití a mělo by jít hlavně o ekonomickou rentabilitu (spojení do Brna se ve stávající podobě rentabilní jeví, případný rozšíření nevim). Ale možná odolnost ČSA vůči tlaku politiků přeceňuju
3. do VIE byť z OSR se to podle mě nemůže rentovat, to je moc blízko, to se nevyplatí lítat, to je spíš tak na rychlovlak, a když už tak Amstr nebo Frankfurt, nebo i ten Mnichov, ale to by ho musel provozovat někdo jinej a jinak než Cirrus. A možná Malpensa mě tak napadlo.. Paříž už je asi zas daleko.. nevim..
4. codeshary nebrat !!!!!!!!!! zbytečně zabíraj místo ve webovým letovým řádu jinak pochopitelně the more, the better
5. lowcosty samozřejmě, podle mě na to potenciál je, jednak Paříž, pak možná Řím, nebo ještě jedno město v Anglii. Na východ bych low-costům moc nevěřil.. a taky si obecně myslím, že alkoholová turistika do levných krajů má ještě velkou naději se uplatnit ve Švédsku.. teď mi to nepříde že by to tam nějak fungovalo (narozdíl od trajektů )
akorát nevim, jestli by šel někdo do boje s Ryanairem, kerej je tu dost pevně zabydlenej..
6. Podle mě další feeding by se uživil (viz výše), ale jinak linka čistě Brno-Někam, to nevim.. snad to Rusko, ale do Luhačovic zatím rusi moc nelítaj, aspoň sem o tom neslyšel..
7. jo, tak asi
no a cargo, logistic park asi teda bude, tak snad něčeho přibude v souvislosti, akorát mě trochu překvapuje, že přece jen zas tak málo se toho v Brně nevyrábí (Zetor, černovická terasa...) tak že se toho nevozí víc.. nevim..
dále co by se mi líbilo:
8. nejlepší by bylo založit tady novou malou leteckou společnost jako je JobAir, a rozvíjet sť regionálních linek spolu s někým větším, na způsob Lufthansa Teamu nebo společností kolem Austrian Airlines, otázka s kým by to mělo bejt, jestli sou ČSA dost velký na to aby si mohly pořídt mladšího sourozence (těžko, si myslím) nebo třeba s tou LH. Podle mě, tak od oka, západním společnostem chybí "subdodavatel" na východní trhy, tak bych možná viděl prostor. Klidně by to mohlo lítat s L410.
9. Založit tady společnost typu ABS Jets, s bizjetama pro miliardáře
10. to celé za vybudování infrastruktury, typu airport hotel, kongresové centrum etc. Otázka jestli tady je pro to v současné době trh, ale s rozvojem investic a office parků v Brně si myslím že by časem být určitě mohl..
a taky by hodně prospělo, kdyby v Brně přibyly nějaké státní nebo evropské insituce..
11. a eště sem neviděl otevřenej Starobrno bar v novým terminálu nikoho odkudkoliv, cestujícího, doprovod, kohokoliv, neupoutá, pokud někde je a tam je zavřená hospoda.. to je něco co musí fungovat furt.
tak..
Naposledy upravil Ondra dne čt duben 12, 2007 8:41 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt duben 12, 2007 8:39 pm Předmět: |
|
|
11. Jak neviděl?? Bar je otevřený prakticky furt. Posledně jak tu byla ta MD-82 s taliánama, tak barmanka nevěděla kam dřív skočit... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: čt duben 12, 2007 8:50 pm Předmět: |
|
|
MarekV napsal: | Perfektní téma! Tak já taky přispěji svou troškou do mlýna...
1. Rozhodně! Informovanost občanů, jakožto potencionálních cestujících je snad nejdůležitějším prvkem. Vsadil bych se, že kdybychom udělali průzkum mezi brněnskými občany, závěry by byly nemilé. Osobně by mě zajímalo, kolik lidí o linkách do Londýna a Prahy ví... Vzpomínám si, jak se brněnská radnice snažila nalákat na linku do Mnichova (cca půl roku po zahájení linky) rozdáváním balónků Cirrus a propagačních letáků, které vybízely ke strávení víkendu v Mnichově, ale nejzajímavější na celém letáku byla cena - něco málo pod tisíc korun (samozřejmě bez poplatků). Nějaký kousek mám doma, tak pokud jej najdu, můžu přiložit foto...
2. S CSA je to těžké. Jednak kvůli jejich nelichotivé situaci finanční a také jsem kdysi četl zajímavou a zřejmě pravdivou myšlenku, že ČSA a zároveň Letiště Praha nemá zájem si v republice vytvářet konkurenci a spojení s Brnem považují spíše jen za podpůrné.
3. No kdysi se hovořilo o možnosti létat z Ostravy přes Brno do Vídně, ale řekl bych, že tato myšlenka neměla dlouhého trvání. Jednak pokud by létal ostravský Job Air/Central Connect Airlines, tak by cena letenky byla přímo nekřesťanská a linka značně ztrátová. Přece jen vzdálenost je minimální, jedná se spíše jen o takový "skok"...
4. Codeshare. Těžko říct. Ještě v době kdy se létalo Brno-Mnichov se tvrdilo, že právě codeshare je zabiják linky, neboť se tak musí uživit dvě společnosti (C9 a LH), kdežto kdyby lítala samotná Lufthansa, mohlo by dojít ke snížení ceny letenek. Na druhou stranu Brno-Praha létá CSA v codesharu s Air France a vypadá to, že to jde...
5. Zcela určitě. Další low cost linka má šanci (myslím si to), byť ne třeba s každodenní frekvencí, ale spoj na nějaké větší letiště by se uživil. SW není dobrá volba a Ryanair asi opravdu nemá zájem.
6. Myslím si, že nejsme prozatím tak velké letiště, že by klasičtí dopravci měli nějaké extra výnosy/vytíženost.
7. Prázdninové linky přinášejí spotterům více letadel a tím pádem i různorodější fotografie .
Toť asi vše z mých myšlenek. Rovněž se těším na kritiku, komentáře... |
s tím codesharem,.. to je jiná situace s PRG a MUC si myslím, protože ČSA a AF sou partneři, ne jak že Cirrus je "podřízenej" Lufthansy.. aspoň na mě to dělá takovej dojem.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dalibor
Založen: 30.3.2007 Příspěvky: 4
|
Zaslal: pá duben 13, 2007 1:27 pm Předmět: Re: Rozšíření počtu linek |
|
|
Karel napsal: |
5.Další low cost linka (AMS, CDG, EDI, DUB, na východ Kyjev, Moskva?), možná ne každodenně a střídat destinace. Raději ale ne SW, ideální by byl Ryan (nemá asi zájem), ale kdyby se podařilo politikům navzdory dohodám sjednat Kyjev nebo Moskvu, určitě by se zájemci našli.
|
Low costy jednoznačně ano, jen se obávám, že linka na východ zřejmě není možná kvůli dost restriktivní mezistátní smlouvě mezi SSSR a ČSSR (snad někdy z padesátých nebo šedesátých let). V té je uvedena jen možnost letů z Prahy, resp. Bratislavy .
Ano, dnes se sice létá pravidelně do Moskvy i z KLV a PED, ovšem bojím se, že nějaký low cost, který by jistě znamenal velkou konkurenci pro CSA a Aeroflot, povolení nedostane. Jen tak mimochodem, svého času o tyhle linky usiloval Sky (záměr byl lítat z BTS) a právě na tomhle to ztroskotalo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 13, 2007 2:03 pm Předmět: |
|
|
Díky za moc zajímavé reakce, doufám, že přibudou další, ještě bych rád trošku rozvedl "nejchoulostivější" bod 2.
Všichni víme, že ČSA jsou ve ztrátě (loni kolem půl miliardy) a nikdo po nich nechce, aby svou ztrátu prohlubovali. Tuto ztrátu ovšem rozhodně nevygenerovala feedingová linka do Tuřan, příčiny musíme hledat ve ztrátovosti úplně jiných spojů i v celkové organizaci firmy. Ztrátové hospodáření má ovšem za následek, že firma je hůře prodejná, a ve svém důsledku o peníze přijdou daňoví poplatníci v okamžiku privatizace. Proto si myslím, že do toho stát může a má mluvit. Jiný důvod je to, že dálnice + letecká dostupnost místa určuje, jestli se tam objeví kvalitní investoři nebo půjdou jinam. Je to dost hloupé, ale je to bohužel tak, a díky absenci spojení přišlo Brno o řadu příležitostí.
Otázku ale mohu položit i jinak. Není to tak, že ČSA i za cenu ztráty velké části moravského trhu (a pověsti), zaslepeně lpí na své filosofii jediného letiště? Víte někdo o jiném případu evropského národního dopravce, který by se v obdobné situaci takto choval? Každý z nás by dokázal vyjmenovat řadu menších letišť, které reginální a národní dopravci standardně obsluhují, ale zná někdo z vás jiný příklad, kdy se vytrvale snaží podivnými praktikami jen dokázat že to nejde? Úvahy o tom, že se to ČSA vyplácí jen naznačují, jak mnoho dokáží být jejich manažeři vzdáleni relitě.
Nechci nad tím plakat, myslím, že prostě už nadešel čas znormalizovat vztahy k ČSA. A úvahy o politické akci si ponechat pro případ, že by ČSA třeba napadlo, po zlikvidování konkurence, zrušit i vlastní linku, nebo ji třeba výrazně zdražit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá duben 13, 2007 2:27 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | a ve svém důsledku o peníze přijdou daňoví poplatníci v okamžiku privatizace |
to sem nějak nepochopil, proč by na tom měli poplatníci tratit.. snad se nechce teď ČSA prodávat jako ztrátová, ne? (estli jo tak mě někdo opravte)
jinak stát do toho musí mluvit už jen proto že ČSA je furt pod státem, takže samozřejmě že do chodu má co mluvit, ale prosazovat jednu konkrétní linku, to už mi příde nesystémový.. a to že ČSA nerozšiřujou spojení do Brna asi znamená že jinde se letadla uplatněj víc..
s tím porovnáváním s ostatními zeměmi, podle mě je situace srovnatelná (velikostí země a ekonomickou úrovní) u nás tak akorát se Slovenskem, Maďarskem a Slovinskem (Polsko už je moc velký), a nevím o tom že by to v těchle zemích bylo nějak moc jinak, než že je jedno centrum a feeding (ale taky zdaleka nemám dokonalé informace )
jinak, já bych to nechal na trhu, přínos linky do PRG u ČSA je, aspoň dle jejich různých vyjádření, to že sem nejde nikdo jinej asi znamená, že prostě není zájem (a jestli je, tak asi není až tak velkej aby se to dokázalo dohodnout), takže rušení bych se nebál (snad) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá duben 13, 2007 2:34 pm Předmět: Re: Rozšíření počtu linek |
|
|
mimochodem, co to vůbec všechno obnáší než se zavede nová linka?
co všechno se musí domluvit, připravit, nachystat, zorganizovat??
neřikám že to de ze dne na den, ale že se to děje v řádu měsíců to mi příde moc, ne? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 13, 2007 5:11 pm Předmět: |
|
|
Nechtěl jsem zpochybňovat správnost filosofie feeding x hub. To je samozřejmě OK. Jestli jsem trochu žehral na ČSA, měl jsem na mysli třeba to, jak se nejprve houževnatě bránili a pak zvolili ne moc dobré časy, když jim před lety město Brno a BVV doplácely všechna neobsazená místa. Nebo jak neustále tvrdili, že to nemůže fungovat, a když začal létat Mnichov, tak do měsíce byla i Praha (jak vidět, lze to zařídit i hodně rychle). Nebo jak si dnes konkurují sami sobě autobusy, kdy nejednou letí neobsazené letadlo nad poloprázdným busem.
A to srovnání s uvedenými státy - v Maďarsku je to snad ještě horší, i když tam je jen dvoumilionová Budapešť, a pak největší další města mají sotva 200tis. Na Slovensku máme pro srovnání snad jen Košice (230tis), a kupříkladu dnes tam měly 4 relace do Prahy, 3 do Bratislavy a 2 do Vídně - ovšem srovnání pokulhává, je tam horší dostupnost ostatními dopravními prostředky. Slovinsko je možná už tak maličké, že se také jako srovnání moc nehodí.
Ale já jsem to myslel trochu jinak, měl jsem na mysli, zda by si někdo z AA troufl říci třeba obyvatelům Lince (190tis.), že do Vídně je to 160km po dálnici, tak Austrian by byl sám proti sobě, kdyby dělal konkurenci Schwechatu. A u nás se to bere jako legitimní názor...
Ale opravdu děkuji i za oponování, pomáhá mi to, a doufám i ostatním, ujasnit si své názory. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: pá duben 13, 2007 9:25 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | Nechtěl jsem zpochybňovat správnost filosofie feeding x hub. To je samozřejmě OK. Jestli jsem trochu žehral na ČSA, měl jsem na mysli třeba to, jak se nejprve houževnatě bránili a pak zvolili ne moc dobré časy, když jim před lety město Brno a BVV doplácely všechna neobsazená místa. Nebo jak neustále tvrdili, že to nemůže fungovat, a když začal létat Mnichov, tak do měsíce byla i Praha (jak vidět, lze to zařídit i hodně rychle). Nebo jak si dnes konkurují sami sobě autobusy, kdy nejednou letí neobsazené letadlo nad poloprázdným busem.
A to srovnání s uvedenými státy - v Maďarsku je to snad ještě horší, i když tam je jen dvoumilionová Budapešť, a pak největší další města mají sotva 200tis. Na Slovensku máme pro srovnání snad jen Košice (230tis), a kupříkladu dnes tam měly 4 relace do Prahy, 3 do Bratislavy a 2 do Vídně - ovšem srovnání pokulhává, je tam horší dostupnost ostatními dopravními prostředky. Slovinsko je možná už tak maličké, že se také jako srovnání moc nehodí.
Ale já jsem to myslel trochu jinak, měl jsem na mysli, zda by si někdo z AA troufl říci třeba obyvatelům Lince (190tis.), že do Vídně je to 160km po dálnici, tak Austrian by byl sám proti sobě, kdyby dělal konkurenci Schwechatu. A u nás se to bere jako legitimní názor...
Ale opravdu děkuji i za oponování, pomáhá mi to, a doufám i ostatním, ujasnit si své názory. |
no, právě Rakousko už považuju za ne uplně srovnatelný, z hlediska celkové životní úrovně a teda trochu jinýmu sklonu k lítání..
ty KOšice sem ani nevěděl, ale je to možný..
a ty linky dřív do Prahy, to už mě příde že je jiná kapitola, teďka je situace jiná, takže to nejde moc srovnávat bych řek, a když ta linka tehdy končila, to bylo akorát v době kdy sem kupoval svůj první digi foťák, takže to je spotterskej pravěk pro mě a na dějepis odborník nejsem
jinak jako moje názory, já nemám patent na rozum, tak je nebrat uplně vážně
jo a eště, pokud vim tak ta linka do Prahy údajně ne zcela souvisela s linkou do Mnichova, jako že to nebyla jediná příčina zavedení té linky.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út duben 17, 2007 10:56 am Předmět: |
|
|
Kdybychom někdo měli patent na rozum, asi bychom nepořebovali své názory probírat s ostatními, u vědomí si své vlastní dokonalosti, jen bychom blahovolně spatra shlíželi na ostatní... Ale aby to nevypadalo, že tu chci vést nějakou válku proti ČSA, tak posuďte sami, jaké hlouposti občas provádím. Na podzim jsem jel na pár dnů do Skotska, a protože jsem "uvědomnělý" Brňák, tak jsem si umanul, že z podpořím linku z BRQ. Nebylo to snadné vymyslet a pak přesvědčit kolegy, že nejlepší bude, když poletíme o den dřív, v PRG si několik hodin počkáme, poletíme do jiného města, tam si půjčíme auto atd... A když jsem měl vše dohodnuto, nebyly už zase letenky BRQ-PRG! Nicméně s ČSA jsme nakonec přesto letěli, jen do Prahy jsme jeli jak blbci autem a nechali ho tam dvě noci v parkinghauzu .
Toto je ale také důvod proč jsem předtím psal o tom codesharingu. Pokud mám letět z PRG někam dál, a jinou společností, tak je už pro mě prakticky finančně neúnosné cestovat do PRG letadlem. Zatímco, pokud by linka byla více sdílená, mám větší volbu s kým pokračovat, a cesta do PRG bude většinou jen za pusu (+ letištní poplatky). Oni také ČSA (+ AF) všude a vždy nelétají, a ne vždy mají také nejrozumnější ceny. A přiznejme si to, v Brně většina potenciálních cestujících nemá právě neomezený rozpočet.
Tímto také zdravím bratrské Austriany a navrhuji, aby místo reklamní kampaně raději zavedli do Brna feeding. Nejlépe sdílený s LH . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondra
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 99
|
Zaslal: st duben 18, 2007 12:47 pm Předmět: |
|
|
Karel napsal: | Kdybychom někdo měli patent na rozum, asi bychom nepořebovali své názory probírat s ostatními, u vědomí si své vlastní dokonalosti, jen bychom blahovolně spatra shlíželi na ostatní... Ale aby to nevypadalo, že tu chci vést nějakou válku proti ČSA, tak posuďte sami, jaké hlouposti občas provádím. Na podzim jsem jel na pár dnů do Skotska, a protože jsem "uvědomnělý" Brňák, tak jsem si umanul, že z podpořím linku z BRQ. Nebylo to snadné vymyslet a pak přesvědčit kolegy, že nejlepší bude, když poletíme o den dřív, v PRG si několik hodin počkáme, poletíme do jiného města, tam si půjčíme auto atd... A když jsem měl vše dohodnuto, nebyly už zase letenky BRQ-PRG! Nicméně s ČSA jsme nakonec přesto letěli, jen do Prahy jsme jeli jak blbci autem a nechali ho tam dvě noci v parkinghauzu .
Toto je ale také důvod proč jsem předtím psal o tom codesharingu. Pokud mám letět z PRG někam dál, a jinou společností, tak je už pro mě prakticky finančně neúnosné cestovat do PRG letadlem. Zatímco, pokud by linka byla více sdílená, mám větší volbu s kým pokračovat, a cesta do PRG bude většinou jen za pusu (+ letištní poplatky). Oni také ČSA (+ AF) všude a vždy nelétají, a ne vždy mají také nejrozumnější ceny. A přiznejme si to, v Brně většina potenciálních cestujících nemá právě neomezený rozpočet.
Tímto také zdravím bratrské Austriany a navrhuji, aby místo reklamní kampaně raději zavedli do Brna feeding. Nejlépe sdílený s LH . |
šak Austrian už po Brně jezdí feedingovoou šalinou (č. první vůz číslo 1655 a druhý vůz 1656) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st duben 18, 2007 6:14 pm Předmět: |
|
|
Ještě bych se vrátil k Ondrovu návrhu na vlastní let. společnost. Když jsem se díval na JobAir, tak mě tam překvapila věta: !!! Náš tip - tarify Austrian Airlines z Ostravy jsou většinou nižší než tarify přímo z Vídně !!! Tak jsem si to ověřil, a je to pravda (třeba do Říma z VIE je to za 9300Kč, z OSR jen 7500Kč). Letištní poplatky to ale asi trochu srovnají. A když mají k tomu ještě 3 relace denně, tak to už dává smysl. Nebo také zpáteční z OSR do Ženevy 4400, NY 9400Kč.
Určitě by bylo fajn tady mít zde také něco podobného, i když ten Turbolet (15-19 cest.) by byl možná dost malý, ale zase na druhou stranu by asi byl za babku. Ony větší eroplány začínají někde na 10mil$ a 739 je už skoro až 100mil.$. Ruské ekvivalenty stojí asi polovinu, ale nevím, jestli by to třeba neodradilo potenciální cestující (mě jistě ne). Ale popravdě na založení nějaké "BrnoAir" moc nevěřím, to spíš, že by se JobAir dohodl s Austrian, že budou obsluhovat i Brno. Nevíte někdo, zda se o tom někdy nejednalo (ale pokud budou ochotni brňáci jezdit autobusy, tak pochybuji, že bude zájem)? A kolik vlastně město nebo kraj Job Air dotuje?
Zatím, pokud vím, vzniklo v Brně několik firem s podobnými ambicemi, nikdo však dál nepostoupil (Air RegioConnect, Air Moravia Czech Charter Airline, Mostarez Air), snad kromě VAN AIR Europe, která dnes se svými dvěma 410 (OK-RDA, OK-UBA) prý létá z ostova Man do několika britských nebo irských destinací. Ale firma má v Brně jen sídlo, majitelé mají spíš vztah k střední Moravě a tuším, že také k Holešovskému letišti. Nevíte o nich někdo něco bližšího? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dan A.
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 29 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá duben 20, 2007 1:41 pm Předmět: |
|
|
Tak když už jste se tak rozmluvili o té nové brněnské let. společnosti, tak:
1. Jak by se podle vás jmenovala?
2. Kolik a jaký typy letadel by měla?
3. Kam by se lítalo?
ad 1) South Moravian Airlines
ad 2) 2x Dash8-400, 3x A319
ad 3) S těma DeHavillandama do Frankfurtu, severoitalských měst (Benátky, Milán, Turín) a letní chartery do Chorvatska, Ukrajiny (Užgorod) či Rumunska (zjistil jsem, že teď je ježdění do ukrajinských a rumunských Karpat v módě). S Airbusama do Říma, Paříže, Dublinu, Amsterdamu, Londýna (?), Madridu (?) a tradiční letní chartery. S A319 by klidně ještě mohli létat letní chartery do Skandinávie (Bergen, Trondheim, Tromso).
Samozřejmě s novou společností by se musel zvýšit počet stání pro letadla a vybudovat hangáry pro údržbu.
Tak, toť můj sen o brněnské letecké společnosti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|