AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Rozšíření a omezení provozu linek
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Tue Apr 24, 2007 4:50 pm    Post subject: Reply with quote

ad 1) Zkoušel jsem vymyslet něco jiného, ale nakonec jsem musel pokaždé uznat, že SMA je lepší...
ad 2) Necítím se dostatečným odborníkem, ale určitě by to chtělo nějaké menší vrtuláky na krátké tratě a nějaké airbusy nebo bulíky na střední tratě. Kdyby to byly právě tyto typy, tak bych si určitě nestěžoval a ty počty se mi zdají být za 5-8 let celkem reálné.
ad 3) Já bych jedině ještě uvážil Kodaň (brána do Skandinávie...), ale sdílené s SAS, a ten AMS zase s KAL.
Takže bussines plán už máme, tak zbývá jen sehnat peníze a ředitele. nevíte o někom dobrém?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dan A.



Joined: 02 Apr 2007
Posts: 29
Location: Brno

PostPosted: Tue Apr 24, 2007 5:18 pm    Post subject: Reply with quote

Ředitelem by měl být někdo opravdu inteligentní (třeba někdo z vysokých škol) a ne nějakej Tvrdík, se kterým ČSA přišly akorát ještě do většího krachu... Peníze, to je velkej problém, brněnské spotterstvo by třeba mohlo iniciovat veřejnou sbírku po celé jižní Moravě, Moravské naftové doly by taky mohly něco přispět a EU taky...

Prostě a jednoduše, všichni vidíme, že klasické aerolinie v Brně nemůžou a asi nikdy nebudou existovat... Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Ondra



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 99

PostPosted: Wed Apr 25, 2007 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

Dan A. wrote:
Ředitelem by měl být někdo opravdu inteligentní (třeba někdo z vysokých škol) a ne nějakej Tvrdík, se kterým ČSA přišly akorát ještě do většího krachu... Peníze, to je velkej problém, brněnské spotterstvo by třeba mohlo iniciovat veřejnou sbírku po celé jižní Moravě, Moravské naftové doly by taky mohly něco přispět a EU taky...

Prostě a jednoduše, všichni vidíme, že klasické aerolinie v Brně nemůžou a asi nikdy nebudou existovat... Crying or Very sad


tak ředitel budu já, vo tym žádná Smile

jinak podle mě, reálný je akorát tak maximálně začít nějakej feeding někam jinam než do Prahy (nebo i do Prahy místo ČSA), to nějakejma ATRkama nebo tak něčím, 737 nebo 320 leda na letní chartery, ale Fischer ukázal, že 3 letadla sou málo, na druhou stranu, podle mě by se daly vystrkat z trhu v Brně společnosti typu Karthago, Nouvelair, Tunisair a tak, a v zimě letadla pronajímat ven. Pak možná nějakej ten bizjet, podle mě by se tu jeden uživil, ale těžko říct..

a jen tak přispívat nebude nikdo, EU už vůbec ne, to chce seriozního kapitálově hodně silnýho investora (v řádu miliard Kč), borec ze StudentAgency si to rozmyslel, tak nevim, v Rusku bude peněz dost, ale kdo by je dával k nám do takovýho nejasnýho projektu? nikdo.. Skupiny typu PPF, Penta nebo J&T mají imho jiný starosti..

a název SMA mi příde divnej, regionální názvy neznámýho regionu nikoho ve světě nezaujmou, protože si to nebude mít k čemu přiřadit, nevim, ale asi neznám úspěšnou nezávislou leteckou společnost názvem odkazující na jeden malý region..

navíc, malá společnost nemůže nikdy konkurovat cenama, leda kvalitníma službama, na to zas myslím že v Brně není až taková klientela..

taky by byla docela sranda, od kraje to letiště koupit Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Apr 26, 2007 3:01 pm    Post subject: Reply with quote

Tak aspoň, že už stačí sehnat jen peníze, že už nemusíme shánět šéfa. Jen aby to nevzdal, až zjistí, jaké budou platy Confused .
Jinak si myslím, že v Brně bude za takových 5let slušná poptávka po létání. A firma, která by ten nástup podchytila, by na tom prodělat nemusela. Začít by mohli třeba s tím feedingem. Je v tom možná více know-how a marketingu než peněz. Aeroplány by si stejně asi pořizovali na leasing a roční splátky na jeden vrtulový stroj by pak mohly být třeba 25 mil., to je asi 2000Kč/seat a den. Když letadlo denně zvládne 10 letů, je to 200Kč na sedadlo. A ostatní provozní náklady (palivo, údržba, letiště, koridory, platy, pojištění) bych odhadoval na 1-2 tis.Kč na sedadlo a let. Stabilními příjmy by mohly být hlavně sharovaná sedadla, a třeba i nějaká dotace kraje a města (vše jako CCA).
Největší brzdou rozvoje je podle mě tradiční smíření jihomoravanů s tím, že do PRG nebo VIE se musí cestovat busem nebo autem. Myslím, že je to v Evropě docela unikát, a pokud se toto nezmění (a já myslím, že se dnes tyto postoje dost rychle mění), tak ČSA i AA budou volit automaticky tu nejlevnější variantu.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dan A.



Joined: 02 Apr 2007
Posts: 29
Location: Brno

PostPosted: Sat Apr 28, 2007 4:55 pm    Post subject: Reply with quote

Ondra: A jakej bys tomu dal název ty? Ještě mě napadlo MiddleEuropean Airlines. Question
Karel: Máš to docela dobře propočítaný Very Happy, mohl bys nám dělat manažera. Cool

A propó, čím myslíte, že k nám přiletí ti prezidenti??? Co jsem se díval na ty zúčastněný země, tak typuju především stroje ruské výroby...
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu May 03, 2007 4:19 pm    Post subject: Reply with quote

Jsou to vše jen hrubá čísla, já jsem tím chtěl ukázat, že leasing letadel není hlavní položkou v ceně letenky. Nejdražší je samozřejmě palivo a volná sedadla...
Před pár dny jsem na Airways zahlédl dva pesimistické příspěvky. V prvním cituje FlightDetent jakousi zprávu (bez udání zdroje) o nenekonomičnosti spojení do Paříže a Moskvy. Netuším, kdo a pro koho ji zpracoval, ale podle ostatních příspěvků soudím, že FlightDetent dělá u ČSA, a větry tedy vanou možná odtud. V tom případě by mě spíš překvapilo, pokud by zpráva vyzněla jinak.
Druhou zprávu psal(a) MK a dle jeho kamarádky letělo s Ryanem tam i zpět asi 30 lidí. Nevím, ale díval jsem se na ceny letenek na příští měsíc, a nevypadá to rozhodně, že by měli problém s vytížeností linek... Zaznamenal jste někdo něco takového?
Dobrá zpráva je, že v poslední době proběhly tiskem zprávy o stavbě 4 luxusnéjších hotelů 4..5*. Spílberk centre, Trinity, Zelný trh a Šilingrák. Ti lidé, kteří se tam budou ubytovávat, sem rozhodně nepřijedou na kole, velká část jich bude chtít přiletět. Ostatně prudce narůstá i nabídka pronajímatelných kancelářských ploch (hlavně pro cizí firmy). Takže jsme v naději, i co se týče business klientů. A mezi ostatními obyvateli JM kraje (nezapomeňme i na 50 tis. studentů) se jistě zase najde dost LC zákazníků - taže studie nestudie, já do budoucna strach nemám. A ti EasyJeti na tom mohou jen vydělat, pokud je nikdo nepředběhne. Oni jsou totiž podle mě Moravané více konzervativní ale také více věrní než lidé z Čech.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri May 11, 2007 10:41 pm    Post subject: Reply with quote

Celkem nadějně také zní, že TVS/SW kupuje Icelandair, tak se třeba ve SW bude přehodnocovat obchodní strategie. A kdesi jsem myslím četl, že Icelandair je nějak majetkově poropojený s EasyJetem, tak se možná budou omezovat konkurenční lety z PRG. A dál už si spekulujte každý sám Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Wed May 16, 2007 6:48 pm    Post subject: Reply with quote

Hansb mě dneska upozornil na vysílání ČT, Události v regionu (nebo jak se to jmenuje), kde byla poměrně rozsáhlá reportáž jednak o stávajících linkách z Brna, ale hlavně o lince do/z Moskvy. Bylo řečeno, že v Moskvě v těchto dnech vyjednává delegace z Brna, ale hlavně bylo řečeno, že se s největší pravděpodobností začne létat již tuto sezonu...
Zatim jsem toto vysílání nenašel na webu (mám to akorát nahraný na disku v jakýmsi prapodivným formátu), ale pokud to najdu, přihodím link...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu May 17, 2007 10:40 am    Post subject: Reply with quote

Díky za upozornění. Našel jsem to na: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/16.05.2007/10122427178-udalosti-v-regionech-brno/33207.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dan A.



Joined: 02 Apr 2007
Posts: 29
Location: Brno

PostPosted: Fri May 18, 2007 2:28 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
(...) Před pár dny jsem na Airways zahlédl dva pesimistické příspěvky. V prvním cituje FlightDetent jakousi zprávu (bez udání zdroje) o nenekonomičnosti spojení do Paříže a Moskvy. Netuším, kdo a pro koho ji zpracoval, ale podle ostatních příspěvků soudím, že FlightDetent dělá u ČSA, a větry tedy vanou možná odtud. V tom případě by mě spíš překvapilo, pokud by zpráva vyzněla jinak.
Druhou zprávu psal(a) MK a dle jeho kamarádky letělo s Ryanem tam i zpět asi 30 lidí. Nevím, ale díval jsem se na ceny letenek na příští měsíc, a nevypadá to rozhodně, že by měli problém s vytížeností linek... Zaznamenal jste někdo něco takového?
Dobrá zpráva je, že v poslední době proběhly tiskem zprávy o stavbě 4 luxusnéjších hotelů 4..5*. Spílberk centre, Trinity, Zelný trh a Šilingrák. Ti lidé, kteří se tam budou ubytovávat, sem rozhodně nepřijedou na kole, velká část jich bude chtít přiletět. Ostatně prudce narůstá i nabídka pronajímatelných kancelářských ploch (hlavně pro cizí firmy). Takže jsme v naději, i co se týče business klientů. A mezi ostatními obyvateli JM kraje (nezapomeňme i na 50 tis. studentů) se jistě zase najde dost LC zákazníků - taže studie nestudie, já do budoucna strach nemám. A ti EasyJeti na tom mohou jen vydělat, pokud je nikdo nepředběhne. Oni jsou totiž podle mě Moravané více konzervativní ale také více věrní než lidé z Čech.

Já to taky nevidím pesimisticky. V Brně bude postupem času určitě linek přibývat. Podívejte se třeba na letiště ve Štýrském Hradci či Klagenfurtu... Tato města mají oproti Brnu mnohem méně obyvatel, avšak mají mnohem více linek. Podle mě se Brno dostane do deseti let na jejich úroveň a možná je i předežene. Rozvoj tuřanského letiště byl zbržděn za komančů, kdy sloužilo jako vojenské letiště. Brňané si tak zvykli létat z Prahy a ostaních mimobrněnských letišť.
Back to top
View user's profile Send private message
Hansb



Joined: 28 Mar 2007
Posts: 212
Location: BRQ/LKTB

PostPosted: Fri May 18, 2007 3:03 pm    Post subject: Reply with quote

Tak už sem o té Mosqě slyšel i v rádiu a znělo to jako hotová věc. Prej to má bejt každou neděli.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri May 18, 2007 9:12 pm    Post subject: Reply with quote

I v rovnosti o tom píší optimisticky - http://www.rovnost.cz/zpravy_region/moskva_ander_20070517.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sun May 27, 2007 5:30 pm    Post subject: Reply with quote

Na svých stránkách se Ondra zmiňuje o zprávě o pokračujícím jednání mezi Ryanairem a LKTB. Možná, že má na mysli tuto zprávu: http://ekonomika.idnes.cz/ryanair-chce-letat-levne-na-ceska-regionalni-letiste-f90-/ekonomika.asp?c=A070522_210420_ekonomika_ost. Za sebe musím říci, že uvažování manažera Ryanairu pro východní Evropu, (pan Tomasz Kulakowski) http://outside.mfor.hu/mfor/kepek/article/koruw_060510_170.jpg moc nechápu. Má dlouhodobě vysoce prosperující linku vytíženou na 80% (to by mohlo odpovídat prodeji letenek 90%, víme jak je to s vracením letenek LCC), a přitom nedělá nic pro další podporu a rozvoj. Mám pocit, že pokud brzy něco nepodnikne, tak nejen že pro Ryanair nesklidí ovoce, které zraje na moravských stromech, ale postupně prohospodaří i mimořádně dobré jméno, které zde jeho firma měla. To by ale byla škoda pro obě strany. Kdybych se nejmenoval Karel, ale Michael O‘Leary, asi bych mu položil pár otázek Smile
Jinak, co se týče toho VKO, doufám, že začne brzy fungovat a letenka bude stát o trochu méně než z LKPD (zpáteční téměř 10 tis. Kč)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sun May 27, 2007 5:48 pm    Post subject: Reply with quote

A abych nezapomněl, na Airways.cz se bez uvedení pramenu objevil takovýto výkřik do tmy:
V Brne počuť, že Ryanair platí letisku za vybavenie jedného cestujúceho ešte menej, ako stačí na prevádzku, a straty pokrýva mesto.. Je to pochopitelně blábol, ale těch je v původním článku o hodně více http://profit.etrend.sk/77667/ludia-a-firmy/tvrdy-hrac-michael-oleary. Kdo umí, umí, kdo neumí učí, a kdo nemůže ani učit, dělá žurnalistu Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Mon May 28, 2007 4:30 pm    Post subject: Reply with quote

Tvrzení, že Ryanair létá "pod cenou" a že Brno zbytek doplácí je skutečně blábol... Alespoň podle mě...
A k lince do Moskvy, už ani nevím kde, ale zaslechl jsem, že by se mělo začít létat od půlky července...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> LKTB/BRQ Spotting All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 78, 79, 80  Next
Page 2 of 80

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group