|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Sep 14, 2012 1:08 pm Post subject: |
|
|
Včera absolvoval v Komsomolsku na Amuru svůj první let první ze Superjetů, určený pro Mexičany. V Benátkách půjde do lakovny a dostane tam také nový interiér podle návrhu slavné Pininfarinovy designérské kanceláře. Pak doplňková homologace a v březnu do Ameriky. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Thu Sep 20, 2012 7:45 pm Post subject: |
|
|
Tak se proslýchá, že by se mohlo vedení Armavie přece nějak dohodnout s OAK a k 1.10. odletět z Ramenského s Jurajem Gagarinem. Co bude s druhým se teprve uvidí. Zatím jsou oba SSJ spolu v hangáru:
|
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Sep 26, 2012 5:45 pm Post subject: |
|
|
Když už tady Armavii tak probíráme, tak novinkou je, že se majitelé snaží společnost rychle prodat. Možná, že Italům. Uvidíme, ale měli by si rozhodně pospíšit, společnost se silně potýká s nedostatkem peněz. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Sep 28, 2012 5:57 pm Post subject: |
|
|
Jak jsem psal začátkem září, tak chystaný první let Il-472 se už uskutečnil, konkrétně 22.9. Ještě chvilku Iljušin zůstane v Uljanovsku a pak přeletí na Žukovskou základnu na další zkoušky. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Oct 12, 2012 9:18 pm Post subject: |
|
|
Gagarin už zase za Armavii létá, a mám pocit, že poté, co postupně vrátili i 5ks A320, patří k tomu nejlepšímu ve flotile. Pro ilustraci, v takovémto "livery" tam létá 735 ex ČSA:
|
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Thu Dec 06, 2012 10:52 pm Post subject: |
|
|
Ruská pošta uvažuje v následujících letech o nákupu až 50 L-410. Kdyby to vyšlo, byla by to pro Kunovické velká zakázka. Dnes má 1, do konce 2015 by jich už mohlo být 6. Držme palce. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Sat Feb 16, 2013 7:05 pm Post subject: |
|
|
Pár novinek okolo SSJ:
- Nová LR verze (ze 3 na 4,5 tis. km) už přelétla na Žukovskou základnu k certifikačním zkouškám.
- V Indonézii už převzali první SSJ Lao Central
- 4 ks SSJ měly na několik dní odebrány AOC, moc jsem tomu neporozuměl, ale možná se jednalo o taktický manévr AFL.
Myslím, že už se dá zhodnotit, jaké dětské nemoci se u SSJ projevily - několik případů nezatažení podvozků kvůli nějakému konstrukčnímu problému s podvozky Messier-Bugatti-Dowty, chybné hlášení čidel úniků vzduchu a několikrát problémy s vysunováním flapsů na náběžné hraně. Vypadá to, že pro všechny už mají navržené a schválené nějaké řešení, a postupně letadla upravují.
Jak se lakuje SSJ
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3C4OT8E66Mk |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Tue Feb 19, 2013 9:17 pm Post subject: |
|
|
Aircraft Industry pilně pracuje na modernizované verzi L-410, jestli půjdou věci podle plánu, chtěli by mít v listopadu prototyp a v prosinci první let. Certifikaci 2014 a sériová výroba 2015-6. Kromě Ruska a SNS je chtějí prodávat do Brazílie, Austrálie, Vietnamu, Číny, JAR, Indie... No držme moc palce. Řekl bych, že taková rozumná modernizace, která příliš nezvýší cenu ani nezkomplikuje údržbu, je ta správná cesta. Pokud se při tom podaří i trošku snížit hlučnost a zlepší ekonomii, nevím, co si přát více.
Jo, posledně jsem zapomněl napsat, že k SSJ 100 vyvíjejí winglety, které by měly zlepšit ekonomii o 3%, a měly by být montovány nejen k LR verzi, ale jako option i k základní verzi (třeba kvůli vzletům v horku nebo v horách) a také jako retrofit. Proto je navrhují tak, aby příliš nezvyšovaly vztlak, tak aby nemuseli kvůli nim posilovat křídlo. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Sun Feb 24, 2013 3:48 pm Post subject: |
|
|
Možná jste si všimli, že Iljušin Finance podepsal smlouvu s Bombardierem na dodávku 32(+10) dokončovaného stotřicetimístného CS300, s předpokládaným termínem předání 2015. Ne, že by to bylo překvapivé, o dodávce se jedná už delší dobu, ale určitě tím neudělali OAK a Putinovi velkou radost. CS300 je totiž přímý konkurent vyvíjeného SSJ130, který dokonce obdržel podporu vlády (30M USD). Navíc se nová CS série už zbavila největší slabiny CRJ - malého průměru trupu a ve svých vnitřních rozměrech je skoro stejná jako SSJ.
SSJ 130 má mít prodloužený trup (ze segmentů SSJ 100), ale zcela nové kompozitní křídlo i ocasní plochy, nové výkonnější motory (buď vyvíjený ruský PD-14 jako MS-21, nebo PW1500G), nový podvozek a další věci. První let 2015, sériová výroba 2016. Dokonce mám určité podezření, že je to odpověď na nebezpečí konkurence CS300, nebo dokonce vlastnímu SSJ100, s vysokým podílem zahraničních dílů.
Protože se ruská vláda hodně snaží chránit svůj trh (... o EU s jejím stále klesajícím podílu výroby občas mluví jako o odstrašujícím příkladu), dá se asi počítat s různými komplikacemi pro dovoz kanadských letadel. Uvidíme. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Sun Feb 24, 2013 9:44 pm Post subject: |
|
|
Ještě jsem si vzpomněl - že nevíte, co je hlavním soupeřem L-410 při náhradách přestárlých letadel pro ruský sibiřský trh, s mrznoucími, podmáčenými, krátkými a nerovnými RWY? To byste asi neuhodli - varianta modernizace An-2. Jen je trošku problém, že podle ruských zákonů musí autor modernizace jednat po dohodě s výrobcem, tedy ukrajinským Antonovem, což by asi celou věc dost prodražilo. Protože Ukrajinci ve své legislativě takové podmínky nemají, možná tuto podmínku budou chtít zrušit ve svých zákonech i Rusové. Což by nebylo pro L-410 dobře. Ale na druhé straně by to byla dobrá kuriozita, An-2NG s glass kokpitem
Pro nás je dobrá zpráva, že Kunovičtí mají konečně vedení, které UMÍ obchodovat s východem. Dnes si totiž každý MBA myslí, že to samozřejmě na základě pár pouček a tučných provizí zvládne, ale vůbec netuší, co se děje. Rusové nečekají, až je někdo naučí chovat se po našem, naopak jste to vy, kdo musí chápat jejich pravidla, kulturu a vidění světa. A kunovičtí mají dobře našlápnuto, takže se snad konkurence An-2NG bát nemusí. |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Sun Dec 08, 2013 7:43 pm Post subject: |
|
|
Škoda, že už k nám nelétají Ruslany. Kromě tradičně pěkného pokoukání na tak impozantní stroj je nově možnost pokochat se pohledem na nové zbarvení Ruslanu. Konkrétně mašina UR-82008 společnosti Antonov Design Bureau je převléknuta do stejného kabátu jako An-225 Mrija. Tipuju, že postupně půjdou do těchto barev i zbývající Ruslany tohoto dopravce.
Nové livery: http://www.airliners.net/photo/Antonov-Design-Bureau/Antonov-An-124-100M-150-Ruslan/2356470/L/ |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Tue Apr 22, 2014 9:13 pm Post subject: |
|
|
Na Ukrajině byl vládou (údajně z iniciativy dočasného premiéra Jaceňuka) uvolněn generální ředitel Antonova, původně skvělý konstruktér, Hrdina Ukrajiny, Dimitrij Kiva. Pracoval u firmy 50 let a podílel se na konstrukci takových letadel, jako je Ruslan a Mrija. Naposled na An-70. Oficiálně nebyl uveden žádný důvod, spekuluje se, že je to pro jeho orientaci na ruský trh, anebo proto, že v době Majdanu prý Kiva zakázal politické akce na půdě závodu.
Jeho uvolnění vyvolalo masové protesty zaměstnanců (údajně 14 tisíc) a viceprezident Antonova, Nikolaj Podgrebelnyj situaci okomentoval slovy: "Я не вижу сейчас у нас на Украине человека с таким уровнем, с мировым именем, который мог бы занять этот пост" (Nevidím nyní u nás na Ukrajině člověka takové úrovně, světového jména, který by mohl zaujmout toto místo). Na pozici se Kiva už téměř jistě nevrátí, neboť ho následně postihl infarkt.
Údajně se připravují další výměny vedoucích pracovníků v letectví a kosmické technice, mj. se teď hodně spekuluje o řediteli Motor Sič, výrobci špičkových proudových motorů. Doufejme, že to nebude znamenat konec těchto slavných značek. Neumím si představit, jak by zejména tyto dvě firmy, jedny z výkladních skříní Ukrajiny, přežily bez prodeje svých produktů do Ruska. |
|
Back to top |
|
|
bumper
Joined: 29 Sep 2008 Posts: 168 Location: Brno - LKCM
|
Posted: Wed Apr 23, 2014 11:08 pm Post subject: |
|
|
Karel wrote: | Na pozici se Kiva už téměř jistě nevrátí, neboť ho následně postihl infarkt. |
To je docela smutný. Tohle jsem nikde ve zprávách nečetl, čtu všude jen samé jednostranné žvásty, no škoda slov... _________________ |
|
Back to top |
|
|
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|