Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

AtlantSoyuz -> MoscowAirlines -> Yakutia -> UTair
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: út duben 03, 2012 12:26 pm    Předmět: Citovat

A mě se zrovna UTair zdál doteď asi nejrozumější společností z Ruska z těch, se kterými jsem měl v Brně co dočinění a se kterou bych se asi ani nebál. Vycházím z komunikací s posádkami, úrovni angličtiny atd., což se mi zdálo u Utairu na vyšší úrovni, než třeba bývalý Atlant. Bohužel se mi dojem zase pokazil. Každopádně je to neštěstí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st duben 04, 2012 4:13 am    Předmět: Citovat

Já bych se s UTairem nebál letět ani teď, a raději bych ještě počkal na výsledky šetření. Říkají, že to ATRko bylo jediné éro, které toho rána neodmražovali. A když se to spojí s tím, že turbopropy jsou obecně (a ATRka ještě zvlášť) citlivé na námrazu, tak se může ukázat, že to bylo jedním z důležitých článků řetězu příčin, který vedl k nehodě. Pokud tomu tak bude, vyvolá to určitě otázky, zda vedení UTairu příliš netlačí na úspory, takže piloti v hraničních podmínkách (M01/M01) deicing nepožadují.

Tím se dostáváme zpátky k vedení UTairu, já osobně mám pocit, že u většiny posledních nehod v Rusku bývá vliv manažerů a peněz jedním z důležitých článků v řetězu příčin. A vedení UTairu považuji za ekonomicky nadprůměrně "dravé". Soudím ale, že ruské vládě už dochází trpělivost a a bude muset hodně zpřísnit dohled na aviakompaniami.

Mimochodem, mám pocit, že většina bývalých pilotů Atlantu i jejich letadel teď lítají v barvách UTairu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: st duben 04, 2012 7:18 am    Předmět: Citovat

No já bych se bál. 29 letej šéfpilot, který z vlastního rozhodnutí odmítne deicing jen aby firmě ušetřil 20tis. rublů a byl zřejmě dobře hodnocen hovoří za vše. Takový člověk má pramálo odpovědnosti vůči pasažérům a hodně vůči zaměstnavateli. Jak vidět je to smrtelná kombinace. Nu vot, jich mnóga...
Návrat nahoru
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: st duben 04, 2012 7:47 am    Předmět: Citovat

Karel napsal:
Já bych se s UTairem nebál letět ani teď, a raději bych ještě počkal na výsledky šetření. Říkají, že to ATRko bylo jediné éro, které toho rána neodmražovali. A když se to spojí s tím, že turbopropy jsou obecně (a ATRka ještě zvlášť) citlivé na námrazu, tak se může ukázat, že to bylo jedním z důležitých článků řetězu příčin, který vedl k nehodě. Pokud tomu tak bude, vyvolá to určitě otázky, zda vedení UTairu příliš netlačí na úspory, takže piloti v hraničních podmínkách (M01/M01) deicing nepožadují.

Tím se dostáváme zpátky k vedení UTairu, já osobně mám pocit, že u většiny posledních nehod v Rusku bývá vliv manažerů a peněz jedním z důležitých článků v řetězu příčin. A vedení UTairu považuji za ekonomicky nadprůměrně "dravé". Soudím ale, že ruské vládě už dochází trpělivost a a bude muset hodně zpřísnit dohled na aviakompaniami.

Mimochodem, mám pocit, že většina bývalých pilotů Atlantu i jejich letadel teď lítají v barvách UTairu.


Tady bych se jich celkem zastal, u nás odmrazovali vždycky, když to bylo potřeba a nijak o tom nepochybovali. Taky to CRJ a obecně letadla s motory vzadu je na námrazu hodně citlivé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 05, 2012 10:33 am    Předmět: Citovat

Máš pravdu, nechtěl jsem z ničeho vinit piloty, zatím neznáme žádné podrobnosti, jen spekulujeme o námraze jako jedné z možných příčin pádu letadla (hned po zatažení vztlakových klapek?). Umím si ale představit, že to mohlo být složitější, nebo třeba i úplně jinak. Všechny neoficiální zprávy je třeba brát s velkou rezervou, tak jako u většiny nehod, i nyní se našel např. svědek, který viděl něco jako hořící motory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: čt duben 05, 2012 1:29 pm    Předmět: Citovat

Vzpomínám na jednu starší nehodu ATR, která spadla kvůli námraze. Ale bylo to za trochu jiných okolností. Před přistáním nějakou dobu vyčkávali, než dostanou pořadí a kroužili zrovna v oblasti vlhkosti a zvýšené tvorby námrazy. Takže i když měli aktivní odstraňování námrazy (nafukovací goodriche na náběžkách), tak se za nimi vytvořila ledová hrana, která rozhodila natolik proudění vzduchu, že přestaly účinkovat křidélka a letadlo se otočilo na záda a padlo nosem k zemi. Ale tady to nevypadá, že bylo dost času, aby narostla námraza, takže s ní nejspíš už startovali. A jak říkáš, asi po zatažení klapek už byly možnosti namrzlých křídel překročeny a vztlaku nebylo dost. Tomu by odpovídaly ty náklony na strany. Nejspíš ale zazmatkovali piloti, protože výšku už měli dostatečnou pro získání rychlosti, stačilo jen pořádně potlačit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 06, 2012 9:11 am    Předmět: Citovat

Mám ještě jednu spekulaci, ale berte to prosím s rezervou. Hned po vzletu měli podle SID točit doprava zatáčku o 180°. Trochu namrzlá křídla, trochu víc natažené letadlo, trochu malá rychlost a trochu větší náklon mohly dohromady způsobit ztrátu vztlaku (nejprve) na pravém křídle. Zdálo se, že to srovnají, ale přešli do opačného náklonu a pak už prostě nestačila výška....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Strana 10 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com