Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

AtlantSoyuz -> MoscowAirlines -> Yakutia -> UTair
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 02, 2010 11:00 am    Předmět: Citovat

Já jsem zase zaslechl, že kapitán řekl cestujícím, že nemohli natankovat na VKO z důvodů, které leží mimo vliv AYZ (nět pod kontrolom kompaniji).

Teď se ovšem v Rusku zase naplno rozhořela válka mezi multimiliardářem Lebeděvem a vládou. Lebeděv pohrozil, že už nemíní prodat akcie AFL za dohodnutou částku (jejich cena po oznámení prodeje a zrušení projektu Rosavie, v očekávání vládní podpory, značně vzrostla), případně, že se je ochoten zahojit na současném prodeji akcií Iljušin Fnance. Jiná jeho společnost RedWings už "neprovokuje" Putina&spol. pouze negativní reklamou na Tu-204, ale i rozprodáním letenek na nepovolené chartery a postavení leteckého úřadu před hotovou věc. Uvidíme, jestli ze strany vlády nepřijde nějaká protiakce, zvlášť, když je teď Lebeděv navíc v problémech s BlueWings, kde se zahraniční banky domáhají splacení 300mil.USD a hrozí zabavením Airbusů. Ale tak docela špatně na tom asi nebude, když nedávno koupil The Indipendent...

Ale abych se vrátil k AYZ. Vláda (federálního města) Moskvy se rozhodla do konce roku vykoupit 49% akciií AYZ od soukromého vlastníka (Grigorjeva), neboť ten není ochoten do společnosti investovat. Současná cena akcií je prý, vzhledem k dluhu společnosti, záporná (to se to bude vykupovat...). Nicméně, současný dluh 12,7mld. by měl v průběhu dubna klesnout na 4,5 mld a do konce roku na 1mld. rublů (asi 600mil.Kč). V rámci oslav 65. výročí WW2 (v RF oslavují pořád 9. května) AYZ nabízí, v rámci měsíční akce i v postsovětských republikách, kromě jiného, značné slevy, nebo i letenky zdarma pro veterány (ovšem těm, co bylo tehdy 20, je dnes 85 Confused )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 16, 2010 3:52 pm    Předmět: Citovat

AYZ ještě odlétá sezónu se svými Il-86 a pak je už definitivně vyřadí. Což je trochu škoda, doufal jsem tajně, že by se tu mohl aspoň jeden z těch strojů ještě někdy ukázat. Tu-154M si už ponechá jen jeden kousek ve VIP verzi. Nové 738 budou podle všeho 2011, ty zbývající dvě exRYR by už měly dorazit každým dnem. Uvidíme.

Zajímavostí je, že by se AYZ mohl přesunout na první místa seznamu dodávek Tu-204SM (konec 2011), neboť tyto stroje měl dostat Iran AirTour, proti čemu USA, v rámci sankcí, vyvíjí značný tlak skrze společnost Pratt & Whitney, akcionáře a partnera Permského motorového závodu. Druhou možností je, že by iránské stroje dostaly starší motory PS-90A, místo modernizovaných PS-90A2, na jejichž vývoji se P&W nepodílel. Není to údajně poprvé, co politika ovlivnila chování P&W. Po konfliktu v Jižní Osetii zrušili plánovanou dodávku kanadských motorů РW-207K, čímž snad i narušili program zkoušek vrtulníku Mi-38.

Připomínám, že první páteční Moskva by měla doletět už příští pátek, i když na planes je pořád napsáno až 30.4. Tak trochu máme ale pravdu oba, neboť původně se mělo začít létat až od uvedeného data, ale pro značný zájem o týden zahájení páteční frekvence uspíšili. Čistě z formálně povolovacích důvodů byl ale let 23.4. povolen jako charter, i když pod linkovým číslem SB141/2, a měla by to teoreticky být, na nějakou dobu, poslední návštěva 733 v BRQ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá duben 23, 2010 9:32 am    Předmět: Citovat

Připomínám, že dnes v 16:40 by měla poprvé přiletět páteční Moskva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: út duben 27, 2010 10:10 am    Předmět: že by šance pro LKTB ? Citovat

http://www.novinky.cz/ekonomika/198682-nizkonakladovky-ryanair-prestanou-letat-z-prahy.html
Návrat nahoru
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá květen 07, 2010 9:38 pm    Předmět: Citovat

Když už mi v dubnu unikl dodávací let let pátého 738, VQ-BDV, tak aspoň dám odkaz na obrázek rozestavěného Tu-204SM, které by mělo zkončit jako první u AYZ:
http://russianplanes.net/ID14474
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt květen 27, 2010 5:02 pm    Předmět: Citovat

Možná jste si všimli, že vyšla závěrečná zpráva ohledně incidentu, kdy na LKTB vyjela BBLka do trávy u střední stojánky. Podle zprávy za incident může výpadek jističe hydrauliky.
http://www.uzpln.cz/zazpr09/z029.pdf

Také jsem zaznamenal nový drb ohledně BBS, která přistála onehdy na dotankování v Minsku. Prý to bylo proto, že zapomněli zatáhnout podvozky. Není to ale zrovna ověřená zpráva, tak to tak berte. V Rusku existuje poměrně početná skupina lidí, kteří se do AYZ rádi trefují, obdobně jako před lety v diskusích na Airways nenechali nit suchou na TVS/SW příznivci ČSA.

Teď při BRQ stáli všichni svatí, neboť několik největších ruských dopravců usilovalo o zrušení praxe ministerského povolování charterů. Je zřejmé, že kdyby k tomu došlo, nestálo by nic v cestě, aby kterákoliv společnost zavedla pravidelné "chartery" MOW-PRG, což by mohlo na BRQ nepříjemně dopadnout. Nicméně, ministerstvo trvá na povolování, a na těch směrech, kde je provozovaná povolená pravidelná linka (MOW-PRG létá AFL) a požaduje od konkurentů dohodu s tímto dopravcem.

Po tamnějších prezidentských volbách začal na Ukrajinu k Černému moři létat AYZ, dokonce s "heavy" Il-86, a námluvy ukrajinského a ruského leteckého průmyslu dále pokračují. Už o tom mluvil i nový ukrajinský prezident. Nedávno vzlétl prodlužený An-148, nazývaný nyní An-158 a zahájily se práce na cargo verzi 15-20t An-178. A když sem už u těch Antonovů, tak snad by se letos měla začít vyrábět nová série Ruslanů. To už jsem se ale dostal dost o/t
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: pá květen 28, 2010 5:31 am    Předmět: Citovat

Karel napsal:
.....To už jsem se ale dostal dost o/t


Možná OT, ale určitě zajímavé informace. Takže díky za zpravodajství z východu, ke kterému se přeci jen každý včetně mně jinde nedostane!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 18, 2010 4:56 pm    Předmět: Citovat

V zimě zahájí DVM-tour prodej zájezdů na Slovensko. Program je založen na letu VKO-BRQ, který se od roku 2007 velmi osvědčil....Střední l/f dosahuje dnes 80%, po zahájení slovenského programu očekáváme ještě zvýšení. V případě nárůstu poptávky je společnost DVM-tour připravena zahájit čtvrtou frekvenci.

Туроператор «ДВМ-тур» зимой начнет активные продажи туров в Словакию.
Программа базируется на успешно зарекомендовавшем себя с 2007 года перелете авиакомпании «Атлант-Союз» по маршруту Москва – Брно, Чехия. Три рейса авиалайнера Боинг 737 еженедельно отправляются из аэропорта «Внуково».
«Средняя загрузка рейсов составляет сегодня 80%, но с запуском программ по Словакии мы ожидаем ее увеличения», - говорит pr-директор компании Алена Ларина. В случае повышения спроса компания «ДВМ-тур» готова запустить четвертый еженедельный рейсi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červen 30, 2010 3:55 pm    Předmět: Citovat

Jestli půjde vše podle představ Bačurina, mělo by k rebrandingu AYZ na Moskvu dojít v průběhu července. Vše je snad připraveno, s novým stylem budeme "velmi brzy" seznámeni. Ještě to mají formálně schválit akcionáři, tam však prý žádná překvapení nečekají.

Zdá se, že nová letadla poněkud zvýšila objem přepravených cestujících - meziroční nárůst 33%, z toho na pravidelkách prakticky 100%. Takže si plánují letos návrat na 1,5mil. pax (2008-1,4mil., 2009-1mil).

Mimo jiné už Bačurin mluví o třech kouscích 737-300, takže pokud je to pravda, tak se jim flotila zase o jeden aeroplán rozrůstá. Ale nic konkrétnějšího o přírůstku nevím.

Snad by se mohlo jednat o
B737-3Y5, reg. EI-DNH ex. KrasAir ex.ex. 9H-ABS AirMalta, r.v. 1993
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-25614.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 07, 2010 7:21 pm    Předmět: Citovat

Při příležitosti otevření nového terminálu na VKO představil AYZ novou "razkrasku". Posuďte sami, jak se vám líbí, nebo nelíbí na nové "vlaštovce" An-148:



V BRQ se asi letos neobjeví, osmikila mají relativně nový nátěr, tak tipuji, že tam maximálně přibude nějaká samolepka Moscow. Nový nátěr asi nedostane ani to třetí tříkilo, až na přelomu roku nové An-148. Po Novém roce 2011 pak určitě nová osmikila ze Seattlu a později jistě i nové Tu-204SM. Něco z toho by snad mohlo zaletět i do BRQ, což by teoreticky mohla být česká, nebo dokonce EU premiéra. Nemyslím tím jen Livery, ale i premiéra 148ky, nebo SMka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út červenec 27, 2010 12:35 pm    Předmět: Citovat

Zdá se, že kolem AYZ se musí pořád něco dít.

Před pár dny podala nová a relativně malá firma Хоум Бейс Сток (v azbuce Home Base Stock) návrh na konkurz na AYZ kvůli nezaplacení dlužné částky ve výši 300tis.USD. Je to asi z jejich strany spíš nátlak, než vážně míněný návrh. AYZ zase podal k soudu žalobu na výši požadované částky a naznačil, že její nepřiměřená výše souvisí s již dříve vyhozeným vedoucím pracovníkem. Pochopil jsem to tak, že onen muž měl brát úplatky a za to podepisovat nadhodnocené ceny dodávek dílů na EMB a Bulíky od Хоум Бейс Сток .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá září 03, 2010 1:10 pm    Předmět: Citovat

Kolem obměny flotily je teď u AYZ, a tím i v celé RF, trochu rozruch. Věc se má tak, že AYZ vyřazuje staré 5xIl-86 a díky tomu mu výrazně poklesne sedačková kapacita (přes 50%). Původní plán náhrady za Tu-204 je nyní zpochybněn. V průběhu krize klesly ceny leasingu zahraničních eroplánů na úroveň ruských analogů, u nichž ale Iljušin finance s cenami neklesl. Takže v současnosti pravitělstvo Moskvy kličkuje a zdržuje podpis leasingové smlouvy na Tupolevy. Není jasné, jestli chce dotlačit leasingovku k snížení cen, nebo chtějí z obchodu úplně vycouvat a nakoupit něco zvenku (v tom případě asi B738, popř. 767). Nákup An-148 zůstává nezpochybněn, An-158 také, ale pod podmínkou, že nebude zatížen dovozním clem.

Odstoupení AYZ by bylo těžkou ránou pro celý program Tu-204SM, kdy se první stroje zrovna chystají k certifikaci a další jsou rozestavěné. Američané totiž zablokovali prodej do Iránu, a kdyby k tomu odpadl AYZ, mohlo by to znamenat konec programu, který má navíc i vnitřního konkurenta - tým vyvíjející MS-21. Těm se pochopitelně vůbec nelíbí představa, že by bylo na trhu srovnatelné, a možná levnější letadlo, a navíc, které by třeba mohlo jejich magistrálnyj samaljot 21-ovo věka v lecčems překonávat. Takže proti němu vytrvale kují pikle.. Takže uvidíme.

Mimochodem, dodávka třetího 733 je prý už jen otázkou dnů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po září 13, 2010 1:19 pm    Předmět: Citovat

Nevím, jestli jste si všimli, na zimu má AYZ posunuté přílety i odlety na dřívější dobu - 12:05-14:50 (pobude zde 2 3/4hod), takže už se nekříží s FR, naopak by se už dalo pohodlně přestoupit do STN/LTN.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: út září 14, 2010 8:04 am    Předmět: Citovat

no to sice jo, ale na zpáteční cestě už se tak snadno na Máťušku nepřestoupí a bude se muset nocovat. Stále nechápu ty časy WZ v koincidenci s FR. Že by dopoledne pro nás neměli volný éro? I to je možný. Zkoušejí to tady a tak to vyflikovali jak to šlo a teď čekají co to udělá. Když budou moc ztrátoví tak na jaře zase řeknou Brnu pá. Si myslím.
Návrat nahoru
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: út září 14, 2010 7:45 pm    Předmět: Citovat

Toto je zajímavá informace. Mají to pod kontrolou, můžou zdražovat. Stejný jako Jančura jenže ve velkým.
cit. planes:
Respektované britské nedělní noviny The Observer deníku The Guardian přinesly článek o budoucím směřování největší evropské nízkonákladové společnosti Ryanair v reakci na poslední prohlášení jejího šéfa Michaela O'Learyho, který řekl, že se Ryanair musí odklonit od nejlevnějších letenek. Ryanair vyrostl po dobu jeho šéfování (16 let) z malé regionální společnosti v progresivní evropskou nízkonákladovou jedničku, přepravující ročně s 250 letadly přes 73 milionů cestujících. Společnost postavila svůj byznys na nabídce nízkých (nejnižších) cen letenek, nicméně dlouhodobě dále podnikat při průměrné ceně letenky 40 euro je podle jejího šéfa neudržitelné. Společnost čelí zvýšeným provozním nákladům v souvislosti s rostoucí přítomností na hlavních letištích, kam přesouvá svoji pozornost ve snaze přitáhnout na paluby nové cestující. S tím souvisí i očekávaný tlak na zlepšení úrovně poskytovaných služeb. Rozšířující se aktivity přivedou dopravce pod větší tlak konkurence, ale slibuje si od nich výrazné zvýšení výnosů z prodaných letenek. Podle slov šéfa Ryanairu nadešel čas k vypracování nového sofistikovanějšího modelu podnikání dopravce, s důrazem na přednosti jako jsou například nová moderní flotila nebo nadprůměrné palubní služby, v kontrastu se současným zaměřením na nejnižší ceny. Připustil nutnost časem najít novéha šéfa firmy, neboť jeho současný kontroverzní styl vystupování a vedení bude potřeba v čase "dozrání" společnosti nahradit. Ve funkci chce zůstat do doby, než dosáhne flotila Ryanairu zhruba 400 letadel a růst společnosti zpomalí na 2-3 procenta ročně. Jestli se jedná o seriózní záměr adaptovat se na vyvíjející se podmínky na trhu nebo obvyklou mistrnou snahu přitáhnout pozornost ukáží další roky.
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 4 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com