AirSpotter.eu Forum Index AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

AtlantSoyuz -> MoscowAirlines -> Yakutia -> UTair
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví
View previous topic :: View next topic  
Author Message
slávek
Guest





PostPosted: Mon Sep 20, 2010 1:08 pm    Post subject: NATO 2010 Reply with quote

Hm, dobrý fotky Marku z tej OSR. Jaký používáš nádobíčko?
Back to top
MarekV
Site Admin


Joined: 25 Mar 2007
Posts: 1589
Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PostPosted: Mon Sep 20, 2010 8:28 pm    Post subject: Reply with quote

Děkuju. V Ostravě se sešla příhodná shoda náhod, proto jsou fotky koukatelné. Už něco málo přes tři roky používám Canon EOS 400D a na tom Canon EF 70-300 mm f4-5.6 IS USM. Letadla létala celkem nízko, takže fotit se dalo i s tímto krátkým sklem. Do konce září bych chtěl vyvěsit celou galerii.
A omlouvám se za off topic v tomto ruském vlákně. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Sep 23, 2010 1:24 pm    Post subject: Reply with quote

Ruské noviny už informují o oficiální změně názvu na Moskva (Aviakompanija Moskva), nicméně, zatím se to navenek nijak neprojevilo. V každém případě AYZ pokračuje v zvyšování objemu přepravy, do srpna přepravil 940 tis. pax (+31%), což je srovnatelné s loňským celoročním výsledkem.

Kolem obnovy flotily se situace dále přiostřuje. AYZ prý dostal od Irkutu (nebo Suchoj?) nabídku na SSJ-100 místo An-148/158, a to za podmínek, které se "nedají odmítnout". Hodnota není známá, říká se však, že Tu-204SM nabízeli v Iljušin finance (IFC) na leasing za 55M USD, An-148 za 28M, což je dnes, v krizi, celkem hodně (738 se prý dá koupit za 45M, EMB175 za 23M a KDAvia prý kupovala A319 za 28M).

Moc bych se ale nedivil, kdyby se to celé dělo na vládní popud, mohlo by to souviset s hrátkami ohledně zahrnutí Antonova do OAK, s zatím ne moc dobrými vyhlídkami ruského SSJ, ale může to být i běžný rituál na sražení ceny. Nedivil bych se ani souboji mezi IFC a Irkutem, který se rozhodl v posledních týdnech prvně jmenovanému vyfouknout kšefty a ovládnout trh s ruskými letadly. Také by v tom mohla být cítit Putinova snaha "zkrotit" držitele blokačního balíku akcií IFC, známého, a poněkud "neposlušného", ruského multimiliardáře Lebeděva. Ten, když nezískal v IFC většinu, nabídl (na truc Smile?) své akcie ukrajinskému prezidentovi Janukovičovi... Nebo vše dohromady. Ve hře je zkrátka příiš mnoho figur a výsledek je pro mě těžko předpovědět. Pokud by však zvítězil SSJ, řekl bych, že by to znamenalo aspoň roční zpoždění.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Korporacija_IRKUT
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Sep 30, 2010 1:52 pm    Post subject: Reply with quote

Nejspíš jste asi zaregistrovali, že ruský prezident Medvěděv, jsa v Číně, odvolal moskevského primátora Lužkova. Co bylo tím důvodem, který nestrpěl odkladu, netuším, protože o politiku se zase tolik nezajímám. Ovšem otázka zní, jestli to nebude mít dopad na AYZ, který by bez podpory moskevské vlády (Moskva je federálním městem, tedy něco jako republikou, proto ta vláda) asi těžko přežíval.

Jako první se nechal slyšet Lebeděv, že odchod primátora věští konec AYZ. Je to celkem pochopitelné, že takto "vrací úder", když Moskva vycouvala už z prakticky uzavřených dohod s IFC na leasing mnoha Tu-204SM a An-148/158, čímž pochopitelně klesla hodnota jeho akcií, které by rád prodal. Poněkud překvapující je však okamžitý návrh na odvolání ředitele AYZ Bačurina, který se údajně provinil proti etice společnosti (?). Co mě na tom trochu děsí je, že na jeho místo se uvažuje s Genadijem Meščerjakovem, který dosud k letectví ani nepřičichl. Doufám, že by to nebyl ruský Lašák. Ostatně osoba, která navrhla Bačurinoco odvolání, tedy vedoucí odboru dopravy Kičedži (dobré jméno Smile), už nejednou brojil proti AYZ i Bačurinovi a navrhoval dokonce bankrot (kam poslal například Jaroslavský traktorový závod, když ho vedl). Takže raději držme oba palce, aby nový primátor měl pochopení pro moskevskou leteckou společnost.

Ještě doplním, že Kičedži je zároveň předsedou správní rady AYZ a Bačurin se nechal slyšet, že jeden z nich bude muset určitě odejít. Mimochodem, úroveň správní rady prý hodnotí experti jako nízkou, není tam prý nikdo, kdo by letetví rozumněl. I v tom jako bych viděl paralelu s ČSA...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Oct 11, 2010 12:40 pm    Post subject: Reply with quote

Stále více to vypadá na privatizaci AYZ. Mezi Moskvou a ministrem financí Kurdinem nepanovaly nikdy zrovna idylické vztahy. Kurdinovi bylo trnem v oku, že Moskva vlastní podíly v mnoha podnicích, a snažil se ji dohnat k jejich prodeji/privatizaci tím, že jim skrouhl peníze. Později odvolaný Lužkov na to reagoval popuzeně, padla slova o oloupení Moskvy o 24mld., o tom, že ani Němci za války nedokázali zastavit výstavbu metra atd. Nakonec připravil jakýsi plán privatizace, ale ministra neuspokojil. Záhy Lužkova odvolali a teď, ještě před zvolením nového primátora, Kurdin hlasitě mluví o tom že budoucí primátor by měl privatizovat. Na co jsou prý Moskvě podíly v bankách a leteckých společnostech...

Samozřejmě, že Kurdin ví, že dnes za AYZ nemůže nic dostat, že pasiva převyšují aktiva. Rozumné by asi bylo dokončit konsolidaci, a teprve pak uvažovat o prodeji. Zdá se, že nový moskevský primátor to nebude mít snadné.

Mimochodem, před pár dny se nechala slyšet mluvčí AYZ, že zrušení kontraktu na Tu-204SM (v Rusku říkají "tušky", ne "tučka") rozhodla správní rada, a ve společnosti to ani nekonzultovali. Je to ona správní rada s Kičedžim v čele, ve které chybí odborníci na leteckou dopravu.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Nov 05, 2010 11:03 pm    Post subject: Reply with quote

Nové, myslím lepší logo AYZ:


Jinak je zatím kolem AYZ klid, čeká se, jak se k tomu postaví nový primátor Sobjanin. Snad se jen občas spekuluje o tom, jestli se přece jen nevrátí k Tu-204SM, pokud budou výrazně levnější (cca 35mil USD), nebo jestli dají přednost B738, kterých Rosavia objednala celkem myslím 85 Exclamation Také se hovoří o tom, že by poloukrajinské An-148/158 mohly nahradit ruské SSJ-100.

Asi nejslavnější je teď v Rusku Komínek, či jak se jmenoval ten jediný VIP cestující BRQ-PRG. Tak často se Brnu psalo naposledy tehy, když tady loni zadrželi ty studenty.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Fri Nov 19, 2010 6:07 pm    Post subject: Reply with quote

Jelikož se má příští jaro začít s generální opravou RWY na VKO, můžeme se dočkat i toho, že se z BRQ bude létat do Šeremetěva. Dá-li Bůh, tak třeba i každodenně.

Na druhé straně se nedávno na tiskovce ministr dopravy rozpovídal a mluvil "za" moskevského primátora. Prý se chce zbavit neprofilových aktiv, mezi něž počítá AYZ i VKO. Že by dokázali prodat (rozestavěné) Vnukovo není pochyb, třeba trochu pod cenu, ale něco by z toho do rozpočtu přiteklo. Když se však spekuluje o prodeji AYZ (už prý vlastní 100% akcií), není jasné, zda by kvůli jejich dluhům utržili aspoň pověstný 1 rubl. Raději si počkám, až se k tomu vyjádří ti, kdo o tom budou rozhodovat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Nov 22, 2010 10:12 am    Post subject: Reply with quote

Pomalu přibývá v letovém plánu vánočních charterů AYZ, v tuto chvíli jich je myslím 5, zčásti jsou označeny jako běžné linky 7B141/142, zčásti mají číslo 7B143/144. Zajímavostí je, že přes poledne, ve čtvrtek 30/11, by měli by na LKTB stát hodinku bok po boku dva 738 AYZ. Škoda jen, že už vyřadili z provozu Il-86 Smile...

Ještě ani není jasné, zda se vůbec bude AYZ prodávat (spíš myslím, že ne), a už kolem krouží ruský dopravce č.5 - UTair. Prý ho interesují asijské linky a 4 nová osmikila, která mají začít přicházet příští rok. Jelikož také bázují na VKO, řekl bych, že ve hře budou i sloty v lukrativních časech a řekl bych navíc, že ani linka na LKTB jim není lhostejná. Mimo postsovětské země totiž zatím létají jen do Mnichova.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Wed Nov 24, 2010 1:28 pm    Post subject: Reply with quote

Dalším zájemcem o AYZ se ukázal být náš známý miliardář Lebeděv a jeho charterová společnost RedWings. Na rozdíl od UTairu mluví on však o spojení a společném užívání flotily 44 Tu-204SM (o nichž se nyní jedná). Samozřejmě, že i on bázuje na VKO Very Happy .
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ivošák



Joined: 14 Jan 2009
Posts: 15

PostPosted: Wed Nov 24, 2010 9:28 pm    Post subject: Reply with quote

Karel wrote:
Pomalu přibývá v letovém plánu vánočních charterů AYZ, v tuto chvíli jich je myslím 5, zčásti jsou označeny jako běžné linky 7B141/142, zčásti mají číslo 7B143/144. Zajímavostí je, že přes poledne, ve čtvrtek 30/11, by měli by na LKTB stát hodinku bok po boku dva 738 AYZ. Škoda jen, že už vyřadili z provozu Il-86 Smile...

V leťáku přibyly další lety, v pondělí 10.1. bude na letišti rušno, aktuálně je tam 6 letů z Moskvy Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Nov 25, 2010 6:50 pm    Post subject: Reply with quote

Objevují se náznaky, že by AYZ kromě 4 nových kousků ze Seatlu mohl získat i další tři exRYR osmikila, konkrétně:

EI-DAC, EI-DAD, EI-DAE

Vše by samozřejmě přiletělo už v nových barvách.

Jestli k tomu ale dojde je ve hvězdách, protože primátor zatím nevyjevil, jakou politiku město vůči AYZ chystá. Pro představu, rozpočet federálního města Moskvy je zhruba stejný, jako rozpočet celé ČR.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Dec 02, 2010 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Až teď jsem zaregistroval, že kromě jména se změnil i ICAO kód společnosti z AYZ na MOA. Nevím sice jaký mají callsign, ale tipl bych si, že Moscow. IATA kód 7B platí samozřejmě dál.

Přitom jsem se setkal i s údajným novým kódem pro CCA (CQ/CCG), zatím ale myslím pořád létají pod klasickým kódem JOBAiru 3B/JBR.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Thu Dec 09, 2010 3:02 pm    Post subject: Reply with quote

Z pohledu provozních ukazatelů si MOA vede celkem dobře, v 1-11/2010 přepravila 1,285mil pax (+31%) s l/f=79,6% (+2 proc. body). MOA obdržela přepravní práva na linku Moskva-Krakow.

Město Moskva už údajně vlastní 100% akcií MOA a zřejmě uvažuje o jejím prodeji. Ředitel Bačurin s tím nesouhlasí a odchází k 24.12. Ministr dopravy, předseda správní rady AFL Levitin má vybrat nového ředitele ze dvou papalášů z AFL a bývalého šéfa AYZ. Vůbec je hodně podezřelé, jak moc se Levitin angažuje v prodejí MOA, zatímco představitel vlastníka, moskevský primátor, se zatím jasně nevyjádřil... Udajně ale o prodej MOA přímo AFL zájem není. Také se hovoří o tom, že město vloží příští rok do MOA 1mld. rublů, aby se společnost dala "výhodně prodat".

Tak to je asi ve zkratce vše, je to celé dost nepřehledné a podezřelé, hlavně to viditelně nepřiměřené angažování ministra/předsedy AFL. Nechce se mi ale věřit, že by to mělo něco společného s obavami v souvislosti s ambiciozním plánem rozvoje MOA. Pochybuji, že ho někdo mohl brát moc vážně. Ani peněz za prodej mnoho nebude, řekl bych, že když do toho vrazí tu miliardu, budou rádi, když dostanou zpět 1 rubl Smile. Takže nevím, v každém případě dělá CCA dobře, pokud si linku BRQ-MOW "pohlídá".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Mon Dec 13, 2010 2:06 pm    Post subject: Reply with quote

Zdá se, že Levitinovy řeči způsobily pravý opak - Rostechnologie, které se dlouhodobě přetahují s MOA o peníze na kompenzaci letů za zkrachovaný AiRUnion, podaly teď na MOA žalobu na 2mld. rublů. Neumím si představit, jestli by se daly za této situace MOA dobře prodat. Zdá se, že Levitinovy řeči městu Moskvě k penězům nepomohou, pouze uškodí aerolinkám Moskva.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Karel



Joined: 29 Mar 2007
Posts: 982
Location: Brno

PostPosted: Sat Jan 01, 2011 11:38 am    Post subject: Reply with quote

Zdá se, že vše nasvědčuje tomu, že MOA má být zprivatizována UTairem. Po odchodu Bačurina tam nové vedení okamžitě provedlo v rámci "krizového plánu" tak drastická opatření, že Moskva bude muset společnost prodat za jakoukoliv cenu a to nejlépe hned, přičemž UTair si bude moci diktovat podmínky.

Nepovažuji to za nejšťastnější postup, ale údajný primátorův velmi blízký vztah k UTA by mohl lecos objasnit. To by dobře vysvětlovalo i to, proč byl vedením MOA pověřen Andrej Manvelidze z manažmentu UTA.

Uvidíme, co přinesou nejbližší dny.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    AirSpotter.eu Forum Index -> Letectví All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 5 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group