Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

AtlantSoyuz -> MoscowAirlines -> Yakutia -> UTair
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po leden 03, 2011 2:59 pm    Předmět: Citovat

Podle ministra Levitina koupí UTair 51% akcií MOA (za rubl?). Poté nejspíš bude následovat vyvedení výhodných aktiv do UTA a skořápka plná dluhů se nechá zbankrotovat. Připomíná to silně něco, čím čeština obohatila světovou mluvu - tunel.

Po vyhození starého primátora vydal ministr Levitin prohlášení, že Moskva se bude MOA zbavovat, následované nečekanými žalobami státních Rostechnologií o miliardy rublů (vrácení kompenzace za zajištění letů po zkrachovalém AiRUnion). Potom, po vánočním odchodu ředitele Bačurina nastupivší člověk UTaru, Мандзелидзе (tedy Mandzelidze, posledně jsem ho někjak zkomolil), už jen dokonal bleskově, během jediného týdne (!!) dílo zkázy, takže by dnes bylo už hodně obtížné společnost znovu postavit na nohy. Ani se mi nechce věřit, že by to celé mohlo takto proběhnout za bílého dne, pořád si představuji, že v tom přece musí být nějaký skrytý význam, který mi dosud uniká Sad. Za této hodně nestandardní situace si netroufnu ani odhadovat, jak míní naložit UTA s linkou do Brna. Těžiště aktivit společnosti leží dnes spíš v asijské části a do EU zatím létá jen do Mnichova a Hanoveru. Přesto si nemyslím, že by pro ně neměla linka do Brna cenu, přestože nedávno, v rámci urychlení odstřelu MOA, označil nepochopitelně nový manažer všechny linky za prodělečné.

Jsem také zvědav, jak to dopadne s eroplány - na ta současná osmikila má leasingovou smlouvu městská moskevská energetická společnost a první z těch 4 nových se už v Seatlu nejspíš začaly vyrábět.

Mimochodem Bačurin v jednom rozhovoru uvedl:
...еще до закрытия оставшихся "убыточных" рейсов, все прибыльные направления (Душанбе, Ташкент, Самарканд, Бухара, Афины, Салоники, Брно и многие другие Среднеазиатские и Европейские направления) в спешном порядке передаются ЮТэйру...
...ještě před uzavřením zbývajících "ztrátovách letů, se všechny ziskové směry (Dušanbe...Brno...) ve spěchu předají UTairu...

А критической ситуация стала именно в последние дни, когда вместо обещанные поставщикам и провайдерам услуг деньги (планировавшихся к получению от возврата НДС в размере более 200 миллионов рублей), ушли со счетов авиакомпании в неизвестном направлении...
Kritickou se situace stala v posledních dnech, kdy místo zaplacení pohledávek odešlo z účtů společnosti přes 200mil. (vrácení DPH) neznámo kam...

http://www.aex.ru/docs/2/2010/12/31/1254/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 05, 2011 4:32 pm    Předmět: Citovat

Zdá se, že už se opravdu uzavírá historie letecké společnosti, která se ještě před nedávnem měla stát konkurencí Aeroflotu. Jak postupně vychází najevo více informací, jaké metody používá v MOA nové "komando" z UTA, mám stále menší a menší chuť o tom psát.
Takže jen ve zkratce:
MOA má problémy s počtem letadel, protože krátce po příchodu nového vedení byli "vyhnáni ze svých kanceláří zaměstnanci, zodpovědní za provádění plateb". Peněžní prostředky odešly jinam, servisní organizace neprovedly předepsané prohlídky, takže místo 8ks 737 jich přes svátky létá jen 5, z čehož plynou značná zpožedění. Rovněž s palivem nebo pojištěním nastaly problémy, zaměstnanci dostali místo mzdy výpovědi atd. Nějak se to celé nehodí do roku 2011, připomíná to spíš hodně divoké privatizace Jelcinovy éry v 90. letech, a i na ruské poměry je to dost silné kafe. Můžeme jen spekulovat, že mají politické "krytí" z nejvyšších míst (Lavrov, nebo dokonce Mededěv?). Chcete-li si počíst více, můžete lámat azbuku třeba v článku Moskva Moskvu milovala, Moskva Moskvu zabila :
http://www.aex.ru/docs/2/2010/12/29/1250/

Je škoda, že snad jediný, kdo o tom u nás informoval, byly planes, a ti pouze převzali účelovou informaci nového, poněkud zdivočelého vedení. Je velmi těžké odhadovat, co bude dál, pokud hráči nehrají podle standardních pravidel...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JackBrno



Založen: 5.12.2007
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: st leden 05, 2011 5:55 pm    Předmět: Citovat

Karel napsal:
...Rovněž s palivem nebo pojištěním nastaly problémy...


Jen tak pro dokreslení, jeden z vložených předvánočních letů mohl z Brna odletět až poté, kdy kapitán z vlastní platební karty zaplatil plnění paliva...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 13, 2011 8:15 pm    Předmět: Citovat

Jak jste si jistě všimli, v pondělí byl na LKTB moskevský den. 6x se tady otočila letadla z VKO, 2x z DME (celkem tedy 16 pohybů), což je určitě dosavadní rekord. Zajišťovaly to 3 společnosti - MOA, SkyExpress (asi malinko bez povolení) a TarstanAirlines, což by teoreticky mohla být společnost, o které UTair médiím tvrdil, že ji musel zajistit, protože MOA už nebyla schopna. No nevím, jestli to MOA opravdu nestíhala, tak spíš proto, že tam má UTair svého likvidátora. V každém případě UTA už písemně požádaly o převedení zahraniční sítě což ruští experti berou jako samozřejmé, neboť se jedná o "velmi chutné sousto výnosných linek, Brno, Soluň, Kolín, Vinius, Bagdád, Tivat, Podgorica, Minsk, Krakov, Oš, Dušanbe, Brest, Paříž, Peking.". Převod zahraniční sítě by se měl uskutečnit do 18.1., problémy nečekám, vždyť hlavním motorem celé akce se zdá být ministr dopravy. Není jistě náhoda, že vše má hladce sklouznout do náruče UTairu, který si na síť MOA dělá zálusk už delší dobu. Takže za pár dnů budeme chytřejší. UTA, která je nyní čtvrtou největší spolčností Ruska s 4,1 mil PAX za 1-11/2010 by si mohla celkem pomoci, kdyby se k ní převedlo 1,2 mil PAX MOA za stejné období a navíc i moderní flotila 738.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá leden 14, 2011 2:34 pm    Předmět: Citovat

Dnes bylo oznámeno, že MOA ukončí letový provoz k 17.1. Rovněž Oznámili, že:
citace:
«ЮТэйр» завершит перевозки всех пассажиров авиакомпании «Москва», чьи рейсы запланированы к выполнению с 17 по 31 января с.г. Полёты по маршрутной сети авиакомпании «Москва» «ЮТэйр» будет выполнять на основе временных разрешений.

...tedy, že UTA zajistí dopravu všech pasažérů společnosti MOA, jejichž lety se měly uskutečnit v období od 17.- 31.ledna. Lety na trasách MOA zajistí UTA na základě dočasných povolení.

Předpokládám, že po 31. by možná měli mít už mezinárodní linky přidělené a létat je pod svým jménem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
slávek
Anonymní





PříspěvekZaslal: ne leden 16, 2011 11:41 am    Předmět: Citovat

tak to jsem věru zvjedav , co ve středu z MOW přiletí...
Návrat nahoru
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út leden 18, 2011 12:11 pm    Předmět: Citovat

Dle on-line letového řádu na stránkách letiště je středeční let z/do Moskvy zrušen. Takže to odpovídá předpovědím. Schválně tedy, za jak dlouho zorgranizuje UTair ony své avizované lety.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 26, 2011 3:21 pm    Předmět: Citovat

Nevím, jestli to má význam, ale v LŘ se jsou uvedeny lety do VKO znovu po 9.2. třikrát týdně. Sice stále pod MOA, ale pokud by to byla pravda, létaly by se asi už s UTA.
citace:
Na trase Brno - Moskva přestala přepravovat cestující ruská letecká společnost Moscow Airlines (Aviakompania Moskva), které jsou v likvidaci. O převzetí linky usilují Yakutia Airlines a UTair. Novinářům to dnes sdělil předseda představenstva společnosti Letiště Brno Jiří Filip.

Jak vidět, o zájemce o BRQ nouze není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st leden 26, 2011 6:00 pm    Předmět: Citovat

Tolik velice zajímavých postřehů, díky za ně!
Myslím, že nějaký význam znovuuvedení letů do Moskvy patrně má, protože ještě před nedávnem byl v letovém řádu souvislý soupis letů bez vynechávek, ovšem jak jsem se nyní po tomto upozornění podíval, lety skutečně do 9. února zmizely, ale od tohoto data jsou opět uvedeny. Takže nějaké změny proběhly, snad to dobře dopadne.
Zjištění, že je o linku i jistý boj, je více než pozitivní! Pakliže totiž o ni usiluje i jiný dopravce (Yakutia), pak to pravděpodobně nenechá UTair usnout na vavřínech. Mimochodem, jak to je s těmi právy na provozování této linky? Spadly do klína UTairu tím, že spolkl MOA, tedy může je nějakým způsobem držet, aby nemohl létat někdo jiný, anebo o ně může požádat kdokoli jiný? Předpokládám, že druhá možnost bude asi blíže pravdě, když jednak UTair musí o povolení žádat, druhak je, jak se zdá, ve hře i Yakutia. Spíš to myslím tak, zdali jsou rovné podmínky pro získání povolení, anebo je UTair zvýhodněn.
Každopádně díky moc za přínosné zprávy!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 26, 2011 7:32 pm    Předmět: Citovat

UTair dal před dvěma týdny písemnou žádost na Rosaviaci (ruský letecký úřad) o převedení práv všech mezinárodních linek MOA. Čistě právně vzato, nic nenutí Rosaviacii k tomu, aby mu vyhověla. Nicméně soudím, že jim vyhoví. Soudím tak proto, že celý průběh převzetí MOA ve mně vyvolává dojem, že vše tak bylo už dopředu domluveno na nejvyšších místech. Předpokládám také, že pokud práva UTair opravdu získá, je jeho povinností zahájit provoz.

Nebýt vědomí marnosti takového počínání, jsem přesvědčen, že by bylo zájemců více (SkyExpres, RedWings...?). Mám za to, že Yakutia buď trpí syndromem Dona Quijota, nebo musí mí v rukávu nějaký silný zákulisní trumf. Ostatně takovou hypotézu podporuje i manévr, kterým se jiní Rusové chopili příležitosti obchvatem skrze CCA.

V každém případě je moc příjemné, že LKTB už zdá se není v roli chudé nevěsty, která musí být vděčná, pokud jí nějaký potenciální ženich věnuje aspoň náznak své pozornosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 01, 2011 5:06 pm    Předmět: Citovat

Konečné výsledky MOA v roce 2010:
l/f=79.8% (+3,3 proc. bodu)
1 329 tis. pax (+37%) z toho objemu VKO-BRQ odhaduji na cca 40-50tis.pax, tedy 3%, po odečtení charterů by tedy naše linka rozhodně nebyla bezvýznamná Question tipl bych někde kolem 6-7% Question - 11. místo v pax.km, 9. místo v pax mezi ruskými společnosmi.

Pro srovnání UTA:
l/f=77,0% (+3,9 proc. bodu)
4 420 tis. pax (+25,4 %) - 4. místo v RF.

Yakutia, další kandidát MOW-BRQ:
l/f= 73.9% (+2,6 p.b.)
903 tis. pax (+36,5%)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá únor 04, 2011 3:32 pm    Předmět: Citovat

Exclamation Exclamation Tak pro mě dost překvapivá zpráva - v únoru sice zmizely všechny lety MOA, zato od 4. března už v leťáku LKTB najdete 3x týdně 737 VKO Yakutia (SUL/R3). Tak držme palce.

Měli by mít jedno sedmikilo, dvě osmikila a možná 5ks 757. Samozřejmě, že má ještě pár Tu-154, nějaké Antonovy a také L-410. Objednány má 2 SSJ-100. Domovské letiště je Jakutsk, daleko, daleko na Sibiři, v povodí řeky Leny (té která kdysi dala přezdívku Vladimíru Iljiči Smile)

Že by pro začátek poslali tohle éro?
http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=164220
Pokud ano, pak je to letadlo, na němž se v lednu prováděla certifikace 737 pro extrémně nízké teploty - 48 hodin se nechalo v Jakutsku vymrznout na -45° a pak se ověřovala funkčnost systémů. Vše dopadlo dobře, což potvrdili i přítomní pracovníci Boeingu a úředníci z MAK.


Naposledy upravil Karel dne pá únor 04, 2011 4:13 pm, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá únor 04, 2011 3:44 pm    Předmět: Citovat

To je naprosto fantastická zpráva! Díky za ni. Yakutiu tu uvidím mnohem raději než UTair. Snad to všechno dobře dopadne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 08, 2011 12:07 pm    Předmět: Citovat

Tak Yakutia už má BRQ zahrnuté ve svém rezervačním systému, i když se zatím ještě letenky nedají objednat. Typ letadla je v jejich leťáku uveden 738. Posledním místem, kde zatím ještě lety chybí, je leťák VKO.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út březen 01, 2011 2:15 pm    Předmět: Citovat

Tak bohužel, podle oficiálních stránek byla zamítnuta žádost Yakutie, která chtěla linky do BRQ provozovat jako chartery až do 29.10.:

citace:
ОАО «Якутия» Москва-Брно 3 рейса в неделю Б-757-200, Б-737-700, Б-737-800, Ту-154 04.03.11-26.03.11
ОАО «Якутия» Москва-Брно 3 рейса в неделю Б-757-200, Б-737-700, Б-737-800, Ту-154 27.03.11-29.10.11


Jestli má požádáno i o pravidelnou linku, nebo, jak je to s UTairem, netuším. Jako perličku ještě jednu citaci:
citace:
Отказ получила а/к «Якутия»: заявленная ею программа на Брно не состоится. Вместо нее летать туда будут «Аэрофлот» и – с чешской стороны – Central Connect Airlines.

Zamítnutí obdržela Yakutia: plánovaný program na BRQ se neuskuteční. Místo nich tam bude létat Aeroflot a z české strany CQ. Tomu je skutečně těžko věřit, ale asi je to spíš ukázka toho, čí zájmy za tím zamítnutím stojí Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 6 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com