 |
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JackBrno
Joined: 05 Dec 2007 Posts: 259
|
Posted: Tue Apr 03, 2012 12:26 pm Post subject: |
|
|
A mě se zrovna UTair zdál doteď asi nejrozumější společností z Ruska z těch, se kterými jsem měl v Brně co dočinění a se kterou bych se asi ani nebál. Vycházím z komunikací s posádkami, úrovni angličtiny atd., což se mi zdálo u Utairu na vyšší úrovni, než třeba bývalý Atlant. Bohužel se mi dojem zase pokazil. Každopádně je to neštěstí. |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Wed Apr 04, 2012 4:13 am Post subject: |
|
|
Já bych se s UTairem nebál letět ani teď, a raději bych ještě počkal na výsledky šetření. Říkají, že to ATRko bylo jediné éro, které toho rána neodmražovali. A když se to spojí s tím, že turbopropy jsou obecně (a ATRka ještě zvlášť) citlivé na námrazu, tak se může ukázat, že to bylo jedním z důležitých článků řetězu příčin, který vedl k nehodě. Pokud tomu tak bude, vyvolá to určitě otázky, zda vedení UTairu příliš netlačí na úspory, takže piloti v hraničních podmínkách (M01/M01) deicing nepožadují.
Tím se dostáváme zpátky k vedení UTairu, já osobně mám pocit, že u většiny posledních nehod v Rusku bývá vliv manažerů a peněz jedním z důležitých článků v řetězu příčin. A vedení UTairu považuji za ekonomicky nadprůměrně "dravé". Soudím ale, že ruské vládě už dochází trpělivost a a bude muset hodně zpřísnit dohled na aviakompaniami.
Mimochodem, mám pocit, že většina bývalých pilotů Atlantu i jejich letadel teď lítají v barvách UTairu. |
|
Back to top |
|
 |
slávek Guest
|
Posted: Wed Apr 04, 2012 7:18 am Post subject: |
|
|
No já bych se bál. 29 letej šéfpilot, který z vlastního rozhodnutí odmítne deicing jen aby firmě ušetřil 20tis. rublů a byl zřejmě dobře hodnocen hovoří za vše. Takový člověk má pramálo odpovědnosti vůči pasažérům a hodně vůči zaměstnavateli. Jak vidět je to smrtelná kombinace. Nu vot, jich mnóga... |
|
Back to top |
|
 |
JackBrno
Joined: 05 Dec 2007 Posts: 259
|
Posted: Wed Apr 04, 2012 7:47 am Post subject: |
|
|
Karel wrote: | Já bych se s UTairem nebál letět ani teď, a raději bych ještě počkal na výsledky šetření. Říkají, že to ATRko bylo jediné éro, které toho rána neodmražovali. A když se to spojí s tím, že turbopropy jsou obecně (a ATRka ještě zvlášť) citlivé na námrazu, tak se může ukázat, že to bylo jedním z důležitých článků řetězu příčin, který vedl k nehodě. Pokud tomu tak bude, vyvolá to určitě otázky, zda vedení UTairu příliš netlačí na úspory, takže piloti v hraničních podmínkách (M01/M01) deicing nepožadují.
Tím se dostáváme zpátky k vedení UTairu, já osobně mám pocit, že u většiny posledních nehod v Rusku bývá vliv manažerů a peněz jedním z důležitých článků v řetězu příčin. A vedení UTairu považuji za ekonomicky nadprůměrně "dravé". Soudím ale, že ruské vládě už dochází trpělivost a a bude muset hodně zpřísnit dohled na aviakompaniami.
Mimochodem, mám pocit, že většina bývalých pilotů Atlantu i jejich letadel teď lítají v barvách UTairu. |
Tady bych se jich celkem zastal, u nás odmrazovali vždycky, když to bylo potřeba a nijak o tom nepochybovali. Taky to CRJ a obecně letadla s motory vzadu je na námrazu hodně citlivé. |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Thu Apr 05, 2012 10:33 am Post subject: |
|
|
Máš pravdu, nechtěl jsem z ničeho vinit piloty, zatím neznáme žádné podrobnosti, jen spekulujeme o námraze jako jedné z možných příčin pádu letadla (hned po zatažení vztlakových klapek?). Umím si ale představit, že to mohlo být složitější, nebo třeba i úplně jinak. Všechny neoficiální zprávy je třeba brát s velkou rezervou, tak jako u většiny nehod, i nyní se našel např. svědek, který viděl něco jako hořící motory. |
|
Back to top |
|
 |
JackBrno
Joined: 05 Dec 2007 Posts: 259
|
Posted: Thu Apr 05, 2012 1:29 pm Post subject: |
|
|
Vzpomínám na jednu starší nehodu ATR, která spadla kvůli námraze. Ale bylo to za trochu jiných okolností. Před přistáním nějakou dobu vyčkávali, než dostanou pořadí a kroužili zrovna v oblasti vlhkosti a zvýšené tvorby námrazy. Takže i když měli aktivní odstraňování námrazy (nafukovací goodriche na náběžkách), tak se za nimi vytvořila ledová hrana, která rozhodila natolik proudění vzduchu, že přestaly účinkovat křidélka a letadlo se otočilo na záda a padlo nosem k zemi. Ale tady to nevypadá, že bylo dost času, aby narostla námraza, takže s ní nejspíš už startovali. A jak říkáš, asi po zatažení klapek už byly možnosti namrzlých křídel překročeny a vztlaku nebylo dost. Tomu by odpovídaly ty náklony na strany. Nejspíš ale zazmatkovali piloti, protože výšku už měli dostatečnou pro získání rychlosti, stačilo jen pořádně potlačit. |
|
Back to top |
|
 |
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Apr 06, 2012 9:11 am Post subject: |
|
|
Mám ještě jednu spekulaci, ale berte to prosím s rezervou. Hned po vzletu měli podle SID točit doprava zatáčku o 180°. Trochu namrzlá křídla, trochu víc natažené letadlo, trochu malá rychlost a trochu větší náklon mohly dohromady způsobit ztrátu vztlaku (nejprve) na pravém křídle. Zdálo se, že to srovnají, ale přešli do opačného náklonu a pak už prostě nestačila výška.... |
|
Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|