|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MarekV Site Admin
Joined: 25 Mar 2007 Posts: 1589 Location: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Posted: Tue Jun 01, 2010 5:48 pm Post subject: |
|
|
slávek: Letmým pohledem do letového řádu jsem vyčetl následující data letů linky Ostrava-Brno-Zadar:
3. června, přílet z Ostravy 11.35, odlet do Zadaru 12.00, linka 3B045.
Následuje let 6. června, přílet z Ostravy 17.05, odlet do Zadaru 17.30. V podobném duchu jsou lety vypsány až do 26. září.
Více viz http://www.airport-brno.cz/index.php?id=150&lang=cs&odlety_prilety=%25&year=2010&month=6&day=01&interval=200&dest=vsechny&cislo_letu=3B045&akce=Hledat
Co se týče zpátečních letů, létá se ve stejný den.
Přílet 3. června ze Zadaru 15.35, odlet do Ostravy 16.00, linka 3B046
6. června přílet ze Zadaru 21.05, odlet do Ostravy 21.30.
Opět viz http://www.airport-brno.cz/index.php?id=150&lang=cs&odlety_prilety=%25&year=2010&month=6&day=01&interval=200&dest=vsechny&cislo_letu=3B046&akce=Hledat
Na všech letech je (zatím) psán Saab 340.
Nuže uvidíme. |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
|
Back to top |
|
|
xvick
Joined: 28 Feb 2008 Posts: 90
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 8:22 am Post subject: |
|
|
Bylo by to hezké, kdyby to vyšlo... ale z minulosti víme, že již několikrát tady proběhly určité "šumy a zvěsti" a stále nic. Můj názor je ten, že kdyby přece jen došlo na nějakou základnu v Česku, přece jen Pardubice mají velkou výhodu v blízkosti Prahy. Brnu naopak "škodí" Bratislava, Vídeň. To už však bylo diskutováno x-krát. Nechme se tedy překvapit |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 8:34 am Post subject: |
|
|
2 xvick:
to je ale omyl. Přece nikdo z Prahy nebude jezdit hodinu a půl do Pardubic jen proto aby se svezl Ryanem a Pardubice s okolím nemají PAX potenciál. Praha je zcela soběstačná a nízkonákladovek tam operuje několik. Já si naopak myslím že Ryan base BRQ může posbírat celou Moravu a to je potenciál milionové metropole. Jen jestli takto uvažuje i management od Ryanů |
|
Back to top |
|
|
xvick
Joined: 28 Feb 2008 Posts: 90
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 10:10 am Post subject: |
|
|
Můj "odhad" je ten, že základna bude stejně dříve v Bratislavě než někde v Česku (v Brně, Pardubicích či Horní Dolní). Ale BRQ držím palce |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 2:53 pm Post subject: |
|
|
Já na Pardubice moc nevěřím. Nevěřím, že by významnější počet Pražáků jezdil do Pardubic a aglomerace sama nemá zrovna největší potenciál cestujících. Naopak, představa zástupu cizinců, kteří se jedou do Prahy povyrazit, a stojí v dešti na okraji Pardubic... no nevím, to tak možná zkousnou Rusové. Myslím ale, že ani Brno nemá na to uživit (s BTS v zádech) základnu s nějakou desítkou destinací teď, uprostřed ekonomické krize, jejíž konec se zdá v nedohlednu. Sotva tak 3-4 linky, možná ještě jedna, kdyby to FR zkusil s Ukrajinou. Ukrajinců u nás pracují desetitisíce, a cestují autobusy a vlaky za nějakých 1500,-. Tomu by FR dokázal snadno konkurovat, pro začátek třeba 2 lety týdně a o obsazenost bych se nebál. Jenže co je to za základnu s 2-3 letadly? |
|
Back to top |
|
|
MrPexesso
Joined: 21 Apr 2008 Posts: 16 Location: BRQ
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 4:08 pm Post subject: |
|
|
Proč zrovna 2-3 letadla? Stačí klidně jeden kousek, kterej by obsloužil pár destinací
Karel wrote: | Já na Pardubice moc nevěřím. Nevěřím, že by významnější počet Pražáků jezdil do Pardubic a aglomerace sama nemá zrovna největší potenciál cestujících. Naopak, představa zástupu cizinců, kteří se jedou do Prahy povyrazit, a stojí v dešti na okraji Pardubic... no nevím, to tak možná zkousnou Rusové. Myslím ale, že ani Brno nemá na to uživit (s BTS v zádech) základnu s nějakou desítkou destinací teď, uprostřed ekonomické krize, jejíž konec se zdá v nedohlednu. Sotva tak 3-4 linky, možná ještě jedna, kdyby to FR zkusil s Ukrajinou. Ukrajinců u nás pracují desetitisíce, a cestují autobusy a vlaky za nějakých 1500,-. Tomu by FR dokázal snadno konkurovat, pro začátek třeba 2 lety týdně a o obsazenost bych se nebál. Jenže co je to za základnu s 2-3 letadly? |
|
|
Back to top |
|
|
JackBrno
Joined: 05 Dec 2007 Posts: 259
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 7:42 pm Post subject: |
|
|
Podle mne to nehrozi v Brne ani v Pardubicich. Brno bohuzel proste nema technickou kapacitu, pocinaje stojankami, pres pozemni zdroje, konce schcodama. No a pokud vim, Pardubice zase nemaji odbavovaci kapacitu. |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Sat Jun 12, 2010 9:54 am Post subject: |
|
|
no kdyby taková šance měla ztroskotat na rozšíření apronů a nákupu schůdek, tak to by teda balo s LKTB hodně špatný. Místo placením blbejch poplatků by měl kraj ty peníze investovat do letiště. |
|
Back to top |
|
|
JackBrno
Joined: 05 Dec 2007 Posts: 259
|
Posted: Sat Jun 12, 2010 11:27 am Post subject: |
|
|
To je fakt. Ale problém je v tom, že Ryan až do poslední fáze nic neslíbí a i kdyby, tak jen krátkodobě, aby si zachoval svoji flexibilitu, tj. možnost kdykoliv zase odejít, pokud by se linky nerentovaly. No a za takových podmínek jen kvůli Ryanairu, který navíc zrovna není nejštědrejší, co se týče přistávacích poplatků nikdo investovat velké sumy nebude. I když se mi to nelíbí, tak to docela chápu. |
|
Back to top |
|
|
slávek Guest
|
Posted: Sat Jun 12, 2010 12:45 pm Post subject: |
|
|
No pokud ale Brno usiluje do budoucna o stálého dopravce (doufám že jo) tak to stejně bude muset udělat. Mluvilo se také o prodloužení dráhy na východ a o modernizaci přistávacího ILS na CAT II. Zatím se tam staví jen soukromé sluneční elektrárny a to se mi věru nelíbí. |
|
Back to top |
|
|
JackBrno
Joined: 05 Dec 2007 Posts: 259
|
Posted: Sat Jun 12, 2010 1:11 pm Post subject: |
|
|
Jasně, s tím se nedá než souhlasit. Pokud letiště má zájem o rozvoj, musí ono udělat ten první krok a navýšit kapacitu, protože nízkonákladovka nepodepíše smlouvu na rok nebo i více dopředu, než by se to rozšíření kapacity dalo realizovat. Nízkonákladovka závazně plánuje tak pár měsíců dopředu. No a ta elektrárna, to je raději bez komentáře Nicméně pro uklidnění, neodčerpává finanční zdroje letiště. |
|
Back to top |
|
|
Karel
Joined: 29 Mar 2007 Posts: 982 Location: Brno
|
Posted: Thu Jun 17, 2010 8:24 am Post subject: |
|
|
Letos to se statistiami vypadá ještě o něco hůře než loni, už se projevilo naředění STN a PRG:
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=15988
No snad to charterová sezóna trochu vylepší, trochu pomůže i dvojnásobná kapacita letů z VKO. Celkově snad nebude v prosinci pokles oproti 2009 větší než 5-10%. |
|
Back to top |
|
|
kuba.biker
Joined: 04 Aug 2007 Posts: 265 Location: OPO
|
Posted: Tue Aug 10, 2010 3:28 pm Post subject: |
|
|
zřejmě vám tam divertuje OK-CGH... |
|
Back to top |
|
|
JackBrno
Joined: 05 Dec 2007 Posts: 259
|
Posted: Tue Aug 10, 2010 6:12 pm Post subject: |
|
|
Už je pryč. Jen si cucli trochu benzínu |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|