Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

VAN AIR Europe
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út květen 15, 2007 3:30 pm    Předmět: VAN AIR Europe Citovat

Nevím, jestli jste se včera někdo díval na reportéry ČT http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/14.05.2007/1142743803-reporteri-ct/33100.html, jeden z příběhů se týkal podivných peripetií přerovského leteckého dopravce Olimex a důvodů, proč byl na něj podán návrh na konkurs. Z našeho hlediska je zajímavé, že ten, komu v pořadu druhý společník Petr Navrátil (vlastní se ženou také podíl ve firmách, podílejících se na provozu LKPO) nasazuje psí hlavu, je Ing. Václavík , který je m.j. předsedou představenstva VAN air Europe, a.s. se sídlem na LKTB, která nyní létá se dvěma 410 na britských ostrovech (to mimochodem reportéři nejspíš nevěděli). Nemám v úmyslu hodnotit pravdivost a nezaujatost reportáže, ale pro nás to asi dobrá zpráva není, protože se tím zase o něco zmenšuje šance, že by VAN napadlo létat z Brna nějaký feeding a dohodnout dotace nebo sharing.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá březen 21, 2008 12:44 pm    Předmět: Citovat

Nevím, jestli to už všichni dávno nevíte, ale pro pořádek napíšu, že VAN AIR Europe, společnost se sídlem na LKTB a létající v GB, rozšiřuje svoji flotilu o třetí L 410 registrace OK-TCA (dříve polské pruhované SP-KPZ). Létat bude bohužel asi zase jen v cizině. Takže hodně štěstí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá březen 21, 2008 2:16 pm    Předmět: Citovat

Díky za obohacení informacemi! Přispěji svou troškou do mlýna a doplním, že L 410 registrace OK-TCA je nyní na LKTB na revizi u firmy Aeroservis s.r.o. Fotka letadla z 24.2.2008 stojícího před jejich opravárenským hangárem: http://airspotter.eu/photos/2008/2402/ok-tcab.jpg.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kuba.biker



Založen: 4.8.2007
Příspěvky: 265
Bydliště: OPO

PříspěvekZaslal: pá březen 21, 2008 4:29 pm    Předmět: Citovat

A kdepak bude ta L410 létat? Opět GB? Je reálná šance, že by VAN začal s většími letadly (SF3, AT4) létat z LKTB???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út březen 25, 2008 11:58 am    Předmět: Citovat

Já myslím, že nová 410 bude létat opět v GB, ale jistě to nevím. Ohledně větších letadel, mám pocit, že VanAir možná pošilhává i po nějakých turbopropech, ovšem lety z LKTB v jejich plánech, podle mých informací, zatím nefigurují. V každém případě by rádi rozšířili aktivity Aeroservisu, a to, co se týče množství letadel i servisovaných typů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so srpen 16, 2008 9:35 pm    Předmět: Citovat

Pro zajímavost dávám odkaz, kde brněnský VAN Air Europe hledá pro L410 kapitána a F/O. Také se tam píše, že mají objednaný Saab 340...
http://www.pilotjobsnetwork.com/factfile.php?id=tk6q7vs660msfwzj40xuajp2g65jf00y8u95brz7c9mhtarmyb3
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kuba.biker



Založen: 4.8.2007
Příspěvky: 265
Bydliště: OPO

PříspěvekZaslal: so srpen 16, 2008 11:23 pm    Předmět: Citovat

Ale, Saab 340 se v ČR začíná stávat docela populárním typem Laughing
Já jsem mimochodem nedávno natrefil na na společnost Prop Jet, která podniká v oblasti Aerotaxi. Na stránkách píšou o novém sídle v Praze, nicméně v kontaktech je uvedena Strnadova ul. 1-Brno. http://www.prop-jet.com/cz/index.html Zajímavé je, že jsem o Prop Jetu nikdy neslyšel...Nevíte o této společnosti někdo něco bližšího?
Udivuje mne totiž, že LKTB je dost pasivní v oblasti general aviation. Zatímco na srovnatelných letištích v Rakousku a Německu je všude zázemí pro GA včetně hangárů a odbavovacích prostor, Brno se z nepochopitelných důvodů drží zkrátka. Už jsem to tu tuším psal ve fóru o aeroklubu; hangárování privátních jetů je docela lukrativní byznys (v Ruzyni se teď třeba staví nový hangár pro GA), tak proč do toho LKTB nejde? Třeba právě společnost Van Air by mohl být spoluiniciátorem...(?)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po srpen 18, 2008 9:15 am    Předmět: Citovat

Myslím, že zázemí pro GA chce na LKTB zajišťovat Aeroklub. Svůj areál by měli dokončit možná už letos na podzim, možná v příštím roce. Uvidíme.
Van Air Europe / Aeroservis myslím takové ambice nemá, říká se ale, že si plánují zvětšit svůj hangár a také rozšířit oprávnění na údžbu a servis pro tyto Saaby. Jsem zvědavý, zda a kdy si ho opravdu pořídí a kde s mím budou létat. Držím jim palce, třeba také zkusí jednou létat z LKTB. Ale zatím bych tipoval, že s ním budou létat opět v cizině.
O tom Prop Jetu také slyším poprvé, celkem chápu, že chtějí létat z Prahy, v Brně není dost lidí, kteří by si jejich letadla byli ochotni a schopni najmout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt květen 28, 2009 4:58 pm    Předmět: Citovat

Zdá se, že krize dolehla i na VAN AIR Europe. Aspoň se na to dá soudit podle toho, co o ní napsal kdosi na internetu. Možná to napsal ten cpt, který přišel o práci, takže v tom mohou být i jisté negativní emoce :

citace:
Current Situation:
Just stopped. Recuriting only some cheaper people to substitute the senior ones with higher salaries. 25/Apr/09

Outlook:
Bad. Fighting for survival.

Current:
4 x L410 25/Apr/09

Orders:
SAAB 340 project cancelled or at least delayed for a long time. Just base maintenance by AERO SERVIS.

Bases:
IOM (BGC ops closed since early 01/09)

BGC=Braganca Portugalsko

Ale nemusí to být vše pravda, např. podle rejstříku má společnost stále jen 3ks L410 (UBA, RDA, TCA). Škoda těch Saabů (je-li to pravda) a toho portugalsko-francouzského spoje pochopitelně taky.


http://www.coffeelovesmilk.com/your_company_details.php?company=VAN%20AIR%20EUROPE

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Van_Air_Europe
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 19, 2013 10:30 pm    Předmět: Citovat

Od nového roku létá VAN Air Europe s nápisy Citywing, což je víceméně jen nová značka za Man2x. Část flotily je podle Ondrovy fotky t.č. na BRQ

Podle registru má nyní VAN Air Europe 5 kousků Turboletů - ASA, RDA, VAA, UBA, TCA

Píše se, že by kromě Citywing mohl létat ještě pro Brighton City Airways z Shorehamu by Sea (ESH) blízko Brightonu do Pontoise Cormeilles en Vexin (POX), severovýchodně od Paříže. Držme palce.

A třeba zase někdy opráší plány na nákup Saabů, a pak by mohli začít létat z Brna. Dobrou noc Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po březen 23, 2015 11:44 am    Předmět: Citovat

Poslední dobou bylo v Brně na revizi několik Turboletů společnosti Van Air Europe, tak jsem se ze zvědavosti koukl, jak to s nimi vypadá. Podle rejstříku ÚCL aktuálně provozují 6 letadel L-410. Konkrétně mašiny registrací LAZ, TCA, ASA (u těch je Van Air veden i jako vlastník) a VAA, RDA, UBA (u těch je jako vlastník veden Aeroservis).
Kromě toho se zdá, že firma zahájila i spolupráci s leteckou školou Flying Academy. Ta svým studentům nabízí možnost po absolvování výcviku nastoupit právě k Van Air. Viz:
Flying Academy napsal:
Získejte práci jako pilot aerolinií rovnou po škole
Hned po škole můžete získat první práci jako profesionální pilot aerolinií díky spolupráci Flying Academy s aerolinkou VAN AIR Europe. Pokud u nás student vystuduje celý výcvik, tedy 0-ATPL nebo 0-500 hours kurz, zařadíme jeho životopis do výběrového řízení pro leteckou společnost VAN AIR Europe.
VAN AIR Europe je letecká společnost, se sídlem na letišti Brno-Tuřany. Provozuje přepravu osob již od roku 2004. Flotila obsahuje množství letadel L410 twin-engine pro 19 pasažérů.
Společnost provozuje pod značkou Citywing pravidelnou leteckou přepravu osob mezi letištěm Ballasalla na ostrově Man a blízkými destinacemi v Anglii, Severním Irsku a Walesu, především Blackpoolem, Belfastem a Leedsem, výjimečně i s Gloucesterem anebo Hawardenem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne únor 28, 2016 10:18 am    Předmět: Citovat

Van Airu se daří a rozšiřuje svoji působnost na britských ostrovech. Nově provozuje (opět pod hlavičkou Citywing) linku z velšského hlavního města Cardiffu na velšský ostrov Anglesey (nedaleko ostrova Man, odkud létá již řadu let). Podrobný článek je k přečtení zde: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cesky-dopravce-van-air-uspel-ve-walesu-leta-na-jedine-vnitrostatni-lince-1271162.

Dalším místem, kde Van Air již dlouhou dobu působí, ale v médiích se tato informace neobjevuje, je Slovinsko, kde pro tamní leteckou společnost Solinair provozuje nákladní lety mezi Lublaní a Sarajevem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po říjen 03, 2016 6:42 pm    Předmět: Citovat

Krátké povídání s piloty Van Airu a malé nahlédnutí do zákulisí společnosti v tomto článku: http://www.ol4you.cz/piloti-z-olomouce-letani-na-ruku-z-ostrova-man/.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: po listopad 14, 2016 7:14 pm    Předmět: Citovat

Objevila se zpráva, že Van Air plánuje na jaro příštího roku linku z Vídně do zhruba 530 km vzdáleného Friedrichshafenu (EDNY/FDH) na německém břehu Bodamského jezera. Prozatím není nic přesnějšího známo, zdroj zde: http://www.austrianaviation.net/detail/van-air-europe-plant-wien-friedrichshafen/.

Pokud by k otevření této linky skutečně došlo, jednalo by se o konkurenci společnosti People's Viennaline. Ta před pár dny rozšířila své spojení z Vídně do Altenrheinu (LSZR/ACH) na švýcarské straně Bodamského jezera právě o skok do Friedrichshafenu, čímž se tento osmiminutový přelet vodní plochy stal "nejkratší mezinárodní linkou na světě".

Uvidíme, co z toho nakonec vzejde. Byl by to rozhodně atraktivní námět na svezení Turboletem v blízkém okolí a na zajímavé místo. Jen cena letenky asi bude náležitě mastná.

Aktualizace k 31. prosinci: V letovém řádu vídeňského letiště se již objevily první náznaky linky do Friedrichshafenu v režii Van Air Europe. Z neúplných informací lze vyčíst, že by se mělo létat každý den. Let má mít číslo V9 304 s odletem z Vídně v 13.55 a příletem do FDH v 14.45 (na Turbíka je to nějaké rychlé). V leťáku je ještě uveden druhý denní let, ale u něj chybí bližší informace, takže s určitou mírou jistoty lze zatím mluvit o jednom každodenním spojení. Oficiálně ale spuštění linky oznámeno nebylo. Jsem zvědavý, kde bude možné zakoupit letenky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: ne leden 15, 2017 2:17 pm    Předmět: Citovat

Plánům zavést spojení mezi Vídní a Friedrichshafenem by nasvědčovalo i to, že 18. října loňského roku přibyl do flotily Van Airu již sedmý Turbolet, konkrétně registrace OK-TPB.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> Letectví Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com