Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt listopad 22, 2007 6:03 pm Předmět: Frekvence |
|
|
Pokud to náhodou ještě všichni nevíte, tak od 22.11.2007 by myslím mělo přejít Brno Radar z 119,1 na 120,55 MHz. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Richard
Založen: 12.4.2007 Příspěvky: 46
|
Zaslal: po listopad 26, 2007 11:07 pm Předmět: |
|
|
ověřeno _________________ Richard |
|
Návrat nahoru |
|
|
ludek-brno
Založen: 12.11.2007 Příspěvky: 16 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út leden 08, 2008 1:25 pm Předmět: Nejen Brno Approach |
|
|
Nejen Brno App má novou frekvenci.Od 20.12.07 se také Medlánky info přeladily ze 123.6 na 122.4MHz !!! _________________ Když scanner,tak kvalitní a na všechny pásma.
viz na: ludek-brno.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: pá březen 21, 2008 2:25 pm Předmět: |
|
|
Údajně by se přes letní sezónu, kdy je v Brně největší provoz měla zřizovat frekvence Ground, tj. frekvence, která řídí pojíždění letadel po ploše, povoluje nahazování motorů, dává letová povolení... Osobně nevím, co je na tom pravdy, ale nedivil bych se, přes léto ten provoz je a řídící na věži by měli už opravdu frmol, zvlášťě, když neřídí jen pohyb po zemi, ale především letový provoz v CTR. Informaci mám od V.Jahody a prý Hansb o tom ví více... |
|
Návrat nahoru |
|
|
V.Jahoda
Založen: 12.4.2007 Příspěvky: 2 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út březen 25, 2008 11:44 am Předmět: |
|
|
Tuřany ground by měl být v provozu od 10.04.2008 na frekvenci 125,425 MHz dále by ještě měla být změněna frekvence Tuřany ATIS na 132,450 MHz. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: st duben 09, 2008 2:56 pm Předmět: |
|
|
Tak ten ATIS 132,450 MHz je už v provozu. Vypadá, že je i signál silnější, na ukazateli síly signálu na scanneru se zobrazuje o řád (někdy i dva) silnější. A od zítra Ground, tak jsem zvědavý |
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
Zaslal: st duben 16, 2008 7:25 pm Předmět: LKTB-Ground...? |
|
|
A co ta groung frekvence? Už taky jede? Skener nemám a nehodlám do něj investovat neb jsem jen spotter příležitostný. Ale co se děje na BRQ mne uelmi interesuje neb je to jedno z veledúležitých brněnských rozvojových míst. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Richard
Založen: 12.4.2007 Příspěvky: 46
|
Zaslal: čt duben 17, 2008 11:06 am Předmět: |
|
|
ano prosím, ground jede a leckteré komunikace jsou tam z věže odkazovány _________________ Richard |
|
Návrat nahoru |
|
|
mjgwtp
Založen: 23.6.2012 Příspěvky: 1
|
Zaslal: so červen 23, 2012 2:01 pm Předmět: Krystov |
|
|
Je v Brne spojen s Dalasem.Tedy na kmitoctech mestske policie.466210 atd. |
|
Návrat nahoru |
|
|
BRQJIXH
Založen: 11.6.2012 Příspěvky: 3 Bydliště: BRQ
|
Zaslal: ne červenec 01, 2012 11:40 am Předmět: Re: Krystov |
|
|
mjgwtp napsal: | Je v Brne spojen s Dalasem.Tedy na kmitoctech mestske policie.466210 atd. |
Ne, že bych zcela chápal tento příspěvek, ale tenhle kmitočet patří do metropolitní trunkové sítě provozované v Brně Konektelem, tato síť ale z technologických důvodů postupně přechází na generačně vylepšený systém Tetra - tedy pro nás posluchače velice nežádoucí jev :-/ Může nás uklidnit, že se s Tetrou v nejbližší době pro letiště nepočítá ... I když zkušenosti z Ruzyně jsou velmi dobré. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ludek-brno
Založen: 12.11.2007 Příspěvky: 16 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st červenec 18, 2012 12:21 am Předmět: |
|
|
Srovnání Ruzyně a Brna je jako dávat dohromady hrušky s jablkama.
Bohužel, naprosto ve všem !
Tím mám na mysli zcela jiné rozpočty měst Praha a Brno.
Praha je hlavní město a zároveň má statut kraje.Proto má zcela jiný rozpočet než Statutární město Brno.
TETRA neTETRA ja bych digitalizoval do P25 to, co se tady v Brně vybudovalo !
Za 1/3 částku.
To pokrytí co má nyní Brněnský Motorola trunk,TETRA nikdy mít v základu nebude !
To je můj názor !!!!
Nehledě na to,že i na Ruzyni je také stále v provozu Motorola trunk.
A nakonec my,prostí občané s výběrem systému stejně nic neuděláme i když se jedná o peníze z našich daní !!! _________________ Když scanner,tak kvalitní a na všechny pásma.
viz na: ludek-brno.webnode.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Hansb
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 212 Bydliště: BRQ/LKTB
|
Zaslal: čt říjen 09, 2014 1:02 pm Předmět: |
|
|
Abych nezakládal nové téma, tak to napíšu sem: včera mělo dojít k ostrému vzletu dvou Gripenů za účelem dostižení letadla, které se nehlásilo na frekvenci. Hodně lidí z jižní Moravy a ze Slovenska mělo slyšet rány způsobené nadzvukovou rychlostí právě těchto stíhaček. Neví někdo o co konkrétně šlo? Co to mělo být za letadlo, které se nehlásilo, co bylo za problém, kde přesně to bylo, jak to dopadlo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
bumper
Založen: 29.9.2008 Příspěvky: 169 Bydliště: Brno - LKCM
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: čt říjen 09, 2014 5:13 pm Předmět: |
|
|
Můžu potvrdit, že včera si tu Gripeny vážně "práskly". Dvojici ran jsem slyšel.
Kromě článku, který odkazuje Bumper, jsem našel ještě zprávu na webu českého Rozhlasu, kde uvádí, že mělo jít o Boeing 737. Další specifikace jako provozovatel nebo registrace chybí. Dále je tam zmíněn průběh zásahu, který sice působí trochu zmatečně, ale zkusil jsem si na jeho základě trochu pohrát s FlightRadarem24 a vyzkoumat, co to asi mohlo být za stroj. Přesto doufám, že stejně jako tomu bylo v minulosti, i o tomto Alfa Scramble (ostrém zásahu) zveřejní čáslavská základna nějaké konkrétnější informace na svých stránkách.
Zdroj: http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/zadne-zemetreseni-nad-jizni-moravou-preletavaly-gripeny--1406187
Co se týče "rekonstrukce" události, vypadat by mohla asi takto. Uvádí se, že stroj vstoupil do vzdušného prostoru ČR a nenavázal spojení s ŘLP, blížil se k Brnu a měl před Gripeny náskok, ty jej po dostihnutí doprovodily na slovenskou hranici. Z toho vyplývá, že stroj musel letět ze severu, západu nebo severozápadu, aby si mohl cestou na Brno vybudovat nějaký náskok před Gripeny startujícími z Čáslavi, zároveň z těchto směrů mohl letět směrem ke Slovensku a nad Brno. Pokud je zároveň pravda, že šlo o Boeing 737 (a předpokládáme, že se na FR24 zobrazoval, což by snad měl), pak v době kolem 17.30 (15.30 UTC) se v okolí Brna a oblasti břeclavsko a hodonínsko pohyboval jen jeden Boeing 737, a to stroj Boeing 737-800 registrace SU-GDD společnosti EgyptAir na lince MS 758 letící z Amsterdamu do Káhiry.
Viz screenshot z FR24:
Ale je zvláštní, že po vstupu do našeho vzdušného prostoru změnil squawk, což by znamenalo, že ve spojení byl. A o žádný z nouzových signálů nešlo. Škoda, že na LiveATC není tento sektor pokrytý, takže si nemůžeme poslechnout komunikaci. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|