Obsah fóra AirSpotter.eu AirSpotter.eu
European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozšíření a omezení provozu linek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 78, 79, 80  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: pá leden 29, 2016 9:09 am    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Na světě je k přečtení první trip report referující o lince Brno-Mnichov: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?p=203348#p203348.

Mnohé zajisté potěší další trip report týkající se nejnovější brněnské linky. K prohlédnutí zde: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?p=204900#p204900 (je třeba sjet stránkou trochu níž).
Protože je povídání o letu z Mnichova do Brna součástí mnohem rozsáhlejšího cestopisu, přikládám citaci odstavce, který se tohoto segmentu týká: "Rychle ven z letadla, do terminalu, vyzvednout palubenku, rychle na gate a nastupovat. Palubku jsme si nechali vytisknout na gatu a byli jsme jedni z poslednich co nastupovali. S tou samou posadkou jsme se setkali znovu, pozdravili se, a tesili na let do BRQ, ktery byl hlavnim cilem nasi cesty pri prvotnim planovani. Nakonec jsme odleteli z MUC okolo 13 hod a v BRQ pristali s dvou hodinovou sekerou kvuli pocasi ve 13:45. Let byl pomerne rychly, podal se syrovy nebo kureci sandwich a vinko. FA si pamatovala co jsem pil od rana z BRN a v MUC a proto mi automaticky dala na stolecek 2 lahve meho druhu. Servis a pristup posadky byl absolutne perfektni a neni co vytknout, hlavne na letu, ktery trva 45 min. Nakonec do BRQ neletelo planovanych 29pax, ale jenom 22. Vetsinu osazenstva tvorili cizinci, krom nas 2. Pristani v BRQ jako do perinek. Na plose nestalo zadne jine letadlo. Od vystupu z letadla po cestu na zastavku busu do mesta ubehlo cca 5 min. To se mi libi, proto mam rad mala letiste. Zadne kilometry chodeb, tlacenice a stres."
Doprovodné fotografie jsou zdařilé, milým překvapením je palubní časopis v letadlech BMI Regional: http://forum.airways.cz/download/file.php?id=24375.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st únor 24, 2016 10:35 am    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
Ve včerejších Událostech v regionu byla dvouminutová reportáž o lince do Mnichova a objevilo se v ní několik zajímavých informací.
V kostce: Vokřál by chtěl další linky, ideálně do uzlových letišť; přibýt by mohlo spojení do Francie, eventuálně do dalšího německého města; příští rok budou linky z brněnského letiště dotovány 45 miliony korun (15 milionů dá město, 30 milionů Jihomoravský kraj); v pondělí 21. 12. přilétli z Mnichova tři cestující a odlétli čtyři.
Reportáž zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122427178-udalosti-v-regionech-brno/315281381991221-udalosti-v-regionech/obsah/442600-linka-brno-mnichov


Situace kolem snahy Kraje, města a Letiště udržet stávající linky a přilákat linky nové prostřednictvím dotací se vyvíjí, a tak stojí za pozornost toto dění trochu shrnout. Dle zveřejněných informací se (bohužel) opět ukazuje, že zpočátku snad dobře míněná snaha nakonec asi více méně ztroskotá na politických sporech. Sice oněch slibovaných 30 milionů od Kraje a 15 milionů od města na tuto podporu půjde, ale vzhledem k rozepřím právě mezi vedením města Brna a Jihomoravského kraje lze poměrně úspěšně pochybovat, že toto úsilí bude nějak smysluplně koordinováno a dosáhne nejvyšší možné efektivity. Podrobnosti a více informací zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122427178-udalosti-v-regionech-brno/316281381990218-udalosti-v-regionech/obsah/453621-letecka-dostupnost-brna, kde se hovoří i o tom, že by "časem" mohly mezi zdroje financí přibýt i další subjekty, a zde: http://idnes.cz/D6oTW, kde se zase říká, že "slíbených patnáct milionů chce Brno pumpovat dopravcům prostřednictvím objednávek marketingu a reklamy." No, už aby to bylo.

A od 13. června do 31. října bude nově létat vždy v pondělí linka Smartwings z Brna na kanárské Tenerife. Ačkoli Smartwings hovoří o pravidelné lince, evidentně se jedná jen o prodej volných míst na jinak charterových letech. V souladu s tímto faktem a celkovou cenovou politikou této společnosti tak jsou letenky k dispozici od 3 962 Kč jedním směrem. Zpáteční letenka přijde na ne právě lidových 7 924 Kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xvick



Založen: 28.2.2008
Příspěvky: 90

PříspěvekZaslal: út březen 01, 2016 3:19 pm    Předmět: Citovat

Když se tady řešilo BRQ-MUC, tak bych přidal rychlý přehled cenové politiky BMI REGIONAL.

Cena v březnu je z Brna do Mnichova v rozmezí 2 712 - 11 140 Kč (těch 11 tis. nebyl odlet následující den, ale někdy až příští týden) a cena do Brna je v rozmezí 119 - 356 €.

Ta obsazenost je pořád kolem 1/3?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: st březen 02, 2016 12:52 pm    Předmět: Citovat

To je značný cenový rozsah. Osobně jsem neměl poslední měsíc možnost sledovat počty cestujících do Mnichova, každopádně dnes odlétalo 14 lidí. Obávám se, že jiné dny to bude velice podobné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xvick



Založen: 28.2.2008
Příspěvky: 90

PříspěvekZaslal: čt březen 03, 2016 7:58 am    Předmět: Citovat

Ještě navážu na předchozí informaci ...

Podíval jsem se na seatmap Lufthansy na příští týden, jak to vypadá s obsazeností a zjistil jsem ... (k těm PAX je asi třeba přípočítat nějaký ten kus:-) ze systému BMI Regional):

Datum/PAX z BRQ do MUC/PAX z MUC do BRQ
6.3. – 9/8
7.3. – 9/19
8.3. – 10/16
9.3. – 10/8
10.3. – 15/10
11.3. – 19/10
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt březen 03, 2016 8:53 pm    Předmět: Citovat

Díky za ten přehled obsazených sedaček. Zkusím to příští týden sledovat, abychom to potom mohli porovnat se skutečným stavem. Jinak dnes na odletu 10 cestujících.

4. 3.: 14 cestujících
6. 3.: 10 cestujících
7. 3.: 7 cestujících
8. 3.: 8 cestujících
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xvick



Založen: 28.2.2008
Příspěvky: 90

PříspěvekZaslal: út březen 08, 2016 2:35 pm    Předmět: Citovat

Diky, ze to aktualne sledujes, ale ty prubezne pocty jsou docela hruza Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út březen 08, 2016 2:56 pm    Předmět: Citovat

Naprosto souhlasím. Čekal jsem, že po čtvrt roce provozu linky bude létat již minimálně dvacet lidí denně každým směrem. Jednociferné počty jsou poněkud děsivé. Tady je něco špatně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xvick



Založen: 28.2.2008
Příspěvky: 90

PříspěvekZaslal: út březen 08, 2016 8:38 pm    Předmět: Citovat

Taky jsem predpokladal, ze po 3 mesicich by mohla byt obsazenost blizici se ke 20. Ano... neco je tady spatne. Ale mam obavu, ze tech pricin bude hned nekolik - od propagace linky pres cenovou politiku az mozna po to, ze to nelita primo Lufthansa. Tech faktoru je vsak mnohem vic, coz je debata pro vetsi odborniky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt březen 10, 2016 8:58 am    Předmět: Citovat

Přesně tak, my to tu nezvrátíme.
Včera (9. 3.) odlétalo 18 lidí. Na dnes je psaný Embraer 145. Tak uvidíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: čt březen 10, 2016 1:41 pm    Předmět: Citovat

Tak přece to jde. Dnes odlétalo 37 cestujících. Prozatím nejvíc, co jsem zaznamenal. Snad to tak bude pokračovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xvick



Založen: 28.2.2008
Příspěvky: 90

PříspěvekZaslal: čt březen 10, 2016 4:24 pm    Předmět: Citovat

Tak to je super pocet, jen aby to nebyla jednorazova akce nejake firmy Very Happy Rad bych se priklonil k nazoru, ze se obsazenost zveda, ale porad to tak nejak beru s rezervou.

Opravdu jsem veril tomu, ze po trech mesicich nebude problem zaplnit letadlo tak ke 20 kazdy den v kazdem smeru. Byl jsem velky optimista. Budu rad za pripadne dalsi prubezne pocty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út březen 15, 2016 12:09 pm    Předmět: Citovat

Prozatím se to (bohužel) skutečně jeví jen jako nějaká jednorázová akce. Počty odlétajicích cestujících během následujicích dní se totiž vrátily na předchozí úroveň.
Konkrétně 13. 3. odlétlo 17 cestujících a 14. 3. 16 cestujících.

A dnes zřejmě potkal Embraera nějaký problém po vzletu, protože se rychle vrátil zpět do Mnichova:


A je tu i popis tohoto incidentu. Příčinou návratu byl problém s hydraulikou. Přistání proběhlo bez problému, ale po vyklizení dráhy přestalo během pojíždění na stojánku fungovat řízení příďového podvozku, takže letadlo muselo být na stojánku přetaženo.
Viz http://avherald.com/h?article=4956e94b.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MarekV
Site Admin


Založen: 25.3.2007
Příspěvky: 1589
Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany

PříspěvekZaslal: út březen 22, 2016 6:39 pm    Předmět: Citovat

MarekV napsal:
MarekV napsal:
Na světě je k přečtení první trip report referující o lince Brno-Mnichov: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?p=203348#p203348.

Mnohé zajisté potěší další trip report týkající se nejnovější brněnské linky. K prohlédnutí zde: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?p=204900#p204900 (je třeba sjet stránkou trochu níž).
Protože je povídání o letu z Mnichova do Brna součástí mnohem rozsáhlejšího cestopisu, přikládám citaci odstavce, který se tohoto segmentu týká: "Rychle ven z letadla, do terminalu, vyzvednout palubenku, rychle na gate a nastupovat. Palubku jsme si nechali vytisknout na gatu a byli jsme jedni z poslednich co nastupovali. S tou samou posadkou jsme se setkali znovu, pozdravili se, a tesili na let do BRQ, ktery byl hlavnim cilem nasi cesty pri prvotnim planovani. Nakonec jsme odleteli z MUC okolo 13 hod a v BRQ pristali s dvou hodinovou sekerou kvuli pocasi ve 13:45. Let byl pomerne rychly, podal se syrovy nebo kureci sandwich a vinko. FA si pamatovala co jsem pil od rana z BRN a v MUC a proto mi automaticky dala na stolecek 2 lahve meho druhu. Servis a pristup posadky byl absolutne perfektni a neni co vytknout, hlavne na letu, ktery trva 45 min. Nakonec do BRQ neletelo planovanych 29pax, ale jenom 22. Vetsinu osazenstva tvorili cizinci, krom nas 2. Pristani v BRQ jako do perinek. Na plose nestalo zadne jine letadlo. Od vystupu z letadla po cestu na zastavku busu do mesta ubehlo cca 5 min. To se mi libi, proto mam rad mala letiste. Zadne kilometry chodeb, tlacenice a stres."
Doprovodné fotografie jsou zdařilé, milým překvapením je palubní časopis v letadlech BMI Regional: http://forum.airways.cz/download/file.php?id=24375.


Třetí variace trip reportu na téma svezení s BMI se na airways.cz objevil coby součást rozsáhlejšího cestopisu o výpravě do Ohňové země v Argentině: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?p=206218#p206218 (pro povídání o letu do Brna je opět třeba sjet stránkou nepatrně níže).
Relevantní pasáže si dovoluji ocitovat: "Odlet do Brna probíhal ze vzdáleného konce terminálu, kde byl krásný klid, čaj a káva zdarma i pro nás plebs potěší, stejně jako fungující wi-fi zdarma na neomezenou dobu. S postupujícím časem bylo jasné, že tento den bude load factor tristní. Nakonec se nás sešlo šest, 4 Němci a 2 Češi. Boarding se trochu opozdil, pravděpodobně kvůli změně letadla, původně měl letět stejný stroj, jako z Bernu, nakonec ale letěl jiný, rovněž menší E135. Cestou k letadlu jsme se ještě málem srazili s jinou pozemní technikou, ale po troše rallye všechno dobře dopadlo. Let do Brna proběhl opět v klidné a komorní atmosféře, hned po startu otočka a výhled na mnichovské letiště a pak už jen 45 minut letu v oblačnosti okořeněný docela dobrým sendvičem a pak už jen poslední přistání výletu na dráhu 28 druhého největšího českého letiště, které nás přivítalo lezavým pošmourným počasím. Nechal jsem si odbavit zavazadlo kvůli baggage tagu, spolu se mnou ještě jedna paní, jinak nikdo. Protože mi ujel autobus, šel jsem se ještě podívat na „terasu“, kolik lidí bude nastupovat na zpáteční let do MUC. Bohužel to byla ještě větší tragédie, sešli se pouze čtyři pasažéři. Je to opravdu škoda, Brnu linku, jakoukoliv, opravdu přeju a myslím si, že vhodně nastavené frekvence, přestupy a ceny by se v pohodě uživily, bohužel ale o vhodnosti nastavení frekvencí a hlavně cen bmi hodně pochybuju. Bmi je velmi sympatická aerolinka, jen škoda, že se nedokáže lépe dohodnout s LH na přestupech BRQ do světa via MUC."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Karel



Založen: 29.3.2007
Příspěvky: 982
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st březen 23, 2016 10:42 am    Předmět: Citovat

Už se chystám domů, ale kvůli cenové politice DLH opět nikoli do Brna. Zkoušel jsem, pokud bych se sem měl ještě někdy vracet, jestli by se nedala koupit nějaká zpáteční letenka, která by vyšla přece jen cenově přijatelněji. Jenže to je problém jediného letu za den - nejde sestavit zpáteční letenku bez nocování v MUC. To je podle mě druhý důvod nízké vytíženosti.

Cestující pouze do Mnichova tu linku rozhodně neudrží a jako feeding pro DLH je to strašně drahé a je těžko vůbec sestavit zpáteční letenku. Dva lety denně a normální cenová politika - určitě by se našlo hodně zájemců, včetně mě. Pokud se něco nezmění, tak to vidím jen jako čerpadlo na dotace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra AirSpotter.eu -> LKTB/BRQ Spotting Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 78, 79, 80  Další
Strana 65 z 80

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com