|
AirSpotter.eu European Plane Spotting and LKTB/ BRQ Spotting Forum
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: st únor 23, 2011 8:15 pm Předmět: |
|
|
bumper: Nad tím jsme taky spekulovali. Vezli jej před hangáry Herbstu. Takže nás napadlo dvoje vysvětlení. Buď ho přivezli do opravny Dara-Air, která funguje v části hangárů Herbstu, anebo má nějakou souvislost přímo s Herbst Aerem. Nicméně pokud by šlo o druhou variantu, pochopitelnější by byla cesta vzduchem, nikoli takto "v krabici". Těžko říci. Možná je tomu i nějak jinak. Pokusím se ještě poptat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
bumper
Založen: 29.9.2008 Příspěvky: 169 Bydliště: Brno - LKCM
|
Zaslal: čt únor 24, 2011 5:23 pm Předmět: |
|
|
Diky, no poptej se, je to uz docela " vzacny kus " _________________ |
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
|
Návrat nahoru |
|
|
slávek Anonymní
|
Zaslal: pá únor 25, 2011 5:07 pm Předmět: |
|
|
Při zvětšení na celou obrazovku je krásně patrné jak transoceánské linky využívají orthodromu kvůli úspoře paliva i době letu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st březen 09, 2011 11:59 am Předmět: |
|
|
Jistě vám neuniklo, že o víkendu měl při výcvikovém letu nehodu první An-148 v provedení s "anglickým kokpitem". Zahynulo př tom 6 osob, dva z nich byli školení piloti vzdušných sil Konga. Zdá se, že příčinou mohlo být překročení rychlosti do transsonické oblasti. Začalo to asi klasicky poruchou v měření rychlosti (zamrzlé pitotky?), jak na potvoru zrovna ve fázi klesání z 9 na 5 km, a nezkušený pilot, který to ještě nemá v oku, začne přidávat plyn, až se při rychlostech blízko zvuku přetíží konstrukce letounů i motoru a začne docházet k postupné destrukci draku a požáru motorů. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po březen 14, 2011 2:45 pm Předmět: |
|
|
Dalším důvodem destrukce An-148 s anglickým kokpitem, stále ještě oficiálně deklarovaného jako experimentální, mohlo být přetížení, které prý dosáhlo 6,5G!! Při klesání měli nejen vysokou dopřednou rychlost, ale úhel klesání dosahoval 20° (dovolený 6-8°).
V zásadě OAK obešel, asi z úsporných důvodů, výcvik v Kijevě (kam se chodili učit všichni z Rossije) a pokusil se to zvládnout vlastními silami (instruktoři neměli ošem docela v pořádku papíry, existovala jazyková bariéra, proto byl na palubě jeden navigátor, aby překládal, neměli k dispozici trenažér atd). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Richard
Založen: 12.4.2007 Příspěvky: 46
|
Zaslal: pá březen 18, 2011 1:37 am Předmět: |
|
|
smutné... jenom bych doplnil, že většina údajů píše o pilotech myanmarských (barmských) _________________ Richard |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá březen 18, 2011 8:45 am Předmět: |
|
|
Díky Richarde za opravu, samozřejmě máš pravdu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: so duben 02, 2011 9:30 am Předmět: |
|
|
bumper: Tak, sice se zpožděním, ale přece. Ten Zlin tu byl na jakémsi seštelování vrtule. Proto jej přivezli na korbě nákladního auta. Včera provedli zálet po opravě a ještě téhož dne přelétl zpět k majiteli (kdesi na severu Moravy). |
|
Návrat nahoru |
|
|
bumper
Založen: 29.9.2008 Příspěvky: 169 Bydliště: Brno - LKCM
|
Zaslal: so duben 02, 2011 2:55 pm Předmět: |
|
|
Díky za info, doufám, že máš zálet nafocený _________________ |
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: so duben 02, 2011 8:56 pm Předmět: |
|
|
Bohužel nemám. Dozvěděl jsem se o tom včera večer. Mohlo to být pěkné, ale věřím, že bude příležitost jej ještě někde nafotit. A samozřejmě není zač. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt duben 21, 2011 6:10 pm Předmět: |
|
|
Dnes v časných ranních hodinnách dosedl na SVO první komerční let nového letounu SSJ-100 (Armavia), pojmenovaného po Juriiji Gagarinovi. Proč neletěl na VKO, jak bylo původně ohlášeno, nevím, snad kvůli rekonstrukci tamní RWY. Držmě palce, ať má před sebou úspěšnou a bezpečnou budoucnost. |
|
Návrat nahoru |
|
|
immanuel
Založen: 11.11.2011 Příspěvky: 1
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MarekV Site Admin
Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 1589 Bydliště: LKTB/BRQ Brno Tuřany
|
Zaslal: so listopad 12, 2011 7:11 pm Předmět: Re: phenom |
|
|
Dobrý den,
za sebe mohu odpovědět, že nikoli.
Spíše se chci zeptat, zda myslíte konkrétně tento Phenom 300, který má českého majitele, anebo obecně jakýkoli Phenom 300? Jinak co se týče brněnského letiště, mám podezření, že nás navštívil "jen" Phenom verze 100, viz Daliborovy fotografie (např.:http://www.lktb-photos.cz/020610/ptfqm-2.jpg). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Karel
Založen: 29.3.2007 Příspěvky: 982 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne únor 05, 2012 8:42 pm Předmět: |
|
|
Ještě za éry AYZ/MOA jsem se často zmiňoval o osudu nových dopravních letadel, která měli v Rusku a Ukrajině vyrábět. I když se to zatím BRQ netýká, aspoň krátký report, co je nového. An148/158 se běžně vyrábí a bylo vyrobeno 15+1ks.
Ruský výrobce mortorů se rozchází s P+W a to by mohlo znamenat konec blokování prodeje Tu-204SM do některých třetích zemí. SMka má v létě dokončit testy a má se zahájit sériová výroba. Ted v lednu se byla představit na aerosalonu v Bahrainu v barvách RedWings. Řekl bych, že jí to moc slušelo
Koncem roku by se měla zahájit certifikace Il-476 (modernizovaná Il-76) a příští rok by se zase měla obnovit výroba Ruslanů.
A abych nezapomněl na SSJ-100, tak těch už lítá 10 kousků, hlavně pro AFL. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|